![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
IEDEREEN heeft in dit land dezelfde kans om te studeren. FEIT is dat heel veel Marokkanen en Turken die kans niet grijpen. Het IS w�*�*r dat ze al heel jong erg laat op straat rondlopen en het IS waar dat hun ouders veel te weinig aandacht hebben voor hun, vaak talrijke, kroost. Dat gebrek aan aandacht was vroeger ook vaak het geval in grote gezinnen. Ik kan er zelf van meespreken. Toch werden de Vlaamse kinderen uit kroostrijke gezinnen geen bandieten zoals dat vandaag met vele, Marokkanen en, in mindere mate, Turken gaat. Ikzelf ben er ook geen geworden en ik was nochtans écht kansarm. Hoe zou het dan komen dat zoveel van de allochtone jongeren zich vandaag wél misdragen? Zij zijn toch in hetzelfde land geboren? Heb jij al eens gezien wat deze kinderen te zien krijgen via hun schotelantennes? Heb jij er een idee van hoe de zonen (in vergelijking met de dochters) opgevoed worden? Het zijn ook de zonen die hier herrie maken, nietwaar? De dochters zien we nooit problemen veroorzaken. Toeval? Zolang er mensen zijn zoals jij, die met flauwe excuses blijven komen om deze mensen te bejammeren om hun onrechtvaardige kansarmoede en onze racistische behandeling, zullen zij zich niet verplicht voelen om bij te draaien. Integendeel! Als op een dag één van hun kinderen omkomen bij bandieterij, dan spannen ze nog een proses in ook! Waarom ook niet? Het zijn immers toch nooit zijzelf maar de 'anderen' die de deugnieten zijn?
![]() |
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() [size=6]SCHANDALIG!![/size]
Worden die zotte brulapen dan echt niet volwassen?? Zien ze dan echt niet in dat er onschuldige (!) schlachtoffers vallen? Ik heb dus echt vree te doen met de bewoners en winkeliers in Borgerhout? Telkens weer opnieuw en opnieuw en opnieuw, .... en opnieuw is het weer zover. Er zindt hun iets niet en wat is het antwoord? "Laten we daar alles maar eens kort en klein slaan!!! En wat die inwoners kunnen schelen? => DE POT OP!! Ons belang gaat voor!!" En wie nu nog durft te beweren dat het AEL daar voor niets tussen zit? Die is echt de ultra-grootste naiveling aller tijden!!! Want de AEL heeft de avond ervoren pamfletten uitgedeeld waarbij er wordt opgeroepen om massaal af te zakken naar Borgerhout om daar alles in elkaar te timmeren en weer eens alles wat ze tegenkomen tot schroot te herleiden! En wie mag betalen? De kleine onschuldige zelfstandigen die nog altijd niet zijn bekomen van de vorige rellen. En wie hier komt vertellen dat zij zogezegd geen kansen krijgen in 'hun eigen' land die is nog goedgeloviger dan ik dacht! Iedere persoon -vanwelk werelddeel je nu komt- krijgt alle kansen op de arbeidsmarkt of op scholen of elders. Iedereen is gelijk voor de wet hier in Vlaanderen maar daar hebben die onbeschofterikken geen oor naar. Zij gaan liever alles stukken van één slaan en alles afpakken en pikken van hardwerkende Vlamingen dan zelf werk te gaan zoeken of hun eens actief in te zetten voor het school om dan 'zelf' eens je kost te verdienen later! En daarbij als ik mij niet vergis worden er nu toch premies uitgereikt aan werkgevers die vreemdelingen in dienst nemen, niet? Waarom wordt er daar dan niets over gezegd!! Dat is ook pure discriminatie, sorry dat is 'positieve' discriminatie ![]() Voor mij -en ik denk ook voor vele forum-gebruikers en vele Vlamingen die te maken hebben met deze koelbloedige schurken die heel uwe inboedel aan tiggellen slaan- is de kous af!!! Dit kan niet meer, deze zware rellen kunnen niet meer door de beugel. Daarom lijkt het mij niet meer dan normaal dat deze dwazen eens op hun plaats worden gezet en zwaar worden gestraft. En niet te vergeten ook schadevergoedingen zullen moeten worden betaald zodat de onschuldige Vlaamse zelfstandigen die weer al eens het slachtoffer zijn van die moslim-extremisten terugbetaald worden. En voor de overige Vlamingen is er maar 1 besluit; STEM op het Vlaams Blok zodat die fundamentalisten eens zien dat ze niet zomaar met onze voeten kunnen blijven spelen!! Leve het VLaams BLok!!!!
![]() |
#44 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
"...het is niet omdat twee leden van twee verschillende populaties dezelfde objectieve drempel hebben overschreden (bv. het behalen van een diploma) dat ze ook dezelfde verwachte bekwaamheid zullen hebben. Beschouw bijvoorbeeld twee populaties A en B. Bij populatie A is de lichaamslengte gemiddeld 1,80 m, bij populatie B gemiddeld 1,70 m. In beide populaties zijn de lichaamslengtes normaal verdeeld, met een standaarddeviatie van 0,10 m. Beschouw nu een basketbalcoach die kandidaatspelers zoekt. Een minimumvoorwaarde is, dat de spelers minstens 1,80 m lang zijn. Zowel in A als in B zullen personen te vinden zijn die aan dit criterium voldoen. Maar de kandidaten afkomstig uit populatie A zullen gemiddeld langer zijn dan de kandidaten uit populatie B. Van de kandidaten uit populatie A, die groter zijn dan 1,80 m, zal ongeveer 32% ook groter zijn dan 1,90m, en ongeveer 4,5% groter dan 2,00 m. Van de kandidaten uit populatie B die voldoen aan de 1,80m norm, zal slechts ongeveer 14% ook groter zijn dan 1,90m, en minder dan 1% zal de 2,00 m halen. Men kan dus verwachten dat bij verdere selectie onder diegenen die de 1,80m norm halen, toch relatief meer kandidaten uit populatie A worden geselecteerd. De oververtegenwoordiging van populatie A bij de grootste lichaamslengtes is een gewoon statistisch effect, dat ook zal opduiken wanneer men geschoolde kandidaten beschouwt uit twee populaties, waarvan de eerste gemiddeld een hogere scholingsgraad vertoont dan de tweede. De kandidaten uit de meer geschoolde populatie zullen gemiddeld verder boven de opgelegde drempel uitsteken. Wanneer een bepaald diploma wordt geëist, zullen kandidaten uit de meer geschoolde populatie bijvoorbeeld gemiddeld hogere graden hebben behaald. Ik heb het hier geschetste effect eens numeriek gesimuleerd, om de mogelijke omvang ervan in beeld te brengen. Beschouw twee populaties A en B, allebei 10.000 personen sterk. Zoals hierboven is voor populatie B de gemiddelde lichaamslengte 1,70 m, en voor populatie A 1,80 m. De verdeling van de lengtes is in beide populaties normaal, met een standaarddeviatie van 0,1 m. Een werkgever zoekt kandidaten voor een werk waarbij lichaamslengte van doorslaggevend belang is. Hij heeft 2.000 vacatures. Hij stelt als minimumeis, dat de kandidaten in elk geval 1,80 m lang moeten zijn. Er blijken 1.539 leden van populatie B en 4.964 leden van populatie A aan het criterium te voldoen. We nemen eenvoudigheidshalve aan dat de werkloosheid acuut is zodat iedereen die in aanmerking komt zich kandidaat stelt. De werkgever selecteert de 2.000 langste kandidaten. Van deze 2.000 blijken er in onze simulatie 261 uit populatie B te komen, en 1739 uit populatie A. Veronderstel dat we het ‘sterk afspiegelingsprincipe’ willen hanteren: de aanwervingen moeten gebeuren in evenredigheid met de bevolkingsaantallen. Dan moeten niet minder dan 739 van de 1739 geselecteerde kandidaten uit populatie A (of 42%) afgewezen worden om plaats te ruimer voor kandidaten uit populatie B, hoewel deze laatsten een geringere lichaamslengte hebben. Een alternatief is het ‘zwak afspiegelingsprincipe’, volgens hetwelke de aanwervingen evenredig moeten zijn van het aantal kandidaten uit iedere populatie, dat aan het vooropgestelde criterium voldoet. Indien we hiervoor opteren moeten geen 739, doch ‘slechts’ 212 geselecteerde kandidaten (of 12%) uit populatie A wijken voor minder geschikte kandidaten uit populatie B. Volgens het ‘zwak afspiegelingsprincipe’ moeten immers 473 van de 2000 weerhouden kandidaten tot B behoren. Onder het ‘sterk afspiegelingsprincipe’ zullen er onder de weerhouden kandidaten uit populatie B niet minder dan 74% ‘positief gediscrimineerden’ zijn, wat wil zeggen dat ze hun aanwerving te danken hebben aan hun lidmaatschap van B. Onder het ‘zwak afspiegelingsprincipe’ zullen nog altijd 45% van de weerhouden kandidaten uit populatie B hun aanwerving danken aan hun herkomst. Vervang in ons voorbeeld lichaamslengte door ‘intellectuele of professionele bekwaamheid’, en de drempel van 1,80 m door een diplomadrempel, en je bekomt een realistische maatschappelijke situatie. Het gemiddeld IQverschil tussen allochtonen en autochtonen is inderdaad van de grootte- orde van één standaarddeviatie. Een verhouding aanwervingen/kandidaturen van 30%, zoals in ons voorbeeld, is niet ongewoon (het hier geïllustreerde effect neemt toe naarmate deze verhouding kleiner wordt). We kunnen dus verwachten dat het door Agalev, SP.A en AEL gepropageerde ‘afspiegelingsprincipe’ tot massale ‘positieve discriminatie’ van allochtonen leidt, en tot overeenkomstige ‘negatieve discriminatie’ van autochtonen. Besluit: Iemand die eist dat twee populaties, waarvan de eerste een hogere scholingsgraad vertoont dan de tweede, bij aanwerving moeten vertegenwoordigd zijn naar evenredigheid met het aantal geschool- den/gediplomeerden