Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 november 2006, 13:55   #41
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
het gaat om neo-nazi's dus zullen alle forum-VB'ers zich de ziel uit het lijf posten om dit te bagateliseren, minimaliseren, vergoelijken en de aandacht en de schuld toch maar in de schoenen van de slachtoffers te schuiven.
Ik zou eigenlijk die vragen willen weten
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2006, 14:01   #42
Nicolas
Burgemeester

Nicolas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Wat een vergelijking is dat nu weeral;hoeveel allochtonen zitten er in den bak en hoeveel skinheads?Ik ben er van overtuigd dat er meer allochtonen in den bak zitten.

En zeker als je alle vlamingen bijrekent;dan is het verschil enorm.
je kan er niets aandoen maar je hebt er niets van begrepen
je kan duidelijk geen onderscheid maken tussen absolute cijfers en relatieve cijfers,
spijtig genoeg baseer jij je mening op uw gebrek aan kennis, inzicht en logisch nadenken
ik ken maar 1 uitdrukking hiervoor :
" wat baat kaars en bril als de uil niet zien wil"
je zal dit vermoedelijk ook niet begrijpen maar ja
ik kan maar proberen iets duidelijk te maken en hopen dat je eens stilstaat bij het geschrevene
Nicolas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2006, 15:50   #43
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nicolas Bekijk bericht
sorry, het grootste gedeelte van die mannen hebben geen nare ervaringen gehad
de meeste van die gasten zijn asociaal en niet "gewoon" asociaal, asociaal zijn mag nooit gewoon worden
en al ze slechte ervaringen hebben gehad is dit nog geen reden om hun gedrag goed te keuren

alles wordt maar gewoon gevonden, dergelijke opmerkingen voeden mee de sfeer dat gewelddadigheid, asociaal gedrag er gewoon bijhoort.
Ik probeer het probleem helemaal niet te minimaliseren hoor. Integendeel, ik heb een hekel aan alles wat zonder goede reden intolerant is. Maar in essentie komt het er wel op neer. Door die nare ervaringen met buitenlanders (Nazi's hadden nare ervaringen met Joden, omdat het gierige rijke bankeigenaren waren), worden ze intolerant. En dat is dom, omdat ze zich dan niet in kunnen leven in de ander, en zich niet realiseren dat ze een bevolkingsgroep/groep over een kant scheren. Maar geef toe, het zijn meestal de niet-intelligente mensen die nazi e.d. zijn, en dat vind ik asociale mensen.

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 19 november 2006 om 15:51.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2006, 16:18   #44
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Maakt dat uit? Laffe verdediging/vaststelling..

Weet je, die strategie om de dood van Guide DeMoor te gebruiken om de misdaden van anderen te minimaliseren, wel, dat begint cliché te worden. Compleet offtopic en inconsequent is dat steeds.
Is zoals de strategie telkens met 'jodenvervolging' op de proppen te komen als het gaat wanneer de problemen met de allochtoonse gemeenschap worden aangekaart. Dit om andere strekkingen in dit geval rechts het zwijgen op te leggen en een groot gedeelte van de vlaamse bevolking mond en stemdood te maken. Klopt is cliché aan het worden maar doet niets af aan het feit dat men daar de vrije meningsuiting mee aan banden wil en zal leggen.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2006, 17:34   #45
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Ik probeer het probleem helemaal niet te minimaliseren hoor. Integendeel, ik heb een hekel aan alles wat zonder goede reden intolerant is. Maar in essentie komt het er wel op neer. Door die nare ervaringen met buitenlanders (Nazi's hadden nare ervaringen met Joden, omdat het gierige rijke bankeigenaren waren), worden ze intolerant.
En als er maar een verwijzing naar allochtoon naar kansarm wordt gemaakt word je uitgescholden voor 'pc', 'linkiewinkie',.....

Citaat:
En dat is dom, omdat ze zich dan niet in kunnen leven in de ander, en zich niet realiseren dat ze een bevolkingsgroep/groep over een kant scheren. Maar geef toe, het zijn meestal de niet-intelligente mensen die nazi e.d. zijn, en dat vind ik asociale mensen.

Tuurlijk zijn ze dom, kiezen voor een regime dat zulk verderf over de wereld heeft verspreid is echt dom.
Maar opvallend is dat in bepaalde (niet alle) VB'ers beginnen over allochtoon geweld. Juist alsof allochtoon geweld autochtoon geweld goedpraat en omgekeerd.
Het is een illustere poging om de topic af te leiden en waarschijnlijk een plaats te geven binnen zichzelf voor dit soort geweld.
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2006, 23:48   #46
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Starkan Bekijk bericht
Is dat de nieuwe definitie van een neonazi ofwat? "Iemand die een nare ervaring heeft gehad met buitenlanders." Ik dacht van niet..
Heu, die lieve allochtoontjes menen toch dat ze Belgen overvallen en in elkaar stampen wegens negatieve ervaringen, zoals racisme en discriminatie.

Waarom pakt dat excuus voor de ene groep wel en voor de andere niet? Slechte ervaringen en (kans)armoede liggen in vele gevallen aan de basis van jongerengeweld.
Oud 19 november 2006, 23:51   #47
Boadicea

Standaard

Citaat:
hebben al die vragen belang? Omdat anders jou vriendjes echt als te grote lafaards uit de verf zouden komen?
Man man man, hou toch eens op met deze kerels mijn vrienden te noemen. Ik probeer hen te begrijpen, omdat ik geloof dat je enkel met begrip een oplossing voor het probleem vindt, maar mijn vrienden zijn het zeker NIET.

En deze jongens zijn in mijn ogen inderdaad lafaards, tot zover ik de feiten ken. Ik vind deze vorm van actievoeren compleet verkeerd.
Oud 19 november 2006, 23:53   #48
Boadicea

Standaard

Citaat:
het zijn vooral de daders die gezocht moeten worden

wacht, vergeten, jij ziet begrijpelijkerwijs je vriendjes niet graag in de gevangenis.
Juist, ik hoop dat ze die andere 13 sneller gaan hebben dan de Bende van Nijvel.
Oud 19 november 2006, 23:55   #49
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Man man man, hou toch eens op met deze kerels mijn vrienden te noemen. Ik probeer hen te begrijpen, omdat ik geloof dat je enkel met begrip een oplossing voor het probleem vindt, maar mijn vrienden zijn het zeker NIET.

En deze jongens zijn in mijn ogen inderdaad lafaards, tot zover ik de feiten ken. Ik vind deze vorm van actievoeren compleet verkeerd.
actievoeren? Het waren idealisten dus, dus is alles al half vergeven, net als de Oostfronters, de VMO en waarom niet de OAS.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2006, 23:55   #50
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Omdat als jouw verrijkende importvriendjes de knieën van 80-jarige vrouwen breken, hun haren in brand steken en ze cigarettenpeuken uitdoven op deze weerloze prooien, dat persé moet verzwegen worden in de media en per definitie dient geminimaliseerd te worden tot 'uitschuivertjes van kansarme jongeren'.

We gaan toch niet discrimineren hé?
Tja, tot wat foute vrienden niet kunnen leiden. Voor hem is iedereen die rechts is en de migrantenproblemen durft aankaarten automatisch een skinhead, terwijl geen haar op mijn hoofd er aan denkt om geschoren te worden.
Oud 19 november 2006, 23:56   #51
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heu, die lieve allochtoontjes menen toch dat ze Belgen overvallen en in elkaar stampen wegens negatieve ervaringen, zoals racisme en discriminatie.

Waarom pakt dat excuus voor de ene groep wel en voor de andere niet? Slechte ervaringen en (kans)armoede liggen in vele gevallen aan de basis van jongerengeweld.
sinds wanneer is dat een excuus? Sinds het ook voor jou vriendjes opgaat?
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2006, 23:58   #52
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Is zoals de strategie telkens met 'jodenvervolging' op de proppen te komen als het gaat wanneer de problemen met de allochtoonse gemeenschap worden aangekaart. Dit om andere strekkingen in dit geval rechts het zwijgen op te leggen en een groot gedeelte van de vlaamse bevolking mond en stemdood te maken. Klopt is cliché aan het worden maar doet niets af aan het feit dat men daar de vrije meningsuiting mee aan banden wil en zal leggen.
De Jodenvervolgingen hebben tot zover ik weet, niets met dit topic te maken. Of willen de linksen hier aan nazivervolgingen gaan doen? Ze zijn goed bezig te bewijzen dat ze zelf kortzichtig en haatdragend zijn.
Oud 20 november 2006, 00:02   #53
Boadicea

Standaard

Citaat:
sinds wanneer is dat een excuus? Sinds het ook voor jou vriendjes opgaat?
Mijn vrienden troeven tot zover ik weet geen mensen af. Maar dat jij kortzichtig bent en bevooroordeeld, daar twijfel ik niet aan. Jij kent mij en mijn vrienden niet, dus spreek je er niet over uit. Ik kan je in ieder geval garanderen dat er geen gefrustreerde neonazi's tussen zitten, die zomaar op mensen gaan slaan, want deze wens ik niet meteen in mijn vriendenkring. Alleen ga ik verder dan hun gedrag zomaar te veroordelen: ik probeer het te begrijpen, in de hoop dat er iets aan te doen valt.
Als jij de advocaat van de duivel speelt door allochtone criminelen te verdedigen, zal ik de autochtone eens onder de loupe nemen.

Ik durf er om te wedden dat jij enkel stoer bent vanachter de PC maar in werkelijkheid geen deftige discussie met mensen durft te voeren, vermits het je aan alle tact en begrip ontbreekt.

Laatst gewijzigd door Boadicea : 20 november 2006 om 00:04.
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2006, 00:31   #54
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Starkan Bekijk bericht
Is dat de nieuwe definitie van een neonazi ofwat? "Iemand die een nare ervaring heeft gehad met buitenlanders." Ik dacht van niet..
Stom!
Wist je dan niet dat Hitler rare ervaringen had gehad met de Joden?
Pas maar op: binnenkort gaan ze je ondervragen en je kent het juiste antwoord niet.
Man toch! Je loopt risico's weet je!
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2006, 00:32   #55
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Jodenvervolgingen hebben tot zover ik weet, niets met dit topic te maken. Of willen de linksen hier aan nazivervolgingen gaan doen? Ze zijn goed bezig te bewijzen dat ze zelf kortzichtig en haatdragend zijn.
Kijk eens hier, sjoe: neonazi's, dat zijn mensen die extreem tegen joden en andere groepen van mensen zijn.
Pas maar op: je gaat ook niet vrijuit bij een eventuele ondervraging!
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2006, 10:57   #56
Enter
Parlementslid

Enter's schermafbeelding

Standaard

Eikels heb je in alle bevolkingsgroepen en -lagen.
Enter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2006, 11:52   #57
MARE
Provinciaal Gedeputeerde

MARE's schermafbeelding

Standaard

Ach jongens toch. Als het geen skinheads waren geweest, maar doodgewone racisten zoals de meeste modale Vlamingen, dan was dat gewoon als een doordeweeks vechtpartijtje misschien zelfs niet in de krant gekomen. Maar ja, 't zijn skinheads hé. Die mogen niet eens gezellig knokken, zoals ik ook graag doe. Een leuke knokpartij mag niet veroordeeld worden. Er zijn toch geen doden gevallen. Een gebroken neus? What's the problem?

Laatst gewijzigd door MARE : 20 november 2006 om 11:52.
MARE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2006, 12:15   #58
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MARE Bekijk bericht
Ach jongens toch. Als het geen skinheads waren geweest, maar doodgewone racisten zoals de meeste modale Vlamingen, dan was dat gewoon als een doordeweeks vechtpartijtje misschien zelfs niet in de krant gekomen. Maar ja, 't zijn skinheads hé. Die mogen niet eens gezellig knokken, zoals ik ook graag doe. Een leuke knokpartij mag niet veroordeeld worden. Er zijn toch geen doden gevallen. Een gebroken neus? What's the problem?
Het is asociaal. We hebben de cultuur van de barbaren toch immers achter ons gelaten?
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2006, 12:18   #59
Tashunka
Gouverneur

Tashunka's schermafbeelding

Standaard

Krapuul is krapuul of het nu wit groen of zwart ziet. Of het nu extreem-links of extreem-rechts is.
Wat daar is gebeurd kan niet. Ik denk dat ieder weldenkend mens het daarmee eens is.
Tashunka is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2006, 12:32   #60
MARE
Provinciaal Gedeputeerde

MARE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Het is asociaal. We hebben de cultuur van de barbaren toch immers achter ons gelaten?
Ja, en we zouden ze beter terug wat oppikken dan krijgen we minder slaag op onze verwende smoel.
MARE is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be