![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Moet de NMBS geregionaliseerd worden? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
83 | 72,17% |
Misschien |
![]() ![]() ![]() |
5 | 4,35% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
27 | 23,48% |
Aantal stemmers: 115. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Blijft dus dat die anonieme-internet-vuilspuiters én illegaal handelen, én duidelijk van lafheid getuiogen, nl. niet onder hun eigen naam durven uitkomen voor hun zogenaamde eigen mening. Tot daar deze uitz. op mijn overtuiging niet meer te antwoorden op mensen dei zelf elke redelijek dialof ontwijken, Rudi Dierick, Etterbeek |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ondertussen is de aansluiting van de lijnen van het sppoor op die van bus en tram nog altijd erger dan onder deFlintstones en worden nogal wat Vlaamse streken grof gediskrimineerd tegenover Waalse. Hasselt ligt dichter bij brussel dan luik, maar ligt over het spoor bijna dubbel zover, en binnen enkele maanderen als de TGV rijdt, meer dan dubbel zo ver (in duur vande rit gerekend) dan Luik). ..... Ondertussen is het eveneens onmogelijk om uit te vissen of belgie voor de TGV-lijnen hier te landen één, twee, tien of twintig miljard zijn opgelicht. Ondertussen heeft het wanbeleid van Schouppe ervoor gezorgd dat er niemand anders dan hij de toestand kende; nogal simpel, want NIEMAND kreeg ooit tijdig enig financieel verslag over de NMBS of over ABC, noch Rekenhof, noch Parlement, noch de nieuwe direktie (die maanden moest zeuren om iets te weten te komen over ABX), ... Ondertussen ook ligt de gemiddlde ritsnelheid vand e NMBS voor vergelijkbare afstanden, het aantal onvoorziene vertragingen, het aantal voorziene vertragingen e;d.m. allemaal slechter dan in onze buurlanden. Maar voor de rest is natuurlijk alles opperbest. Neem gewoon die schuld die domweg uit de hemel kwam gevallen weg, en alles is opgelost. Wacht maar tot uw volgende belastingaanslag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toevallig omdat die iemand die je separatistische standpunt inzake NMBS niet deelt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Houden zo, zou ik zeggen ![]()
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jos, ik heb dat nummer waar Frieda Brepoels haar verhaal in doet in mijn bezit.
Ik vrees echter dat ik hier de enige ben en dat er evenmin internetgebruikers zullen "linken" naar dit blad. Wel vreemd dat Brepoels niet wordt teruggefloten door haar partij, zoals dat een tijdje geleden wel het geval was met Brigitte Grouwels, omdat ze er Lambermontakkoord nog eens in afkraakte. Het is immers een blad van de man van A. Coolen en het wordt daarom als een Blok-uitgave gezien. Frieda heeft zich altijd nogal intensief bezig gehouden met het spoor in Limburg en zal er dus het nodige over weten. Of daarom naar de informatie uit een zogenaamde "Blok-uitgave" zal gegrepen worden is twijfelachtig. Nochtans is ze zeer de moeite van het lezen waard. En niet alleen wat de mening van N-VA-er Frieda Brepoels aangaat betreffende de NMBS. Als geschiedkundige heeft Paul Beliën heel wat te vertellen.
![]() |
#46 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Kan je dat voorstellen met de nmbs failliet, alle treinen stil? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#48 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Rudi |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Minister-President
|
![]() Rudi, dat je openheid geeft over je identiteit is lovenswaardig, maar dat de meerderheid van ons dat niet doet, is best wel begrijpelijk. Via internet kan je immers iemand het bloed onder de nagels halen, hoor. Nog nooit gehoord van spamming? ik mag er niet aan denken dat iemand ook nog via andere media mij het leven zuur maakt. Ik houd niet zo van hijgtelefoontjes, hoor.
Toegegeven, de kans dat zoiets gebeurt, is niet zo groot, maar ze bestaat. En bovendien, mensen voelen zich vrijer om hun mening te zeggen, en dat gaat soms wel ten koste van de kwaliteit van de argumenten, maar je mag dat niet veralgemenen. Ik wist wel niet dat het verboden was, maar internet is nu eenmaal een grijze zone, en als je daarmee rekening houdt, als je op een internetforum gaat, valt daar best mee te leven. Voor de rest denk ik dat hier misschien een nieuw onderwerp in zit, maar dit is volgens mij niet de geschikte plaats. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Reeds drie antwoorden van een niet anonieme, hoogwaardige, grootintellectueel. Zelfs een persoonlijke aanval met verwijt van domheid en naast de kwestie antwoorden, voelt aan als nederdalen van hemels manna op mijn arme dwaze hoofd. Voel u niet verplicht om nog meer te reageren, u was reeds te goed voor dit miezerige onderdeurtje. Ijver rustig verder voor dwarsgeplaatste overwegbomen langsheen de taalgrens. Creëer nog wat meer directie- en bestuurspostjes in een gesplitste spoorwegmaatschappij. Veroorzaak rustig een chaos in de verbinding tussen twee landsgedeelten op een spoorwegennet, dat nu reeds bij de minste geringste hapering vierkant draait. Beleg misschien een beetje in aandelen van Wagon-lits, wanneer beide landsgedeelten treinstellen moeten bijbestellen na de verdeling van de bestaande treinen. Veel succes met uw destructieve secessistische ambities. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Gouverneur
|
![]() .....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Debat en dialooog is volgens mij echter iets anders. Daarmee wil ik niet zeggen dat een anonieme bijdrage NOOIt kan. Er bestaan zeker omstandigheden waarin een anonieme bijdrage verantworod kan zijn. Ik hecht echter véél meer geloofwaardigheid aan een bijdrage vanwege een niet anonieme persoon. En natuurlijk, men kan misbruik maken, een 'fake' identiteit verzinnen en doen alsof. Daarbij is echter één ding duidelijk: de bedrieger weet maar al te goed dat hij eigenlijk een vulgaire bedrieger is. daarom mijn suggestie: gebruik steeds uw eigen naam voor éénder welke politieke mening. Enkel hoogst uitzonderlijk is een schuilnaam verantwoord. met vriendelijke groeten, Rudi |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jammer als je naam en adres de enige relevante info is die je hier kwijtkan....... ..... ..... ..... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Minister-President
|
![]() Zoals de situatie nu is, met een maatschappij, die zodanig binnen een keurslijf zit, dat ze amper vlot op de bal kan spelen, omdat wettelijk verplicht is dat als men een levensnoodzakelijke ingreep doet in het Vlaamse net, men hetzelfde moet doen in Wallonië. Als men elk project op zijn merites zou moeten beoordelen, en als de verschillende gewesten zelf mee die knelpunten kunnen bepalen, zou het mogelijk al een stuk beter gaan, Superstaaf.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Minister-President
|
![]() Was dit zo'n oninteressante discussie? Laat haar dan maar weer verdwijnen in de nevelen der tijd...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Vreemdeling
|
![]() Voor 2 weken moest ik met de NMBS, een reisje van een 40-tal km.
Een enkeltje betaalde ik Euro 3,10. De week daarna reed ik in Spanje met de trein, met 2 man heen en weer een afstand van een (enkel) 100-tal km. We betaalden Euro 5,00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Minister-President
|
![]() Tja, Fonz, afstanden zijn daar ook wel een beetje groter. Een afstand van 20 km is daar dichtbij, als je hier zegt dat je 20 km verder moet zijn, vind men dat toch wel al veraf, hoor.
Wat niet wegneemt dat de tarieven idd naar beneden mogen, maar toch, een ticket kost zoveel niet, in vergelijking met een autorit. (En dat is de correcte vergelijking, een auto moet je vergelijken met een 10-jarig netabonnement vergelijken) |
![]() |
![]() |