Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 april 2004, 00:26   #41
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw
"Wat ik uiteindelijk stel hier is dit:
Microsoft maakt mega winsten, niet door gezonde bedrijfsvoering maar door de klanten ontevreden te houden op alle mogelijke manieren, en ze komt ermee weg door haar monopoliepositie.
En hoeveel kost deze smeerlapperij aan de bedrijfswereld en thuisgebruiker in functie van personeelskosten en offline zijn wegens maatregelen tegen virussen?"

Het gaat me dus NIET om wat het BESTE besturingssysteem is maar om bovenvermelde smeerlapperij.
Ik zie geen enkele reden waarom Microsoft z'n klanten ontevreden zou houden.

De grote problemen die je ziet voor migratie hebben te maken met het trainen van personeel, en de kost van een omzetting van een computerpark (dat nota bene op 3 jaar wordt afgeschreven).

De tegenstelling is dat het product niet perfect is, maar wel beter als de alternatieven.
Nou, het is duidelijk dat U weinig geeft om tijdsverspilling en kosten bij werk of hobby.
Ik stel dan ook voor dat U heenloopt met uw positieve mening over Microsoft.

Ik gooi alleszins die Microsoft rommel buiten zodra mijn windows 98 niet meer wil draaien op een nieuwe pc. 't zal wat zijn, zo niet alle dagen moeten herstarten en voor elke verkenner actie zeven keer rond die Mijn Favorieten, Mijn Muziek, Mijn Documenten en wat bazar nog, te moeten klikken en allemaal met weergave instellingen die de ene keer wel onthouden worden en de andere keer niet. En stukken veiliger.
Kijk eens op http://www.annoyances.org
Ze hebben zelfs een site voor die prutserijen. Niet met Microsoft geld natuurlijk, wat dacht je. Laat de klanten het maar zelf uitzoeken.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2004, 21:38   #42
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de Vexille
Microsoft is een monopolist, en dat is een type-voorbeeld van hoe een vrije markt soms anomalieën kan voortbrengen. Zelfs als rechtgeaarde libertijn moet je hier dan eens gaan nadenken over gepaste ingrepen om de vrije concurrentie weer wat ademruimte te geven.

Een belangrijk probleem hier is ook dat Microsoft zodanig veel financiële slagkracht heeft, dat het potentiële concurrenten in één of ander domein gewoon kan uitkopen. Een succesvolle software wordt opgekocht en desnoods gewoon van de markt genomen. Ik heb het al herhaaldelijk zien gebeuren.

Dé vraag is natuurlijk hoe je dit probleem dan precies moet aanpakken. Er is een tijdje sprake geweest om Microsoft te splitsen (divestiture), maar na het aantreden van de Bush administration is dit voornemen snel in de prullenmand verdwenen...
Dat probleem pak je aan zoals men AT&T en Standard Oil heeft aangepakt.
Hoe zou je het bedrijf dan opsplitsen ? Als dat al een goed idee is. Microsoft heeft met zijn besturingssysteem Windows ook positieve effecten, denken we maar aan het voordeel dat er uitgaat van één globaal besturingssysteem. Mijn gedacht zou het te overwegen zijn om Windows uit het businessmodel van Microsoft te halen en om het besturingssysteem onder VN-mandaat te plaatsen, een primeur als het ware.

Een voorbode van waar we echt naartoe moeten, globaal toezicht op globale ondernemingen.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2004, 11:15   #43
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

SCO, een commerciële Unix OS producent is al geruime tijd bezig met pogingen om het freeware OS Linux schuldig te stellen voor het implementeren van hun code in het Linux besturingssysteem, echter zonder succes.
SCO heeft de eerste Linux gebruikers al aangeklaagd, een US auto onderdelen handelaar (Autozone) is van Unix naar Linux overgestapt en SCO meent dat dit niet gelukt zou zijn zonder het gebruik van hun bibliotheken onder Linux. Idem voor Daimler-Chrysler.

Waar de relevantie hiervan in dit topic:
Er is een link ontdekt tussen Microsoft en SCO, waar Microsoft 50 miljoen $ zou geïnvesteerd hebben in SCO met en later nog eens 20, eind 2003, via investeringsmaatschappij BayStar Capitol.
BayStar verwierf hiermee vergaande inspraak in SCO en verbood SCO om om vrije aandelen op de markt te kopen, enkel door medewerkers verkochte aandelen mochten teruggekocht worden.
Als dat lukt dan zou SCO weer privaat geleid kunnen worden en heeft dan geen 'lastige' publicatieplicht meer van koersbepalende informatie op de beurs.
SCO investeerder Canopy Group en Ralph Yarro hebben nu 76%, bij 80 kan het een private onderneming worden.

De essentie van de zaak: M$ heeft mogelijk een derde willen gebruiken in de strijd tegen Linux.

De opensource gemeenschap publiceert de mail voorzien van commentaar: http://www.opensource.org/halloween/halloween10.html
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2004, 12:33   #44
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10
Citaat:
Dat probleem pak je aan zoals men AT&T en Standard Oil heeft aangepakt.
Hoe zou je het bedrijf dan opsplitsen ? Als dat al een goed idee is. Microsoft heeft met zijn besturingssysteem Windows ook positieve effecten, denken we maar aan het voordeel dat er uitgaat van één globaal besturingssysteem. Mijn gedacht zou het te overwegen zijn om Windows uit het businessmodel van Microsoft te halen en om het besturingssysteem onder VN-mandaat te plaatsen, een primeur als het ware.

Een voorbode van waar we echt naartoe moeten, globaal toezicht op globale ondernemingen.
MS Office en Windows splistsen.
Als office voor linux uit zou komen zie ik nog mensen overstappen.
Oud 30 april 2004, 09:13   #45
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

Zover gaat de patentwetgeving in de VS....
http://www.tweakers.net/nieuws/32198
Oud 30 april 2004, 19:10   #46
Percalion
Perm. Vertegenwoordiger VN

Percalion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Zover gaat de patentwetgeving in de VS....
http://www.tweakers.net/nieuws/32198
straks staan die mannen van SABAM naast mij: u heeft gedubbelklikt, dat is dan tien euro alstublieft...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be