uit beide populaties, eist dus in werkelijkheid discriminatie tegen de kandidaten uit de meer geschoolde groep". http://users.online.be/debrug/deedee/memes.htm#ras De 'discriminatie' waarover hier gerept wordt is dezelfde, waarvan jongeren die willen autorijden het slachtoffer zijn. Een jongere met rijbewijs en foutloos parcours moet toch meer verzekeringspremie betalen dan een oudere, omdat hij behoort tot een groep die in statistisch opzicht meer ongevallen veroorzaakt. Is dit rechtvaardig? Nee. Is dit discriminatie van jongeren louter omdat ze jong zijn? Ook nee. Want de jongeren veroorzaken, als groep beschouwd, wel degelijk meer ongelukken. De individuele jongeren moeten een hogere premie betalen, niet omdat ze jong zijn, maar omdat ze behoren tot een groep die groepsgewijs meer ongevallen veroorzaakt. Op dezelfde manier kunnen allochtone jongeren, ook als ze in individueel opzicht in niets moeten onderdoen voor een autochtone leeftijdgenoot, toch minder kansen krijgen omdat ze behoren tot een groep die het minder goed doet. De werkgever gebruikt in dat geval de herkomst als een indicatie voor een risico; niet de herkomst als zodanig, maar het risico is het motief. Maar mensen zijn individuen en geen groepsexemplaren, en zo'n selectie is - hoewel niet racistisch - toch onrechtvaardig voor de betrokken individuen. De oplossing zit hem echter niet in de invoering van etnische quota en ander fraais, maar in de daadwerkelijke implementatie van het grondwettelijk recht op arbeid. Iedereen die wil werken moet überhaupt aan de slag kunnen. Je moet de werkloosheid niet 'rechtvaardig' tussen de etnische en andere groepen gaan verdelen. Werkloosheid is een onrecht dat niet herverdeeld, maar afgeschaft moet worden.
![]() |
![]() |
#45 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() 1) valse asielaanvraag 2) schijnhuwelijk. Ik vind dat wij onze verantwoordelijkheid moeten durven te nemen en keihard moeten optreden tegen diegene die onze democratische waarden ten gronde willen richten, en dat is nu eenmaal het AEL, het AEL dat vnl gefinancieerd wordt door S. Arabische fundamentalistische prinsen en ander gespuis dat daar leeft, en hopelijk daar ook blijft. Ik, als ex-VBer durf hier openlijk te zeggen dat het VB juist groot geworden is, en nog groter zal worden, door de al te tolerante manier waarop wij met lieden als een JahJah en co omgaan en zelfs knuffelen, wij gaan daar een zéér hoge prijs voor betalen hoor!!! Die prijs zal NIET zijn dat het VB hier of daar aan de macht komt hoor, maar juist dat de botsing der culteren op Vlaamse bodem als eerste zal plaatsvinden, en dit zal het begin van het einde aankondigen qua verdraagzaamheid jegens anderen. De schuldvraag zal binnen een paar honderd jaar worden opgelost door dan levende historici, maar ik weet nu al dat de schuld grotendeels onze te hoge tolerantie is tegen al wat onwettelijk is en zal blijven, nu en in de toekomst!!!
![]() |
![]() |
#48 |
Europees Commissaris
|
![]() de reactie van de allochtone jongeren op de VTM-beeldn van Peter de Rijck schetst het mooi samen denk ik: "kijk, 3 combis van de flikken voor jongeren van 12 jaar". Weeral het constant ontkennen van z'n eigen fouten en het maar op de politie steken. Noeme mij dom, maar indein die buskotjes en auto's niet waren vernield was daar helemaal geen politie nodig, wat maken die gasten zich tochzelf wijs?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() Wanneer ik mij niet vergis, heeft het Antwerps parket dit schijnhuwelijk onderzocht, op vraag van het Vlaams Blok.
Duidelijk dat het niet om een schijnhuwelijk ging,anders had men Dyab Abou Jahjah zijn Belgische nationaliteit ontnomen. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Vreemdeling
|
![]() Ik heb ze zelfs een blanke zien oppakken, dus consequent is de politie WEL. Autochtoon of Allochtoon, relschoppers moeten opgepakt worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Het beste zou eigenlijk zijn dat hij morgen onder een bus van de lijn ligt omdat die moest uitwijken voor de relschoppers die hij op pad had gestuurd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Banneling
|
![]() Zijn ''vrienden''laten overkomen uit Libanon.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#54 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
En dat hoor ik bij geen enkele andere nationaliteit. Zelfs niet bij mijn vroegere buurman die uit Hong Kong kwam. Ook al kon hij het misschien in slechter Nederlands zeggen, maar hij had wel degelijk het "wij" gevoel, dat volgens mij noodzakelijk is om je één met een ander volk te voelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Eugene:
toen Willy Claes waarschuwde voor het komend moslim-terrorisme werd dit hem niet in dank afgenomen ... Ydde: "Ze " moesten hem uit de SP.a stampen, de rassist !!!
![]() |
#57 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | ||
Secretaris-Generaal VN