![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Gouverneur
|
![]() Zoals hier al is aangehaald, Natuurpunt is een vzw, je kan de boeken gaan inkijken en ik heb een voorzet gegeven. Vraag maar aan enkele afdelingen van Natuurpunt dan zal je te weten komen dat in sommige gevallen meer dan de helft van een subsidie, die gegeven werd om beheerswerken in een reservaat uit te voeren, wordt afgeroomd voor de centrale werking van het hoofdkwartier van Natuurpunt in Mechelen.
Dikwijls worden door Natuurpunt gronden aangekocht, waar niks op tegen is, dit om natuurreservaten te verwerven. Ik meen echter dat het verwerven van natuurreservaten in Vlaanderen door de overheid moet gebeuren. Via een overeenkomst kan Natuurpunt deze dan beheren. Waar ik op doel is dat een gedeelte van die gronden later terug wordt verkocht. Het kan inderdaad zijn dat gronden later niet zo interessant bleken als eerst werd gedacht. Deze gronden kunnen soms met een serieuze meerwaarde worden verkocht. De oorspronkelijke aankoop gebeurde met zeer grote overheidssteun. Bij mijn weten gaat bij een latere verkoop de volledige opbrengst naar Natuurpunt wat ik niet correct vind. Wat betreft de overstromingsgebieden zal iemand die thuis is in het wereldje al snel kunnen afleiden over welke afdeling ik het heb. Ik kan er trouwens bij vermelden dat de naburige afdeling van Natuurpunt een veel zinniger standpunt innam, ik zeg dus niet dat alle afdelingen slecht zijn. Ik weet dat ze afschuwelijk veel geld hebben geïnvesteerd in een gebouw in Mechelen om hun centrale diensten in onder te brengen. Het gebouw stond letterlijk op instorten en er is (te veel) geld geïnvesteerd om dit om te vormen naar een loft kantorencomplex. Getuige hiervan is o.a. de obligatielening die ze hebben uitgeschreven onder de leden van 2 000 000 euro ! Door het wanbeleid van de directie van Natuurpunt heeft de realisatie van dit project trouwens ook een lange (en dure) vertraging opgelopen. Oorspronkelijk had dit project moeten afgerond zijn in het najaar van 2005, het is nog steeds niet klaar. Hun voornaamste reden om in dit gebouw te trekken was de nabijheid van het station. Op het moment dat ze het gebouw kochten stonden er enkele 1000-en m² modern kantooroppervlakte te huur op dezelfde afstand van het station en was dit dus niet nodig geweest. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @ Edina, heb ik ergens gezegd dat ik akkoord ging met het kappen van dat bos. Ik heb enkel gezegd dat het om economische reden werd gekapt.
En heb er direct bij gezet dat het om nieuwe en grotere privé vliegtuigen en vrachtvliegtuigen ging. Dus ik wist heel goed waar ik natuurpunt daar uitlachte. Ze slikken gewoon norme, die door de vliegtuigbouwers worden opgelegd, en deze doen dat juist om de duurdere technieken niet te moeten gebruiken en zou hun vliegtuigen duurder te moeten verkopen. En de technieken voor verticaal landen en opstijgen bestaan reeds van in '43. De natuurverennigingen zouden er dus eens beter aan doen om te leren welke techniche mogelijkheden er allemaal bestaan, en de politiek en industie dan met zijn eigen wapens bestrijden. En met lappersbos zat ik idd even in mijn hoofd toen ik hier postte. Maar dat is privé. Citaat:
Citaat:
En waarom ik kwaad ben om Agalev en alles wat er omheen draaid. Wel ze hebben ons milieu en de alternative energiewinning gewoon verkocht voor hun politieke postjes. En ik heb al gezegd en geschreven dat milieu en klimaat niet enkel Vlaanderen is. En veel ingewikkelder in elkaar steekt dan wat natuurpunt en Groen! er over zeggen. Maar staan roepen dat men meer bossen moet aanplanten en voor meer groen moet zorgen en ondertussen de regio verder laten over bevolken zijn voor mijn nog steeds te zaken die lijnrecht tegenover elkaar staan. Je kan niet en voor meer groen en natuur zorgen en tegelijk die zelfde plaats laten innemen door mensen. En ik denk dat ik al vaak genoeg heb bewezen waar GROEN! en zijn aanhang in de fout zijn gegaan als het over milieubeleid gaat. Keer op keer komen ze met goede idééën af en keer op keer werken ze deze fout uit. Kernuitstap, ze hebben de energiebaronie alles in handen gegeven opdat deze nu kan staan roepen dat dit niet mogelijk is als men niet zonder stroom wil vallen. En tegelijk hebben ze hen de mogelijkheid gegeven om met belastinggeld te smossen en daarvoor dan nog eens een extra kost te mogen aanrekenen aan hun klanten. Ze willen minder afval en roepen daarvoor de ecotaks in het leven. Ik heb nooit begrepen hoe zij het gaan regelen om minder afval te hebben door middel van een taks, het enige dat zij hebben gedaan is het leven hier duurder gemaakt voor de gewone burger. Ze hebben gezorgd dat het huisvuil gescheiden op gehaald word, maar het eindigd nog wel steeds op de zelfde plaats. Want er zijn onvoldoende verwerkingsinstallaties. Maar de burger mag wel extra betalen voor deze gescheiden ophaling. Ze willen minder CO² uitstoot, maar tegelijk hebben ze wel voor een opengrenzen beleid gezorgd. Moeten de huidige bewoners soms in de kou gaan leven, opdat zijn en hun co² uitstoot kunnen verminderen en hun opengrenzenbeleid kunnen voeren. Nog redens hebben waarom ik zoveel problemen heb met GROEN! en haar aanhang. Want ik kan je zo nog een hele lijst met zaken die ze verknald hebben en nog verknallen geven hoor. En dat ik niet in een stad woon klopt. Ik heb idd geen nieuw gebouw laten rechtzetten om in te gaan wonen. Ik woon in een oude woning. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Prins Bernhard zat bij Shell en het WWF. Shell de oliesector. Shell de grootste vervuiler van de Noordzee. Ik heb daar een probleem mee en dat maakt voor mij dergelijke natuur organisatie totaal ongeloofwaardig. Idemdito voor Greenpeace. En onze jongens van natuurpunt die ruiters uit het bos willen houden draag ik ook niet bepaald een warm hart toe. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zozo, dat waren dus de "onfrisse praktijken". Niets "onfris" aan dus, of je moest een heel andere definitie van onfris hebben dan gangbaar is natuurlijk!!!
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Gouverneur
|
![]() Het nieuwe kantoorgebouw van Natuurpunt heeft heel weinig te maken met een duurzaam energiegebruik. De isolatiewaarden van die oude muren zijn helemaal niet te vergelijken met een moderne muur. Enkele mensen hebben trouwens surieuze vragen gesteld bij de stabiliteit van het gebouw. Maar de directie van Natuurpunt wou absoluut dit gebouw hebben als kantoor. Een volledige nieuwbouw was beter geweest.
Wat betreft het afromen van de subsidies. Niet alle beheersplannen worden in Mechelen opgesteld (gelukkig maar). Een aantal afdelingen heeft meer dan genoeg kennis in huis om dit volledig zelf te doen. Ik spreek dan over afdelingen waar bijvoorbeeld professors biologie, doctoraten biologie, mensen die op studiebureaus met exact dezelfde materie bezig zijn, ... actief zijn. Ik ken enkele afdelingen van Natuurpunt die al het werk zelf uitvoeren, volledig met vrijwilligers, ze hebben hun eigen (trouwens zeer modern en degelijk) materiaal. Waarom moet de centrale werking dan nog de meerderheid van de subsidie voor dit beheerswerk afromen ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Reeds meerdere jaren ben ik lid van natuurpunt. Een aantal jaar geleden had ik al iets horen waaien van jagers die soms worden toegelaten in door natuurpunt beheerde gebieden. Deze week kreeg ik hierover bevestiging, in bv "de Honegem" is er af en toe een gekontroleerde jacht toegelaten. Dit wetende zal echter tot gevolg hebben dat mijn lidmaatschap bij deze vereniging wordt stopgezet, niet dat dat veel verschil zal maken voor Natuurpunt maar toch...Ideologisch is het steunen van een vereniging dat jagen toelaat, met mijn geweten niet te combineren. Mijn 20€ zal bij deze dus eerder naar een vereniging gaan die zich harder opstelt naar die gewapende elitaire bende.
![]() |
#48 |
Gouverneur
|
![]() Hahahaha, jagers een gewapende elitaire bende. Er zijn evenzeer jagers die hun laatste centjes bij elkaar krabben om hun hobby uit te voeren. De meeste jagers die ik ken toen dit trouwens op een duurzame wijze.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |||||||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Er wordt inderdaad overal gescheiden opgehaald maar zeker niet gescheiden verwerkt. Zoals bv. het glas van de glasbol dat in Antwerpen wordt gestort... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() Opportunisten en Arrivisten en parvenu's heb je overal, maar het allerminst bij milieu-idealisten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
|
![]() Maar ook het gemakkelijkst om te vermijden en met de grootste milieukost voor de verwerking. En daar gaat het om. Niet om de kostprijs!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Bewijs mij eens dat afval gescheiden wordt verwerkt en dat de milieukost daarvan lager is dan de behandeling ervan als restafval. Mijn vader heeft tot voor een jaar of acht een groot afval verwerkend bedrijf gehad, dus ik weet best hoe het er in die sectyort aan toe gaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |