![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#41 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#42 | ||
|
Vreemdeling
|
Citaat:
Dit forum staat open voor alle meningen, zelfs een ruigere discussie moet kunnen, maar na terechte klacht over persoonlijke aanval wordt deze geknipt. Geliev via nadere kanalen te schelden. De politieke relevantie is nihil, en draagt op geen enkele wijze bij tot inhoudelijke discussie. Peter Johan
|
|
|
|
#43 |
|
|
Het is duidelijk erg moeilijk om normaal te discussiëren. Zelfs een normale vraag stellen lukt niet. Zielig hoor.
Het antwoord heb ik trouwens al vaak genoeg gegeven, dus zoek dat maar terug in het archief. Als dat niet ook te moeilijk is, tenminste. |
|
|
|
|
|
#44 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
|
|
|
|
#45 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
En dat Belgische koninkrijk mag je hebben. Dat "we" (??) in 1830 de Hollanders hebben buitengesmeten wordt tegenwoordig door menig politicus beschreven als een "historische vergissing" (waaronder mijn burgemeester trouwens). Belgie is één grote historische vergissing! [size=2]Ik kan mij trouwens niet van de indruk ontdoen dat sommige BUB'ers hier nep-profielen aanmaken om dan eens goed -en onherkenbaar- te kunnen schelden... [/size] GEWOON DOEN!!!! |
|
|
|
|
|
|
#46 | ||
|
Vreemdeling
|
Citaat:
Beste Zeno, ik ben geen BUBer en zal het nooit worden, al hebben die mensen mij aangenaam verrast met hun historische topic over Het Vlaams-nazisme. Daarmee sta ik positiever tegenover de BUB dan voorheen, maar nog steeds vind ik ze vrij te links.
|
|
|
|
#47 | ||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
PS: Het "Vaderland" valt vanzelf uiteen. Daar moet niemand iets voor doen. Belgie is als een aspirientje in een glas water: het lost zichzelf op! ...en daarna komt de champagne natuurlijk. |
||
|
|
|
|
|
#48 | ||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Citaat:
.................................................. .................................................. .....................
|
|
|
|
#49 | |||
|
Vreemdeling
|
Citaat:
|
|
|
|
#50 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#51 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
![]() __________________________________________________ __ __________________________________________________ __ __________________________________________________ __ |
|
|
|
|
|
|
#52 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#53 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
En die toestemming is louter een traditie.
|
|
|
|
#54 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ja, er zou in België, vooral in de kringen van het Hof en de adel, nog veel meer heisa zijn wanneer "prince Laurent" voor zo iemand had gekozen. In België is de adel en heel de entourage van het Hof immers nog veel conservatiever als het op huwelijkspartners aankomt. In Nederland en in de Scandinavische koninkrijken denkt men daar onder de adel veel losser over. |
|
|
|
|
|
|
#55 |
|
Minister-President
|
Ik had véél liever Wendy Van Wanten gehad. Zij spreekt goed Nederlands. Claire daarentegen...
Uw reactie dient minstens 150 karakters te bevatten. |
|
|
|
|
|
#56 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Even snel deze topic overlezen bevestigd -alweer (zucht)- wat ik dacht: zij die het hardste roepen over anderen dat ze onverdraagzaam en racistisch zijn, zijn zelf onverdraagzaam en racistisch. De Vlaamse beweging heeft enkele Guderians en Eichmanns in z'n middens, de belgicisten blijkbaar niks anders. Een voorbeeldje:
*Flaminganten vragen de opheffing van de staat België, voor de rest niks. Belgicisten vragen het verbod op alles wat met vlaams te maken heeft. Duidelijk wie hier de democraten zijn. *Belgicisten schermen steeds weer met de klassiekers Racist en Fascist, terwijl hun haat voor alles wat Nederlands is in bijna elke post bovenkomt en ze zelf om ter hardst roepen om censuur in te voeren (zie vorige punt). *Flaminganten vragen een republiek, door het volk verkozen. Belgicisten willen een monarchie waarin een bevoorrechte familie levenslang privileges kan behouden. Ook weer duidelijk wie hier de democraten zijn. Conclusie, volgens mij zijn die belgicisten de enige echte fascisten hier.
|
|
|
|
#57 | |||
|
Banneling
|
Citaat:
Wie was er ook weer extremistisch? Het is dus genoteerd dat de zgn. "democratische" flaminganten TAK, haar propaganda en extremistische methoden steunen. Citaat:
|
|||
|
|
|
|
|
#58 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik veralgemeende een beetje, sorry Tacitus. Ik had het over bepaalde rechts belgicistische figuren hier, met name dan één, die ik eerder reeds als mijn persoonlijke tegenpool heb ontdekt
|
|
|
|
#59 |
|
Burgemeester
|
Mensen, niet te veel zagen over het koningshuis, de OCMW-familie met de grootste uitkering van het land. Als België uiteenvalt, verkopen we die bende aan Endemol voor een serie van Big Brother (de hele koninklijke familie in het Big Brother-huis, en wie buiten gestemd wordt krijgt de verrassing van zijn leven: een gouwe ouwe guillotine!).
Indien dit niet door de tv-commissie raakt, verkopen we ze gewoon aan de Japanners. En de opbrengst schenken we aan de republiek Wallonië, als symbolische laatste transfer. Mooi artikel trouwens, in de Tijd, over de transfers: meer dan 3 miljard euro per jaar. Toch zo'n 500 euro per jaar per Vlaamse inwoner. Een gezin met drie kinderen is per jaar dus 2500 euro kwijt aan ons lieve potverteerders-buren. En onze Vlaamse gehandicapten? Op de wachtlijst (want er is geen geld)!!!
|
|
|
#60 | ||||
|
Gouverneur
|
Citaat:
|
||||
|
|