![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Alle ideologische stromingen zijn vertegenwoordigd in Nederland en iedereen mag vrij zijn zegje doen; De meeste politici (van links tot rechts) zijn integer en betrokken; De keuze wordt dus zuiver op basis van de inhoud gemaakt. Soms ben ik gewoon weer blij dat ik in Nederland woon. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Vlaanderen hebben we drie centrum partijen met een verschillend logo maar voor de rest een behoorlijk inwisselbaar programma waarvan de meesten dan nog eens decennia aan de macht zijn. Daarnaast hebben we een grote neo-fascistische partij die alleen iets te zeggen heeft over allochtonen en anderstaligen en al haar andere programmapunten daar aan ophangt. Nja we hebben ook een Groene partij die er echter niet uitkomt of ze links zijn of averechts. Armoe troef. Ok er is ook nog NVA die misschien het dichts in de buurt komt van een principiële en integere partij............
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() In BE is het debat verengt tot 'vóór of tegen'....en dat is eigenlijk al jaaaaaren zo ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Gouverneur
|
![]() Wat zit gijle allemaal de klagen over het belgische partijsysteem? Jullie beweren toch allemaal democraten te zijn? Wel de kiezers bepalen in grote mate hoe het partijsysteem er uit ziet. Waarom moeten jullie zo nodig polarisering hebben, uitersten opzoeken? Dat de grote partijen in Belgie bijna allemaal centrum partijen zijn beschouw ik als een teken van politieke volwassenheid. Ik ben blij dat de meeste keizers er niet zo een stompzinnige en extreme mening op na houden als de gemiddelde forumganger hier.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Minister
|
![]() Citaat:
ben jij jaloers op de nederlanders, komaan zeg. nederlanders gaan helemaal niet serieus met politiek om. Dit jaar viel het nog mee maar bij de vorige verkiezingen was het verkiezingsdebat onderdeel van de soundmixshow. Echt iets om jaloers op te zijn ![]()
![]() |
![]() |
#47 |
|
![]() Helaas, een linkse coalitie is alleen mogelijk met pvda, sp, groenlinks, christenunie, pvdd en d66, alle partijen die als links of als progressief gezien kunnen worden, daar zet de pvda zijn geld niet op. Het CDA mag met de VVD onderhandelen, maar die hebben twee extra partijen nodig, en de best aansluitende zijn nog christenunie en pvdv(Wilders), en die gaan echt niet samen. Ook pvdv en d66 zal niet gaan en christenunie, d66 en sgp zie ik ook nog niet gebeuren. Het wordt dus CDA-pvda-nog iemand. Elke partij is goed buiten de pvdd en de sgp, want er zijn drie zetels nodig. Voor de hand liggend lijkt de christelijk linkse christenunie, de verkiezingsuitslag wijst naar de sp, het kan geprobeerd worden met d66 die zijn buik wel vol zal hebben van regeren ondertussen of anders zou er nog een coalitie met groenlinks mogelijk zijn, maar reken er niet op.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Burgemeester
|
![]() Weet je dat zeker, volgens mij was dat toen met Pim Fortuyn(eerste kabinet balkende), zover ik weet hebben ze het sindsdien niet weer gedaan omdat men daar toen niet tevreden over was.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Als er in Europa een plaats waar de verkiezingen geamerikaniseerd zijn, dan is het niet in Nederland, maar hier(met dat verschil dat zij een Terminator als gouverneur hebben, terwijl wij hier misschien in 2011 Kabouter Plop als burgemeester hebben).
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik versta niet goed de titel, links heeft geen meerderheid in de Kamer, maw rood kleuren is lichtjes overdreven. mocht de SP de grootste partij zijn, dan verstond ik de titel wel, maar dat is niet zo hé.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Te dien einde kijk je voordat de uitslagen bekend zijn naar Terzake! Daar kan je dan leren dan links ALTIJD wint en rechts ALTIJD verliest. ----------------- in de werkelijkheid ziet het er zo uit: Vergeleken met de laatste peilingen vallen een aantal dingen op: 1 Wilders en zijn partij scoren veel beter dan in de peilingen 2 De score van EENnl (pastors) valt tegen 3 D66 verliest minder dan voorspeld 4 De SP wint inderdaad fors maar van winst voor de 3 partijen die duidelijk links zijn is geen sprake. Peilingen zijn dus minder belangrijk dan vaak wordt aangenomen. P.s. Voor de zoveelste blijkt er geen meerderheid te zijn voor een linkse coalitie. Het gekraai van links over een linkse meerderheid op basis van peilingen moet nou maar eens over zijn.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 23 november 2006 om 09:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Gouverneur
|
![]() Wouter Bos en zijn rooie garde mogen blij zijn dat ze gouverneur Stevaert als raadgever hadden......
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
|
![]() En waar zijn de stemmen vd lijst PF naar toe?
Ook mss naar sp? Populisten onder mekaar.
![]() |
#54 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik blijf maar simpel bij al die verkiezingsuitslag-verklaringen:
- als het economisch goed gaat wint links want zij kunnen beter uitgeven - als het economisch slecht gaat wint rechts want die kunnen beter behouden, een prima graadmeter voor de economie (of de perceptie ervan). En natuurlijk zijn er tussentijdse schommelingen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wilders eet gewoon LPF op, met de ongelooflijke bonus van 1 zetel, populistisch uiterst rechts blijft dus ter plaatse trappelen. Links in zijn geheel wint uiteraard wel, in vergelijking met 2003 winnen de 3 linkse partijen toch nog altijd 5 zetels, van verlies spreken is dus belachelijk. wat wel waar is, is dat een links kabinet niet mogelijk is, volgens mij hebben sommige centrum-linksen die op PvdA stemden liever een coalitie met CDA en hebben daarom een taktische stem gegeven aan het CDA. maar dat blijven uiteraard gissingen.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
|
![]() Waar is dan het verlies vd vvd naar toe?
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() goeie vraag hé, het landschap is enorm versplinterd, naar het CDA zullen er VVD-stemmen gegaan zijn, het zal moeilijk allemaal te verklaren zijn, zonder twijfel. maar dat de LPF gewoonweg verdwijnt, zegt toch ook veel hé.
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |