![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
|
![]() Staat er toch na de ,
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
|
![]() Euh mja, gewoon, als gij in een fabriek werkt, wordt vanaf dan den baas door de werknemers uit de werknemers gekozen en die mens verdient zoveel als dat de werknemers denken dat hij waard is en als er een nieuw systeem ofzo voor de productie is, wordt dat door de werknemers geëvalueerd, kan bijv. handig zijn dat ze meer machines hebben zodat ze zelf minder moeten werken maar kan ook zijn dat die machines gevaarlijker zijn dan voordien of hoger arbeidsritme vragen en dat dat dan niet goed is en ...
Maar denk wel dat er marktwerking kan zijn tussen al die bedrijven in zelfbeheer. Denk daarnaast dat basisinkomen er moet zijn betaald uit lasten op de werking binnen die bedrijven en op milieugebruik ofzo. Alé heb niet echt zo'n concrete ideeën. Politiek denk ik aan decentralisme (zoveel mogelijk lokaal beslissen) en vrijwillig samengaan van die lokale organen voor globalere zaken te regelen. Sorry voor de rommeluitleg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gaat u ze onderhouden ? Als het in hun land niet marscheert, dat ze het daar dan oplossen, Nee hier wat van hun taak maken, in een kerk in brand proberen steken, nen aanemer zijn werkzaamheden saboteren. Gaan we eens de economische schade gaan berekenen die die twee oetlullen veroorzaakt hebben. ? Ze zullen lang mogen werken om dat grappeke af te betalen. Trouwens, de wet is de wet, uitgeprocedeerd, wil zeggen uitgeprocedeerd. Nu ben ik wel de eerste om te zeggen dat heel die procedure veel sneller , moet duidelijker moet etc... Het mag bv maar maxiaal 3 tot 6 maanden duren om iemand te zeggen of hij mag blijven of niet. Zolang moeten ze die mensen in gesloten centra bewaren. Op het moment van de uitspraak moeten ze geholpen worden bij integratie als ze hier mogen blijven, als ze niet mogen blijven, onmiddelijke deportatie. Dat is de enige manier waarop wij de echte sukkelaars kunnen blijven helpen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() [quote=Boadicea;2148185]2 jonge Iraniërs, wiens asielaanvraag is afgewezen, zitten al verschillende uren op een torenkraan, waar ze op geklommen zijn. Ze dreigen te springen als ze niet geregulariseerd worden.
Eerder moest een kerk ontruimd worden, omdat 23 landgenoten van hen, in dezelfde toestand, zich er levend in wilden verbranden. Naar het nieuwsbericht, hadden ze zichzelf en de kerkvloer al met bezine overgoten en een drama kon net verhinderd worden. http://nieuws.skynet.be/?l1=actualit...tail&id=152506 ------ vrijheid van meningsuiting en zelfbeschikking. Laten springen dus !!!!!!!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
|
![]() Ik moet niemand onderhouden, tenzij ik daar zelf voor kies, ook geen autochtonen.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
|
![]() Die mensen mogen hier niet eens werken, ze mogen dus niet voor zichzelf zorgen.
En verder Herr Flick, er zijn geen rechtvaardige criteria waarop je de ene mens wel en de andere niet toegang tot België kunt geven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() heeft iemand al eens stilgestaan bij de mogelijkheid dat een deel van die Iraanse asielzoekers helemaal geen asielzoekers zijn ???
Is er iets eenvoudiger dan als (verdoken) islam fundamentalist het (over)tolerante westen te infiltreren onder het mom van een onderdrukt en bedreigd Iraans burgerschap ?! Hoe gaan ze in Europa uitzoeken dat de desbetreffende asielzoeker al dan niet een echte asielzoeker dan wel een undercover in dienst van de ayatollah-staat is , wanneer je voor die informatie terecht moet bij datzelfde regime dat zich als doel gesteld heeft de ongelovige wereld te onderwerpen. Het is al langer geweten dat onze regeringen onder de noemer van tolerantie en multiculturalisme langzaam maar zeker onze eigen ondergang bewerkstelligen. Laatst gewijzigd door bob. : 9 november 2006 om 12:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben verhuisd, maar ik heb wel alles zelf betaald en draag bij tot de economie van mijn nieuwe woonplaats. En ik hou mij ook niet bezig met onwettige dingen te eisen, of speciaal voordelen op te eisen voor mijn persoontje. Bovendien is het binnen europa, (vrij verkeer van goederen en personen etc... ) En nee jij moet niemand zelf onderhouden, maar je mag je eigen wel de vraag stellen wie al die grappekes mag blijven betalen. Elke allochtoon /vluchteling die om het op zijn plat vlaams te zeggen hier zijn kloten komt schuren, kost een pak poen elke maand, en dan mag m nog niet ziek worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is wel zoiets als wetgeving... (of dat rechtvaardig is, laat ik in het midden. ) Nee weet je wat, we gooien alle grenzen open, wereld wees welkom in den belziek, in de weinige open ruimte die er nog is kunt ge uw hutje komen zetten. Ge krijgt 30 000 ballen in de maand om in uw onderhoud te voorzien, tenminste zolang de werkende vlaming dit nog kan betalen. Ge krijgt ook nog gratis ziekenzorg etc, ook zolang de werkende vlaming dat nog kan betalen... En als de werkende vlaming het niet meer kan betalen, ... wel ja, dan zien we wel hé... weet je wat, ga gewoon de werkende vlaming die tegen dan zelf amper nog iets heeft, zijn bezittingen gaan pieken we hebben die sukkels toch ontwapend, dus hun verdedigen kunnen ze ook al niet meer. En stem maar met z'n allen voor de SPA spie of PS die dit wondelijke paradijs hebben mogelijk gemaakt... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat ze een kerk dreigen in brand te steken? Ja! Het is een extreem teken van disrespect voor onze cultuur en onze identiteit.
Ik voel het aan als scherpe agressie, alsof iemand mijn voordeur in spaanders zou hakken om in mijn huis te geraken. Citaat:
Dat houdt echter geenszins in dat wie ook ter wereld verplicht zou zijn hun hoop te realiseren. Nog minder geeft hun hoop hen rechten op welk verblijf in welk land dan ook. Laatst gewijzigd door baarle : 9 november 2006 om 12:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Natuurlijk wel. Ze zijn de basis van het rechtssysteem: de nationaliteit. En ze worden overal ter wereld van oudsher toegepast.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Wat is er mis met deze redenering?: Iedereen mag hopen op een bestaan in redelijke welvaart en vrijheid. Of dat ook onze verantwoordelijkheid is, dat is een andere vraag. Indien de Westerse wereld alle bevolking van de ontwikkelingslanden opneemt, om hen een redelijke welvaart en vrijheid te gunnen, dan graven wij ons eigen graf. Als wij onze grenzen onvoorwaardelijk zouden openen, dat krijgen we een toestroom van immigranten. België kent nu reeds een enorme bevolkingsdichtheid. Moeten wij de immigranten een redelijke welvaart en vrijheid gunnen ten koste van onze eigen welvaart? Zal er dan niet altijd een verschil in welvaart bestaan? Waaruit leidt u af dat alle immigranten een gebrek aan welvaart en vrijheid hebben? Het sociale ongenoegen betreffende de immigratie neemt zienderogen toe. Onze sociale stabiliteit lijdt eronder. Ik hoor zelfs mensen plannen maken om te verhuizen. Deze mensen hebben zelfs het recht niet om gehoord te worden en serieus genomen te worden. Zij worden in een taboe-sfeer met de vinger gewezen als zijnde haatdragende fascisten. Op hen is een ware heksenjacht geopend. Zij hebben de hoop op verbetering verloren. Mischien worden zij op hun beurt immigranten. Persoonlijk verkies ik om te blijven en m'n standpunten te verdedigen. Op te komen voor hetgeen ik de algemene belangen van mijn land, cultuur en continent acht, hetgeen uiteraard flexible begrippen zijn. Zijn de immigranten die hier toekomen vaak ook niet weggelopen vanwege ongenoegen met hun staat? Zijn het vaak ook niet mensen die die moed ontberen om de welvaart van hun eigen thuisland te helpen opbouwen? Of zijn ze misschien van plan hun land van origine nooit te verloochenen, en het te dienen vanuit andere regio's? Zijn culturen niet eerder op zoek naar macht en uitbreiding ipv individuele vrijheid en welvaart? Iedere immigrant die hier in aankomt, waar zijn orinie ook ligt, kan in België een uitgebreide groep van zijn eigen cultuur aantreffen, waarmee hij zich kan associëren. Dat zij zich liever keren tot die cultuur toont aan dat zij niet weggevlucht zijn hiervan. Indien de islam de vrijheid beperkt, waarom treffen wij dan een steeds meer uitgebreide geloofsgemeenschap in ons land aan? Misschien is het wel die vrijheid die hen voornamelijk aanspreekt: de vrijheid van godsdienst. U bent bereid die redelijke vrijheid te gunnen, zelfs als dat ten koste gaat van onze traditionele vrijheden? Het voorbeeld persvrijheid is al uitvoerig aan de orde geweest. Met de vrijheid van religie en de democratische waarden, kan de islam binnenkort met een politieke partij in het parlement de wetgeving beïnvloeden. U ziet: onze redelijke vrijheden zijn de geschikte middelen om de machtsbasis van de islam te versterken. Dat dit ten koste gaat van onze waarden en principes, dat is blijkbaar minder belangrijk. Als de immigranten maar een mogelijkheid hebben op redelijke welvaart en vrijheid. Het lijkt mij eerder zo dat structureel gezien de vrijheid die hier geboden wordt, enkel als een middel wordt gebruikt om net die vrijheid te beperken. Dit gebeurt niet steeds bewust; individueel gezien zal het wel zo zijn dat men enkel op zoek is naar welvaart en vrijheid. Uiteraard heeft ieder individu wel een eigen invulling van die begrippen. En vele gelijkgezinde individuen maken samen een slagvaardige groep. Eénmaal in dat stadia, speelt de individuele zingeving absoluut geen rol meer. Dat is dan ook de fout die velen maken: dat is ider individu apart te beoordelen en waarderen en ondertussen de algemene ontwikkelingen uit het oog te verliezen. Er heerst een groot onderscheid tussen beiden, dat vele mensen schijnt te ontglippen. Ik heb enkel positieve individuele ervaringen met personen die de islam aanhangen. Toch beschouw ik de islam als een vijand. Maar zelfs indien je stelt dat de islam onze samenleving niet aan het ondergraven is, dan is het nog steeds klaar als een klontje dat wij alle ellende in de wereld niet op onze schouders kunnen nemen. Wij zijn nu met 6.5 miljard aardbewoners. Binnen twintig jaar zijn dat er 10 miljard. De 50 miljard zijn uiteraard ook niet ver meer verwijderd. Alle natuurlijke grondstoffen komen onder druk: olie, gas, water, landbouwgrond, vis, etc. Daar zal hard om gevochten worden. Of dacht u dat we in harmonie een eerlijke verdeling zullen overeenkomen? De Chinezen zijn nu al hard op zoek naar lebensraum. De vruchtbare plekjes op aarde worden schaarser, het klimaat veranderd en de vervuiling blijft toenemen. Alle fauna en flora die niet door de mens gekweekt wordt, of die als parasiet afhankelijk is van de mens, die begint enorm zeldzaam te worden in deze wereld vol mensen. Persoonlijk heeft dat er bij mij al toe geleid dat ik nog bijzonder weinig waardering of respect voor de mens kan opbrengen in vergelijking met de bewondering die ik heb voor de verdwijnende dieren en planten. Wij zien de mensheid evolueren. Maar waar naar toe is mij de vraag. Naar de totale vernietiging zo blijkt. We werken voor een dag die nooit komt. We organiseren ons om ons te beschermen voor onszelf. Niet meer niet minder. Indien de mens geen vrede kan vinden met de aarde en de natuur, maar meer verlangt van