![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#41 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#42 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
de gulden middenweg vind ik dit model bvb Je geeft 100 boeren het recht om cannabis te telen Je geeft 20 fabrikanten het recht om cannabis te controleren op kwaliteit en te verpakken Je geeft een kanaal het recht om het afgewerkte produkt die op een goeie gestandaardiseerd emanier gemaakt wordt, en met minimale nevenwerkingen op korte en lange termijn kan gebruikt worden af te leveren op naam... Je heft daar een BTW op van 200% Dus je zult misschien altijd wel de illegale handel hebben van marihuana, maar anderzijds zul je de 'kwaliteit' hebben die op een normale manier kan bekomen worden aan normale prijzen. Wie koopt er nu 'zelfgestookte alcohol ?' bij wijze van spreken, er zijn wel filous die zich ermee bezighouden, maar laten we zeggen, de meerderhijd houdt er zich niet mee bezig... Het gevolg van dit model: - de zwarte handel verdwijnt - de maffiasering van de verkoop verdwijnt - de controle op het gebruik, en mogelijke 'misbruiken' worden getraceerd en geholpen. Dus je levert het product af in een beter georganiseerde context. Dat is het einddoel dat je moet bereiken... Dus geen witteboord criminelen die als beleggingske een plantage runnen. Geen maffiaachtige dealing van 'stuf' aan de hoek van de schoolpoort. Geen oncontroleerbare problemen waar niemand een persoon erop wijst dat hij beter zou stoppen met blowen. etc. |
|
|
|
|
|
|
#43 | |
|
Minister
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Ars_Nova : 18 augustus 2009 om 13:56. |
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
Minister
|
|
|
|
|
|
|
#45 | ||||
|
Minister
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
|
|
|
|
|
#46 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#48 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Mocht mijn lief het uitmaken en de dag erna zelfmoord plegen, zou ik (zoals ieder normaal mens) de rest van m'n leven een schuldgevoel meedragen, jij niet dan? Laatst gewijzigd door dejohan : 18 augustus 2009 om 17:15. |
|
|
|
|
|
|
#49 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Dat LSD en paddo's partydrugs zouden zijn heb ik ook al gehoord. Van de psytrance-hippiekringen met hun Goatrancefeestjes waar langharige mensen met te grote kleurrijke truien staan vreemd te doen. Daar wordt het inderdaad zo gebruikt. Maar om maar even iets op te noemen: een gabber zal je zo goed als nooit LSD zien gebruiken. Er is toch wel een afhankelijkheid van drugs en intelligentie, denk ik. Citaat:
Maar leg dat maar uit aan de tantes sociaal werksters daar in't ministerie. |
||
|
|
|
|
|
#50 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Onzuivere pillen? |
|
|
|
|
|
|
#51 |
|
Minister-President
|
|
|
|
|
|
|
#52 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#53 |
|
Minister-President
|
Ik bedoelde eigenlijk: was je echt verslaafd door regelmatig gebruik, of was het een terugslag van een wild weekend?
|
|
|
|
|
|
#54 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Dus ja, men kan het zien als een kater. Maar ik vermoed dat de pillen in kwestie onzuiver waren. Over pure MDMA hoor ik heel andere dingen. Maar zo lang de stoffen in het illegale circuit blijven zullen ze onzuiver en soms zelfs gevaarlijk blijven. |
|
|
|
|
|
|
#55 |
|
Banneling
|
Ik ben nog maar enkel verslaafd geweest aan cannabis. Het is wel degelijk verslavend, maar niet op een lichamelijke manier. 't Is op lange termijn iets wat alle ambitie doodt.
Het verraderlijke aan cannabis is dat het geen kater geeft. Iemand die vatbaar is voor verslavingen zal het snel dagelijks gebruiken. Laatst gewijzigd door Flanelcondoom : 18 augustus 2009 om 17:49. |
|
|
|
|
|
#56 |
|
Partijlid
|
Ik hoorde onlangs toch een oude Hollander in Rotterdam praten over een hash-hangover!
Het langdurig effect blijft toch altijd een reactie op iemands persoonlijkheid. Laatst gewijzigd door Indigo-blues : 18 augustus 2009 om 19:01. |
|
|
|
|
|
#57 | ||
|
Minister
|
Citaat:
Hoewel die kerels wel marginaal zijn, ondanks hun opleiding Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#58 | |
|
Minister
|
Citaat:
Nu goed, dat gezegd zijnde, als je te lang naeen MDMA gebruikt nemen de positieve effecten af en de negatieve toe, en het kan maanden duren voor het terug komt. Dit in tegenstelling tot amfetamines waar je dagenlang op kan doorgaan voor de tolerantie zo hoog is dat je niks meer voelt. |
|
|
|
|
|
|
#59 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Mijn denkkader wordt overhoop gegooid. Citaat: