![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Een risico neemt een politieker niet, het slechtse dat je kan overkomen is dat je door omstandigheden een tijd aan de kant van het veld (dik betaald) op de bank moet zitten. Geinvesteerd heeft een politieker ook al niets, enkel veel tijd, wat ze in veelvoud terug krijgen als je de vergelijking met andere lonen neemt. Verantwoordelijkheid dragen ze ook niet, het is een politieker z'n eerste taak om z'n paraplu goed open en vast te zetten. EERST ZIEN dat niets in jouw nek kan vallen, dan pas denken aan een mogelijke actie. En zoalsik al zei: de zwaarste straf is goed betaald bank-zitten... En dit allemaal doordat de "staat" niet meer als een paal boven water staat, maar een mismaakte spin is geworden met 4 poten... Waar velen om hun eigen redenen graag met 1 van de vier poten (die het dichtst bij hun staan) gaat rammelen, of afzagen... Zoadat het centrum uit balans is. Het gedrocht zwemelt en draait om zich toch maar overeind te houden... Laatst gewijzigd door Zyp : 6 december 2006 om 11:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Die arme drommels hebben ook nooit werkzekerheid. Een weggestemde Duitse MP gaat tegenwoordig gaan kuisen in haar kieskring. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Arme drommels nooit werkzekerheid... LOOOOL... kijk, als je ziet hoeveel ze links en rechts meepikken is de kans op armoe bij een politieker onbestaande... Wat noemt een politieker eigenlijk armoe? Als ze geen chauffeur meer hebben en zelf moeten rijden bvb? Goh, als voorbeeld : claeske... nooit iets gehoord, nooit iets gezien, nooit meer gezien ook... is hij nu arm? op de rand van de samenleving beland? Dikke sukkelaar geworden zeker.... geen nagel meer om aan zen gat te krabben... ach kom, de eerste die armer UIT de politiek komt dan hij erin is gegaan moet nog geboren worden... één voorbeeld van een kuismadam uit een ander land is de regel niet... De politiekers zullen aan die misgedrocht van dit land niets doen... Hun zakken worden nu optimaal gevuld, kunnen vrienden en famillie plezieren met postjes hier en daar, en hebben het uiteindelijk toch "nooit gedaan"... Dit systeem is enkel goed voor zij die hen ervan kunnen bedienen en erin meedraaien... Voor hen waarvoor het systeem op poten is gezet, het volk, doet het z'n taak alsmaar slechter en slechter... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Misschien gewoon al eens met de 2 voeten terug op de grond zetten... Men spreekt nogal veel over "migranten knuffelaars"... Wel.. de politieke klasse is al veel te lang geknuffeld.... Tijd voor de grove borstel... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als je geen toppolitieker bent, of je hebt geen lerarenbaan waar je kan op terug vallen, of een eigen praktijk, kan je er beter wegblijven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
"ons kent ons"... neem anders de realitiet... Hoeveel keer hebt gij al een minister of iemand van een kabinet zien aanschuiven aan het ocmw? Hoeveel keer al gehoord op het nieuws :" spectaculeir, deurwaarder sleurt inboedel buiten van parlementair die rekeningen niet meer kan betalen"... Als men bespaart dan is het bij het volk, of bij de diensten voor het volk.... Bedrijven slanken ook af... De staat groeit en slorpt steeds meer geld en voorziening op om zichzelf nog maar gewoon in STAND te houden... Laatst gewijzigd door Zyp : 7 december 2006 om 10:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Heeft een mens cijfers nodig om te concluderen dat 1 minister betalen goedkoper is dan 4? Ik ben technisch persoon, cijfertjes en talen liggen mij absoluut niet... Ik heb die vraag hier ooit eens gelanceerd, ik zou graag weten wat de staat in totaal binnenkrijgt per jaar, en wat men (in %) daarvan nodig heeft om ministers, kabinetten, chauffeurs, etc etc... te betalen... Niemand kon echt antwoorden... Dus we hebben nu 4 keer meer volk in regeringen en dergelijke, gaat het 4 keer vlotter dan toen met 1? Is er nu minder corruptie? Minder belangenvermenging? Hebben we een beter bestuur dan toen? Of zijn het enkel de kosten die in de hoogte zijn gegaan? Als VW het zelfde parcour zou volgen als de regeringen, danmoeten ze er voor elke werknemer nu, er 3 MEER bijnemen... doet men dat, nee... het tegenovergestelde is waar... Maar de regering moet geen winst maken, heeft geen aandeelhouders tevreden te houden DUS aanwerven maar, en opsplitsen om mekaar daarna inde haren te vliegen: "das ons bevoegdheid, etc etc". En intussen lopen ze elkaar in de weg... Niemand weet nog waar het begint, waar wat stopt, wie wat doet en moet doen... Maar het zal er efficienter op geworden zijn zeker... En vooral goedkoper... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Schaf de rest dus af... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Staatssecretaris
|
![]()
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat wij eens hun vel afstropen, ipv zij het onze. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Parlementslid
|
![]() fatastisch, zowat iedereen is voor een efficienter bestuur... de kwaliteit moet er ook zijn, maar zowat iedereen is ervan overtuigd dat het huidige pad niet de prijs/kwaliteit heeft die het zou moeten hebben...
Dan vraag ik me echt af... Waar zit men op te wachten? Waar is men bang voor... Men had decenia geleden geen schrik om de eerste scheur in het papier te maken... Maarnu men 2/3 doorgescheurd heeft, schijt men blijkbaar in de broek... Men kan naar eigen zeggen niet terug, en men durft duidelijk niet verder... Verstand mag men niet zoeken in de politiek, ballen blijkbaar ook niet... |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() 'Leuke' anekdote: Marleen Vanderpoorten, voorzitster van het Vlaams Parlement, heeft het burgemeesterschap van Lier opnieuw aanvaard... Ze beweert dat die twee jobkes perfect combineerbaar zijn (wss dan nog met haar gezinsleven)... Voor het geld zal ze het wss niet doen, als U het haar vraagt... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ze verdienen alleszins eens drie maand op het leefloon gezet t eworden zonder hulp van buitenaf... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |