Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 november 2003, 20:44   #41
de metser
Banneling

de metser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter De Ryck
Wie kan mij de Vlaamse cultuur expliceren

de metser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2003, 21:35   #42
Hanne
Banneling

Standaard

"Ik denk dat u het soort mens bent dat op reis gaat naar het buitenland in een westers hotel. Alle dagen ‘biefstuk met frit en nen frisse stella’. Handdoek gespreid aan ’t zwembad, en uw bleke bierpens laten bruinen.
Eenmaal thuis wordt er dan verteld hoeveel ‘vriendelijker’ die mensen in hun thuisland zijn.

Wel, haal uwe neus uit de Eigen Volk Eerst krant, en ga eens naar zo’n allochtoon feestje. ’t Zal uw horizon verbreden."

U denkt mis.
U spreekt duidelijk voor uwzelf, Mr. de Metser de ervaringsdeskundige in "biefstuk friet en frisse stella".

En dan nog even de betweter spelen door mij brede horizonten aan te bevelen in allochtone kringen. t' Zal zeker niet in de brede open kring der loges zijn dat ik een allochtoon zal tegenkomen. Haal uw neus eens uit uw "Eigen Plank Eerst krant" en zet een een stapke in de achterbuurten van uw logehuis. Het zal zeker uw horizon verbreden.
Hanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2003, 21:44   #43
William
Provinciaal Statenlid

William's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geachte de metser,ik heb ik Turkije reeds meerde malen het einde van de Ramedan mogen bijwonen,welliswaar op hotel dat volgeboekt was,en waar op dat ogenblik 90% Turken verbleven.
Dit was een uniek en een prachtig feest.
Uiteindelijk moedigt onze regering de Vlamingen aan om straatfeesten te organiseren,en wanneer ik mij niet vergis wordt dit gesubsidieerd.
Duidelijk dat wij Vlamingen geen intresse hebben in deze straatfeesten bij een gebrek aan cultuur.
Zouden we ook een Vlaamse, Christelijke straatfeest mogen organiseren in Ankara of Rabat??
Oud 16 november 2003, 22:07   #44
Peter De Ryck
Banneling

Stuur een bericht via ICQ naar Peter De Ryck Stuur een bericht via Instant Messenger naar Peter De Ryck Stuur een bericht via MSN naar Peter De Ryck
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de metser
Citaat:

Peter De Ryck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2003, 22:10   #45
Peter De Ryck
Banneling

Stuur een bericht via ICQ naar Peter De Ryck Stuur een bericht via Instant Messenger naar Peter De Ryck Stuur een bericht via MSN naar Peter De Ryck
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door William
Citaat:
Geachte de metser,ik heb ik Turkije reeds meerde malen het einde van de Ramedan mogen bijwonen,welliswaar op hotel dat volgeboekt was,en waar op dat ogenblik 90% Turken verbleven.
Dit was een uniek en een prachtig feest.
Uiteindelijk moedigt onze regering de Vlamingen aan om straatfeesten te organiseren,en wanneer ik mij niet vergis wordt dit gesubsidieerd.
Duidelijk dat wij Vlamingen geen intresse hebben in deze straatfeesten bij een gebrek aan cultuur.
Zouden we ook een Vlaamse, Christelijke straatfeest mogen organiseren in Ankara of Rabat??
U kan daar steeds asiel aanvragen,wij lezen het resultaat wel in de krant,wat wij overigens gewoon zijn van het Vlaams Blok(zie Vlaams Blok vraagt asiel aan in Nederland).
Oud 16 november 2003, 22:18   #46
kweethetwelenkweethetni
Provinciaal Statenlid

kweethetwelenkweethetni's schermafbeelding

Standaard

Die braderij is gewoon weer een manier om in de nelangstelling te staan en om de jeugd te rekruteren.Ze gaan er ineens de moslimscouts voorstellen ja men oren ook.De echte reden is gewoon zoveel mogelijk op straat komen om een aanhang bijeen te krijgen die je dan kan opvoeden tot zelfmoordenaar of tot gangster.Gewoon negeren en als ze dan zo graag braderijke spelen dat ze dat dan in turkije doen tussen de kamelen .
kweethetwelenkweethetni is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2003, 22:20   #47
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Beste Hanne ik eet in het buitenland altijd van de lokale keuken en die is best lekker... dus zeker geen steak en friet en stella voor mij !!

Geef mij maar schapenvlees met veel look, of vis of kebab en olijven of tomaat of okra enz...

Ramadan is een feest en ik ben al bij islamieten geweest op uitnodiging, dat feest wordt niet op straat gevierd, maar in familiale- en vriendenkring !

Als de AEL dat op straat wil doen is dat enkel om te provoceren ! en zal zij het verkeerde resultaat bekomen ! En als dessert als afsluitertje een relletje ?
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2003, 22:20   #48
Pat
Parlementslid

