Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 november 2003, 22:05   #41
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de metser
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Citaat:
Die mensen zijn net als jij en ik hier geboren, en trachten hun bestaan hier in België - hun land - op te bouwen.. En net zoals andere Belgen uiten die hun ongenoegen wanneer hen onrecht aangedaan wordt. Dat dit soms gepaard gaat met baldadigheden is niet goed te praten
Metser, sorry, maar dit getuigt wel van een gigantische naïviteit, ben jij al eens op straat geweest in Antwerpen? Welk onrecht wordt hen aangedaan? Vanaf dat er een allochtoon wordt opgepakt is de politie automatisch racistisch, bedoel je dat? Mensen zoals u vergroten het probleem enkel door maar blijven te geloven dat ze op één of andere manier het slachtoffer zijn, terwijl die jongeren gewoon de grootste boeren (ook verbaal) zijn die er zijn, en volgens mij ligt een gebrekkige opvoeding hier aan de basis
Eerst effe nuanceren. Het gaat hier dus over een kleine minderheid van allochtone jongeren. Net zoals het over een kleine minderheid van voetbalsupporters gaat die de boel wekelijks afbreken. Of zijn alle voetballiefhebbers hooligans?

Wat dat verzet tegen onrecht betreft; er is een enorme discriminatie wat scholing en arbeid betreft bij allochtone jongeren. Uitzichtloosheid is het toekomstbeeld van vele jongeren van Marokkaanse afkomst. Dat die jongeren (vooral in Antwerpen) tussen de vuren van Vlaams Blok en AEL komen te zitten maakt de cocktail explosief.
Ik keur dergelijk gedrag niet goed natuurlijk. Ik keur dat zelfs volmondig af. En ook ik vraag me af waar die ouders zitten. Maar die vraag stel ik me ook over de ouders van Vlaamse hooligans.
Niemand begint zomaar te rellen. Daar is steeds een aanleiding toe. Afkomst heeft daar niets mee te maken zoals sommige ons nu weer willen doen geloven.
Zelfs als er een nog kleinere minderheid autochtonen precies hetzelfde deed, en met eender welke reden als aanzet, dan nog kan zinnig mens geen mens daarmee akkoord gaan, metser. Ook jij niet. Zelfs niet als ze 'tussen de vuren van het AEL en het Blok' zitten.

IEDEREEN heeft in dit land dezelfde kans om te studeren. FEIT is dat heel veel Marokkanen en Turken die kans niet grijpen.
Het IS w�*�*r dat ze al heel jong erg laat op straat rondlopen en het IS waar dat hun ouders veel te weinig aandacht hebben voor hun, vaak talrijke, kroost. Dat gebrek aan aandacht was vroeger ook vaak het geval in grote gezinnen. Ik kan er zelf van meespreken. Toch werden de Vlaamse kinderen uit kroostrijke gezinnen geen bandieten zoals dat vandaag met vele, Marokkanen en, in mindere mate, Turken gaat. Ikzelf ben er ook geen geworden en ik was nochtans écht kansarm. Hoe zou het dan komen dat zoveel van de allochtone jongeren zich vandaag wél misdragen? Zij zijn toch in hetzelfde land geboren?

Heb jij al eens gezien wat deze kinderen te zien krijgen via hun schotelantennes?
Heb jij er een idee van hoe de zonen (in vergelijking met de dochters) opgevoed worden? Het zijn ook de zonen die hier herrie maken, nietwaar? De dochters zien we nooit problemen veroorzaken.
Toeval?

Zolang er mensen zijn zoals jij, die met flauwe excuses blijven komen om deze mensen te bejammeren om hun onrechtvaardige kansarmoede en onze racistische behandeling, zullen zij zich niet verplicht voelen om bij te draaien. Integendeel! Als op een dag één van hun kinderen omkomen bij bandieterij, dan spannen ze nog een proses in ook! Waarom ook niet? Het zijn immers toch nooit zijzelf maar de 'anderen' die de deugnieten zijn?
Oud 22 november 2003, 22:09   #42
Peter De Ryck
Banneling

Stuur een bericht via ICQ naar Peter De Ryck Stuur een bericht via Instant Messenger naar Peter De Ryck Stuur een bericht via MSN naar Peter De Ryck
Standaard

http://www.vtm.be/asx/vtmnieuws/vtmnieuws19uur_Za.asx
Peter De Ryck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2003, 22:46   #43
William
Provinciaal Statenlid

William's schermafbeelding

Standaard

[size=6]SCHANDALIG!![/size]
Worden die zotte brulapen dan echt niet volwassen??
Zien ze dan echt niet in dat er onschuldige (!) schlachtoffers vallen?
Ik heb dus echt vree te doen met de bewoners en winkeliers in Borgerhout? Telkens weer opnieuw en opnieuw en opnieuw, .... en opnieuw is het weer zover. Er zindt hun iets niet en wat is het antwoord? "Laten we daar alles maar eens kort en klein slaan!!! En wat die inwoners kunnen schelen? => DE POT OP!! Ons belang gaat voor!!"

En wie nu nog durft te beweren dat het AEL daar voor niets tussen zit? Die is echt de ultra-grootste naiveling aller tijden!!! Want de AEL heeft de avond ervoren pamfletten uitgedeeld waarbij er wordt opgeroepen om massaal af te zakken naar Borgerhout om daar alles in elkaar te timmeren en weer eens alles wat ze tegenkomen tot schroot te herleiden!
En wie mag betalen? De kleine onschuldige zelfstandigen die nog altijd niet zijn bekomen van de vorige rellen.

En wie hier komt vertellen dat zij zogezegd geen kansen krijgen in 'hun eigen' land die is nog goedgeloviger dan ik dacht!
Iedere persoon -vanwelk werelddeel je nu komt- krijgt alle kansen op de arbeidsmarkt of op scholen of elders. Iedereen is gelijk voor de wet hier in Vlaanderen maar daar hebben die onbeschofterikken geen oor naar. Zij gaan liever alles stukken van één slaan en alles afpakken en pikken van hardwerkende Vlamingen dan zelf werk te gaan zoeken of hun eens actief in te zetten voor het school om dan 'zelf' eens je kost te verdienen later!

En daarbij als ik mij niet vergis worden er nu toch premies uitgereikt aan werkgevers die vreemdelingen in dienst nemen, niet? Waarom wordt er daar dan niets over gezegd!! Dat is ook pure discriminatie, sorry dat is 'positieve' discriminatie maar helaba waneer er eens premies worden uitgereikt aan werkgevers die Vlamingen in diest nemen!! Want dan is het kot te klein en slaan die gedrogeerde zotten weer eens alles in elkaar!!

Voor mij -en ik denk ook voor vele forum-gebruikers en vele Vlamingen die te maken hebben met deze koelbloedige schurken die heel uwe inboedel aan tiggellen slaan- is de kous af!!!
Dit kan niet meer, deze zware rellen kunnen niet meer door de beugel. Daarom lijkt het mij niet meer dan normaal dat deze dwazen eens op hun plaats worden gezet en zwaar worden gestraft. En niet te vergeten ook schadevergoedingen zullen moeten worden betaald zodat de onschuldige Vlaamse zelfstandigen die weer al eens het slachtoffer zijn van die moslim-extremisten terugbetaald worden.

En voor de overige Vlamingen is er maar 1 besluit; STEM op het Vlaams Blok zodat die fundamentalisten eens zien dat ze niet zomaar met onze voeten kunnen blijven spelen!!

Leve het VLaams BLok!!!!
Oud 22 november 2003, 23:02   #44
Jos Verhulst
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
De dicriminatie op de arbeidsmarkt is terug te vinden in het systematisch negeren van sollicitaties van migranten. Werkgevers die de site van de VDAB raadplegen klikken aanzienlijk meer op Vlaamse dan op vreemde namen. Óók als die werkzoekende (ongeveer) dezelfde diploma’s en ervaring hebben.
Dit veel gehoorde argument klopt niet.
"...het is niet omdat twee leden van twee verschillende populaties dezelfde objectieve drempel hebben overschreden (bv. het behalen van een diploma) dat ze ook dezelfde verwachte bekwaamheid zullen hebben. Beschouw bijvoorbeeld twee populaties A en B. Bij populatie A is de lichaamslengte gemiddeld 1,80 m, bij populatie B gemiddeld 1,70 m. In beide populaties zijn de lichaamslengtes normaal verdeeld, met een standaarddeviatie van 0,10 m. Beschouw nu een basketbalcoach die kandidaatspelers zoekt. Een minimumvoorwaarde is, dat de spelers minstens 1,80 m lang zijn. Zowel in A als in B zullen personen te vinden zijn die aan dit criterium voldoen. Maar de kandidaten afkomstig uit populatie A zullen gemiddeld langer zijn dan de kandidaten uit populatie B. Van de kandidaten uit populatie A, die groter zijn dan 1,80 m, zal ongeveer 32% ook groter zijn dan 1,90m, en ongeveer 4,5% groter dan 2,00 m. Van de kandidaten uit populatie B die voldoen aan de 1,80m norm, zal slechts ongeveer 14% ook groter zijn dan 1,90m, en minder dan 1% zal de 2,00 m halen. Men kan dus verwachten dat bij verdere selectie onder diegenen die de 1,80m norm halen, toch relatief meer kandidaten uit populatie A worden geselecteerd.

De oververtegenwoordiging van populatie A bij de grootste lichaamslengtes is een gewoon statistisch effect, dat ook zal opduiken wanneer men geschoolde kandidaten beschouwt uit twee populaties, waarvan de eerste gemiddeld een hogere scholingsgraad vertoont dan de tweede. De kandidaten uit de meer geschoolde populatie zullen gemiddeld verder boven de opgelegde drempel uitsteken. Wanneer een bepaald diploma wordt geëist, zullen kandidaten uit de meer geschoolde populatie bijvoorbeeld gemiddeld hogere graden hebben behaald.

Ik heb het hier geschetste effect eens numeriek gesimuleerd, om de mogelijke omvang ervan in beeld te brengen.

Beschouw twee populaties A en B, allebei 10.000 personen sterk. Zoals hierboven is voor populatie B de gemiddelde lichaamslengte 1,70 m, en voor populatie A 1,80 m. De verdeling van de lengtes is in beide populaties normaal, met een standaarddeviatie van 0,1 m. Een werkgever zoekt kandidaten voor een werk waarbij lichaamslengte van doorslaggevend belang is. Hij heeft 2.000 vacatures. Hij stelt als minimumeis, dat de kandidaten in elk geval 1,80 m lang moeten zijn. Er blijken 1.539 leden van populatie B en 4.964 leden van populatie A aan het criterium te voldoen. We nemen eenvoudigheidshalve aan dat de werkloosheid acuut is zodat iedereen die in aanmerking komt zich kandidaat stelt.

De werkgever selecteert de 2.000 langste kandidaten. Van deze 2.000 blijken er in onze simulatie 261 uit populatie B te komen, en 1739 uit populatie A.

Veronderstel dat we het ‘sterk afspiegelingsprincipe’ willen hanteren: de aanwervingen moeten gebeuren in evenredigheid met de bevolkingsaantallen. Dan moeten niet minder dan 739 van de 1739 geselecteerde kandidaten uit populatie A (of 42%) afgewezen worden om plaats te ruimer voor kandidaten uit populatie B, hoewel deze laatsten een geringere lichaamslengte hebben.

Een alternatief is het ‘zwak afspiegelingsprincipe’, volgens hetwelke de aanwervingen evenredig moeten zijn van het aantal kandidaten uit iedere populatie, dat aan het vooropgestelde criterium voldoet. Indien we hiervoor opteren moeten geen 739, doch ‘slechts’ 212 geselecteerde kandidaten (of 12%) uit populatie A wijken voor minder geschikte kandidaten uit populatie B. Volgens het ‘zwak afspiegelingsprincipe’ moeten immers 473 van de 2000 weerhouden kandidaten tot B behoren.

Onder het ‘sterk afspiegelingsprincipe’ zullen er onder de weerhouden kandidaten uit populatie B niet minder dan 74% ‘positief gediscrimineerden’ zijn, wat wil zeggen dat ze hun aanwerving te danken hebben aan hun lidmaatschap van B. Onder het ‘zwak afspiegelingsprincipe’ zullen nog altijd 45% van de weerhouden kandidaten uit populatie B hun aanwerving danken aan hun herkomst. Vervang in ons voorbeeld lichaamslengte door ‘intellectuele of professionele bekwaamheid’, en de drempel van 1,80 m door een diplomadrempel, en je bekomt een realistische maatschappelijke situatie. Het gemiddeld IQverschil tussen allochtonen en autochtonen is inderdaad van de grootte- orde van één standaarddeviatie. Een verhouding aanwervingen/kandidaturen van 30%, zoals in ons voorbeeld, is niet ongewoon (het hier geïllustreerde effect neemt toe naarmate deze verhouding kleiner wordt). We kunnen dus verwachten dat het door Agalev, SP.A en AEL gepropageerde ‘afspiegelingsprincipe’ tot massale ‘positieve discriminatie’ van allochtonen leidt, en tot overeenkomstige ‘negatieve discriminatie’ van autochtonen. Besluit:
Iemand die eist dat twee populaties, waarvan de eerste een hogere scholingsgraad vertoont dan de tweede, bij aanwerving moeten vertegenwoordigd zijn naar evenredigheid met het aantal geschool- den/gediplomeerden uit beide populaties, eist dus in werkelijkheid discriminatie tegen de kandidaten uit de meer geschoolde groep
".
http://users.online.be/debrug/deedee/memes.htm#ras

De 'discriminatie' waarover hier gerept wordt is dezelfde, waarvan jongeren die willen autorijden het slachtoffer zijn. Een jongere met rijbewijs en foutloos parcours moet toch meer verzekeringspremie betalen dan een oudere, omdat hij behoort tot een groep die in statistisch opzicht meer ongevallen veroorzaakt.

Is dit rechtvaardig? Nee. Is dit discriminatie van jongeren louter omdat ze jong zijn? Ook nee. Want de jongeren veroorzaken, als groep beschouwd, wel degelijk meer ongelukken. De individuele jongeren moeten een hogere premie betalen, niet omdat ze jong zijn, maar omdat ze behoren tot een groep die groepsgewijs meer ongevallen veroorzaakt.

Op dezelfde manier kunnen allochtone jongeren, ook als ze in individueel opzicht in niets moeten onderdoen voor een autochtone leeftijdgenoot, toch minder kansen krijgen omdat ze behoren tot een groep die het minder goed doet. De werkgever gebruikt in dat geval de herkomst als een indicatie voor een risico; niet de herkomst als zodanig, maar het risico is het motief.

Maar mensen zijn individuen en geen groepsexemplaren, en zo'n selectie is - hoewel niet racistisch - toch onrechtvaardig voor de betrokken individuen. De oplossing zit hem echter niet in de invoering van etnische quota en ander fraais, maar in de daadwerkelijke implementatie van het grondwettelijk recht op arbeid. Iedereen die wil werken moet überhaupt aan de slag kunnen. Je moet de werkloosheid niet 'rechtvaardig' tussen de etnische en andere groepen gaan verdelen. Werkloosheid is een onrecht dat niet herverdeeld, maar afgeschaft moet worden.
Oud 22 november 2003, 23:12   #45
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanne
Die mensen beschouwen België niet als hun land. Ze blijven zich in eerste plaats Marokkaan voelen.
Zelfs 2de en 3de generatie-Marokkanen (hier dus geboren) worden begraven in Marokko.

Of is het vandaag de mode dat Belgen zich in Marokko laten begraven? :
Neen, natuurlijk niet. Ze zijn zo goed geïntegreerd en willen zo hun leven met ons opbouwen dat ze nog altijd naar Marokko teruggaan voor alle belangrijke zaken in hun leven. Ook voor de begrafenis dus.
Zou dat niet kunnen te maken hebben met onze wetten op vervuilen?
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2003, 23:14   #46
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Die mensen beschouwen België niet als hun land. Ze blijven zich in eerste plaats Marokkaan voelen.
Zelfs 2de en 3de generatie-Marokkanen (hier dus geboren) worden begraven in Marokko.

Neen, natuurlijk niet. Ze zijn zo goed geïntegreerd en willen zo hun leven met ons opbouwen dat ze nog altijd naar Marokko teruggaan voor alle belangrijke zaken in hun leven. Ook voor de begrafenis dus.
Zou dat niet kunnen te maken hebben met onze wetten op vervuilen?
Ik denk dat het eerder iets te maken heeft met de zuurtegraad van de grond in Antwerpen.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2003, 23:18   #47
Eugene
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Citaat:
Die mensen zijn net als jij en ik hier geboren, en trachten hun bestaan hier in België - hun land - op te bouwen.. En net zoals andere Belgen uiten die hun ongenoegen wanneer hen onrecht aangedaan wordt. Dat dit soms gepaard gaat met baldadigheden is niet goed te praten
Metser, sorry, maar dit getuigt wel van een gigantische naïviteit, ben jij al eens op straat geweest in Antwerpen? Welk onrecht wordt hen aangedaan? Vanaf dat er een allochtoon wordt opgepakt is de politie automatisch racistisch, bedoel je dat? Mensen zoals u vergroten het probleem enkel door maar blijven te geloven dat ze op één of andere manier het slachtoffer zijn, terwijl die jongeren gewoon de grootste boeren (ook verbaal) zijn die er zijn, en volgens mij ligt een gebrekkige opvoeding hier aan de basis
Eerst effe nuanceren. Het gaat hier dus over een kleine minderheid van allochtone jongeren. Net zoals het over een kleine minderheid van voetbalsupporters gaat die de boel wekelijks afbreken. Of zijn alle voetballiefhebbers hooligans?

Wat dat verzet tegen onrecht betreft; er is een enorme discriminatie wat scholing en arbeid betreft bij allochtone jongeren. Uitzichtloosheid is het toekomstbeeld van vele jongeren van Marokkaanse afkomst. Dat die jongeren (vooral in Antwerpen) tussen de vuren van Vlaams Blok en AEL komen te zitten maakt de cocktail explosief.
Ik keur dergelijk gedrag niet goed natuurlijk. Ik keur dat zelfs volmondig af. En ook ik vraag me af waar die ouders zitten. Maar die vraag stel ik me ook over de ouders van Vlaamse hooligans.
Niemand begint zomaar te rellen. Daar is steeds een aanleiding toe. Afkomst heeft daar niets mee te maken zoals sommige ons nu weer willen doen geloven.
Metser we moeten ons toch ook eens durven afvragen waarom bvb de Marokkaanse meisjes-en Islamietische meisjes in het algemeen- het zo goed doen op school, en dus oneindig véél meer kansen krijgen op de arbeidsmarkt, terwijl vnl. de Marokkaanse jongens als 'half debiel' afstuderen(?), indien ze hun studies trouwens uberhaupt afmaken. Wij zijn in een klaag en zaagmaatschappij beland maar niet enkel via het Vlaams Blok hoor, telkenmale moeten wij horen hoe weinig kansen er voor allochtonen er op de arbeidsmarkt zijn, en natuurlijk komt dit door ons zelfaangepraat 'racisme', en toch, als we eens een en ander echt objectief zouden bekijken, is het toch zo dat géén enkele werkgever, zelfs géén Marokkaanse, zo'n jongeren in hun zaak willen. T.O.V de jongeren in het algemeen zijn wij véél te soft geworden, zij verlaten de school zonder diploma, gaan de criminaliteit in maar krijgen toch het recht op een leefloon na een wachttijd, ik vind dat we die punten ook eens moeten durven aan te kaarten. Verder moeten we ook eens keiharde maatregelen durven te nemen tegen criminele organisaties zoals het AEL, JahJah en co zijn lui die mogen parasiteren op de kosten van de belastingsbetaler, om diezelfde belastingbetaler te molesteren , en dit terwijl die JahJah-crimineel hier in feite wettelijk niet eens zou mogen verblijven wegens
1) valse asielaanvraag
2) schijnhuwelijk.
Ik vind dat wij onze verantwoordelijkheid moeten durven te nemen en keihard moeten optreden tegen diegene die onze democratische waarden ten gronde willen richten, en dat is nu eenmaal het AEL, het AEL dat vnl gefinancieerd wordt door S. Arabische fundamentalistische prinsen en ander gespuis dat daar leeft, en hopelijk daar ook blijft. Ik, als ex-VBer durf hier openlijk te zeggen dat het VB juist groot geworden is, en nog groter zal worden, door de al te tolerante manier waarop wij met lieden als een JahJah en co omgaan en zelfs knuffelen, wij gaan daar een zéér hoge prijs voor betalen hoor!!! Die prijs zal NIET zijn dat het VB hier of daar aan de macht komt hoor, maar juist dat de botsing der culteren op Vlaamse bodem als eerste zal plaatsvinden, en dit zal het begin van het einde aankondigen qua verdraagzaamheid jegens anderen. De schuldvraag zal binnen een paar honderd jaar worden opgelost door dan levende historici, maar ik weet nu al dat de schuld grotendeels onze te hoge tolerantie is tegen al wat onwettelijk is en zal blijven, nu en in de toekomst!!!
Oud 22 november 2003, 23:42   #48
Seba
Europees Commissaris

Standaard

de reactie van de allochtone jongeren op de VTM-beeldn van Peter de Rijck schetst het mooi samen denk ik: "kijk, 3 combis van de flikken voor jongeren van 12 jaar". Weeral het constant ontkennen van z'n eigen fouten en het maar op de politie steken. Noeme mij dom, maar indein die buskotjes en auto's niet waren vernield was daar helemaal geen politie nodig, wat maken die gasten zich tochzelf wijs?
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2003, 00:09   #49
Peter De Ryck
Banneling

Stuur een bericht via ICQ naar Peter De Ryck Stuur een bericht via Instant Messenger naar Peter De Ryck Stuur een bericht via MSN naar Peter De Ryck
Standaard

Wanneer ik mij niet vergis, heeft het Antwerps parket dit schijnhuwelijk onderzocht, op vraag van het Vlaams Blok.
Duidelijk dat het niet om een schijnhuwelijk ging,anders had men Dyab Abou Jahjah zijn Belgische nationaliteit ontnomen.
Oud 23 november 2003, 00:10   #50
M.
Vreemdeling

Standaard

Ik heb ze zelfs een blanke zien oppakken, dus consequent is de politie WEL. Autochtoon of Allochtoon, relschoppers moeten opgepakt worden.
M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2003, 00:12   #51
M.
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter De Ryck
Wanneer ik mij niet vergis, heeft het Antwerps parket dit schijnhuwelijk onderzocht, op vraag van het Vlaams Blok.
Duidelijk dat het niet om een schijnhuwelijk ging,anders had men Dyab Abou Jahjah zijn Belgische nationaliteit ontnomen.
Als ze meneer Jahjah buiten zetten ontploft Borgerhout, er moet dus een andere oplossing voor gezocht worden.
Het beste zou eigenlijk zijn dat hij morgen onder een bus van de lijn ligt omdat die moest uitwijken voor de relschoppers die hij op pad had gestuurd.
M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2003, 00:17   #52
Peter De Ryck
Banneling

Standaard

Zijn ''vrienden''laten overkomen uit Libanon.
Oud 23 november 2003, 02:34   #53
Eugene
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter De Ryck
Neen Peter zelfs in de GVA en de Humo heeft gestaan dat hij een schijnhuwelijk heeft aangegaan, de enige reden dat dit niet weerhouden was is de intimidatie, en de weigering van de belgische politici, om die vrouw te beschermen, dat ze haar klacht heeft laten seponeren. Onze staatsvijanden worden hier echt in de watten gelegd hoor. Heb je daarstraks Willy Claes gehoord bij Coninx en Van Wijck???, Willy Claes, wat hij ook gedaan heeft in het verleden, is toch nog een van die weinige groten die keihard durft te zeggen waar het op staat, ook in zijn NAVO periode hield hij géén blad voor de mond, toen W.Claes waarschuwde voor het komend moslim-terrorisme werd dit hem niet in dank afgenomen, nu weten we wel beter!!!
Oud 23 november 2003, 03:03   #54
Vicky
Parlementslid

Vicky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Quote : Die mensen zijn net als jij en ik hier geboren, en trachten hun bestaan hier in België - hun land - op te bouwen..

"Hun land" : dat is niet correct. Dat is een belediging in hun ogen.
En in de mijne ook

"Een bestaan opbouwen " : d'as wel een heel verbloemende manier om te zeggen dat ze een graantje proberen mee te pikken van de welvaart die hun land hen zeker niet biedt : sociale zekerheid, werkloosheidsuitkering, kindergeld, sociale woningen, etc.
Van constructief bijdragen op opbouwen kan men niet spreken. In Vlaanderen alleen al zijn er 35.000 niet-werkende werkzoekenden van niet-Europese etnische afkomst.

Inderdaad, als ze verder de gezinshereniging toestaan, als ze steeds hun huwelijkspartners uit de thuislanden mogen blijven halen, als ze blijven kiezen om in getto's te wonen en enkel naar de televisiebeelden uit het thuisland kijken. Dan kan men moeilijk spreken van 'Belgen' laat staan Vlamingen. Of ze al dan niet hier geboren werden is in dit geval absoluut niet relevant! Uitzonderingen zijn er, dat betwijfel ik zeker niet, want ik ken er zelfs, maar toch, als het er op aankomt spreken over 'jullie' als ze het over Vlamingen hebben.
En dat hoor ik bij geen enkele andere nationaliteit. Zelfs niet bij mijn vroegere buurman die uit Hong Kong kwam. Ook al kon hij het misschien in slechter Nederlands zeggen, maar hij had wel degelijk het "wij" gevoel, dat volgens mij noodzakelijk is om je één met een ander volk te voelen.
Vicky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2003, 03:05   #55
Vicky
Parlementslid

Vicky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Quote : Die mensen zijn net als jij en ik hier geboren, en trachten hun bestaan hier in België - hun land - op te bouwen..

