![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik stel dan ook voor dat U heenloopt met uw positieve mening over Microsoft. Ik gooi alleszins die Microsoft rommel buiten zodra mijn windows 98 niet meer wil draaien op een nieuwe pc. 't zal wat zijn, zo niet alle dagen moeten herstarten en voor elke verkenner actie zeven keer rond die Mijn Favorieten, Mijn Muziek, Mijn Documenten en wat bazar nog, te moeten klikken en allemaal met weergave instellingen die de ene keer wel onthouden worden en de andere keer niet. En stukken veiliger. Kijk eens op http://www.annoyances.org Ze hebben zelfs een site voor die prutserijen. Niet met Microsoft geld natuurlijk, wat dacht je. Laat de klanten het maar zelf uitzoeken. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een voorbode van waar we echt naartoe moeten, globaal toezicht op globale ondernemingen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() SCO, een commerciële Unix OS producent is al geruime tijd bezig met pogingen om het freeware OS Linux schuldig te stellen voor het implementeren van hun code in het Linux besturingssysteem, echter zonder succes.
SCO heeft de eerste Linux gebruikers al aangeklaagd, een US auto onderdelen handelaar (Autozone) is van Unix naar Linux overgestapt en SCO meent dat dit niet gelukt zou zijn zonder het gebruik van hun bibliotheken onder Linux. Idem voor Daimler-Chrysler. Waar de relevantie hiervan in dit topic: Er is een link ontdekt tussen Microsoft en SCO, waar Microsoft 50 miljoen $ zou geïnvesteerd hebben in SCO met en later nog eens 20, eind 2003, via investeringsmaatschappij BayStar Capitol. BayStar verwierf hiermee vergaande inspraak in SCO en verbood SCO om om vrije aandelen op de markt te kopen, enkel door medewerkers verkochte aandelen mochten teruggekocht worden. Als dat lukt dan zou SCO weer privaat geleid kunnen worden en heeft dan geen 'lastige' publicatieplicht meer van koersbepalende informatie op de beurs. SCO investeerder Canopy Group en Ralph Yarro hebben nu 76%, bij 80 kan het een private onderneming worden. De essentie van de zaak: M$ heeft mogelijk een derde willen gebruiken in de strijd tegen Linux. De opensource gemeenschap publiceert de mail voorzien van commentaar: http://www.opensource.org/halloween/halloween10.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als office voor linux uit zou komen zie ik nog mensen overstappen.
![]() |
![]() |
#45 |
Europees Commissaris
|
![]() Zover gaat de patentwetgeving in de VS....
http://www.tweakers.net/nieuws/32198
![]() |
#46 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |