![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als eerst is ook een verzekering je laten betalen ook een uitbuiting van andere, want jij word dan betaald met de premies die andere betalen. En als tweede, heeft niet iedereen ouders die hen een goed start geven. Er zijn mensen die moeten werken voor elke nagel dat ze hebben en die van thuisuit enkel een stamp onder hun gat hebben gekregen. En dan hebben we het nog niet over hen die als invalide geboren worden of die in hun kindertijd invalide zijn geworden. Ik vind dat jij erg neer kijkt op de maatschappij en maar dat jij gewoon niet weet hoe hard sommige mensen moeten knokken voor hun dagelijks boterham. Kom maar eens uit je ivoren toren en leer maar eens om met niets te leven en betaal daar dan je verzekeringen van. Of geloof jij nu echt dat iedereen rijk geboren word. Wel dan ben ik er zeker van dat er hier op het forum nog heel veel mensen zijn die je duidelijk kunnen maken dat dit niet zo is. Integenstelling tot wat de rijkere klasse zegd en beweerd, zoeken de meeste sukkelaars hun problemen niet zelf, maar krijgen zij zeer vaak gewoon geen kans om uit de problemen te geraken. En geloof mij gerust ook ik ken mensen die geen dop aanvaarden als ze werkloos zijn. Maar als je kan vertrekken met veel hulp en veel ondersteuning is het gemakkelijk. Begin maar eens als kind van een alleenstaande ouder die het moet stellen met een loontje van 1200€ net en twee kinderen heeft. Dat is krabben om elke dag brood op tafel te kunnen zetten hoor. En dan mogen je kids nog niet naar de unif gaan he, want anders zal je al blij mogen zijn als je om de twee dagen brood op tafel kan zetten. Iets bij dat brood vergeet je maar. En als zelfstandige werken en een eigen zaak op bouwen is niet voor iedereen weggelegd. Kom dus ook niet af dat ze dan maar zelf een zaak moeten opbouwen. Dus nee, niet iedereen kan zich vanuit de laagste put van onze maatschappij opwerken. Als ik jou was zou ik dus maar mijn twee pollen kussen en braaf bidden dat jij niet in zulke situatie moet leven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het eerste jaar krijg je dus wel die 60%, maar dan ben je nog niet invalide maar ziek.
Fout word heel veel gemaakt hoor. Die wetten op invaliditeit zijn dan ook niet van de poes en zelfs veel advocaten beginnen zelfs niet aan zulke processen zonder ondersteuning van iemand die daar in gespecializerd is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik maakte die foute veronderstelling (bij nader inzien moest ik het weten) gewoon omdat ikzelf economische invalide ben.
Mijn vroeger inkomen bleek echter dusdanig hoog te zijn( ![]() ![]() Wel ging ik van de veronderstelling uit dat bij het optrekken van de maximumgrens (zoals is gebeurd ergens rond 2000 of zo), mijn persoonlijke maximumgrens mee zou opschuiven (vermits ik nog niet aan 45% van mijn vroeger inkomen zit): dit is dus niet waar! Ik blijf hangen op de maximumgrens van 1997. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Minister-President
|
![]() echt zielig deze situatie.. die vrouw zit met een acute reuma, en da's nie om mee te lachen, als je dan nog uit je huis wordt gezet... vinnek een beetje raar dat je niet opgevangen wordt door het OCMW, naar mijn weten hebben die toch straathoekwerkers die mensen in problemen gaan opzoeken om die te begeleiden...
ik vrees trouwens dat er meer en meer mensen in benarde situaties gaan komen, allee kijk nu gewoon eens in een stad als A'pen hoeveel panden er vol krakers zitten, hoeveel mensen er op straat slapen of in de metro, ik loop d'er al jaren rond, en zie duidelijk een stijging. Waar het gaat eindigen weet ik niet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verschil tussen 2004 en 2006 is maar 30€ per maand net, amper genoeg om de bakker te betalen. Nee, het is idd echt schandalig hoe mensen soms behandeld worden. En dan staan de politici te roepen dat het net die mensen zijn die de loonlast te hoog maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Minister-President
|
![]() Een land dat zich geroepen voelt om te zorgen voor alle sukkelaars (profiteurs) van de wereld en daar ook de deuren voor openzet of nu op kier. Kan men zulk land combineren met hetgeen hier wordt aangehaald? Zij die vinden van wel steek de vinger op. Of zoals één van de vroegere eerste ministers van dit land (martens) verklaarde in een toespraak voor het parlement, 'belgië kent geen armoede'.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Zelfs als ze 'voldoende' tijd heeft gehad betekent dat niet dat ze ook de middelen bijeen kan krijgen om een ander verblijf te kunnen betalen. Maar laat ons voor het gemak maar aannemen dat ze voor de lol in haar auto kampeert. Het is tenslotte een zachte herfst en de natuur is op zijn mooist nu. Dat het binnenkort keihard kan vriezen is geheel bijkomstig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Invaliditeitsverzekering met uitbetaling na lange duur (e.g. 80% van uw loon na zes maand werkonbekwaam) is een van de goedkoopste verzekeringen.
Desondanks dat de ability om te werken voor de meeste mensen hun grootste bezit is, zijn er zeer weinigen die dit verzekeren.
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb al geschreven dat er mensen zijn die echt moeten tellen om dagelijks brood op tafel te kunnen zetten, dus voor hen is zelfs een verzekering van 10€ per maand te duur. Want die 10 € betekend 10 dagen eten, niet iedereen kan het zich dus permiteren om zelfs een goedkope verzekering af te sluiten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
|
![]() Citaat:
Het probleem ligt niet bij de mensen die zich die verzekering niet kunnen permitteren, maar wel bij de staat, die royaal afhoudt aan sociale bijdragen, en nog niet eens de onnoemelijk kleine minderheid aan invaliden deftig kunnen onderhouden. Als we nu eens gewoon 10 euro minder sociale bijdragen heffen over de hele lijn, en de werkgevers verplichten om zo'n verzekering af te sluiten in de privesector? 1 wetsartikel, een pak minder administratie, en betere hulpverlening voor de invaliden.
![]() |
![]() |
#54 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Werkgevers gaan de goedkoopste verzekering nemen om aan hun plichten te voldoen en zullen totaal geen rekening houden met de kwaliteit van de geboden dienstverlening Volgens mij nog slechter dan de staat, die kun je in theorie althans bij de verkiezingen terugfluiten |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit is trouwens het Amerikaanse model en dat veroorzaakt meer armoede dan het onze. Dus terug naar af, het probleem ligt niet bij de invalide en het ziektesysteem, maar bij de vele administratie die er aan verbonden is door de staat. Weet jij dat je voor elk ding in de invaliditeitswet telkens opnieuw voor een andere commissie moet verschijnen en telkens opnieuw naar een andere aangestelde arts moet en deze telkens opnieuw de zelfde onderzoeken laat uitvoeren, om dan telkens opnieuw tot dezelfde conclussie te komen. Tijdrovend, zenuwslopen, en vooral zeer duur. En je komt de gekste zaken tegen. Zo ken ik iemand die recht heeft op hulp van derde voor het huishouden en om zich te wassen en aan te kleden, maar volgens een andere commissie dus nog perfect kan gaan werken als machinebedienaar en/of magazijnier. Van weer iemand anders heb ik de papieren gezien, dat deze nog gemakkelijk kon gaan werken als wegenisarbeider, maar kreeg van een andere commissie wel een rolstoel, omdat deze persoon geen 500 na elkaar meer kan wandelen. Van een derde weet ik dat hij volgens de éne commissie nog gemakkelijk als schilder kan blijven werken, maar van de andere commissie niet op laders mag komen, wegens evenwichtstoornissen. Men zou in België dus eens eerst al die commissie moeten afschaffen en er één van maken, met mensen die tenminste weten waarover ze het hebben. Het zou veel tijd en veel geld uitsparen. Nu geraken veel mensen die wegens ziekte niet meer kunnen werken, vaak in een depressie vanwegge de vele tegenstrijdigheden en vele commissies waar ze voor moeten verschijnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||||||||||||||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | ||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar om hier in België van de natuur te kunnen leven, moet je eerst al veel geld hebben om die natuur te kunnen kopen. Tot daar je idiote vergelijking dus. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Lg dat dan ook maar eens uit. en hoe gaat iemand meer kunnen verdienen als hij/zij werkonbekwaam is? Ideen zijn pas goed, als ze werkbaar zijn om het huidige systeem op een rechtvaardige manier om te zetten naar een andere manier. En als er niemand door word benadeeld. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Gouverneur
|
![]() Jank, jank, jank. Bleit, bleit, bleit.
In de middeleeuwen was het allemaal veeeeeeeel beter, toen hadden ze geen OCMW, geen deftig rechtssysteem, geen internetfora waar ge anoniem op kon gaan zeuren. Toen hadden ze zelfs geen invaliditeitsuitkeringen van 800€ in de maand. Toen hadden ze zelfs zoveel 'invaliden' en steuntrekkers niet, de mensen konden toen ofwel nog rekenen op vrijwillige solidariteit ofwel waren ze beter in staat hun plan te trekken. Zonder benen kun je ook rieten manden vlechten, niet? Maar ja, wie koopt nu tegenwoordig nog rieten manden hé? Misschien is het moeilijk om werk te vinden waar ge uw vingers niet kunt gebruiken, maar niet onmogelijk. Misschien hoeft ze niet alleen met die 800€ rond te komen (wat imho ruimschoots voldoende moet zijn om rond te komen), maar dat is wel het gemakkelijkste natuurlijk... En wat die leningen betreft, tja, misschien eerst beter twee keer nadenken voor je beloftes maakt die je niet kunt nakomen. Hoe komt het dat de ene geen problemen heeft om twee keer per jaar op reis te gaan en de andere in armoede leeft? Volgens de wet zijn we allemaal gelijk en iedereen heeft wel één of ander gebrek. Sociaal Darwinisme of gewoon het nemen van domme beslissingen in je leven tegen beter weten in? Laatst gewijzigd door genehunter : 27 november 2006 om 14:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | ||||||||||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Adriaan Koerbagh : 27 november 2006 om 14:22. |
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Iets wat de achtbare Cicero een eeuw vroeger eveneens opmerkte. En in het jaar 476, als we de balans opmaken, ... Citaat:
|
||
![]() |
![]() |