Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: Vindt u het logisch dat we in Europa niet-Europese vreemdelingen opvangen ?
ja 28 43,75%
neen 36 56,25%
Aantal stemmers: 64. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 12 februari 2004, 20:51   #41
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kitten
Effe off topic. Iedereen is er blijkbaar over eens dat Turken een andere huidskleur hebben. Vind ik raar. Er zijn Turken die nog blanker zijn dan sommige West-Europeanen.
What gives?
Kitten heeft gelijk.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2007, 11:18   #42
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Graag zou ik dit topic nog eens onder de aandacht willen brengen.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2007, 11:29   #43
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door @lpha Bekijk bericht
Met de echte politieke vluchtelingen heb ik geen problemen.
Dat zijn doorgaans ook intelectuelen die naar het leven worden gestaan in eigen land wegens de oppositie die ze voeren om de levenskwaliteit van hun landgenoten te verbeteren.
Echte politieke vluchtelingen zijn er niet te veel ... En degenen die er wel zijn kunnen gerust in een land op hun eigen continent opgevangen worden ... Europa is geen vuilbak om politiek afval uit de hele wereld te dumpen ...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2007, 11:33   #44
migrantenjong
Banneling

Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pat Bekijk bericht
Met politieke vluchtelingen (een kleine minderheid) is er inderdaad geen probleem, alhoewel: Een ayatollah of een marxistisch rebellenleider kan je ook als politiek vluchteling beschouwen, ondanks het feit dat deze in eigen land streven naar een autoritair regime. Dus is ook de term "politiek vluchteling" me te vaag.

Voor wat betreft de economische vluchtelingen: hier gaat het meestal om sterke jonge mannen die blijkbaar kapitaalkrachtig genoeg zijn om de mensensmokkelaars te betalen. De zwaksten hebben noch de fysiek, noch het kapitaal om zo'n reis aan te vangen. Indien ze uitsluitend op zoek zijn naar veiligheid, dan vraag ik me af waarom ze al de veilige landen, die ze onderweg passeren, links laten liggen.
De ayatollah zal net zoals Idi Amin in Saudi-Arabie terecht kunnen, en de marxist in Cuba.
migrantenjong is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2007, 13:29   #45
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus Bekijk bericht
Een uitzondering dient evenwel te worden gemaakt voor blanke Zuid-Afrikaners die in Europa hun heil zouden willen komen zoeken omdat ze het in hun eigen land niet meer zien zitten. Zij zouden immers kunnen bijdragen tot een verrechtsing in Europa.
ik wil die zuid afrikanen hier wel toelaten , maar niet om de samenleving te verrechtsen: omdat ze blank zijn, en onze broeders dus.
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2007, 13:34   #46
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lyot Bekijk bericht
sorry, maar dat is een foutieve zienswijze die u daar heeft . het klopt niet dat het merendeel der economische vluchtelingen jonge mannen betreft. Het klopt wel dat de zwaksten in die landen niet het geld hebben om zo'n reis te betalen..Denk aan bedragen van 1000-5000$ .. Maar de meesten die naar hier komen verkopen haven en goed.. Het zijn zeker niet de echt rijken die uit die landen naar hier komen, eerder de mensen die daar géén economische toekomst meer hebben, en dan maar hun huis/bezittingen verkopen om het elders te gaan proberen, verblind door verhalen van derden/mensensmokkelaars
Een ekonomische vluchteling komt voor het geld.Zover is duidelijk.Wij hebben niet alle mensen ter wereld op te vangen omdat zij geld willen verdienen. Hun geldzucht is hun probleem en hoeft het onze niet te worden. Dat ze het nodige doen in hun eigen land om daar welvaart te produceren, bij ons is dat ook niet in één keer gebeurt.En toen we geld gaan halen zijn op een ander (kolonies) is daar genoeg kritiek op gekomen.Waarom het nu aan een ander toelaten, bij ons? Dit is toch te gek?!
Oud 13 oktober 2007, 13:35   #47
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bakkebaard Bekijk bericht
wat is daar onlogisch aan?
zet u zelf is in de plaats van een afrikaan e.
ik zou nie elken dag vrezen voor mijn leven omdat er daar een paar rebellen aan het rondschieten zijn.
ik zou ook het "veiliger" europa opzoeken ze. en ik denk de meeste onder ons zouden dat ook wel doen.
tenzij dat ge liever uw familie ziet afgeslacht worden voor uw ogen..
Ik zeg niet dat het onlogisch is dat ze naar hier willen komen. Ik zeg dat wij dat niet moeten toelaten, want anders krijgen wij zelf ook last.
Oud 13 oktober 2007, 13:59   #48
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neruda Bekijk bericht
Europa's huidige welvaart is danken aan zijn beschamend beleid van haar voorvaders van de laatste eeuw dus het lijkt mij vanzelfsprekend dat de huidige generatie te schuld staat aan de verloren generatie met name diegene die op de vlucht zijn voor miserie en onderontwikkeling...toeval of niet maar grotendeels vanuit de ex-kolonies...
Dat is juist. Ik vind ook dat we iets serieus moeten doen om dat goed te maken: kwijtschelden van schulden of zo (ik ben geen econoom). Ik ben echt bereid een substantieel deel van mijn inkomen af te staan als daardoor de verdeling van de rijkdommen beter wordt (mondiaal gezien). Ik volg dat niet echt, maar gaan er niet meer en meer stemmen hierover op?

Overigens, on-topic, zie ik niet in waarom Europa geen vreemdelingen (wel of niet Europees speelt geen rol) zou toelaten. Oorlogsvluchtelingen, politieke vluchtelingen... als het om mensen gaat, primeert menselijkheid.
Met economische vluchtelingen heb ik wel problemen: daar moeten we duidelijk tonen dat we niet gans de wereld kunnen herbergen. Ik vind ook dat we reserve moeten houden om echte politieke vluchtelingen op te vangen. Dit wil niet zeggen dat we economische vluchtelingen op een onmenselijke manier moeten behandelen, maar we moeten duidelijk tonen dat ze niet gewenst zijn en ze laten terugkeren.
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be