Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 november 2003, 12:32   #41
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Citaat:
Ten andere, je kan die kosten na twee jaar, pas afwentelen op het OCMW als je kan aantonen dat je zelf geen inkomen hebt.
Ik vind dat heel die berichtgeving een beetje stinkt.

Origineel stond er in teletekst helemaal niets over "het OCMW wijst hen dan op de onderhoudsplicht van de kinderen"!

bovendien: als die ouders inwonend zijn, worden ze dan niet gewoon als "ten laste" beschouwd?
vb. zoonlief is werkloos en wordt dan bovendien gezinshoofd mét personen ten laste. Er wordt toch nooit rekening gehouden met HOEVEEL personen ten laste men is?
ofwel: zoonlief leeft van OCMW en wordt dan ook beschouwd als gezinshoofd met personen ten laste.

Nu normaal zal zijn vrouw al als persoon ten laste aanzien worden, dus zie ik niet in wat het OCMW extra zou moeten bijdragen.

Een stomme Belg die van het OCMW leeft en kinderen heeft krijgt toch ook gewoon uitkering als gezinshoofd én personen ten laste?
Als zijn ouders bij hem komen inwonen, krijgen die dan ook nog eens een leefloon als ze geen ander inkomen hebben?

Als zoonlief werkt dan zou hij of zijn ouders toch normaliter NIKS krijgen?
Een tijdje geleden stond hier op het forum toch de klacht van een jonge vrouw wiens vriend NIKS kreeg omdat ze samenwoonden en zij wel een inkomen had?
Krijgen inwonende kinderen die boven de 25 zijn en geen inkomen of kindergeld OOK een OCMW uitkering als de ouders werken? Dat is nieuw voor me! Lekker leuk voor alle studenten dan!

Al bij al vind ik dit een stinkend zaakje!
En als je ziet hoe snel de VRT weer was om erbij te ZEGGEN dat het probleem werd opgelost door de kinderen op hun onderhoudsplicht te wijzen, dan vraag ik me af waarom die ene OCMW-verantwoordelijke zijn beklag in het Laatste Nieuws gedaan had!

Stink... stink... stink.....
Ge weet toch dat er daar gasten bij zijn die scheiden van hun vrouw, zich inschrijven, op een adres, bij enen die nepadressen verhuurt, en dan 2 keer gezinshoofd trekken, ...

ik zou ze overigens de kost niet willen geven, ... (alhoewl ik dat eigenlijk al doe met mijn verplichte vrijwillige bijdrage elke maand... )
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2003, 13:23   #42
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

allez! nog een andere versie van het verhaal:

Citaat:
Allochtone senioren vragen hulp aan Antwerps OCMW

ANTWERPEN - Wekelijks kloppen vijf tot acht allochtone senioren aan bij het OCMW van Antwerpen om financiële steun of gezondheidszorg te vragen. Hun kinderen die in België verblijven, hebben hen laten overkomen omdat ze ziek zijn of alleenstaand. Antwerps OCMW-raadslid Marco Laenens (VLD) spreekt van systematische fraude. OCMW-voorzitster Monica De Coninck (sp.a) spreekt dat tegen.

Afgelopen zomer trok Marco Laenens in Gazet van Antwerpen al aan de alarmbel. Volgens hem zijn er te veel misbruiken. Oudere allochtonen die in hun land geen pensioen of andere sociale voorzieningen genieten, doen een beroep op gezinshereniging en gaan bij hun kinderen inwonen. Volgens Laenens ligt het inkomen van de kinderen meestal onder de grens van de onderhoudsplicht. Dus stappen de senioren naar het OCMW. De uitgekeerde bedragen lopen hoog op, terwijl ze in hun thuisland nooit hebben bijgedragen aan de sociale zekerheid.

OCMW-voorzitster Monica De Coninck nuanceert. "De kinderen stellen zich twee jaar borg", zegt De Coninck. "Soms ontstaan er conflicten tussen de grootouders en de rest van de familie. Grootouders worden dan ondergebracht in een studio. Zij staan alleen, spreken geen Nederlands en hebben geen inkomen. Dat zijn drama's, maar het OCMW wordt niet overspoeld. Bovendien wijzen we de kinderen op hun onderhoudsplicht. Slechts bij één op de acht aanvragen kennen we een leefloon toe."

De uitspraken van Laenens stuiten Agalev-gemeenteraadslid Fatima Bali tegen de borst. "De meeste Marokkaanse gezinnen zorgen zelf voor hun grootouders", zegt Bali. "Ik betreur dat in het beleid niemand stilstaat bij de noodzaak om de gezondheidszorg voor deze mensen open te stellen. [size=6]De OCMW-dienstencentra zijn niet afgestemd op Marokkaanse senioren. Er is dringend een integrale aanpak nodig, want ik vrees dat de toekomstige generaties steeds minder deze verantwoordelijkheid op zich gaan nemen."[/size]Mediargus
Ons fatimake wil dat de OCMW diensten aangepast worden aan de Marokkanen? Allez! waarom niet!
Zou ze nog iets willen?
Misschien een riant pensioen voor hare pé? Weduwenpensioen voor zijn vier vrouwen? Aparte bejaardencentra voor marokkanen/turken/chinezen etc.....? Apart personeel natuurlijk ook! want moslima's mogen geen mannen verzorgen! en de vrouwen willen niet dat er een mannelijke verpleger aan hen komt! Joden zullen moeten geweerd worden als personeel want die mogen niet aan hun eten komen! Het eten moet worden aangepast, want dat mogen ze niet eten! En natuurlijk een inwonende imam die betaald wordt door de belgische staat!
Mannekes! allez zeg!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2003, 13:33   #43
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ge zijt het omroepsysteem en bijbehorende minaretten vergeten voor op te roepen tot het gebed en zo het complete leven lam te leggen.

Geef mij dan maar een paar lawaaierige DHL boeings boven mijn dak zulle. !
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2003, 14:13   #44
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Soms ontstaan er conflicten tussen de grootouders en de rest van de familie. Grootouders worden dan ondergebracht in een studio. Zij staan alleen, spreken geen Nederlands en hebben geen inkomen.
Bij nader inzien! Die mensen werden tochnaar hier gehaald om zich te "herenigen" met hun kinderen? Als ze nu ambras krijgen met hun kinderen, dan zijn ze dus niet meer "herenigd" en dan kunnen ze toch rustig terug naar hun thuisland gaan?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 3 november 2003, 17:14   #45
Woutertje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Weeral een nieuwe golf van moslim-parasieten erbij.

En de domme Belgen juichen dat nog toe ook.

Hou u racistische uitlatingen eens voor uw eigen. Denkt u nu echt dat dat "stoer" overkomt???
Woutertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2003, 18:04   #46
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jef
eerst voert men gast-arbeiders in,
dan voert men profiteurs in, waarvoor men wetten wil maken om voorrang te geven bij de aanwerving.
om nog niet te spreken van de ingevoerde criminelen;
nu gaat men nog ouderlingen invoeren om van onze intellingen te profiteren.
Dit waren dan alle vooroordelen op een rijtje van onze jef
Maar nu was hij nuchter: betaal hem 2 pinten en hij kent er 2 maal zoveel
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2003, 21:01   #47
Andrea
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
In het nieuws van 19 u VRT

Bejaarden uit de hele wereld zakken steeds vaker naar België af omdat ze hier zonder veel problemen een uitkering en gratis gezondheidszorg krijgen. Dat zegt Antwerps OCMW-raadslid Marco Laenens in Het Nieuwsblad op zondag. Ook andere OCMW's zien de praktijk steeds vaker opduiken. In totaal gaat het al over honderden gevallen.

Buitenlandse bejaarden die in België bij het OCMW aankloppen, doen dit via hun kinderen die hier zijn ingeschreven. De kinderen laten hun ouders overkomen in het kader van gezinshereniging. Ze stellen zich aanvankelijk financieel borg, maar als dat na een tijdje niet meer lukt, is het OCMW verplicht om in te staan voor het levensonderhoud van de ouders.

"Eens de ouders hier zijn, laten de kinderen weten dat ze pa en ma toch niet kunnen onderhouden en vragen ze OCMW-steun", beweert Laenens.

"De uitgekeerde bedragen kunnen heel hoog oplopen", zegt het OCMW-raadslid. "Als deze toestroom blijft duren, dreigt een financiële aderlating voor de OCMW's", klinkt het.

