Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 november 2003, 10:15   #41
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Ik merk dat de argumenten uitgeput geraken. 8)
Kan je misschien eens eerst beginnen met te antwoorden op alle argumenten te antwoorden, want dat heb je niet gedaan, dan ben je al een tijdje zoet.
Oud 7 november 2003, 12:22   #42
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
Citaat:
Ik vind het hele vluchtelingenbeleid op het verkeerde spoor zitten. Vooral het totale gebrek aan visie shokkeert mij continu, omdat ik dagdagelijks met vluchtelingen te maken heb via onze vzw. Het is verkeerd te denken dat dit 'goudzoekers' zijn. Die mensen zijn simpel op zoek naar veiligheid, geborgenheid en zekerheid. Behoudens een bepaald procent criminelen, die d'r zeer zeker ook tussen zitten, zijn dit in regel heel gewone families met heel gewone simpele wensen. Hen afschilderen als criminelen is gemakkelijk want dan hoef je geen verantwoordelijkheid meer te dragen. Je naaste die in dezelfde straat woont, of 5000 km verder wat is het verschil?
Onze ouderen willen ook veiligheid, geborgenheid en zekerheid en zij hebben er hun leven lang voor gewerkt. Toch heeft niemand er blijkbaar een probleem mee om te beweren dat de pensioenen niet meer te betalen zijn.
Voor zover ik weet worden de pensioenen nog steeds uitbetaald, wat zit je dan 'op voorhand' al te klagen? 8)
Ik hoef niet te klagen voor mezelf, mijn pensioen is wel veilig.
Ik hoor echter dagelijks, ook door uw geliefde politiekers, beweren dat het in de toekomst niet meer het geval zal zijn.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2003, 12:29   #43
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Kan je misschien eens eerst beginnen met te antwoorden op alle argumenten te antwoorden, want dat heb je niet gedaan, dan ben je al een tijdje zoet.
Misschien kun je eens proberen alle antwoorden te lezen en te weerleggen.
Dan zul je niet moeten reageren met uw dooddoener:

"Tjah, hoe kan jij dat nu begrijpen hé, jij kent toch maar alleen die Marokkaanse criminelen? Van die overige 150 andere nationaliteiten, die tesamen ruim 3/4 van de allochtoonse bevolking in België uitmaken heb jij nog nooit gehoord.

Dat komt er van als je teveel naar die prietpraat van die 'bepaalde' politiekers luistert en klakkeloos de gazettepraat aanneemt."
Oud 7 november 2003, 13:08   #44
Het Vlaams Collectief
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VLAAMS VOETVOLK
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Vlaams Collectief
Wat in Zeebrugge kan is blijkbaar niet mogelijk in Antwerpen, zegt Marc Van Peel.

Ik verneem nu dat minister Dewael illegalen opneemt in gesloten centra's. Dat gebeurt voor een paarhonderd illegalen die op hun transfer naar Engeland wachtten. Ik vind de maatregel goed omdat de mensen dan in beter omstandigheden verblijven. Maar in Atwerpen tellen we een paar duizend illegalen waarbij er tallozen zijn die ook al het bevel hebben gekregen om het land te verlaten. En daar doet de minister niets. Aldus Van Peel.

Hier heeft mijnheer Van Peel een punt, verwijder onmiddelijk die paar duizend? illegalen uit Antwerpen, zodoende gaat er toch al een beetje druk van de ketel.

Marc Van Peel heeft hier inderdaad een punt, waar blijven die CD&V ers nu om hun oude partijvoorzitter te verdedigen?
Oud 7 november 2003, 13:33   #45
thePiano

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:

"Tjah, hoe kan jij dat nu begrijpen hé, jij kent toch maar alleen die Marokkaanse criminelen? Van die overige 150 andere nationaliteiten, die tesamen ruim 3/4 van de allochtoonse bevolking in België uitmaken heb jij nog nooit gehoord.

Dat komt er van als je teveel naar die prietpraat van die 'bepaalde' politiekers luistert en klakkeloos de gazettepraat aanneemt."
Vergeet even die dooddoener die er helemaal op het einde kwam, na een aantal veralgemeningen en pick outs van je, en geef eens antwoord op mijn eerder geciteerde argumenten.
Oud 7 november 2003, 15:34   #46
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

Vergeet even die dooddoener die er helemaal op het einde kwam, na een aantal veralgemeningen en pick outs van je, en geef eens antwoord op mijn eerder geciteerde argumenten.
U zal toch niet verwachten dat ik zaken weerleg waarmee ik het min of meer eens ben ?
En sommige andere doen voor mij hier niet terzake.
Daar kun je een andere draad over opstarten voor mijn part.
Het gaat hier over het uitwijzen van illegalen, in dit geval zelfs van mensen die helemaal geen procedure starten, zelfs niet wensen te starten.
En voor zover ik weet is Marc Van Peel nog steeds geen Vlaams Blokker.
Uw reactie was in mijn ogen dus een zoveelste poging om iemand met een andere mening in het hoekje van je weet wel te duwen.
Oud 7 november 2003, 22:32   #47
thePiano

Standaard

Citaat:
U zal toch niet verwachten dat ik zaken weerleg waarmee ik het min of meer eens ben ?
Het gaat hier over het uitwijzen van illegalen, in dit geval zelfs van mensen die helemaal geen procedure starten, zelfs niet wensen te starten.
Dat klopt. Het gaat hier om doorreizende asielzoekers waarschijnlijk afkomstig uit Afghanistan, die hier gestrand zijn aan de Belgische kust.

Maar de maatregel die Dewael voorstelt slaan op alle illegalen in het land. Zoals ik al eerder in deze draad heb uitgelegd, zijn dat wel degelijk mensen die hier nog een procedure hebben lopen, en sommige dat al vele jaren. Niet hun schuld maar van de Belgische administratie.

Voor diegene die hier al lange tijd wachten, pleit ik voor een regularisatie zoals we in 2000 hebben gekend: drie jaar (gezin) en vier jaar (alleenstaande) geregeld verblijf in België, worden meteen geregeld. Ik wil die regel zelfs wet maken, hopelijk worden ze dan een beetje wakker op Vreemdelingenzaken.
Oud 7 november 2003, 22:40   #48
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Illegalen kamperen weer in Zeebrugge

Vrijdagnamiddag hebben zich opnieuw vijftien illegalen genesteld aan de kleine zeesluis in Zeebrugge. Dat is dicht bij het vorige week gesloopte kraakpand Noordzee. Negen van de illegalen zijn vermoedelijk diegene die opnieuw vrij kwamen nadat ze aan de Sint-Donaaskerk waren gearresteerd.

Of de illegalen vrijdag nog zullen worden opgepakt, is niet duidelijk. Volgens de scheepvaartpolitie werd vrijdag nog niemand opgepakt. Bij de lokale politie luidt het dat de orders elk uur wijzigen. Dit zou het gevolg zijn van gebrek aan opvangplaatsen in de gesloten asielcentra. Attac Vlaanderen heeft intussen een protestactie aangekondigd op maandagavond vanaf 19 uur aan het gesloten asielcentrum voor uitgeprocedeerde asielzoekers De Refuge in Brugge. Daar zijn de meeste illegalen ondergebracht die donderdag in Zeebrugge werden opgepakt. (LAN)

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2003, 22:43   #49
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen
Citaat:

Vrijdagnamiddag hebben zich opnieuw vijftien illegalen genesteld aan de kleine zeesluis in Zeebrugge. Dat is dicht bij het vorige week gesloopte kraakpand Noordzee. Negen van de illegalen zijn vermoedelijk diegene die opnieuw vrij kwamen nadat ze aan de Sint-Donaaskerk waren gearresteerd.

Of de illegalen vrijdag nog zullen worden opgepakt, is niet duidelijk. Volgens de scheepvaartpolitie werd vrijdag nog niemand opgepakt. Bij de lokale politie luidt het dat de orders elk uur wijzigen. Dit zou het gevolg zijn van gebrek aan opvangplaatsen in de gesloten asielcentra. Attac Vlaanderen heeft intussen een protestactie aangekondigd op maandagavond vanaf 19 uur aan het gesloten asielcentrum voor uitgeprocedeerde asielzoekers De Refuge in Brugge. Daar zijn de meeste illegalen ondergebracht die donderdag in Zeebrugge werden opgepakt. (LAN)
Je post dit zonder comment....

Wat zou je meest humane en werkelijke oplossing zijn in dit verband? In de veronderstelling dat je werkelijk een einde zou willen stellen aan die toevloed van vluchtelingen?

Landverhuizers zijn van alle tijden, en ook de vlamingen zijn dat in verschillende periodes in de geschiedenis geweest.
Oud 7 november 2003, 22:56   #50
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wat zou je meest humane en werkelijke oplossing zijn in dit verband? In de veronderstelling dat je werkelijk een einde zou willen stellen aan die toevloed van vluchtelingen?
Eerst en vooral wil ik inderdaad een einde maken aan de tsunami aan illegalen die ons land binnenstormt.

Daarvoor hebben we aan de ene kant zwaar ontradende en high-profile politionele acties nodig, zoals het massaal oppakken en onmiddellijk repatriëren van alle illegalen die worden aangetroffen.
Ik weet dat dit in jouw ogen niet humaan is, maar ik verzeker U dat we dat maximaal 5 keer moeten doen.

Anderzijds moeten we de asielprocedure veranderen, zodat bij de minste twijfel omtrent de identiteit of het verleden van de vluchteling, het asiel wordt afgekeurd en bijgevolg de vluchteling begeleid wordt uitgewezen.

Maar dat is natuurlijk wel mijn persoonlijke mening en niet die van onze partij.

Oud 7 november 2003, 22:58   #51
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:

Je post dit zonder comment....

Landverhuizers zijn van alle tijden, en ook de vlamingen zijn dat in verschillende periodes in de geschiedenis geweest.
Bla, bla, bla.
Ze gingen wel naar landen waar er werk te vinden was. En profiteren, van die staat waar ze naartoe gingen konden ze niet. U vergeet (bewust) dat er in de tijd van de imigratie van de Vlamingen, waar U zich zo steeds op beroept, ook nog grenzen bestonden. Grensovergangen waar men zijn papieren moest laten zien, en een werkvergunning, of men kwam er niet in. Wanneer men opgepakt werd zonder les papier, was het korte mette,n geblazen. De bak in als een vulgaire misdadiger.
Nu Zijn die sans papier de heiligen, en de politie en de wetgever de misdadiger.
Zonder papieren is men STEEDS ILEGAAL.
Dus men is steeds in overtreding met de wet.
De wet moet toegepast worden.
Of men moet de wet veranderen.
En zeker niet schipperen tussen de twee stoelen.
ALLE Iegalen zijn fout.
DUS MAATREGELEN voor die mensen.
ZE zijn geen doorrijzigers op wettelijke basis. ZE ZIJN ILEGAAL.
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2003, 23:05   #52
thePiano

Standaard

Citaat:
Citaat:
Eerst en vooral wil ik inderdaad een einde maken aan de tsunami aan illegalen die ons land binnenstormt.

Daarvoor hebben we aan de ene kant zwaar ontradende en high-profile politionele acties nodig, zoals het massaal oppakken en onmiddellijk repatriëren van alle illegalen die worden aangetroffen.
Ik weet dat dit in jouw ogen niet humaan is, maar ik verzeker U dat we dat maximaal 5 keer moeten doen.

Anderzijds moeten we de asielprocedure veranderen, zodat bij de minste twijfel omtrent de identiteit of het verleden van de vluchteling, het asiel wordt afgekeurd en bijgevolg de vluchteling begeleid wordt uitgewezen.

Maar dat is natuurlijk wel mijn persoonlijke mening en niet die van onze partij.
In mijn andere topic "Vluchtelingen uit Iran en Afganistan kunnen niet terug!" http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=7188 heb ik al op een eerste probleem gewezen:
  • Dewael wil de “illegalen” dus opsluiten en uitwijzen. Hij “vergeet” echter dat noch Iran, noch Afganistan vluchtelingen terugnemen die tegen hun wil uitgewezen worden.

Het onderhandelen van akkoorden over terugname van vluchtelingen, maakt vaak deel uit van een koehandel waarin onder andere ook de toegang tot de afzetmarkt, olie, gas en andere grondstoffen opgenomen worden.

Vele illegalen daarvan weet men niet eens de nationaliteit. Naar waar ga je ze dan uitwijzen? Je moet toch eerst de werekelijke identiteit achterhalen, en zelfs als je die kent, krijg je weer andere problemen.

Wie gaat trouwens die kosten van het opzoeken, tijdelijk opsluiten en de repatrieringskosten betalen? Het gaat hier om vele duidenden mensen in dit land.

Probeer eens een beetje practisch te reageren?
Oud 7 november 2003, 23:15   #53
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
In mijn andere topic "Vluchtelingen uit Iran en Afganistan kunnen niet terug!" http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=7188 heb ik al op een eerste probleem gewezen:
  • Dewael wil de “illegalen” dus opsluiten en uitwijzen. Hij “vergeet” echter dat noch Iran, noch Afganistan vluchtelingen terugnemen die tegen hun wil uitgewezen worden.

Het onderhandelen van akkoorden over terugname van vluchtelingen, maakt vaak deel uit van een koehandel waarin onder andere ook de toegang tot de afzetmarkt, olie, gas en andere grondstoffen opgenomen worden.
We kunnen beginnen met ons daar wat sterker te profileren ipv. ons stoer op te stellen ivm de genocide'wet'.
Een handelsboycot tov deze landen indien ze hun illegalen niet terugnemen bijvoorbeeld?

Citaat:
Vele illegalen daarvan weet men niet eens de nationaliteit. Naar waar ga je ze dan uitwijzen? Je moet toch eerst de werekelijke identiteit achterhalen, en zelfs als je die kent, krijg je weer andere problemen.
In zaventem is het gemakkelijk: terug op het vliegtuig, naar de laatste bestemming vanwaar ze kwamen.
De anderen, verklaren altijd wel een bepaalde nationaliteit te hebben, dus terug naar het land waar zij zg. vandaan kwamen.

Citaat:
Wie gaat trouwens die kosten van het opzoeken, tijdelijk opsluiten en de repatrieringskosten betalen? Het gaat hier om vele duidenden mensen in dit land.
We betalen nu ook (de boetes voor de illegalen die Engeland bereiken via ons, de opvang, de dringende hulp, etc.)
Dus kan dat al vervangen worden door de door U genoemde kosten.

Oud 7 november 2003, 23:26   #54
ward
Burger

Standaard

Jij gaat dus "nogmaals" alle illegalen naturaliseren, Piano? NOGMAALS alle wetten die de brave belgen MOETEN volgen aan Uw en andere laarzen vegen? WAAROM moeten er dan nog wetten zijn?? ZONDER papieren reizen is verboden in alle landen van de wereld! In belgie ben je zelfs strafbaar, als je naar de beenhouwer of bakker gaat "zonder" paspoort. Die mensen komen "mischien onwetend" naar hier, (alleen geloof ik dat niet) vernietigen hun papieren om de staat te bedriegen. Lopen hier rond als landlopers. En jij zou die mensen dan nog belonen met een belgisch paspoort en bijbehorende voordelen. Aan mensen die MOEDWILLIG iedereen bedrogen hebben waar ze mee in aanraking geweest zijn. Ergens MOET er iets misgelopen zijn in je bovenkamer (hopelijk voor jou ook onwetend) Dit druist in tegen alle rechtsregels in héél de wereld. Als ze ook nog lid zouden zijn van al quada, of dat het moordenaars zouden zijn nog buiten beschouwing gelaten. Een georgische mafia bestaat volgens jou OOK NIET. Nochthans lezen we daar af en toe wel eens iets over. Ik denk NIET dat ik aan jou nog woorden wil vuilmaken, want buiten mensen bekladden en leugens vertellen heb ik van jou nog niks zinnigs gelezen. GELOVEN doe ik van jou al helemaal niks meer, maar dat was al langer!
Oud 8 november 2003, 01:12   #55
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Dat klopt. Het gaat hier om doorreizende asielzoekers waarschijnlijk afkomstig uit Afghanistan, die hier gestrand zijn aan de Belgische kust.

Maar de maatregel die Dewael voorstelt slaan op alle illegalen in het land. Zoals ik al eerder in deze draad heb uitgelegd, zijn dat wel degelijk mensen die hier nog een procedure hebben lopen, en sommige dat al vele jaren. Niet hun schuld maar van de Belgische administratie.

Voor diegene die hier al lange tijd wachten, pleit ik voor een regularisatie zoals we in 2000 hebben gekend: drie jaar (gezin) en vier jaar (alleenstaande) geregeld verblijf in België, worden meteen geregeld. Ik wil die regel zelfs wet maken, hopelijk worden ze dan een beetje wakker op Vreemdelingenzaken.
Ze beweren afkomstig te zijn uit Afghanistan, goed wetende dat Pakistanen veel minder kans op asiel hebben. Ik kan gewoon niet begrijpen dat echte vluchtelingen niet zouden proberen om de nodige papieren of minstens aanwijzingen bij te hebben.

Voor zover ik uit de nieuwsberichten opmaak gaat de maatregel over illegalen, dus helemaal niet
over de categorie waar jij wilt op doelen.

Een nieuwe automatische regularisatie is wel helemaal te gek. Dat opent de deur voor een nieuwe golf van misbruiken. Iedereen weet dat door het uitputten van alle rechtsmiddelen men gemakkelijk de nodige tijd kan overbruggen.

Ik wil best geloven dat u daar een wet wilt van maken, anderen moeten toch voor de kosten opdraaien. Een van uw argumenten was trouwens dat die mensen hun laatste geld in hun reis hierheen hebben gestoken. Ik vraag mij af waarmee ze dan al die proceskosten betalen.
Oud 8 november 2003, 11:41   #56
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:

Ze beweren afkomstig te zijn uit Afghanistan, goed wetende dat Pakistanen veel minder kans op asiel hebben. Ik kan gewoon niet begrijpen dat echte vluchtelingen niet zouden proberen om de nodige papieren of minstens aanwijzingen bij te hebben.

Voor zover ik uit de nieuwsberichten opmaak gaat de maatregel over illegalen, dus helemaal niet
over de categorie waar jij wilt op doelen.

Een nieuwe automatische regularisatie is wel helemaal te gek. Dat opent de deur voor een nieuwe golf van misbruiken. Iedereen weet dat door het uitputten van alle rechtsmiddelen men gemakkelijk de nodige tijd kan overbruggen.

Ik wil best geloven dat u daar een wet wilt van maken, anderen moeten toch voor de kosten opdraaien. Een van uw argumenten was trouwens dat die mensen hun laatste geld in hun reis hierheen hebben gestoken. Ik vraag mij af waarmee ze dan al die proceskosten betalen.
Die proceskosten worden betaald door de Vlaamse en Waalse (Duitstalige), ingezetenen van den Belgique.
Deze advocaten nemen een reloon waar men van achterover slaat. De procedure is PRO DEO.
Dat wil zeggen:
1 De advocaat wordt betaald door de staat. (door U en mij)
2 Winnen of verliezen, zij hebben hun geld.
3 De proceskosten worden eveneens betaald door de belastingbetaler.
4 Wie wordt er beter van??
Antwoord........ De advocaten die ook rechtstreeks zitten in het collectief tegen uitwijzing!
En wie is het slachtoffer? Just, de ilegalen en de belastingbetaler.
Oud 8 november 2003, 12:40   #57
thePiano

Standaard

Tav Rudy Van Nespen, Ward, Bobke en Fernand.

Jullie doen maar een wilde slag hoe dat precies allemaal in zijn werk gaat. Sommige dingen kloppen, maar is slechts één facet van de zaak. Andere dingen kloppen helemaal niet maar behoren tot de klassieke vooroordelen. Ik zal straks, als ik wat meer tijd heb, in één hap op alles zo uitvoerig mogelijk antwoorden. Via onze vzw hebben wij constant met deze problematiek te maken, en neem het maar van me aan: vluchtelingenzaken is een complexe materie.

Het is gemakkelijk gezegd: uitgeprocedeerd? gooi ze buiten!, maar in de praktijk is niks eenvoudig. En kost alles veel tijd, veel geld en veel moeite en het is allemaal zeer emotioneel beladen, want het gaat tenslotte om mensen, gezinnen met kinderen enz...

Daarnaast heb je nationale en internationale wetten die je als klein landje niet zomaar naast je kan neerleggen, overeenkomsten tussen landen en het gebrek aan overeenkomsten, waarbij politieke en financiële belangen een grote, zoniet de grootste rol in spelen.
Oud 8 november 2003, 20:38   #58
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Jullie doen maar een wilde slag hoe dat precies allemaal in zijn werk gaat. Sommige dingen kloppen, maar is slechts één facet van de zaak. Andere dingen kloppen helemaal niet maar behoren tot de klassieke vooroordelen. Ik zal straks, als ik wat meer tijd heb, in één hap op alles zo uitvoerig mogelijk antwoorden. Via onze vzw hebben wij constant met deze problematiek te maken, en neem het maar van me aan: vluchtelingenzaken is een complexe materie.

Het is gemakkelijk gezegd: uitgeprocedeerd? gooi ze buiten!, maar in de praktijk is niks eenvoudig. En kost alles veel tijd, veel geld en veel moeite en het is allemaal zeer emotioneel beladen, want het gaat tenslotte om mensen, gezinnen met kinderen enz...

Daarnaast heb je nationale en internationale wetten die je als klein landje niet zomaar naast je kan neerleggen, overeenkomsten tussen landen en het gebrek aan overeenkomsten, waarbij politieke en financiële belangen een grote, zoniet de grootste rol in spelen.
Ik weet inderdaad niet hoe het in detail allemaal verloopt, ik wacht dus geduldig op uw uitleg.
Dat het klassieke vooroordelen zouden zijn durf ik wel betwijfelen, ik baseer mij op wat ik door de bevoegde ministers hoor verklaren.

U geeft zelf toe dat het een complexe materie is die veel tijd kost, anderzijds vindt u dat de procedures teveel tijd in beslag nemen en dat dan maar moet geregulariseerd worden.

Dat het allemaal heel emotioneel beladen is wil ik ook geloven maar emoties zijn in deze een slechte raadgever. Ik tracht deze dus niet te laten meespelen.
Oud 8 november 2003, 21:53   #59
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Zo complex is het niet he, mijn de pianOla.
Die gasten zijn hier binnengekomen via onze buurlanden, en sans paier. We ze moeten dan maar terug naar onze buurlanden, sans papier.
Vluchtelingen van een oorlog of een bewind BEVINDEN ZICH STEEDS in HUn buurlanden. Hetgeen we hier over de vloer krijgen zijn EKONOMICHE vluchtelingen, of rechter gezegt. EKONOMISCHE PROFITEURS, die heel véél geld veil hadden om hiet te komen.
En wanneer U meer tijd had???????????
Zou U ons nog meer op de mouw willen spellen zeker. (Heel beleefd gezegd)
Oud 9 november 2003, 01:08   #60
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Die proceskosten worden betaald door de Vlaamse en Waalse (Duitstalige), ingezetenen van den Belgique.
Deze advocaten nemen een reloon waar men van achterover slaat. De procedure is PRO DEO.
Dat wil zeggen:
1 De advocaat wordt betaald door de staat. (door U en mij)
2 Winnen of verliezen, zij hebben hun geld.
3 De proceskosten worden eveneens betaald door de belastingbetaler.
4 Wie wordt er beter van??
Antwoord........ De advocaten die ook rechtstreeks zitten in het collectief tegen uitwijzing!
En wie is het slachtoffer? Just, de ilegalen en de belastingbetaler.
Zo te zien is het eigenlijk een lucratieve handel die nogal wat mensen ten goede komt.
Ik denk daarbij ook aan de mensensmokkelaars, de huisjesmelkers, het personeel van de instellingen en OCMW.
In sommige gevallen ook het criminele milieu, pooiers enz..
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be