Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 november 2003, 00:24   #41
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pallieter
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pallieter
Kregen jullie ook een rush door je lichaam bij de beelden van de Vlaams Blok meeting lekker sfeertje daar

GEEN VREEMDELINGENSTEMRECHT GDV!!!!
En waar waren die beelden dan te zien? Op TV? Ik dacht dat het zwartblok altijd kloeg dat ze doodgezwegen worden?
vreemd, vreemd!!
als men op 1 mei 5min besteedt aan 5 man en ne paardekop (je mag zelf kiezen wie die paardenkop is) is het negeren van 1500 man wel bijna onmogelijk.

btw je ontwijkt mijn vraag, geef het maar toe je was ook stiekem 'eigen volk eerst' aan het roepen
ikke? over mijn lijk niet! !
Wie waren dat waar je het over hebt? De 1 mei betoging van het zwartblok?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2003, 01:05   #42
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kweethetwelenkweethetni
Waarom bewijzen wat we zeggen.Bewijs jij het tegendeel van wat we zeggen.
Als je iets bevestigt of beweert moet je het ook kunnen bewijzen...Anders is er geen enkele reden om ook niet aan te nemen dat het enquêtebureau dat voor Le Soir werkte geen 1000 zwartblokkers heeft ondervraagd, die nu eindelijk eens konden zeggen wat ze denken als er geen druk van hun partijleiding is...en moet JIJ het tegendeel bewijzen..
Hypothetisch geval uiteraard, maar op die manier zie je waar we met jouw redenering geraken..
Oud 5 november 2003, 01:15   #43
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Ik denk dat ik het weet:

Volgens die professor hadden de mensen uit die vorige peiling (nog) niet goed begrepen waarover het in feite ging.

Als Le Soir hetzelfde vraagt in het Frans begrijpen ze het natuurlijk WEL!

Ofwel heeft LeSoir er ineens een hele uitleg bijgedaan?

Maar misschien ligt het hieraan:

Citaat:
Uit diepgaand onderzoek weten we dat doorheen deze ganse periode de achterliggende houding tegenover vreemdelingen grotendeels ongewijzigd bleef. De schommelingen in de antwoorden zijn het resultaat van het klimaat van het ogenblik, en vooral van de overwegingen van de ondervraagden wanneer ze een keuze maken. We weten dat een deel van de bevolking geen vaste uitgeklaarde opinie heeft. Die mensen laten zich leiden door overwegingen die op het moment van de bevraging het meest levendig in hun hoofd aanwezig zijn.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chaste and pure souled circe
Ofwel heeft LeSoir er ineens een hele uitleg bijgedaan?
Mogelijk gewoon een minder dubbelzinnige vraagstelling, met idd meer uitleg dan de enquête van of voor de "zwartblok-prawda GVA"...
Of heeft Le Soir gewoon willen bewijzen dat men bij een dergelijke enquête, zoals bij een referendum, de uitslag kan beïnvloeden door de manier waarop de vraag geformuleerd wordt...
Oud 5 november 2003, 01:18   #44
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ward
Zij hebben al de VOORSTANDERS, opnieuw gevraagt plus nog wat migranten. De tegenstanders "mochten niet meer meedoen wegens fout antwoord.
Ward,
Leg dan eens uit hoe ze van te voren konden bepalen wie voorstander is en wie tegenstander?
Oud 5 november 2003, 01:21   #45
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door heksken
In het begin staat er dat Le Soir 1200 mensen heeft ondervraagd. Wat zijn 1200 mensen op een bevolking van een paar 100 000 man? Zo'n cijfers zijn helemaal ni representatief en ik lach er dus is mee!
Was dat dan zo verschillend bij de GVA-enquête?
Oud 5 november 2003, 07:00   #46
kweethetwelenkweethetni
Provinciaal Statenlid

kweethetwelenkweethetni's schermafbeelding

Standaard

Ja als je een anti blokker bent zie je natuurlijk alleen de slechte kant .En dan zie je alleen de slechte cijfers of veronderstel je dat de slechte cijfers de juiste zijn.De verkiezingen bewijzen iedere keer het tegendeel.Maar als er onder die vijf man en ne paardekop net een paard met kleppen zit,ja dan kun je evengoed tegen een muur praten.Dat Le Soir die enquete is in Antwerpen komt doen onder de vlamingen in plaats van onder de niet geintegreerde of nieuwe belgen.Wedde dat hun cijfers ineens helemaal anders zijn.Als je diezelfde enquete in de mooie wijken van Brasschaat of Schilde gaat doen zijn de cijfers weer anders.Als er nu iets is waar je niet op kan teren zijn het cijfers.De realiteit die teld.Goochelen met cijfers moet ge overlaten aan God steve die geeft vandaag gratis bus en tram en morgen vraagt hij belastingen meer.Dat is pas toveren.
kweethetwelenkweethetni is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2003, 12:54   #47
damawallaby
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Vlaams Collectief
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Vlaams Collectief
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door P.D.R.
BRUSSEL - Volgens een opiniepeiling van Le Soir is een meerderheid van de Belgen voor stemrecht voor migranten. Volgens de peiling is 58 procent van de Franstalige Belgen en 54 procent van de Vlamingen 'eerder voor' of 'helemaal gewonnen' voor het toekennen van gemeentelijk stemrecht aan niet-Europese vreemdelingen.

Voor de enquête ondervroeg 'Dedicated Research' 1.200 Belgen.

Ze peilt ook naar de motivatie van voor- en tegenstanders. Voorstanders willen dat België een gastvrij land blijft. Walen voegen daaraan toe dat stemrecht voor migranten de integratie zal stimuleren. Tegenstanders halen vooral aan dat de politiek belangrijker zaken moet aanpakken.

04/11/2003 - belga

Uit goede bron weet ik, dat van de 1200 Belgen, er 570 nieuwe Belgen bij waren.
Ik denk dat je verdwaald bent Vlaams Blok Collectief, het Riool van het Vlaams Blok is de andere kant op (=PI-forum). Als je me soms mist daar, kom ik het seffens wel weer even platleggen. Een koud kunstje voor me, zoals je weet.
Werkeloze VBkazakkedraaier ge zijt geband op PI.
damawallaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2003, 13:43   #48
errie- vlaming
Vreemdeling

errie- vlaming's schermafbeelding

Standaard

waarom zouden wij vlamingen ons land weggeven aan de vreemdelingen. Het is toch de bedoeling dat we zelf blijven beslissen wat ern hoe het gebeurd. Want wanneer we zoiets zouden toelaten, dan zouden we niet meer kunnen garanderen dat we alles in de hand blijven houden. Wanneer zal het verstand van de belgen eens terugkomen. En waarom niet een volksstemming organiseren betreffende deze toelating.
Laat de mensen echt beslissen wat ze willen in plaats van onechte en gemanipuleerde opiniepeilingen van personen die VOOR zijn. Maar ik vertrouw erop dat er veel meer mensen TEGEN zijn.

N-va tot in de dood.
errie- vlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2003, 13:55   #49
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door damawallaby
Citaat:
Ik denk dat je verdwaald bent Vlaams Blok Collectief, het Riool van het Vlaams Blok is de andere kant op (=PI-forum). Als je me soms mist daar, kom ik het seffens wel weer even platleggen. Een koud kunstje voor me, zoals je weet.
Ik loop daar nog altijd binnen en buiten, maar inderdaad niet onder mijn nicknaam thePiano 8)

Maar de grootste (Vlaams Blok) vervuilers zoals radicaal en Wilfried L (hier vlaanderen72 en Ambetanterik genoemd) zijn ook geband (net zoals hier al een jaar of wat), vandaar dat ik berust in de feiten. Mission accomplished

MaarrrRRrr.... als ze daar terug opduiken, ben ik ook weer van de partij

Enfin, allemaal off topic bullshit, terug naar Politics verdorie!
Oud 5 november 2003, 15:58   #50
Master Yoda
Partijlid

Master Yoda's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In het begin staat er dat Le Soir 1200 mensen heeft ondervraagd. Wat zijn 1200 mensen op een bevolking van een paar 100 000 man? Zo'n cijfers zijn helemaal ni representatief en ik lach er dus is mee!
Lach je dan ook met die enquête van de GVA ?
Oud 5 november 2003, 16:05   #51
Het Vlaams Collectief
Partijlid

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door damawallaby
Citaat:
Ik loop daar nog altijd binnen en buiten, maar inderdaad niet onder mijn nicknaam thePiano 8)

Maar de grootste (Vlaams Blok) vervuilers zoals radicaal en Wilfried L (hier vlaanderen72 en Ambetanterik genoemd) zijn ook geband (net zoals hier al een jaar of wat), vandaar dat ik berust in de feiten. Mission accomplished

MaarrrRRrr.... als ze daar terug opduiken, ben ik ook weer van de partij

Enfin, allemaal off topic bullshit, terug naar Politics verdorie!

