Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 augustus 2009, 13:31   #41
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ars_Nova Bekijk bericht
Het is blijkbaar voor sommige mensen zeer moeilijk om te aanvaarden dat er iets bestaat als "de gulden middenweg". Mensen met alcohol-, tabak- en drugsproblemen moeten geholpen worden. Mensen zonder problemen laat je met rust. Mensen die van de situatie misbruik maken (illegaal produceren, verkopen aan kinderen, witwassen van geld, ...) die moeten aangepakt worden.
Ik had het over die zelfmoordpil, niet over drugs.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2009, 13:37   #42
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is blijkbaar voor sommige mensen zeer moeilijk om te aanvaarden dat er iets bestaat als "de gulden middenweg". Mensen met alcohol-, tabak- en drugsproblemen moeten geholpen worden. Mensen zonder problemen laat je met rust. Mensen die van de situatie misbruik maken (illegaal produceren, verkopen aan kinderen, witwassen van geld, ...) die moeten aangepakt worden.
Ars

de gulden middenweg vind ik dit model bvb

Je geeft 100 boeren het recht om cannabis te telen

Je geeft 20 fabrikanten het recht om cannabis te controleren op kwaliteit en te verpakken

Je geeft een kanaal het recht om het afgewerkte produkt die op een goeie gestandaardiseerd emanier gemaakt wordt, en met minimale nevenwerkingen op korte en lange termijn kan gebruikt worden af te leveren op naam...

Je heft daar een BTW op van 200%

Dus je zult misschien altijd wel de illegale handel hebben van marihuana, maar anderzijds zul je de 'kwaliteit' hebben die op een normale manier kan bekomen worden aan normale prijzen.

Wie koopt er nu 'zelfgestookte alcohol ?' bij wijze van spreken, er zijn wel filous die zich ermee bezighouden, maar laten we zeggen, de meerderhijd houdt er zich niet mee bezig...

Het gevolg van dit model:
- de zwarte handel verdwijnt
- de maffiasering van de verkoop verdwijnt
- de controle op het gebruik, en mogelijke 'misbruiken' worden getraceerd en geholpen.

Dus je levert het product af in een beter georganiseerde context. Dat is het einddoel dat je moet bereiken... Dus geen witteboord criminelen die als beleggingske een plantage runnen. Geen maffiaachtige dealing van 'stuf' aan de hoek van de schoolpoort. Geen oncontroleerbare problemen waar niemand een persoon erop wijst dat hij beter zou stoppen met blowen. etc.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2009, 13:55   #43
Ars_Nova
Minister

Ars_Nova's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Waarom zeg jij nu dat MDMA geen XTC is ? dat snap ik niet ?
http://www.unitydrugs.nl/mdma.php
Doink??? Ik zeg dat toch niet??

Laatst gewijzigd door Ars_Nova : 18 augustus 2009 om 13:56.
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2009, 13:56   #44
Ars_Nova
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan Bekijk bericht
Ik had het over die zelfmoordpil, niet over drugs.
O, ik had het niet op u gemunt maar op de persoon die je zelf citeerde
Oud 18 augustus 2009, 13:59   #45
Ars_Nova
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Ars

de gulden middenweg vind ik dit model bvb

Je geeft 100 boeren het recht om cannabis te telen

Je geeft 20 fabrikanten het recht om cannabis te controleren op kwaliteit en te verpakken

Je geeft een kanaal het recht om het afgewerkte produkt die op een goeie gestandaardiseerd emanier gemaakt wordt, en met minimale nevenwerkingen op korte en lange termijn kan gebruikt worden af te leveren op naam...
Dat lijkt mij inderdaad een goeie manier van werken.

Citaat:
Je heft daar een BTW op van 200%
200% BTW kan je wettelijk niet heffen, maar wel een soort van taks. Noem het maar gezondheidstaks

Citaat:
Dus je zult misschien altijd wel de illegale handel hebben van marihuana, maar anderzijds zul je de 'kwaliteit' hebben die op een normale manier kan bekomen worden aan normale prijzen.
Wie koopt er nu 'zelfgestookte alcohol ?' bij wijze van spreken, er zijn wel filous die zich ermee bezighouden, maar laten we zeggen, de meerderhijd houdt er zich niet mee bezig...
Inderdaad, inderdaad...

