Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Zal Rumsfeld aan de deur gezet worden?
Nee, Bush blijft zijn ouwe makker steunen door dik en dun. 4 21,05%
Nee, maar Rumsfeld krijgt een ultimatum om orde op zaken te stellen. 1 5,26%
Ja, Rumsfeld wordt zachtjes geloosd. Hij 'vraagt' en krijgt meer tijd voor zijn gezin en huisdieren. 8 42,11%
Ja, Rumsfeld wordt met pek en veren ingesmeerd en afgevoerd. 6 31,58%
Aantal stemmers: 19. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 8 november 2006, 20:38   #41
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
De enige kwaliteit die hij bezat was dat je er eens goed mee kon lachen...

Hier te beluisteren, want als je het hem hoort zeggen is het nog veel grappiger. Ongelooflijk dat zo'n idioot minister van defensie is kunnen worden en zolang is kunnen blijven.

Ja, jullie minister van defensie is iemand om bij te wenen. Verder vind ik dat jullie toch nog meer idioten hebben die het tot minister hebben geschopt. Off topic maar de linksen hier kunnen nooit in eigen boezem kijken maar bashen maar al te graag de grote Satan. (Ik ben nooit fan geweest van Rumsfeld)
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2006, 21:02   #42
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Rumsfeldt heeft van de Amerikaanse Strijdkrachten een veel "leniger" organisatie gemaakt.Vooral de US Army,die zowat 10 jaar geleden nog een kwart miljoen militairen telde is onder Rumsfeldt serieus "uitgepluimd" tot nog dik 120000 militairen,met veel nadruk op pure gevechtstroepen in zeer grote divisies (>10000 man ) die gewend worden vrij snel en overweldigend op te treden.....
Sorry maar die cijfers kloppen totaal niet. 10 jaar geleden telde de US army zo'on 750.000 man. Vandaag ongeveer 500.000 man. Een divisie telt altijd en in alle landen zo'n slordige 15.000 man, dat was al zo in 14-18. Amerikaanse divisies zijn altijd zeer groot geweest, met veel meer manschappen dan wie dan ook. Dichter bij 20.000 man dus. Hoe de standaard divisie er onder Rumsfeld uitziet weet ik niet.

Citaat:
Maar er zijn andere problemen opgedoken....
1) Het steeds immenser wordende defensie-budget (dat procentueel weer koude-oorlog+Vietnam afmetingen bereikt) dient vooral voor "hoogtechnologische toekomstprojecten"...of anders gezegd,om het Militair-Industrieel Complex bezig te houden....
Je zit er weer vollerdig naast met de cijfers ! Op het einde van WO II spendeerde de VS een derde van hun BNP aan defensie. In Vietnam was dat 9,4%. Tijdens de koude oorlog na de vijftiger jaren gemiddeld 6%. Vandaag zitten ze rond de 4%, dus nog altijd beduidend minder dan om het even welk jaar van de koude oorlog.

Verder is het verkeerd om Rumsfeld voor te stellen als de kampioen van de hoogtechnologische en peperdure projecten. Hij heeft een aantal van die projecten afgeschaft, nl. het Crusader artillerie-systeem.

Citaat:
Dat heeft uiteindelijks NIKS te maken met de dagdagelijkse realiteit van de GI of de Leatherneck in de "City-Wars" anno 2006...
Ja kan natuurlijk overdrijven met hoogtechnologische wapensystemen en de VS bezondigen zich daar regelmatig aan (de Europeanen echter ook, neem de Eurofighter bvb), maar je kan niet zeggen dat die projecten NIKS te maken hebben met de realiteit van de soldaten op het terrein dat is gewoon absurd. Vuurleiding, positionering, precisie-munitie, communicatiemiddelen, bijna alles wat de soldaat gebruikt in het gevecht is hoogtechnologisch.

Citaat:
2) Het is nu wel duidelijk(nog maar eens) dat een dergelijk "lean and mean" leger te weinig manschappen heeft zodra er voor "bezetter" gespeeld moet worden.Het is vooral het aanhoudend oproepen én sneuvelen én verminkt raken van reservisten en National Guards dat de oorlog heel erg reeel moet maken voor veel Amerikaanse dorpjes (de typische "bron "van dergelijke patriotten!).regelrecht in het Republikeinse "hartland"!!!!
Hier heb je een punt. Er komt een punt waar je gewoon manschappen tekort komt en de Amerikanen hebben dat punt met Irak+Afghanistan blijkbaar bereikt. Ik denk dat je je echter vergist over de invloed van de doden en gewonden. Volgens mij keert de bevolking zich tegen die oorlog omdat er geen succes geboekt wordt. Het aantal doden (vrij laag trouwens) zou geen rol spelen indien de Amerikanen duidelijk aan het winnen zouden zijn. Om de bevolking mee te hebben moet je in de eerste plaats de oorlog winnen.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2006, 21:06   #43
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Ja, jullie minister van defensie is iemand om bij te wenen. Verder vind ik dat jullie toch nog meer idioten hebben die het tot minister hebben geschopt. Off topic maar de linksen hier kunnen nooit in eigen boezem kijken maar bashen maar al te graag de grote Satan. (Ik ben nooit fan geweest van Rumsfeld)
Ik ben het volledig met je eens. Rumsfeld is zeker geen idioot. Een van die video's was trouwens een schertsende reactie op een domme vraag van een journalist. En inderdaad, Belgen kunnen beter zwijgen over Rumsfeld die op alle vlakken torenhoog uisteekt boven iemand als André Flahaut.
Oud 8 november 2006, 21:53   #44
schaduwrijk
Burgemeester

schaduwrijk's schermafbeelding

Standaard

wij beseffen dat onze defensie suckt hoor, maar dat is klein bier met Rumsfeld
schaduwrijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2006, 21:59   #45
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Ik ben het volledig met je eens. Rumsfeld is zeker geen idioot. Een van die video's was trouwens een schertsende reactie op een domme vraag van een journalist. En inderdaad, Belgen kunnen beter zwijgen over Rumsfeld die op alle vlakken torenhoog uisteekt boven iemand als André Flahaut.
Rumsfeld is wel een idioot. Rumsfeld is, net als Bush, één van de popjes die de schijn van de democratische macht moet hoog houden. De voorbeelden zijn legio waarin hij belachelijke uitspraken doet, zich ridicuul opstelt, domme antwoorden geeft, ... wanneer hij geïnterpelleerd wordt over Guantanamo, Abu Ghraib, WMD, War in Iraq, 9-11, ...

Gezien hoe braaf hij in de senaat zat wanneer hij werd geïnterpelleerd over de War games?
Gezien hoe hij de pers te woord stond na de eerste berichten over Abu Ghraib?
Gezien hoe hij de pers te woord stond na de eerste berichten over Guantanamo?
...
Oud 8 november 2006, 23:45   #46
Zyp
Parlementslid

Standaard

Rumsy mag het afbollen...

Maar als ik het nieuws zag dan moet ik vaststellen dat het niet eenvoudig zal zijn om rumsy en bush uit elkaars achterwerk te trekken.... Zo elkaars gat aan't aflikken... sjonge jonge.... net een stel verliefde pubertjes "jij zijt de lieftste"... " nee, jij zijt de lieftste..."... "maar gij zijt toch de knapste"..... "maar gij hebt de grootste piet"...

En dan rumsy erna "het volk heeft mij en mijn bedoelingen en operaties niet begrepen"... ofte... "iedereen die de dingen niet ziet zoals ik is verdwaald, dom, begrijpt het niet en moet zwijgen"...

Daarna nog een snee "zwarteneger" op onze boterham om te laten zien dat je echt enkel geld en een bekendere kop nodig hebt om daar de plak te zwaaien. Die gast zijn body mass index is hoger dan z'n iq... En het is bewezen, men leert daar niet, men blijft gaan voor geld en bekendheid tegenover wijsheid en kunde.

En als dessert krijg je nog maar eens het bewijs dat in de usa niet in staat is kerk en staat te scheiden... Hil clinton " may God bless america"... Als god america iedere keer "ge'blessed" heeft als een politieker daarom roept of vraagt, dan is het niet moeilijk dat het hier slecht gaat met de kerk... god heeft voor dit deel van de wereld geen tijd meer...

Amerika een wereldmacht.... machtig om mee te lachen ja...
Zyp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2006, 11:02   #47
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
Rumsfeld is wel een idioot. ...
Hij is dus een idioot omdat hij een NWO-pion is. Je beseft zelf niet hoe dogmatisch je tegen alles aankijkt. Je analyseert niets, je kijkt gewoon in welk vakje je iemand moet steken en wanneer dat gedaan is, is jouw boek voor eeuwig en altijd gesloten.
Oud 9 november 2006, 11:09   #48
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaduwrijk Bekijk bericht
wij beseffen dat onze defensie suckt hoor, maar dat is klein bier met Rumsfeld
Er zijn mensen die er rotsvast van overtuigd zijn dat het Amerikaans leger niets waard is en dat wij (Europeanen) het allemaal veel beter zouden doen. Belachelijke en gevaarlijke onzin waartegen ik meestal reageer.

Amerikaanse pollitekers mogen strategische fouten maken, maar dat belet niet dat het Amerikaans leger het modern ekwivalent is van de Romeinse legioenen : er is in de hele wereld geen enkel leger die het beter doet. Een handjevol legers doen het evengoed maar dan op een veel kleinere schaal. Al de rest staat ver achter.
Oud 9 november 2006, 11:11   #49
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hij is dus een idioot omdat hij een NWO-pion is. Je beseft zelf niet hoe dogmatisch je tegen alles aankijkt. Je analyseert niets, je kijkt gewoon in welk vakje je iemand moet steken en wanneer dat gedaan is, is jouw boek voor eeuwig en altijd gesloten.
Klopt, en dus maakt Gun het soort verkeerde veronderstellingen zoals we gezien hebben aan het begin van deze thread.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2006, 11:18   #50
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Ik las op een ander forum dat dien Gates nauw betrokken was bij de eerste golfoorlog maar men gaf geen bron. Kan iemand daar iets meer over zeggen?
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2006, 11:19   #51
schaduwrijk
Burgemeester

Standaard

dat het amerikaans leger het beste in de wereld is twijfelt niemand aan, maar de tactiek ontbrak in deze oorlog, en dat is de schuld van o.a. Rumsfeld
schaduwrijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2006, 11:37   #52
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaduwrijk Bekijk bericht
dat het amerikaans leger het beste in de wereld is twijfelt niemand aan, maar de tactiek ontbrak in deze oorlog, en dat is de schuld van o.a. Rumsfeld
tactiek... LOOOL

als ge zelf met een 90mm kanon tegenover een knuppel staat, en daarenboven over de hele wereld mag gaan beslissen : "gij moogt zulke wapens niet hebben, gij moogt zo geen oorlog voeren, gij zijt slecht en wij zijn de goei"...

Dan hebt ge niet echt nood aan tacktiek he...
Zyp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2006, 11:54   #53
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Citaat:
Dat er bij ons ook idioten zijn tussen de ministers zal je mij niet horen ontkennen hoor!!! Maar deze thread ging nu eenmaal over Rumsfeld. Niet zo maar een idioot, maar een gevaarlijke idioot. Die naast hilarische citaten, ook massa's leugens op zijn cv heeft staan en verantwoordelijk is voor de dood van massa's mensen in Irak en duizenden eigen soldaten.

Laatst gewijzigd door Edina : 9 november 2006 om 11:55.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2006, 11:54   #54
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn mensen die er rotsvast van overtuigd zijn dat het Amerikaans leger niets waard is .
nee, dat niet, maar het is zeker overroepen

Citaat:
en dat wij (Europeanen) het allemaal veel beter zouden doen.
Met DEZELFDE financiële middelen ? ABSOLUUT efficienter ja

Citaat:
Belachelijke en gevaarlijke onzin waartegen ik meestal reageer.
gevaarlijk ? teveel hollywood gekeken !

Citaat:
Amerikaanse pollitekers mogen strategische fouten maken,
dat lijkt steeds meer een VEREISTE te zijn ...

Citaat:
maar dat belet niet dat het Amerikaans leger het modern ekwivalent is van de Romeinse legioenen : er is in de hele wereld geen enkel leger die het beter doet.
zonder hun materiaal/financiële middelen is dat absoluut onwaar. Wat ze met de romeinen gemeen hebben is dat ze met hun militaire macht een imperium uitbouwen: naar ons luisteren of anders !

Citaat:
Een handjevol legers doen het evengoed maar dan op een veel kleinere schaal. Al de rest staat ver achter
qua financiën /uitrusting ja, qua training van de doorsnee soldaat tot officier is dat nonsens.
ook wat betreft elite soldaten zijn de seal/rangers/green berets/marine force recon en zelfs delta NIET de referentie wereldwijd.

de rangers (dan het bataljon bij uitstek 75 th) wordt als "minder" gezien dan onze eigen paracommando's.
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2

Laatst gewijzigd door bruut geweld : 9 november 2006 om 11:56.
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2006, 11:58   #55
StevenNr1

Standaard

Rumsfeld is geen idioot, meen ik. Hij kan alleen zo overkomen als hij zijn leugentjes niet goed verkocht meer krijgt. Maar dan is het beter u belachelijk te maken dan de achterliggende agenda te vertellen.
Oud 9 november 2006, 12:04   #56
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Rumsfeld is geen idioot, meen ik. Hij kan alleen zo overkomen als hij zijn leugentjes niet goed verkocht meer krijgt. Maar dan is het beter u belachelijk te maken dan de achterliggende agenda te vertellen.
Dat hangt natuurlijk af van de definitie van idioot: het heeft meerdere betekenissen hé.
Oud 9 november 2006, 12:05   #57
StevenNr1

Standaard

Mja, ok. De PNAC is ook idioot maar dat is iets anders dan achterlijk.
Oud 9 november 2006, 12:07   #58
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Mja, ok. De PNAC is ook idioot maar dat is iets anders dan achterlijk.
Achterlijk was inderdaad niet de betekenis die ik gaf aan idioot toen ik Rumsfeld zo omschreef
Oud 9 november 2006, 12:08   #59
schaduwrijk
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zyp Bekijk bericht
tactiek... LOOOL

als ge zelf met een 90mm kanon tegenover een knuppel staat, en daarenboven over de hele wereld mag gaan beslissen : "gij moogt zulke wapens niet hebben, gij moogt zo geen oorlog voeren, gij zijt slecht en wij zijn de goei"...

Dan hebt ge niet echt nood aan tacktiek he...
mja voor mensen te vermoorden heb je dan inderdaad geen tactiek nodig, maar als je werkelijk iets wil bereiken in dat land zonder te veel doden (en hopelijk is dat nog altijd de missie: democratie + vrijheid), zal je toch eens moeten nadenken over hoe je dat aanpakt...
Oud 9 november 2006, 13:46   #60
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad ja, uw analyses zijn om van te snoepen

Laatst gewijzigd door Gun : 9 november 2006 om 13:48.
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be