Pat's schermafbeelding

Standaard

Als het maar bij feesten blijft zie ik geen probleem ... Het is alleen jammer dat de AEL het hele zaakje stuurt.
Oud 16 november 2003, 22:28   #49
kweethetwelenkweethetni
Provinciaal Statenlid

kweethetwelenkweethetni's schermafbeelding

Standaard

Dat is juist .daar wringt het schoentje dat het van de AEL komt,we weten allemaal dat de AEL niet zuiver is en dat ze niks doen zonder een achtergrondreden dus het zaakje is niet te vertrouwen dus niet toestaan .Als ze hiervoor buigen moeten ze alles weer toelaten want iedere keer eisen die moslims meer op er komt geen einde aan.Gewoon voet bij stuk houden en niet goedkeuren
kweethetwelenkweethetni is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2003, 23:14   #50
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kweethetwelenkweethetni
Dat is juist .daar wringt het schoentje dat het van de AEL komt,we weten allemaal dat de AEL niet zuiver is en dat ze niks doen zonder een achtergrondreden dus het zaakje is niet te vertrouwen dus niet toestaan .
Hihihihihi, schitterend gewoon. Anderzijds bent u waarschijnlijk absoluut tegen het cordon sanitair, vindt u het Vlaams Blok de enige democratische partij en vindt u het schandalig dat bepaalde mensen (kiezers van het Vlaams Blok om precies te zijn) gestigmatiseerd worden enkel en alleen omwille van hun mening, vergis ik mij of is dit wel een redelijk juiste weergave van de feiten?
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2003, 23:38   #51
Pat
Parlementslid

Pat's schermafbeelding

Standaard

Ik raad iedereen stellig aan om de affiche te bekijken op de AEL website

Ze is echt de moeite waard en windt er geen doekjes rond:

zie hier: http://www.arabeuropean.org/nederlan...hebraderij.doc
Oud 16 november 2003, 23:39   #52
Peter De Ryck
Banneling

Standaard

23 November AEL Organiseert Ramadan Straatfeest

Waar: De Handelstraat te Antwerpen

Wanneer: Vanaf 17:00 uur. Iedereen is welkom

http://www.arabeuropean.org/nederlands/index-Dutch.html

Oud 17 november 2003, 00:05   #53
Seba
Europees Commissaris

Standaard

haha, ik heb wat zitten lezen op de site van de AEL, die mannen zijn toch goed zot:

Citaat:
Het is duidelijk dat de overlasttax niets te maken heeft met het beboeten van straatlawaai of zogezegde overlast maar gewoon een instrument is van rechtse makelij (onder impuls van het Vlaams Blok) om onze gemeenschap verder te viseren, stigmatiseren en te vernederen.

Het argument dat ze de zogezegde “kleine criminaliteit” willen aanpakken is een vals argument, aangezien wij vaststellen dat spelende jongeren op pleintjes vandaag de dag worden beboet en dat het zeker niet gaat om criminelen.
Allochtone jongeren die ’s avonds samenkomen en wat liggen te babbelen, wat een veel voorkomend cultureel fenomeen is bij mensen van onze gemeenschap, worden vandaag de dag beboet en krijgen bovendien nog een PV aan hun been.

Zelfs overdag worden ze lastiggevallen door overijverige politieagenten, die zoals gewoonlijk gewoon hun “werk” doen, met allerlei vragen en moeten dan achteraf mee naar het kantoor.
Het fundamenteel recht van jong en speels zijn wordt hen in Mechelen ontnomen en dat pikken wij niet.
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2003, 00:46   #54
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als er een druppelkot is kom ik ook.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2003, 00:47   #55
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
'' petitie getekend wordt door handelaars en bewoners van de handelstraat''
Deze petitie komt niet van een politieke partij.
De wetgeving wordt hier perfect nageleeft.
Kan je nu zelfs je eigen teksten al niet serieus lezen? Er staat toch duidelijk dat "de AEL een aanvraag heeft ingediend" en "de AEL wil organiseren" en "de AEL..."

Wie organiseert dus dat feest? De AEL, een politieke beweging inderdaad. Die hebben niet het recht de openbare weg te gebruiken voor vergaderingen of activiteiten tenzij een aangevraagde betoging.

Ik vind het prima als er braderijen of feesten worden georganiseerd, maar als ze vanuit een politieke beweging met dubieus verleden wordt gestuurd is de intentie wel duidelijk denk ik zo.
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2003, 01:53   #56
xmordan
Burgemeester

xmordan's schermafbeelding

Standaard

http://www.ael.be.tt/
Oud 17 november 2003, 02:01   #57
Peter De Ryck
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xmordan
http://www.ael.nl/
Oud 17 november 2003, 07:28   #58
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Citaat:

Als er een druppelkot is kom ik ook.
in your wildest dreams... zot of zat zeker

als het regent... komt er een kot dat druppels gaat verkopen om occasies op te kopen
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2003, 14:55   #59
Peter De Ryck
Banneling

Standaard

Deze datum staat alvast genoteerd in mijn agenda.
Oud 17 november 2003, 15:17   #60
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Een van mijn kinderen gaat naar een school (gemeenschapsonderwijs)waar men ook het einde van de Ramadan viert. Nochtans wordt daar niets gevierd als de christelijke vastenperiode eindigt. Kerstmis wordt daar het feest van de vrede genoemd in de klas zonder dat daar wat uitleg bij komt van het belang van de geboorte van Jezus voor de christenen.

'k hem daar toch wel mijn bedenking bij. Voor mijn part moeten ze niets vertellen over Jezus in de klas maar dan moeten ze ook niet afkomen met hunnen rammadan.

Mijn vrouw heeft het lang voor mij kunnen verborgen houden, want als tegendradigaard wil ik nogal eens graag den tegendradigaard gaan uithangen op school als ik vind dat men niet dezelfde draad hanteert.

dus gene zever over Jezus met Kerstmis, maar dan ook gene zever over de rammadan in de klas. m'n dochter heeft het mij vandaag verklapt as 'k ze naar school deed.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be