Citaat:
Het gevolg van dit model:
- de zwarte handel verdwijnt
- de maffiasering van de verkoop verdwijnt
- de controle op het gebruik, en mogelijke 'misbruiken' worden getraceerd en geholpen.
Voila, dat probeer ik al een half jaar verkocht te krijgen hier
Oud 18 augustus 2009, 14:37   #46
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Legaliseer cannabis, laat de tomateboeren cannabis verbouwen, stel aan onze grenzen verkooppunten en binnen drie jaar zijn we uit de nood.
Hetgeen die linkse oelewappers met verafstoot op kop hier afgebroken, verkocht en verkwanselt hebben kunnen we op drie jaar terug verdienen.
De belastingen kunnen echt omlaag enz.enz.
Iedereen gelukkig.
Gezien de naloperstatus van dit land zie ik dat plan niet lukken.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2009, 15:34   #47
skaldis
Banneling

Standaard

Citaat:
Totdat uw vrouw of kind zelfmoord pleegt...
Ik ga er vanuit dat tegen dan je ook geen contact meer hebt met familie en/of vrienden. (gescheiden, weggelopen, ...)
skaldis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2009, 17:15   #48
dejohan
Minister-President

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skaldis Bekijk bericht
Ik ga er vanuit dat tegen dan je ook geen contact meer hebt met familie en/of vrienden. (gescheiden, weggelopen, ...)
Da's een veronderstelling. En dan nog: maakt dat het minder erg ofzo?
Mocht mijn lief het uitmaken en de dag erna zelfmoord plegen, zou ik (zoals ieder normaal mens) de rest van m'n leven een schuldgevoel meedragen, jij niet dan?

Laatst gewijzigd door dejohan : 18 augustus 2009 om 17:15.
Oud 18 augustus 2009, 17:15   #49
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vind het niet echt toe te juichen dat pubers aan de drugs zitten, en zeker al niet stimulerende middelen. Maar "gedegradeerden" vind ik toch wel te ver gaand. Dat is net als mijn moeder die denkt dat cocaïne alleen maar is voor mensen zonder diploma die onder een brug leven. Ik heb nog nooit zoveel cocaïne en speed zien gebruiken als aan de univ.
Likewise heb ik al op feestjes met een "marginale" gast gepraat die meende dat LSD en paddestoelen volgens hem miskend zijn als... PARTYDRUG!! Ik heb die jongen gezegd dat het gewoon een kwestie van tijd is voor em met zijn hoofd op de grond gaat vallen en gaat blijven bokken. Maar kom, ik ben zijn vader ook niet dus wie ben ik om daar �*l te veel commentaar op te geven...
Nee, beste Flanel, volgens mij heb je (hier) last van uw referentiekader waaruit je denkt
Het kan inderdaad referentiekaderhoererij zijn vanuit mijn kant, maar dit is vrij representatief voor mijn leefwereld. De mensen die ik al ben tegengekomen die speed snoven waren nogal ja, hoe zeg je dat, hun voorouders hebben met een Neanderthaler liggen vossen.
Dat LSD en paddo's partydrugs zouden zijn heb ik ook al gehoord. Van de psytrance-hippiekringen met hun Goatrancefeestjes waar langharige mensen met te grote kleurrijke truien staan vreemd te doen.
Daar wordt het inderdaad zo gebruikt.
Maar om maar even iets op te noemen: een gabber zal je zo goed als nooit LSD zien gebruiken. Er is toch wel een afhankelijkheid van drugs en intelligentie, denk ik.

Citaat:
Dat vind ik er ook van. Voor- en nadelen van drugs moeten altijd in perspectief gezien worden. Oversimplificaties in termen van "soft-drugs: OK, hard-drugs: not OK" leiden alleen maar tot miserie.
Alle grote pioniers van de psychedische ervaring (Hofmann, Shulgin, Nichols, ... trouwens allemaal wetenschappers) hebben trouwens altijd gepleit voor een open, volledige en correcte informatietactiek naar het grote publiek toe.
Ja, en de preventiekampanjes van nu geven incorrecte informatie in opgestoken vingertje-vorm. Ik denk dat de prevetiekampanjes op scholen enzo ervoor zorgen dat juist meer mensen drugs nemen.
Maar leg dat maar uit aan de tantes sociaal werksters daar in't ministerie.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2009, 17:17   #50
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Amfetamine is niet verslavender dan alcohol. XTC is DE MINST schadelijke en de minst verslavende drug die er bestaat: http://forum.politics.be/showpost.ph...8&postcount=25
Gammaboterzuur is in alle aspecten even schadelijk OF minder schadelijk dan alcohol; de verslavende effecten treden weliswaar sneller op, maar de ontwenning gaat veel gemakkelijker en sneller.
Maw: allemaal slechte voorbeelden in uw betoog
Ik had zware ontwenningsverschijnselen van XTC.
Onzuivere pillen?
Oud 18 augustus 2009, 17:29   #51
dejohan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Onzuivere pillen?
Echte ontwenningsverschijnselen of gewoon ne "kater"?
Oud 18 augustus 2009, 17:37   #52
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Echte ontwenningsverschijnselen of gewoon ne "kater"?
Geen honger, niet kunnen eten, zwak, koud, depressief.
Oud 18 augustus 2009, 17:40   #53
dejohan
Minister-President

Standaard

Ik bedoelde eigenlijk: was je echt verslaafd door regelmatig gebruik, of was het een terugslag van een wild weekend?
Oud 18 augustus 2009, 17:45   #54
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik bedoelde eigenlijk: was je echt verslaafd door regelmatig gebruik, of was het een terugslag van een wild weekend?
Het tweede.

Dus ja, men kan het zien als een kater. Maar ik vermoed dat de pillen in kwestie onzuiver waren. Over pure MDMA hoor ik heel andere dingen. Maar zo lang de stoffen in het illegale circuit blijven zullen ze onzuiver en soms zelfs gevaarlijk blijven.
Oud 18 augustus 2009, 17:47   #55
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Ik ben nog maar enkel verslaafd geweest aan cannabis. Het is wel degelijk verslavend, maar niet op een lichamelijke manier. 't Is op lange termijn iets wat alle ambitie doodt.

Het verraderlijke aan cannabis is dat het geen kater geeft. Iemand die vatbaar is voor verslavingen zal het snel dagelijks gebruiken.

Laatst gewijzigd door Flanelcondoom : 18 augustus 2009 om 17:49.
Oud 18 augustus 2009, 18:52   #56
Indigo-blues
Partijlid

Indigo-blues's schermafbeelding

Standaard

Ik hoorde onlangs toch een oude Hollander in Rotterdam praten over een hash-hangover!

Het langdurig effect blijft toch altijd een reactie op iemands persoonlijkheid.

Laatst gewijzigd door Indigo-blues : 18 augustus 2009 om 19:01.
Indigo-blues is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2009, 10:15   #57
Ars_Nova
Minister

Standaard

Citaat:
Maar om maar even iets op te noemen: een gabber zal je zo goed als nooit LSD zien gebruiken. Er is toch wel een afhankelijkheid van drugs en intelligentie, denk ik.
Ik ken gabbers die farmacie studeren.
Hoewel die kerels wel marginaal zijn, ondanks hun opleiding

Citaat:
Ja, en de preventiekampanjes van nu geven incorrecte informatie in opgestoken vingertje-vorm. Ik denk dat de prevetiekampanjes op scholen enzo ervoor zorgen dat juist meer mensen drugs nemen.
Ik ben er zeker van Maar toch, de drugslijn is behoorlijk genuanceerd vind ik. Als je b.v. in een of andere test invult dat je 1x per maand 0,5g cocaïne gebruikt op een feestje, dan zeggen ze dat je geen risico loopt. Straf!
Oud 19 augustus 2009, 10:26   #58
Ars_Nova
Minister

Standaard

Citaat:
Onzuivere pillen?

Dus ja, men kan het zien als een kater. Maar ik vermoed dat de pillen in kwestie onzuiver waren. Over pure MDMA hoor ik heel andere dingen. Maar zo lang de stoffen in het illegale circuit blijven zullen ze onzuiver en soms zelfs gevaarlijk blijven.
Ontwenningsverschijnselen of hangover? Groot verschil... maar goed, veel XTC-pillen bevatten inderdaad geen zuivere MDMA maar amfetamines en/of piperazines (al dan niet gemengd met een beetje MDMA).
Nu goed, dat gezegd zijnde, als je te lang naeen MDMA gebruikt nemen de positieve effecten af en de negatieve toe, en het kan maanden duren voor het terug komt. Dit in tegenstelling tot amfetamines waar je dagenlang op kan doorgaan voor de tolerantie zo hoog is dat je niks meer voelt.
Oud 19 augustus 2009, 10:40   #59
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ken gabbers die farmacie studeren.
Hoewel die kerels wel marginaal zijn, ondanks hun opleiding

Mijn denkkader wordt overhoop gegooid.

Citaat:
Ik ben er zeker van Maar toch, de drugslijn is behoorlijk genuanceerd vind ik. Als je b.v. in een of andere test invult dat je 1x per maand 0,5g cocaïne gebruikt op een feestje, dan zeggen ze dat je geen risico loopt. Straf!
Heb de drugslijn nooit gebeld. Dat altijd dat het weer zo'n propagandakanaal was. Is dus niet zo?
Oud 19 augustus 2009, 10:41   #60
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Ontwenningsverschijnselen of hangover? Groot verschil... maar goed, veel XTC-pillen bevatten inderdaad geen zuivere MDMA maar amfetamines en/of piperazines (al dan niet gemengd met een beetje MDMA).
Nu goed, dat gezegd zijnde, als je te lang naeen MDMA gebruikt nemen de positieve effecten af en de negatieve toe, en het kan maanden duren voor het terug komt. Dit in tegenstelling tot amfetamines waar je dagenlang op kan doorgaan voor de tolerantie zo hoog is dat je niks meer voelt.
Hangover. Ik had zeker geen drang naar meer pillen, integendeel. Maar ik voelde mij vreselijk.

En depressief.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be