Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 november 2006, 20:39   #41
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AntiDeutsch Bekijk bericht
Tot op heden weigert het Vlaams Belang afstand te doen van extreem-rechtse groeperingen als Voorpost bv. Ondanks hun goede standpunten over Orangisme is de ideologie van Voorpost grotendeels gebaseerd op de theorieën van Alain De Benoist(een Franse neonazi en antisemiet die meest de in de jaren '70 ontstane ideeën van Nieuw-rechts heeft uitgewerkt). Ik ben ervan overtuigd dat met het Belang nooit zal worden samengewerkt als ze effectief de banden met deze donkerbruine organisaties niet doorsnijden.
Handleiding voor gebruik van de mussenrek. De rekker vasthouden en de gaffel loslaten gaat zeker doel raken.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2006, 20:47   #42
De Prof
Minister-President

De Prof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tot op heden weigert het Vlaams Belang afstand te doen van extreem-rechtse groeperingen als Voorpost bv. Ondanks hun goede standpunten over Orangisme is de ideologie van Voorpost grotendeels gebaseerd op de theorieën van Alain De Benoist(een Franse neonazi en antisemiet die meest de in de jaren '70 ontstane ideeën van Nieuw-rechts heeft uitgewerkt). Ik ben ervan overtuigd dat met het Belang nooit zal worden samengewerkt als ze effectief de banden met deze donkerbruine organisaties niet doorsnijden.
Onzin!

Er zal nooit een 'goede' reden gevonden worden om met het VB samen tewerken, van welke aard ze ook mag zijn.

Daar zijn genoeg reden voor.
één ervan is dat het VB 'te' groot geworden is, als men deze partij 'slechts' tot een 'depanagepartij' kon rekenen, dan zou het iets gemakkelijker geweest zijn.
Nu zouden de andere partij moeten 'inbinden' waar vroeger het VB nog zou moeten inbinden om een coalitie op te been te krijgen.

Alle zogezegde 'inhoudelijke' argumenten, zoals een binding met 'voorpost' is flauwe kul.
Politiek draait om macht en geld, de rest is allemaal bijkomstig en speelt maar een heel kleine rol.
De Prof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2006, 21:00   #43
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
Onzin!

Er zal nooit een 'goede' reden gevonden worden om met het VB samen tewerken, van welke aard ze ook mag zijn.

Daar zijn genoeg reden voor.
één ervan is dat het VB 'te' groot geworden is, als men deze partij 'slechts' tot een 'depanagepartij' kon rekenen, dan zou het iets gemakkelijker geweest zijn.
Nu zouden de andere partij moeten 'inbinden' waar vroeger het VB nog zou moeten inbinden om een coalitie op te been te krijgen.

Alle zogezegde 'inhoudelijke' argumenten, zoals een binding met 'voorpost' is flauwe kul.
Politiek draait om macht en geld, de rest is allemaal bijkomstig en speelt maar een heel kleine rol.

Nochtans is dit geen onzin. In Nederland leven extreem-rechtse partijen als Nieuw Rechts en de NVU nog steeds in een maatschappelijk en sociaal isolement.
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2006, 22:45   #44
De Prof
Minister-President

De Prof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In Nederland leven extreem-rechtse partijen als Nieuw Rechts en de NVU nog steeds in een maatschappelijk en sociaal isolement.
Dat kan best zijn, maar ooit gold dit voor het VB ook, toen ze nog een klein marginaal partijtje waren.

Destijds had men ook een ander 'slachtoffertje' om als depaneur te laten doorgaan, nl de VU.

We zien nu wat daar van terecht gekomen is.

Ik ben van mening dat, als de VU niet bestaan had, het VB boord gehaald werd. Teminste als het hun zou lukken, Dillen was niet te paaien met een gekookt eitje.
De Prof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2006, 01:10   #45
Dr. Strangelove
Minister

Dr. Strangelove's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Ns een verderfelijk gedachtengoed? ...bla bla bla.... Wat betreft een hakenkruis (swastika) is en was in veel culturen een geluksbrenger...bla bla bla...
Erlich u hoeft mij geen uitleg te geven over swastika's. Ik heb daar geen behoefte aan. U bent een halvegare die noch kan schrijven, noch in staat is om een heldere gedachte uiteen te zetten. Verder raken uw mislukte "beledigingen" kant noch wal. Vanaf heden zal ik u straal negeren, dus gelieve niet te reageren.
Oud 28 november 2006, 20:33   #46
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dr. Strangelove Bekijk bericht
Erlich u hoeft mij geen uitleg te geven over swastika's. Ik heb daar geen behoefte aan. U bent een halvegare die noch kan schrijven, noch in staat is om een heldere gedachte uiteen te zetten. Verder raken uw mislukte "beledigingen" kant noch wal. Vanaf heden zal ik u straal negeren, dus gelieve niet te reageren.
Eén zaak wil ik toch nog kwijt. Heeft het u zo geraakt dat u over iets zit te lullen waar ge kant of boom verstand van hebt en men u daar op wijst. Ga nog wat verder met de vriendjes geschiedenis vervalsen en haat prediken dus kortweg doe waar je goed in bent. Wat betreft 'halvegare' als u daarmee bedoelt dat ik uw gedachtengang niet volg wel dan bedankt voor het compliment.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be