Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 november 2003, 13:35   #41
Peter De Ryck
Banneling

Stuur een bericht via ICQ naar Peter De Ryck Stuur een bericht via Instant Messenger naar Peter De Ryck Stuur een bericht via MSN naar Peter De Ryck
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Citaat:
Don Quichote vecht tegen het onrecht(windmolens).
Denkt u nu echt dat men rekening houd met die Belg.
PDR! Jij geeft hiermee toe dat er tegen ONRECHT wordt gevochten!
Onrecht waar, OOK volgens jou, geen rekening mee zal gehouden worden!

Speel dus niet langer de democraat die jij hier overduidelijk BEWIJST NIET TE ZIJN!
Ik geef toe dat er tegen onrecht wordt gevochten,niet dat het bestaat en dat Mijnheer Van Nespen gelijk heeft.
Peter De Ryck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2003, 13:41   #42
michr.oscoop
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cogito
Geen Belg willen worden en toch willen stemmen...
Waar zijn we in godsnaam mee bezig!!!! Als ik stemrecht zou eisen in één of ander vreemd land zonder mij te laten naturaliseren zou ik sisto presto het vliegtuig opgezet worden!!
Natuurlijk. Hier is t nog zotter: dat stemrecht wordt hen AANGEBODEN zonder dat ze er zelf om gevraagd hebben. Van volksverlakkerij gesproken, t is alleen maar omdat de bruinen niet op het Blok zullen stemmen dat Paars ze wil laten meedoen.
Hoewel de overgrote meerderheid van onze Arabieren zich totaal niet interesseert aan t politiek bedrijf. Zolang dop ziekenkas en kindergeld op tijd aankomen en ze thuis en op straat hun goesting mogen doen zijn die al lang content.
michr.oscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2003, 13:44   #43
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Heeft er iemand bezwaren tegen het feit dat Marokkanen die in Marokko wonen ook gewoon zouden mogen meestemmen bij onze verkiezingen?

Belgen in het buitenland mogen dat ook.

Vermits het criterium "houder van de Belgische nationaliteit" niet meer zal nodig zijn in de nabije toekomst
Vermits Marokkanen in Marokko zeer begaan zijn met het lot van hun hier verblijvende familieleden
Vermits Marokkanen in Marokko misschien wel van plan zijn om naar hier te komen
Vermits Marokkanen in Marokko ook gewone mensen zijn zoals jij en ik,

WAAROM MOGEN ZE DAT NIET MEEBESLISSEN HOE WIJ HIER GAAN LEVEN?

HOP! ik vind dat héél de wereld mag meebeslissen wie er hier eerste minister wordt!
Het moet gedaan zijn met te denken dat wij als belgische onderdaan daar iets meer over te zeggen hebben dan de eerste de beste indiaan in het Amazonewoud!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2003, 13:46   #44
Peter De Ryck
Banneling

Stuur een bericht via ICQ naar Peter De Ryck Stuur een bericht via Instant Messenger naar Peter De Ryck Stuur een bericht via MSN naar Peter De Ryck
Standaard

Ik vind dat wij consequent moeten zijn en blijven.
Deze mensen hebben geen rechten,maar dan ook geen plichten.
Wanneer wij Vlamingen van deze mensen eisen dat zij hun plichten naleven binnen onze samenleving,dan hebben zij ook rechten binnen onze samenleving.
Oud 19 november 2003, 13:51   #45
michr.oscoop
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter De Ryck
Wanneer wij Vlamingen van deze mensen eisen dat zij hun plichten naleven binnen onze samenleving,dan hebben zij ook rechten binnen onze samenleving.
U vindt dus dat de allochtonen zich niet aan de wet moeten houden zolang ze niet mogen stemmen?
michr.oscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2003, 13:52   #46
Malinwa
Partijlid

Malinwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
allez,
hoe is da nu mogelijk?
Hebben uw verpleegsters u nog altijd nie van achter de computer gehaald?
Is het geen tijd voor groepstherapie deze namiddag?
Blijkbaar zijde gij ECHT WEL ZOT in uw KOPPEKE ZENNE!!
uwe praat dat er allemaal uitkomt...

btw, de allochtonen hebben OOK Rechten.
maar een stemrecht/plicht is iets waar de BELGISCHE VOOROUDERS voor hebben gevochten, niet de NIET-EUROPESE VOOROUDERS!
GET REAL en vraagt aan uw verpleegsterke in Geel voor een realiteitspilleke.
Oud 19 november 2003, 13:57   #47
Joriske
Gouverneur

Joriske's schermafbeelding

Standaard

Waren halen die dat toch in godsnaam? Ik ben zelf genaturaliseerde Belg en onder mensen van mijn afkomst staat men gewoon paf van het feit dat dat stemrecht voor niet-Belgen zelfs ter discussie staat. Niemand, maar dan ook niemand uit mijn gemeenschap zou het zich in zijn hoofd halen stemrecht te eisen zonder de nationaliteit te verwerven.

De Marokkanen spreken zeker niet voor alle allochtonen, zij zijn een geval apart en gedragen zich m.i. in deze zelfs grof. Het stemrecht dat ze krijgen is een voorrecht, een geschenk, een cadeau, en geen geboorterecht. Zich over een cadeau beklagen is het toppunt van onbeleefdheid.
"January 15, 1916 - To the Government of Aleppo - We are informed that certain orphanages which have opened also admitted the children of the Armenians. [...]the Government will view the feeding of such children or any effort to prolong their lives as an act completely opposite to its purpose, since it regards the survival of these children as detrimental. - Minister of the Interior, TALAAT."
Joriske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2003, 14:09   #48
damawallaby
Lokaal Raadslid

Standaard

Die tapijtekruipers gaan pas content zijn als ze op nen C 130, richting zandbak en mekka, zitten.
damawallaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2003, 14:10   #49
PAJOT
Banneling

Standaard

De vreemdeling heeft helemaal geen voeling met onze cultuur. Hij kent slechts de beschaving die hij met alle macht tegen ons gebruikt om onze ondergang te bewerkstelligen. De belangrijkste taak der politiek is het aanbrengen van volksliefde. De vreemdeling werkt hier als ondermijnende factor. Hij wil slechts de verwezenlijkingen van ons volk stelen, de welvaart die onze voorouders hebben opgebouwd en nu verkwist wordt. De vreemdeling interesseert zich niet in volkswelvaart, hij is egoïstisch en denkt alleen aan zichzelf. Zijn aanwezigheid hier is een gevolg van zijn zelfzuchtige aard. Het probleem van het migrantenstemrecht is er gekomen door zijn aanwezigheid. Het is voor hem een bijkomend middel om aan zijn egoïsme te voldoen en ons volk te ondermijnen. De aanwezigheid van de vreemdeling is de oorzaak van het verdwijnen van het volksbewustzijn en met haar de volksernst. Men dient dus te besluiten dat hij onze wezensontplooiing in de weg staat en gedetermineerd als parasiet op onze gemeenschap teert. Geen stemrecht voor parasieten!
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2003, 14:15   #50
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Geen RECHT om te werken?
Geen RECHT op werkloosheidsuitkering?
Geen RECHT op bijstand?
Geen RECHT op terugbetaalde ziekteverzorging?
Geen RECHT op pensioenuitkering?
Geen RECHT om van onze wegen te gebruik te maken?
Geen RECHT om van ons openbaar vervoer gebruik te maken?
Geen RECHT om zich op het Belgisch Grondgebied te bevinden?
Geen RECHT op Kinderbijslag?
Geen RECHT op GRATIS ONDERWIJS?
Geen RECHT op sociale woningen?
Geen RECHT op eigen winkels?
Geen RECHT op eigen restaurantjes?
Geen RECHT op ?

Over welke geen-rechten heb je het in feite?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2003, 14:23   #51
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom zou het naleven van plichten moeten leiden tot het verkrijgen van rechten? Dit is een links dogma. Naar mijn mening hebben vreemdelingen geen rechten, slechts plichten. Wij zijn ze liever kwijt dan rijk. Als u ongevraagd in een of ander bedrijf gaat werken, verlangt u dan ook een loon te krijgen?
Oud 19 november 2003, 14:23   #52
Peter De Ryck
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Malinwa
Citaat:
allez,
hoe is da nu mogelijk?
Hebben uw verpleegsters u nog altijd nie van achter de computer gehaald?
Is het geen tijd voor groepstherapie deze namiddag?
Blijkbaar zijde gij ECHT WEL ZOT in uw KOPPEKE ZENNE!!
uwe praat dat er allemaal uitkomt...

btw, de allochtonen hebben OOK Rechten.
maar een stemrecht/plicht is iets waar de BELGISCHE VOOROUDERS voor hebben gevochten, niet de NIET-EUROPESE VOOROUDERS!
GET REAL en vraagt aan uw verpleegsterke in Geel voor een realiteitspilleke.
U leeft duidelijk nog steeds in het verleden.
Oud 19 november 2003, 14:24   #53
Joriske
Gouverneur

Joriske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eichmann
De vreemdeling heeft helemaal geen voeling met onze cultuur. Hij kent slechts de beschaving die hij met alle macht tegen ons gebruikt om onze ondergang te bewerkstelligen. De belangrijkste taak der politiek is het aanbrengen van volksliefde. De vreemdeling werkt hier als ondermijnende factor. Hij wil slechts de verwezenlijkingen van ons volk stelen, de welvaart die onze voorouders hebben opgebouwd en nu verkwist wordt. De vreemdeling interesseert zich niet in volkswelvaart, hij is egoïstisch en denkt alleen aan zichzelf. Zijn aanwezigheid hier is een gevolg van zijn zelfzuchtige aard. Het probleem van het migrantenstemrecht is er gekomen door zijn aanwezigheid. Het is voor hem een bijkomend middel om aan zijn egoïsme te voldoen en ons volk te ondermijnen. De aanwezigheid van de vreemdeling is de oorzaak van het verdwijnen van het volksbewustzijn en met haar de volksernst. Men dient dus te besluiten dat hij onze wezensontplooiing in de weg staat en gedetermineerd als parasiet op onze gemeenschap teert. Geen stemrecht voor parasieten!
Er zijn geografische vreemdelingen en chronologische vreemdelingen. Eichmann is chronologische vreemdeling, hij hoort duidelijk thuis in een ander tijdperk. Als iemand hier de verwezenlijkingen van de laatste 100 jaar wil kapotmaken - democratie, welvaart, vrijheid, mensenrechten, emancipatie - zijn het de schaamteloze, leeghoofdige, monsterlijke neo-nazi wangedrochten die de namen van massamoordenaars als nick kiezen.
"January 15, 1916 - To the Government of Aleppo - We are informed that certain orphanages which have opened also admitted the children of the Armenians. [...]the Government will view the feeding of such children or any effort to prolong their lives as an act completely opposite to its purpose, since it regards the survival of these children as detrimental. - Minister of the Interior, TALAAT."
Joriske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2003, 14:25   #54
Peter De Ryck
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michr.oscoop
Citaat:
U vindt dus dat de allochtonen zich niet aan de wet moeten houden zolang ze niet mogen stemmen?
U kan van deze mensen niet eisen dat zij hun plichten vervullen,terwijl u deze mensen hun rechten ontneemt.
Oud 19 november 2003, 14:26   #55
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Alweer een geweldig zinnige bijdrage van dhr. De Ryck!

De migranten hebben mijns inziens meer rechten dan de Belg.
Het stemrecht voor migranten wil dit alleen maar bestendigen!
Maar ja...Dan moeten ze het er eerst wel doorkrijgen...

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2003, 14:47   #56
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joriske
Er zijn geografische vreemdelingen en chronologische vreemdelingen. Eichmann is chronologische vreemdeling, hij hoort duidelijk thuis in een ander tijdperk. Als iemand hier de verwezenlijkingen van de laatste 100 jaar wil kapotmaken - democratie, welvaart, vrijheid, mensenrechten, emancipatie - zijn het de schaamteloze, leeghoofdige, monsterlijke neo-nazi wangedrochten die de namen van massamoordenaars als nick kiezen.
Dit illustreert ons verval. Deze verwezenlijkingen boden oplossingen aan problemen in een bepaalde tijd en zijn ontstaan in een bepaalde geest. Zijn ze heden niet voorbijgestreefd?
Oud 19 november 2003, 15:11   #57
Peace4Ever
Vreemdeling

Peace4Ever's schermafbeelding

Standaard

het is waar, ze zullen pas tevreden zijn, als ze ons land aangepast hebben aan de gewoonten van hun land van herkomst, en wie niet eens bereid is, te ondertekenen om de wetten van dit land na te leven (let wel ondertekenen wil zelfs nog niet eens zeggen, dat ze dit in praktijk ook zouden doen), zou direct naar huis gestuurd moeten worden, van stemrecht zeker geen sprake !!
Peace4Ever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2003, 15:14   #58
Peace4Ever
Vreemdeling

Peace4Ever's schermafbeelding

Standaard

voor ons natuurlijk wel, maar niet voor de vreemdelingen hé !
Peace4Ever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2003, 15:15   #59
X_MAN
Lokaal Raadslid

Stuur een bericht via Instant Messenger naar X_MAN
Standaard

Ik vind het kwetsend dat allochtonen het recht zouden hebben om te stemmen terwijl Belgen de plicht hebben om te stemmen. Dit is zuivere discriminatie. Nu ik toch MOET stemmen begin ik sterk te overwegen om eens van het centrum weg te lopen en nu eens duidelijk mijn mening te ventileren in het stemhokje aan de rechterkant. De tijd dat ik netjes VLD gestemd heb is voorbij vrees ik.

Just remember...if the world didn't suck, we'd all fall off.
X_MAN is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2003, 15:23   #60
Hanne
Banneling

Standaard

De Federatie van Marokkaanse verenigingen voelt zich beledigd door de eis van ondertekening.
U leest het goed. Het is idd. niet de Federatie van Amerikaanse, Zweedse, Polynesische, Australische Verenigigen die zich beledigd voelt.

Dat is niet verbazingwekkend.
Waarom voelen moslims zich beledigd door dit gegeven, en andere allochtonen niet?
Omdat het afleggen van een eed van respect voor onze wetten ed. regelrecht indruist tegen hun islamitische religieuze en politieke ideologie.
Volgens die ideologie ligt de almacht bij Allah. In een democratie ligt de almacht bij het volk dat kiest. Hen dergelijke eed laten ondertekenen, is een beschaafde vorm om moslims duidelijk te maken dat seculiere, burgerlijke wetten boven religieuse wetten staan, in casu boven de sharia zijnde de islamitische wetgeving. Voor een moslim is dat een harde noot om te kraken. Een 'goede' moslim die heel z'n leven gehersenspoeld werd met tegendeel zal wel degelijk moeite hebben om de voorrang van burgerlijke wetten te erkennen. De MR heeft dit amendement in het wetsvoorstel niet voor niks laten opnemen. Het is een verwittiging aan de moslims, vooral aan moslims die hun koran iets te letterlijk nemen.

Als de Voorzitter van de Marokkaanse Verenigingen hierover moeilijk doet, dan bewijst hij enkel dat hij geen respect heeft voor de seculiere aard van ons wetgeving. Hij toont overigens ook goed aan dat hij zich slechts gedeeltelijk wil integreren. Integratie �* la carte .. op z'n moslims dus. Hij pikt er graag die dingen uit die hem goed uitkomen, en voor de rest slaat hij een verontwaardigd toontje aan tegen het gastland dat hem al die dingen aanbiedt. Arrogantie noemt men dat.

Als ik morgen als migrant stemrecht geweigerd wordt in Marokko omdat ik het vertik een eedaflegging te doen die de sharia boven de burgerlijke wetgeving stelt, dan zal ik niet beledigd zijn. Wel consequent. Ik maak dan een weloverwogen keuze en hou er me aan.
Hanne is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be