het leven, dan is het toch geen wonder dat mensen onder elkaar ook nooit vrede zullen vinden. Wij willen evolueren, maar ontzeggen de aarde met alles erin de kans om verder te evolueren. Antropomorfistisch en arrogant. Gelooft u werkelijk in harmonie in een overbevolkte wereld? Dus als er Iraniërs van een kraan willen springen, waarom zou ik daar dan wakker van liggen? Hoe minder hoe beter denk ik dan. Voor mijn part mag een sport-schutter er even wat plezier aan beleven. U kan wel de indruk proberen te wekken dat u zich zorgen maakt om de stituatie, maar daar geloof ik weinig van. U slaapt ongetwijfeld even goed na het horen van dergelijk nieuws. Het is ondertussen ook dagelijkse kost geworden. Wie maalt er nog langer om? De menselijke psychologie werkt zo dat problemen aan je kop vreten. Maar vanaf het moment dat de problemen zo omvangrijk worden dat het kiezen is tussen stress en ongeluk of vrijheid van geest, dan zal de psychologie onvermijdelijk die laatste optie kiezen. Vanaf een gegeven moment kan het een mens allemaal niets meer schelen. Dus die Iraniërs mogen voor mijn part hopen en werken aan een redelijke welvaart en vrijheid in hun eigen land, maar onze verantwoordelijkheid is het niet. Wij hebben echt wel andere prioriteiten op onze agenda als we een plaats in deze wereld wensen te behouden. De aandacht die heel die vreemdelingen-problematiek voor zich opeist is enorm. Net nu Europa bijna dacht verlost te zijn van religie, wordt men er opnieuw dagelijks mee geconfronteerd. Het kost allemaal onnodig veel energie. Ook het Christendom kent zelfs een lichte opflakkering als reactie op de toenemende islam. En of het ongenoegen van de bevloking met de blijvende immigratie terecht is of niet, doet helemal niet terzake. Racisme manifesteerd zich op één of andere wijze wel in iedere mens. Indien u maanden in Afrika tussen de zwartjes zit, dan zal u blij zijn oppeens een blanke te zien. Of zal u althans blij zijn indien u bv. eens Engels kan praten. Het zal u deugd doen zich even te kunnen associëren met een karakteristiek van uw cultuur. Dat is voor de immigranten niet anders. In een Westers continent associëren zei zich graag met hun eigen cultuur. De wijken in Brussel vertonen duidelijk ethnische en religieuze lijnen. Die zijn spontaan tot stand gekomen. Het gevolg is dat integratie onmogelijk is geworden. Daarom verwijst men ook vaker naar multi-cultuur. De groepen immigranten worden zo uitgebreid dat zij een eigen samenlevinjg beginnen te vormen, naast de onze. En blijkbaar beginnen we nu langzaam te merken dat één van die groepen onverzoenbare standpunten heeft met onze samenleving: de islam. Dit leidt onder de bevolking tot hooggespannen emoties. Of dat logisch is doet niet terzake; het is een feit waaraan men niet kan ontkomen. De emoties onder de bevolking in Europa worden systematisch genegeerd door de huidige beleidsmakers en een nog aanzienlijk deel van de bevolking. Daardoor zullen deze emoties spoedig veranderen in frustraties om na verloop van tijd om te slaan in regelrechte haat. Dan zal het conflict op de spits worden gedreven en krijgen we een burgeroorlog of een slachtpartij. Gezien de huidige status quo maar twintig jaar heeft nodig gehad om tot stand te komen, is het niet denkbeeldig dat het niet zo lang zal duren vooraleer het zover komt. Internationale spanningen zullen blijven toenemen en hun weeslag vinden onder de verschillende bevolkingsgroepen binnen ons continent. Dat zal de strijd enkel verder aanwakkeren. Vrijheid en welvaart voor allen? In our dreams...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#59 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Ik kan even goed zeggen aan de multicul met wel recht laten jullie iedereen toe zodat er geen plaats is voor de eigen bevolking ? ![]()
![]() |
![]() |
#60 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Mare , 'k heb de tijd genomen uw epistel te lezen, opsturen naar een krant als collum of open brief aan de kiekens in de Wetstraat...
amen (bij wijze van spreken) I 'll rest my case... |
![]() |
![]() |