Ben je nu gelukkig dat je die mensen hebt kunnen laten bannen?
Oud 5 november 2003, 17:33   #52
heksken
Vreemdeling

Standaard

Ik lach met zowat elke enquête waarbij niet de volledige bevolking is gevraagd (dmv een referendum bv). Een klein deel van België vertegenwoordigt niet de mening van elke inwoner in ons land!

En dan nog, iedereen die voor het migrantenstemrecht is, tjzzz waar zijn jullie mee bezig?? Een NIET EUROPESE migrant (want dat is wel degelijk de bedoeling) mag hier wel komen stemmen, maar elke Nederlander, Duitser, Fransman,... die hier woont, mag wel in de kou blijven staan dan?? Zij betalen hier anders ook wel belastingen ed en moeten dan ook maar dezelfde kans krijgen!

Maar neen, dat is weer niet nodig zeker? Schijnheiligheid en hypocrisie noem ik zoiets!
heksken is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2003, 20:20   #53
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
maar elke Nederlander, Duitser, Fransman,... die hier woont, mag wel in de kou blijven staan dan?? Zij betalen hier anders ook wel belastingen
Ahzo mogen die mensen hier dan nog niet stemmen misschien? Ik dacht anders dat alle EU-burgers reeds gemeentelijk stemrecht bezaten. Wat hebben belastingen er nota bene met te maken?
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2003, 01:17   #54
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoeveel mensen werden nu ook weer ondervraagd in de GVA-enquête?
Oud 6 november 2003, 02:43   #55
filosoof
Banneling

Standaard

De heksen zijn stillekes, vanavond...
Oud 6 november 2003, 15:50   #56
heksken
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Citaat:
maar elke Nederlander, Duitser, Fransman,... die hier woont, mag wel in de kou blijven staan dan?? Zij betalen hier anders ook wel belastingen
Ahzo mogen die mensen hier dan nog niet stemmen misschien? Ik dacht anders dat alle EU-burgers reeds gemeentelijk stemrecht bezaten. Wat hebben belastingen er nota bene met te maken?
Euhm excuseer da ik het u zeg maar mijn moeder is nog maar enkele jaren Belg (daarvoor was zij Nederlandse) en zij heeft NOOIT mogen stemmen hier in België. Verder zijn haar zussen en ouders ook Nederlanders, woonachtig in België en mogen NIET stemmen!
Dus uw uitlating dat een EU burger hier wel mag stemmen is zever! Op papier kan het misschien wel, maar in de praktijk is het iets helemaal anders!
Oud 6 november 2003, 15:53   #57
heksken
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Ik was bezig over de enquête in Le Soir dus GVA heeft hier niets mee te maken. En dan nog... ook de cijfers van GVA kunnen nooit representatief zijn omdat ook hier weer niet de volledige bevolking is ondervraagd.
Oud 6 november 2003, 15:54   #58
filosoof
Banneling

Standaard

Heksken,
Inschrijven op 't gemeentehuis...
Oud 6 november 2003, 15:55   #59
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik lach met zowat elke enquête waarbij niet de volledige bevolking is gevraagd (dmv een referendum bv). Een klein deel van België vertegenwoordigt niet de mening van elke inwoner in ons land!

En dan nog, iedereen die voor het migrantenstemrecht is, tjzzz waar zijn jullie mee bezig?? Een NIET EUROPESE migrant (want dat is wel degelijk de bedoeling) mag hier wel komen stemmen, maar elke Nederlander, Duitser, Fransman,... die hier woont, mag wel in de kou blijven staan dan?? Zij betalen hier anders ook wel belastingen ed en moeten dan ook maar dezelfde kans krijgen!

Maar neen, dat is weer niet nodig zeker? Schijnheiligheid en hypocrisie noem ik zoiets!
Heksken,
Inschrijven op 't gemeentehuis, hé....
Oud 6 november 2003, 16:00   #60
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik was bezig over de enquête in Le Soir dus GVA heeft hier niets mee te maken. En dan nog... ook de cijfers van GVA kunnen nooit representatief zijn omdat ook hier weer niet de volledige bevolking is ondervraag
Heksken,
Ach, men is JOU PERSOONLIJK niet komen vragen of je je veto niet stelt, is het d�*t??
Ja, dat heb je met enquêtes... Ik las daar geen klachten over toen de GVA-enquête verscheen...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be