Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 november 2006, 09:16   #41
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pekka_123 Bekijk bericht
De paashaas die heb ik in dit afgelopen jachtsezoen als omgelegd, dus daar hoeven we ons niet meer over te bekommeren. Het zullen de klokken van Rome worden, denk ik. Tenzij u enig bezwaar heeft.
Gij? Jager?...Ik weet niet waarom, maar ik geloof daar niet veel van.Dat zijn dikwijls mensen die hoog met tradities oplopen.
En wat de klokken betreft, gij verdient wel een flinke schup onder UW klokken,om onze kinderen "hun" sinterklaas af te willen pakken.Zoals die allochtonen die rel schoppen als de sinterklaas-stoet voorbij komt...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2006, 09:19   #42
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
De bedoeling is eigenlijk om de commerce te hekelen. En het is hoe dan ook pure commerce en heeft niets met geloof te maken.

Ik denk dat zelfs sommige kerkleiders het er met mij over eens zijn.
Tenzij dat ze erg veel (te veel) van kinderen houden, natuurlijk
En nu insinueert die *knip* ook nog dat sinterklaas een pedofiel is, of een middel om kinderen te lokken?! Hoe langer hoe *knip*, dat ventje...

Laatst gewijzigd door Pieter Vandoorne : 10 november 2006 om 21:57.
Oud 10 november 2006, 09:22   #43
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De bedoeling is eigenlijk om de commerce te hekelen. En het is hoe dan ook pure commerce en heeft niets met geloof te maken.

Ik denk dat zelfs sommige kerkleiders het er met mij over eens zijn.
Tenzij dat ze erg veel (te veel) van kinderen houden, natuurlijk
Als we de Sint afschaffen zullen onze kinderen een zwaar jeugdtrauma bespaard blijven, zoiets? Of ben je na je debiele kruistocht tegen luxeauto's, nu op jacht naar de speelgoedmaffia?
Get a life, regelneef!!

Al is de nestbevuiler nog zo groot, het ontvangen van dopgeld brengt hem zelden in gewetensnood...
Waar een Bill is, is een weg...
Bill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2006, 09:25   #44
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bill Bekijk bericht
Als we de Sint afschaffen zullen onze kinderen een zwaar jeugdtrauma bespaard blijven, zoiets? Of ben je na je debiele kruistocht tegen luxeauto's, nu op jacht naar de speelgoedmaffia?
Get a life, regelneef!!
Verbeteren: REGEL*knip* aangezien ik nog nooit van het woord regelneef heb gehoord.

Geknipt op vraag van de geviseerde.

Laatst gewijzigd door Pieter Vandoorne : 10 november 2006 om 21:58.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2006, 09:30   #45
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Verbeteren: REGEL*knip* aangezien ik nog nooit van het woord regelneef heb gehoord.

http://www.vandale.be/opzoeken/woord...oord=regelneef

Al is de nestbevuiler nog zo groot, het ontvangen van dopgeld brengt hem zelden in gewetensnood...
Waar een Bill is, is een weg...

Bill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2006, 09:39   #46
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bill Bekijk bericht
pekka is dan inderdaad een regelneef...maar regel*knip* past hem ook wel vind ik

Oud 10 november 2006, 09:44   #47
cor
Minister

Standaard

Mannekes, ge zijt aan 't zagen.
cor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2006, 09:50   #48
Vorenus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cor Bekijk bericht
WIJF
Oud 10 november 2006, 10:03   #49
cor
Minister

Standaard

Jawohl, herr Obersturmfahrrad!
cor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2006, 14:35   #50
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

sinterklaas is idd pure commerce, net zoals moeder en vaderdag is het eigenlijk een soort kinderdag

ook kerstmis had ooit een andere betekenis maar is zo goed als volledig door de commerce gerecupereerd

deze onderdelen van onze cultuur zijn dus reeds naar de kloten

wanneer we ze zouden afschaffen dan zouden we cltureel niets verliezen

mss kan pekka samen met zijn maat acties organiseren om de sinterklaascommercie te boycotten

de beste manier daarvoor is op sinterklaasbijeenkomsten de kindertjes (met megafoon bvb ) gaan vertellen dat sinterklaas niet bestaat, dat die baard niet echt is en dat het er allleen maar over gaat centjes uit de zakken van mama en papa te kloppen

zelf wil ik niet meedoen aan dergelijke actie - maar laat me aub iets weten want ik wil zeker komen kijken
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 10 november 2006 om 14:36.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2006, 14:40   #51
Vorenus
Banneling

Standaard

Citaat:
Jawohl, herr Obersturmfahrrad!
Herr Hellfigger is meer dan genoeg.
Oud 10 november 2006, 14:45   #52
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
sinterklaas is idd pure commerce, net zoals moeder en vaderdag is het eigenlijk een soort kinderdag

ook kerstmis had ooit een andere betekenis maar is zo goed als volledig door de commerce gerecupereerd

deze onderdelen van onze cultuur zijn dus reeds naar de kloten

wanneer we ze zouden afschaffen dan zouden we cltureel niets verliezen

mss kan pekka samen met zijn maat acties organiseren om de sinterklaascommercie te boycotten

de beste manier daarvoor is op sinterklaasbijeenkomsten de kindertjes (met megafoon bvb ) gaan vertellen dat sinterklaas niet bestaat, dat die baard niet echt is en dat het er allleen maar over gaat centjes uit de zakken van mama en papa te kloppen

zelf wil ik niet meedoen aan dergelijke actie - maar laat me aub iets weten want ik wil zeker komen kijken
ik kom dan ook, maar verkleed en gegrimeerd als Zwarte Piet , en ik kom op zijn bakkes kloppen, met zo een zware knuppel."Het is een leugenaar, kindjes" zal ik dan roepen"ik neem hem mee naar ons kasteel in Spanje, om hem op te sluiten in een vergeetput"
Oud 10 november 2006, 14:47   #53
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
niemand verplicht u te lezen...
Oud 10 november 2006, 14:47   #54

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
ik kom dan ook, maar verkleed en gegrimeerd als Zwarte Piet , en ik kom op zijn bakkes kloppen, met zo een zware knuppel."Het is een leugenaar, kindjes" zal ik dan roepen"ik neem hem mee naar ons kasteel in Spanje, om hem op te sluiten in een vergeetput"
lol dat gaat nog plezant worden dus
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
Oud 10 november 2006, 14:49   #55

Standaard

wat ze ook zouden kunnen doen dat is door de drukke winkelstraten gewoon met een stuk of zes tesamen allemaal verkleed als sinterklaas gaan rondlopen

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 10 november 2006 om 14:50.
Oud 10 november 2006, 14:49   #56
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
lol dat gaat nog plezant worden dus
ik zie dat wel zitten ja.Mij eens lekker uitleven op zo een zelfingenomen snullemans...dan ben ik voor m�*�*nden lang in een goed humeur.
Oud 10 november 2006, 14:54   #57

Standaard

of ze zouden sinterklaas zijn baard ook kunnen jatten

indien de leden van het - weg met sinterklaascomitee - zelf kinderen hebben dan kunnen ze deze daartoe ook opleiden

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 10 november 2006 om 14:54.
Oud 10 november 2006, 14:54   #58
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
wat ze ook zouden kunnen doen dat is door de drukke winkelstraten gewoon met een stuk of zes tesamen allemaal verkleed als sinterklaas gaan rondlopen
zeg, ge moet niet denken dat kinderen zo onnozel zijn hoor.Als ik zes jaar was, woonde ik op het Kiel, op een scheet afstand van de Grote Tank , waar de weg naar Brussel begon.Op de hoek was een groot café, en op een dag heb ik daar 2 zatte Sinterklaasen aan de toog zien staan, ze maakten ruzie, en zijn zelfs beginnen vechten In die tijd was er in elke buurt een Sinterklaas-stoet, de stad liep vol Sinterklaasen...
Oud 10 november 2006, 14:57   #59
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
De dag van vandaag zijn er nog altijd ouders die het de normaalste zaak vinden om te liegen tegen hun kinderen. Jaar na jaar vertellen ze tegen hun kinderen dat er een heilige met een paard over de daken rijdt om geschenken voor hen te komen brengen. Als ze braaf geweest zijn.
Vijf jaar houden ze dat vol en dan geven ze plots toe dat ze al die jaren gelogen hebben. En dat sinterklaas niet bestaat.
Dat getuigt toch van weinig respect voor je eigen kind
Toen mijn oudste in de eerste kleuterklas zat heb ik hem verteld dat sinterklaas niet echt bestaat. Dat het siterklaasfeest een feest voor kinderen is, dat iemand zich verkleed als sinterklaas,......

Hij luisterde geboeid naar me en leek het allemaal te snappen. In mijn naïviteit dacht ik dat goed aangepakt, gewoon eerlijk, geen leugentjes.
We gingen naar het sinterklaasfeestje op zijn school en toen kwam sinterklaas eraan en ging het podium op. Mijn zoon draaide zich naar me om en zei: "mama, sinterklaas bestaat toch hoor, daar staat hij." Hij zei dat op een toontje alsof hij zopas tot de vaststelling kwam dat mama's soms wel wat dom zijn en van bepaalde zaken geen verstand hebben.
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2006, 14:57   #60

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
zeg, ge moet niet denken dat kinderen zo onnozel zijn hoor.Als ik zes jaar was, woonde ik op het Kiel, op een scheet afstand van de Grote Tank , waar de weg naar Brussel begon.Op de hoek was een groot café, en op een dag heb ik daar 2 zatte Sinterklaasen aan de toog zien staan, ze maakten ruzie, en zijn zelfs beginnen vechten In die tijd was er in elke buurt een Sinterklaas-stoet, de stad liep vol Sinterklaasen...
mijn frank was beginnen vallen toen ik destijds op de schoot zat van een sinterklaas met rood wit pak en dan de wagen in stapte en achter de hoek een sinterklaas zag staan met een purper wit pak.

ik vroeg aan mijn moeder om uitleg en die zei me dat dat allemaal helpers van sinterklaas zijn want dat de echte sinterklaas niet alleen al die kindjes kan gaan bezoeken

die uitleg slikte ik natuurlijk niet maar ik maakte mijn ouders wel tot mijn negen wijs dat ik nog in sinterklaas geloofde - want wilde naturlijk niet het risico lopen geen cadeautjes meer te krijgen

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 10 november 2006 om 15:10.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be