En wie gaat dat weer allemaal betalen ??? Juist... die domme Belgen

Dit kan toch niet meer, hier bij ons in de gemeente ken ik iemand met een pensioentje van 19.780 franken, deze heeft 53 jaar gewerkt zonder te stempelen.
Andrea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2003, 21:26   #48
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Citaat:
dan voert men profiteurs in, waarvoor men wetten wil maken om voorrang te geven bij de aanwerving.
we spreken over FEITEN van op het VRT NIEUWS niet over vooroordelen voor de rest van het linke front geen nieuws of posts en zeker geen reply
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2003, 21:30   #49
Het Vlaams Collectief
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Citaat:
Ten andere, je kan die kosten na twee jaar, pas afwentelen op het OCMW als je kan aantonen dat je zelf geen inkomen hebt.
Ik vind dat heel die berichtgeving een beetje stinkt.

Origineel stond er in teletekst helemaal niets over "het OCMW wijst hen dan op de onderhoudsplicht van de kinderen"!

bovendien: als die ouders inwonend zijn, worden ze dan niet gewoon als "ten laste" beschouwd?
vb. zoonlief is werkloos en wordt dan bovendien gezinshoofd mét personen ten laste. Er wordt toch nooit rekening gehouden met HOEVEEL personen ten laste men is?
ofwel: zoonlief leeft van OCMW en wordt dan ook beschouwd als gezinshoofd met personen ten laste.

Nu normaal zal zijn vrouw al als persoon ten laste aanzien worden, dus zie ik niet in wat het OCMW extra zou moeten bijdragen.

Een stomme Belg die van het OCMW leeft en kinderen heeft krijgt toch ook gewoon uitkering als gezinshoofd én personen ten laste?
Als zijn ouders bij hem komen inwonen, krijgen die dan ook nog eens een leefloon als ze geen ander inkomen hebben?

Als zoonlief werkt dan zou hij of zijn ouders toch normaliter NIKS krijgen?
Een tijdje geleden stond hier op het forum toch de klacht van een jonge vrouw wiens vriend NIKS kreeg omdat ze samenwoonden en zij wel een inkomen had?
Krijgen inwonende kinderen die boven de 25 zijn en geen inkomen of kindergeld OOK een OCMW uitkering als de ouders werken? Dat is nieuw voor me! Lekker leuk voor alle studenten dan!

Al bij al vind ik dit een stinkend zaakje!
En als je ziet hoe snel de VRT weer was om erbij te ZEGGEN dat het probleem werd opgelost door de kinderen op hun onderhoudsplicht te wijzen, dan vraag ik me af waarom die ene OCMW-verantwoordelijke zijn beklag in het Laatste Nieuws gedaan had!

Stink... stink... stink.....

Zuurpruim, niks stink... stink.. lees Het Laatste Nieuws van vandaag, het OCMW, WIJ betalen dit.

Zullen wij voor de schoonouders van de pianist ook moeten betalen??
Oud 4 november 2003, 07:44   #50
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Bijouke, ik bedoelde dat de verslaggeving op de VRT stonk hoor.

Het op het laatst uit de losse pols bijgevoegd zinnetje waar hier nu zoveel over te doen is: "ze wijzen de kinderen op hun onderhoudsplicht, en dan is het zaakje opgelost" klopt slechts ten dele.

Eén op de acht aanvrager krijgen dus wèl een uikering.

Oud 4 november 2003, 07:45   #51
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

ik denk dat de pianist zwaar aan het repeteren is of nog een "tekeningske" aan het maken is... 't zal een kunstwerk zijn
of heeft hij geen gepast antwoord 't Zal toch niet waar zijn zeker...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 4 november 2003, 07:49   #52
Andrea
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Woutertje
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Weeral een nieuwe golf van moslim-parasieten erbij.

En de domme Belgen juichen dat nog toe ook.

Hou u racistische uitlatingen eens voor uw eigen. Denkt u nu echt dat dat "stoer" overkomt???

Wat is daar racistisch aan? Het is spijtig genoeg een vaststelling die klopt als een bus.
Oud 4 november 2003, 08:03   #53
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:
Citaat:
Maar nu was hij nuchter: betaal hem 2 pinten en hij kent er 2 maal zoveel
een blokker heeft meer nodig dan dat hoor ! Zo goedkoop komt ge er niet vanaf
Oud 4 november 2003, 08:46   #54
Andrea
Vreemdeling

Standaard

Stel dat er in ons land 3.000 Georgiers leven van werklozensteun of OCMW steun. Deze een gemiddelde steun krijgen van 375 € de persoon.

3.000 x 375 € = 1.125.000 € per maand.
Op jaarbasis geeft dit 13.500.000 €.

We sturen die groep van 3.000 personen terug naar hun land, met begeleiding. 95 % van die mensen zullen nooit een toekomst hebben in ons land. Onze regering verplicht zich, jaarlijks 15.000.000 € ontwikkelinghulp aan Georgie te geven, dit 10 jaar aan een stuk.

We doen dat tevens met ALLE bevolkingsgroepen.
Oud 4 november 2003, 09:26   #55
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Het is natuurlijk wel zo dat het grootste deel van die originele 13 miljoen wel in Belgie terug zullen worden uitgegeven. (van een leefloon kan men moeilijk nog iets naar het thuisland exporteren)
Indien je 15 miljoen naar georgië exporteert, zie je daar helemaal niets van terug.

Dat is dan ook weer het probleem met onze nieuwe Belgen: een groot percentage van hun inkomsten wordt doorgesluisd naar het thuisland: een constante aderlating.

Oud 4 november 2003, 09:46   #56
kweethetwelenkweethetni
Provinciaal Statenlid

kweethetwelenkweethetni's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door P.D.R.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renilde
Citaat:

ZEER JUIST, wat U zegt Jef.

En wij maar werken en betalen, hoe lang kan dit nog blijven duren?
Ouders horen nu éénmaal bij hun kinderen.
De jef zegt wat de vlaming denkt en dat hij gelijk heeft is zeker .Alles en iedereen wordt hier geholpen krijgt steun en woonst behalve eigen volk;dat laat men in de kou staan.En dat ouders bij hun kinderen horen.Wel ik denk dat ik in gedachte wel ouders ken die hun kinderen liever niet bij zich hebben.(doordenkertje)
kweethetwelenkweethetni is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2003, 09:55   #57
P.D.R.
Partijlid

P.D.R.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar P.D.R.
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kweethetwelenkweethetni
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door P.D.R.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renilde
Citaat:

ZEER JUIST, wat U zegt Jef.

En wij maar werken en betalen, hoe lang kan dit nog blijven duren?

Ouders horen nu éénmaal bij hun kinderen.
De jef zegt wat de vlaming denkt en dat hij gelijk heeft is zeker .Alles en iedereen wordt hier geholpen krijgt steun en woonst behalve eigen volk;dat laat men in de kou staan.En dat ouders bij hun kinderen horen.Wel ik denk dat ik in gedachte wel ouders ken die hun kinderen liever niet bij zich hebben.(doordenkertje)
Ik ken ook kinderen die hun ouders liever niet bij zich hebben,vooral wanneer deze mensen,bepaalde forumleden aan huis komen bedreigen Mijnheer Verkindt.
Ik neem aan dat de prijs van de benzine gedaalt is(sociaal tarief)
U verneemt hier binnenkort meer over.
P.D.R. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2003, 10:15   #58
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andrea
Stel dat er in ons land 3.000 Georgiers leven van werklozensteun of OCMW steun. Deze een gemiddelde steun krijgen van 375 € de persoon.

3.000 x 375 € = 1.125.000 € per maand.
Op jaarbasis geeft dit 13.500.000 €.

We sturen die groep van 3.000 personen terug naar hun land, met begeleiding. 95 % van die mensen zullen nooit een toekomst hebben in ons land. Onze regering verplicht zich, jaarlijks 15.000.000 € ontwikkelinghulp aan Georgie te geven, dit 10 jaar aan een stuk.

We doen dat tevens met ALLE bevolkingsgroepen.
Er is natuurlijk nog een groot verschil. Dat is 3000 spa of agalev stemmen minder.
En uiteindelijk kunnen we rekenen zoveel we willen. De werkelijkheid is veel eenvoudiger, het geld is gewoonweg op. Vhst belooft wel 200000 nieuwe jobs, zegt dat er eigenlijk 500000 zouden moeten zijn, maar zal eindigen met - 200000.
Heel de vreemdelingenproblematiek zal trouwens teruggebracht worden tot een zuiver financieel probleem. En dat zal sterk in het nadeel van de vreemdelingen uitdraaien. De werkelijkheid is trouwens dat de slimme indiers in hun thuisland de boekhouding van belgische bedrijven uitvoeren, terwijl de minderslimme vreemdelingen, mensensmokkelaars betalen, om zich in belgie te kunnen vestigen, om daar tenminste ocmw steun te kunnen trekken. Ondertussen kan de media dan elke immigrant die werkt, opvoeren alsof hij het achtste wereldwonder was, terwijl men elke immigrant die niet werkt, doodzwijgt alsof hij niet bestaat.
Maar niet geklaagd, als laatste stuiptrekking, zorgen deze immigranten nog voor een tewerkstelling bij de sociale assistenten en andere ocmw en stadsambtenaren.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2003, 15:11   #59
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Het nieuws hierover van politics.be:

Citaat:
Wie er in Antwerpen in slaagde om een exemplaar van de zondageditie van het Nieuwsblad te pakken te krijgen, vernam dat de demografie én de staatskas in ons land dreigen beïnvloed te worden door een nieuw fenomeen: uit de hele wereld stromen bejaarden naar België omdat ze hier zonder veel problemen een uitkering en gratis gezondheidszorg krijgen. Dat zegt Antwerps OCMW-raadslid Marco Laenens aan de collega’s van ‘Het Nieuwsblad op Zondag’. Ook de andere OCMW’s stellen eenzelfde trend vast. Op de eigenlijke oorzaak van het nieuwe fenomeen werd niet ingegaan.

Alles heeft te maken met de toepassing van de oude wet op de gezinshereniging met de nieuwe die een versoepeling van de toekenning van de Belgische nationaliteit inhoudt. Dat zit zo: een migrant die destijds naar ons land kwam wonen op basis van het mensenrecht op de gezinshereniging, mag sedert een aantal jaren op zijn beurt geen andere familie naar hier halen (het zogenaamde ‘cascadeverbod’).

Inmiddels kregen tienduizenden migranten de Belgische nationaliteit zonder enige garantie op integratie of inburgering de Belgische nationaliteit (de 'snel-Belg-wet). Op die manier kon de VLD tegen het migrantenstemrecht zijn en zo het Vlaams Blok de wind uit de zeilen halen. Maar wie de Belgische nationaliteit heeft, valt niet onder het cascadeverbod, want hij ontleent zijn recht om hier legaal te wonen niet langer op basis van de gezinshereniging, maar omwille van zijn Belgische nationaliteit. Wanneer hij dus zijn heel gezin uit de Maghreb of van waar dan ook naar ons land wil halen, kan niemand hem dat beletten. Deze analyse komt niet van een bepaalde politieke partij, een krant of een OCMW-raadslid, maar van de in deze onverdachte Antwerpse advocaat Abdelhamid El Mouden. Hij beheerst de (geschiedenis van de) wet- en regelgeving van het familie- en vreemdelingenrecht als geen ander, zowel die in ons land als in het land van zijn voorouders. Hij hielp door de toepassing ervan al tientallen illegalen op een totaal legale manier aan een geldige verblijfsvergunning.

Zo is het te verklaren dat de buitenlandse bejaarden België massaal binnenstromen. Ze kloppen hier meteen aan bij het OCMW waar hun kinderen zijn ingeschreven. Die kinderen stellen zich aanvankelijk financieel borg, maar als dat na een tijdje niet meer lukt, is het OCMW verplicht om in te staan voor het levensonderhoud van de ouders. "De uitgekeerde bedragen kunnen heel hoog oplopen", zegt Marco Laenens aan onze VUM-collega’s. Als deze toestroom blijft duren, dreigt een financiële aderlating voor de OCMW's. Laenens pleit dan ook voor een snelle aanpassing van de wet op de gezinshereniging.

(Jan Heuvelmans)
Bron(nen): PagiA
VUM
Wat is dat hier allemaal zeg? Zijn ze blind? Of gewoon zot?
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be