![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ze gaan zelfs zo ver dat ze andere ruimprojecten gedeeltelijk stilleggen om die operatie te kunnen uitvoeren. En nog geen kleine projecten, vb; een aantal spionage satellieten minder afschieten. Dit allemaal voor een hoop steenbokken en woestijnlandschappen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar de Amerikanen (het Pentagon en de regering Bush) willen dat met niemand anders delen. Ze willen namelijk snel als eerste op planeet Mars geraken met een bemande raket. Kwestie van meteen akkoorden te kunnen sluiten met de lokale leiders. ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Het zou inderdaad wel kunnen dat er organisch materiaal is gevonden. of andere stoffen zoals energiebronnen. Maar in ieder geval, sinterklaas bestaat niet! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeg Giserke, bedankt voor den uitleg, zulle. Laat mij jouw iets uitleggen (maar tegen niemand zeggen, hé?) : [size=1]mijn bericht was ironisch bedoeld[/size].
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Vreemdeling
|
![]() Ze gaan hun tijd ook niet steken in 1 ruimteschip om heen en weer te vliegen. Omdat het te ver is zal men volledig onafhankelijk moeten kunnen overleven, zelf brandstof maken vanop de maan of mars, en ook zelf voedsel produceren, wat betekent: met zo weinig mogelijk energie proberen te overleven, de resultaten zullen dus ook op andere terreinen voordelen voortbrengen. Allemaal onderdeel van het SpaceProgram.
Giserke, ik neem aan dat je geen kaas gegeten hebt van astronomie of geologie of zo? o.a. de Mars Society , al eerder vermeld, pleit sterk om naar Mars te gaan. (zie ook boeken van Kim Stanley Robinson en Robert Zubrin) De meesten zijn astronomen/geologen, andere -ogen en -omen, en die willen gewoon nieuwe grenzen verleggen. Het geld moet van iemand komen, dus spelen ze de interessantste troef uit: de ruimte is een onontgonnen markt. Als ze �*ets vinden dat geld kan opbrengen zal het dan ook zijn voor diegene die er het eerste zal zijn. En dát �*s de toekomst, volgens mij toch.. De Amerikanen willen ook een veilige afstand behouden qua technologische vooruitgang wat ze eigelijk niet hebben, de Russen hebben uitstekende technologie,(onlangs nog een deel verkocht aan China by the way, )maar die zijn ondertussen blut. Japan is ook 'in zijn gat gebeten', omdat hun laatste missie mislukte en hun aartsvijand China bouwt gestaag verder. En afstand houden van de Chinezen is voor andere economische machten zéér belangrijk, want als die paar miljard chinezen het allemaal wat beter gaan hebben zullen we wel enkele verschuivingen zien, wat trouwens al aardig bezig is... Volgens mij heeft Bush niets nieuws gezegd, misschien dat de ontploffing van de Columbia het wel wat versneld heeft. "We are all in the gutter, but some of us are looking at the stars" Oscar Wilde
![]() |
#46 | |
Vreemdeling
|
![]() [quote]Maar in ieder geval, sinterklaas bestaat niet!
Citaat:
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() [quote="Vanman"]
Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb toch gezegd, dat ik denk dat de Amerikanen hoogstwaarschijnlijk iets gevonden hebben? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Vreemdeling
|
![]() Beste,
Ik heb onlangs(langer dan gisteren hé) een site gevonden, die zeer duidelijk en ons klein België zeer vlug vond,maar je kon ook nog eens een plaats aangeven en, nu komt het, je kon bijna haarscherp inzoomen tot de plaats waar je wilde zijn, ik meen me te herinneren dat via een link was van een weersite ,ik was toe niet op mijn eigen pc bezig, en kan uiteraard niet meer aan de pc van toen ik de site vond, helpen wie kan, Alvast Bedankt |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Verbaasd dat ik in deze thread geen enkele referentie vind naar de oorsprong van deze foto's.
http://www.msss.com U kan daar nog 1001 andere 'vreemde' herkenbare en schijnbaar artificiële zaken op Mars ontdekken. Het beroemde 'the face of Mars' bijvoorbeeld is intussen door de MOC in detail gefotografeerd waardoor duidelijk zichtbaar is hoe de kunstmatige constructie die volgens velen (tot voor deze foto's bewijs brachten) enkel door intelligent leven kon worden gebouwd, niets meer is dan interessant gevormde natuurlijke rotsformaties. Er zijn zelfs tekeningen in de rotsformaties zichtbaar die doen denken aan de prehistorische tekening van bijvoorbeeld de grotten van Lascaux. Er is enkel (helaas) niets dat er op kan wijzen dat deze patronen kunstmatig (door intelligent leven) werden aangebracht. De discussie blijft wel waaròm de NASA verantwoordelijke de eerste Viking-lander foto's heeft 'vervalst' en er de zichtbaar blauwe ("aardse") hemel de dag zelf nog veranderde in een licht roos/bruine atmosfeer, volgens de NASA omdat de meetinstrumenten nog fout gecalibreerd waren en te gevoelig waren voor blauw licht. Deze zandduinen zijn gewoon onderdeel van de ongelooflijke pracht van de natuur. In de oudheid verklaarden onze aardbewoners de onbegrijpelijke grillen van de natuur ook alszijnde het werk van goden. |
![]() |
![]() |