Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 november 2003, 16:38   #41
Confucius
Gouverneur

Standaard

In feite moeten we Onckelinx dankbaar zijn, ze is de Vlaamse eenheid aan het bevorderen. Het Vlaams Blok wordt hier terug in een martelaarsrol geduwd. Het gaat om het beknotten van de vrije menings uiting, met andere woorden als je niet politiek correct denkt dan moet je veroordeeld worden. Het blok is nog niet in het nieuws geweest in verband met moordzaken zoals bv de PS in de zaak Cools, noch met vergaande corruptie: SPA in de Agusta zaak en nog veel meer, noch in omkopingschandalen (milieubox CVP), noch Visa schandalen (Agalev).
Nee het blok moet veroordeeld wordt omdat ze verkondigen dat de zorg voor het eigen volk en dan meer bepaald de Vlamingen op de eerste plaats moet komen.
Ik denk dat een veroordeling van het blok alleen maar meer mensen zal aantrekken die nu beginnen te walgen van de aan de macht zijnde politici.
Oud 18 november 2003, 16:41   #42
Peter De Ryck
Banneling

Stuur een bericht via ICQ naar Peter De Ryck Stuur een bericht via Instant Messenger naar Peter De Ryck Stuur een bericht via MSN naar Peter De Ryck
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Knut
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter De Ryck
Ik heb officieel en persoonlijk mijn lidmaatschap opgezegt.
Omdat ge moest stoppen met uw racistisch gedoe, maar niet wou.
Omdat ik werd geconfronteerd met het ware gelaat van het Vlaams Blok,in het bijzonder met dat van mijn lokale Voorzitter(Jan Vanwesembeeck).
Peter De Ryck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2003, 16:45   #43
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Als je de Goelach (of Goelag voor Piano) Archipel aan het lezen bent dan heb ik zo mijn bedenkingen.

van politieke processen verlos ons heer

Ik ben nen tegendraadse persoon en voor mij mag iedereen zijn partij hebben, net zoals ik de mijne. Ael, Vlaams Blok, Pvda, SAP, Lsp of hoe ze ook mogen heten. Van mij mag het allemaal. Hoe meer schakeringen hoe liever zelfs voor mij.

Van politieke processen verlos ons heer

Een partij proberen te verbieden is de eerste stap naar de dictatuur. Dan zit men al met 1 voet in een dictatuur. En als er 1 ding is dat ik afwijs dan is het dictatuur. Zowel van links als rechts.

Van politieke processen verlos ons heer.

ge zie 'k hem vroeger nog naar de mis geweest als kleine jongen.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2003, 16:46   #44
Peter De Ryck
Banneling

Stuur een bericht via ICQ naar Peter De Ryck Stuur een bericht via Instant Messenger naar Peter De Ryck Stuur een bericht via MSN naar Peter De Ryck
Standaard

Citaat:
Citaat:
Ik heb officieel en persoonlijk mijn lidmaatschap opgezegt.
Omdat ge moest stoppen met uw racistisch gedoe, maar niet wou.
In de leeuw van Vlaanderen heeft Filip Dewinter mij laten weten,dat het Vlaams Blok, AL zijn fora sloot op het internet uit voorzorg(proces).
In deze periode(+-2jaar geleden) had ik een website en een chatroom op naam van het Vlaams Blok,wat Filip Dewinter niet wou,ondanks het feit dat hij overtuigt was van mijn oprechte bedoelingen.
Oud 18 november 2003, 16:46   #45
Master Yoda
Partijlid

Master Yoda's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Master Yoda
3. Enkele dagen terug is er een mandataris uit het blok gestapt. Zijn reden : mandatarissen van het blok mogen niets doen of zeggen zonder de uitdrukkelijke goedkeuring en zegen van De Winter, Annemans en Van Hecke. Wie zijn dan de dictators ???
Ge neemt uw wensen weer voor werkelijkheid jongen.
Er is zeker GEEN mandataris uit het VB gestapt.
Sorry, mijn fout : HIJ WERD BUITENGESMETEN !!!
Zie onderstaand artikel !

Topmedewerker Vlaams Blok hangt vuile was buiten

BRUSSEL - Het extreem-rechtse Vlaams Blok is een bijna dictoriaal geregeerde partij, waarin kopstuk en "opportunist" Filip Dewinter oppermachtig is. De partij zal er onder zijn leiding nooit goed in slagen een meer gematigd profiel aan te nemen om ooit in de regering te komen.

De kopman van het Vlaams Blok, Filip Dewinter, zou oppermachtig zijn binnen deze organisatie.
Dat zei Geert Van Cleemput, het onlangs ontslagen hoofd van het wetenschappelijk bureau van het Blok, dit weekeinde in vraaggesprekken met het Vlaamse dagblad Het Laatste Nieuws en de televisiezender VRT. Van Cleemput zegt naar de media te zijn gestapt, om het radicalisme van de partij en vooral Dewinter aan te klagen.

Het Blok zette Van Cleemput onlangs aan de dijk "wegens persoonlijke problemen". De medewerker zelf zegt dat de partijtop niet langer tegen zijn kritiek op het gebrek aan democratie binnen het Blok kon.

Van Cleemput trad bij de oprichting in 1977 toe tot het Blok, "omdat dit de enige partij was die echt streefde naar een waarlijk onafhankelijk Vlaanderen". In 1999 werd hij coördinator of hoofd van de studiedienst, het wetenschappelijk bureau. Zijn opdracht was meer gematigde Vlaams nationalisten aan de partij binden.

Volgens Van Cleemput heeft een van de drie kopstukken in de partij, fractievoorzitter in de Kamer en vertegenwoordiger van de Vlaams-nationalistische strekking Gerolf Annemans, het plecht volledig verloren. Antwerps kopstuk Dewinter is intern de echte leider, die volgens Van Cleemput door zijn voortdurend harde opstelling tegen vreemdelingen de partij nooit acceptabel kan maken.

Dewinter stelde onlangs voor meer naar het midden te willen opschuiven door het project VL-Plus, om meer gematigde centrumrechtse kiezers te trekken. Het Blok hoopt zo ooit aantrekkelijk te worden voor de andere rechtse partijen. "Maar met Dewinter zal dit nooit lukken", aldus Van Cleemput zondag in het discussieprogramma De Zevende Dag van de VRT. " Zijn betoog en stijl zijn voor een gematigd publiek niet geloofwaardig."

Partijvoorzitter Frank Vanhecke is volgens Van Cleemput een soort van schoothondje van Dewinter, "die alleen alle door hem gestichte brandjes weer mag blussen". Dewinter is in de ogen van de vroegere medewerker, die zegt niet uit rancune te handelen, alleen uit op macht en in eerste instantie het burgemeesterschap van Antwerpen na de raadsverkiezingen in 2006.

Hoe radicaal hij ook uithaalt naar de aanwezigheid van migranten in Vlaanderen en hoe hij zich ook mordicus verzet tegen stemrecht voor vreemdelingen, Dewinter is eigenlijk een opportunist, meent Van Cleemput. " Toen ik hem vroeg wat zijn politieke ideologie was, kreeg ik alleen maar een brede grijns te zien. Dat zegt toch alles."
Oud 18 november 2003, 16:49   #46
Master Yoda
Partijlid

Master Yoda's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door William
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dina
Nu nog een moedige rechter die het proces TEN GRONDE voert en vonnist dat het VB GEEN racistische partij is..... en we zijn van heel diene santeboetiek verlost.

Dan kan Onkelinx achter een andere stok zoeken om het VB uit de weg te ruimen. Misschien wel letterlijk "uit de weg ruimen"....? Die PS-ers schrikken toch voor niks terug.
Als men het proces ten gronde voert kan er maar ÉÉN mogelijke uitspraak zijn : namelijk dat het vb WELDEGELIJK een Racistische partij is ! En dat die 3 vzw's onmiddelijk ontbonden moeten worden !
Als ik het goed voor heb dan wordt het Vlaams Blok voor de rechtbank gedaagd wegens vermeende, mogelijke racistische uitspraken in het 70-puntenplan van Filip Dewinter.
Wel Master Yoda dan zal ik u moeten teleurstellen want enkele citaten van het puntenplan kunnen misschien hard aankomen voor een bepaalde groep mensen in onze maatschappij maar strafrechterlijk zijn deze uitspraken nergens in strijd mee en kan het Vlaams Blok of haar 3vzw's nooit niet schuldig worden bevonden. (trouwens enkel die vzw's kunnen worden vervolgd want een politieke partij kan strafrechterlijk niet worden vervolgd)
En moesten ooit de Vlaams Blok vzw's worden veroordeeld voor deze citaten -wat mij zeer sterk zou verwonderen!!!- dan zal het niet gaan over die citaten maar dan zal het eerder een politieke afrekening zijn door de druk die de meerderheidspartijen kunnen uitoefenen op het gerecht, zeker nu Onckelinckx minister van Justitie is!

Dus als er een democratie bestaat in belgie dat kunnen de vzw's NOOIT worden vervolgd want ze zijn volgens het strafrecht NIET van racisctische aard!!
Dat is uw mening. Sta mij toe daar totaal anders over te denken !
Oud 18 november 2003, 16:51   #47
Tegendradigaard

Standaard

Misschien kunnen die van het Vlaams Blok als ze veroordeeld worden hunnen mond dichtnaaien en in hongerstaking gaan, liefst in een kerk
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 18 november 2003, 16:51   #48
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Ik sta een beetje verstomd, eerlijk gezegd.
Wat een ontploffing van reacties, en wat een geroep en een geschreeuw.

Uiteindelijk is er niets wezenlijks gebeurd, behalve dan dat justitie helemaal opnieuw moet beginnen, en weer eens zoveel geld verspillen aan .... niets. Terwijl ze gewoon alles achter de rug hadden kunnen zetten.

De reacties van het anti-blok kamp zijn op hun beurt gewoon goed voor nog eens een honderdduizendtal stemmen bij voor het Blok.

Hier komt de quote van Einstein van pas : "Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe."
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2003, 16:52   #49
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN

The Paulus Experience's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Misschien kunnen die van het Vlaams Blok als ze veroordeeld worden hunnen mond dichtnaaien en in hongerstaking gaan, liefst in een kerk
goed idee!

Maar niet aan toegeven hé! want het zijn schijnheiligaards!

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2003, 16:54   #50
Dina
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Sorry.... ik denk dat wij voor een moskee zullen moeten kiezen...
Dina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2003, 16:54   #51
Peter De Ryck
Banneling

Standaard

Daarom heeft het Vlaams Blok in het verleden asiel aangevraagt in Nederland.
Oud 18 november 2003, 16:56   #52
Peter De Ryck
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Vergeet vooral uw voeten niet te wassen.
Oud 18 november 2003, 16:56   #53
Confucius
Gouverneur

Standaard

"Dat is uw mening. Sta mij toe daar totaal anders over te denken ![/quote]"

Ik denk dat dit zinnetje de essentie weergeeft: U heeft recht op Uw mening !!! Waar haalt politiek correct België de pretentie vandaan om te willen bepalen wat een groot deel van de Vlaamse kiezers mag denkten ?
Oud 18 november 2003, 16:57   #54
Tegendradigaard

Standaard

Ik denk ook dat dit het Vlaams Blok weeral vele stemmen gaat opleveren.

Oud 18 november 2003, 16:58   #55
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babeth
Einde van de democratie.
Het einde van deze ondemocratische partij binnen de democratie.

Wacht dan maar, en hou u maar vast, den eerste sos of VLD er die een scheef woord over ne vreemdeling, zegt, klagen we dan ook maar aan zeker, en er zullen er wel te vinden zijn, ...

Om te beginnen met die vld er die de allochtonen uit de zwembaden ging houden omdat ze allochtoon waren, dat is pas rascistisch mijn gedacht.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2003, 17:00   #56
William
Provinciaal Statenlid

William's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door William
Citaat:
Citaat:
Nu nog een moedige rechter die het proces TEN GRONDE voert en vonnist dat het VB GEEN racistische partij is..... en we zijn van heel diene santeboetiek verlost.

Dan kan Onkelinx achter een andere stok zoeken om het VB uit de weg te ruimen. Misschien wel letterlijk "uit de weg ruimen"....? Die PS-ers schrikken toch voor niks terug.
Als men het proces ten gronde voert kan er maar ÉÉN mogelijke uitspraak zijn : namelijk dat het vb WELDEGELIJK een Racistische partij is ! En dat die 3 vzw's onmiddelijk ontbonden moeten worden !
Als ik het goed voor heb dan wordt het Vlaams Blok voor de rechtbank gedaagd wegens vermeende, mogelijke racistische uitspraken in het 70-puntenplan van Filip Dewinter.
Wel Master Yoda dan zal ik u moeten teleurstellen want enkele citaten van het puntenplan kunnen misschien hard aankomen voor een bepaalde groep mensen in onze maatschappij maar strafrechterlijk zijn deze uitspraken nergens in strijd mee en kan het Vlaams Blok of haar 3vzw's nooit niet schuldig worden bevonden. (trouwens enkel die vzw's kunnen worden vervolgd want een politieke partij kan strafrechterlijk niet worden vervolgd)
En moesten ooit de Vlaams Blok vzw's worden veroordeeld voor deze citaten -wat mij zeer sterk zou verwonderen!!!- dan zal het niet gaan over die citaten maar dan zal het eerder een politieke afrekening zijn door de druk die de meerderheidspartijen kunnen uitoefenen op het gerecht, zeker nu Onckelinckx minister van Justitie is!

Dus als er een democratie bestaat in belgie dat kunnen de vzw's NOOIT worden vervolgd want ze zijn volgens het strafrecht NIET van racisctische aard!!
Dat is uw mening. Sta mij toe daar totaal anders over te denken !
Mijn mening? Dit is inderdaad m'n mening én ook de mening van het strafwetboek. Lees eens het strafwetboek en als je de vermeende citaten analyseerd zal je tot het besluit komen dat dat niet in strijd is met het strafrecht dus die vzw's kunnen theoretisch niet worden vervolgd!
In de praktijk -met al de gedrukte invloeden van hogerhand + politiek- is het altijd mogelijk dat ze schuldig worden bevonden.
Maar indien dat gebeurt -wat mij dus enorm zou verbazen!- dan blijkt weeral eens dat het vriendjespolitiek nog altijd aanwezig is bij onze zogezegde paarse democraten!
Oud 18 november 2003, 17:01   #57
Peter De Ryck
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Confucius
"Dat is uw mening. Sta mij toe daar totaal anders over te denken !
"

Ik denk dat dit zinnetje de essentie weergeeft: U heeft recht op Uw mening !!! Waar haalt politiek correct België de pretentie vandaan om te willen bepalen wat een groot deel van de Vlaamse kiezers mag denkten ?[/quote]

U noemt 761.000 kiezers een groot deel in Vlaanderen
U schijnt blijkbaar te vergeten,dat de meerderheid van dit ''groot deel''op het Vlaams Blok stemde vanwege hun onvrede(huidig beleid).
Deze vaak laag geschoolde leden,blijken niet op de hoogte te zijn van het programma van hun partij,noch kunnen zij de standpunten van hun partij expliceren.
Oud 18 november 2003, 17:01   #58
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Weeral gratis reclame voor het Vlaams Blok.
ze zullen het nooit leren

Inderdaad, ze snappen het echt niet, het is bekanst hetzelfde als een lichtreklame van 50 meter lang en 25 meter hoog vlak boven bebert II zijn paleis hangen, ...
Oud 18 november 2003, 17:04   #59
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Citaat:
Weeral gratis reclame voor het Vlaams Blok.
ze zullen het nooit leren

Inderdaad, ze snappen het echt niet, het is bekanst hetzelfde als een lichtreklame van 50 meter lang en 25 meter hoog vlak boven bebert II zijn paleis hangen, ...
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2003, 17:05   #60
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Vergeet vooral uw voeten niet te wassen.
Da ziede van hier eerst nog ies met mijn botienen goe door de modder ploeteren, ja, en dan zo binnen. Godsdienstvrijheid remember, ik geloof in de macht van vuile botienen, !
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be