"Hun land" : dat is niet correct. Dat is een belediging in hun ogen.
En in de mijne ook

"Een bestaan opbouwen " : d'as wel een heel verbloemende manier om te zeggen dat ze een graantje proberen mee te pikken van de welvaart die hun land hen zeker niet biedt : sociale zekerheid, werkloosheidsuitkering, kindergeld, sociale woningen, etc.
Van constructief bijdragen op opbouwen kan men niet spreken. In Vlaanderen alleen al zijn er 35.000 niet-werkende werkzoekenden van niet-Europese etnische afkomst.

Zelfs Turken (geen Koerden) passen zich aan, waarom de Marokkanen niet?
Vicky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2003, 09:36   #56
ydde
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Eugene:
toen Willy Claes waarschuwde voor het komend moslim-terrorisme werd dit hem niet in dank afgenomen ...
Ydde:
"Ze " moesten hem uit de SP.a stampen, de rassist !!!
Oud 23 november 2003, 10:09   #57
Patje
Lokaal Raadslid

Patje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De dicriminatie op de arbeidsmarkt is terug te vinden in het systematisch negeren van sollicitaties van migranten. Werkgevers die de site van de VDAB raadplegen klikken aanzienlijk meer op Vlaamse dan op vreemde namen. Óók als die werkzoekende (ongeveer) dezelfde diploma’s en ervaring hebben.

Wel, ik vind dat heel erg. Je zal maar opgroeien in een milieu waar vader, oom en neef werkloos zijn ondanks hun diploma en je toch aanmoedigen om je best te doen in school en je diploma te halen.
Elke revolterende puber zal dan zeggen: Pfhh, waarom?

Dat ‘kringetje’ moet doorbroken worden! En dan heeft de AEL -de Arabische tegenhanger van het Vlaams Blok - geen poot om op te staan.
Daar ben ik niet helemaal mee akkoord. Bij ons hebben ze enkele jongeren aangenomen die van vreemde afkomst zijn. Het merendeel van die mannen spreken niet deftig Nederlands om te beginnen, ze respecteren hun uren niet of komen zelfs zonder vooraf te verwittigen voor één of meerdere dagen niet opdagen. Wanneer ze daarvoor onder hun vijs krijgen verwijten ze hun chef voor racist. (Tegen mijn baas is zelfs om die reden een klacht ingediend) Als ze dat op verschillende werken doen dan vinden ze inderdaad op de duur geen werk meer hé. Dit is hun discriminatie een beetje in de hand werken hé. LET WEL. Ze zijn niet allemaal zo maar spijtig genoeg , van degene die bij ons hebben gewerkt of nog werken, toch het merendeel.
Patje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2003, 10:28   #58
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Malinwa
Dit moeten we toch nie tolereren.
Ik stel voor dat alle Vlamingen, morgen het varken gaan uithangen op die braderie van AEL.
Dan kunnen wij ook de dikke bmw's van de marokkaanse drugdealers kapot doen, winkelruiten van Marokkan ingooien.
Zo doen DEZE "GASTEN" in ons land!
maar ja, da's normaal.
Gasten?

Die mensen zijn net als jij en ik hier geboren, en trachten hun bestaan hier in België - hun land - op te bouwen.. En net zoals andere Belgen uiten die hun ongenoegen wanneer hen onrecht aangedaan wordt. Dat dit soms gepaard gaat met baldadigheden is niet goed te praten.

Het enige wat je daar over kan zeggen is dat het blijkbaar geen alleenrecht van Vlaams Blokkers is.
Dan is dat nu juist het voorbeeld hoe men iets NIET opbouwt.
Als metser zou je dat moeten weten.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2003, 10:42   #59
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Malinwa
Wedden dat de meerderheid van de ouders van die Marokkanen-jongeren nie wisten waar hun kind was.

Die mannekes gaan nie naar buiten en zeggen tegen hun ouders van :
dag he moeke, we gaan rellen!!

Nee, da zijn allemaal geniepigaards, lafaards want als ze alleen zijn, dan schijten ze in hun broek of gaan ze lopen (en lopen ze uit lompigheid tegen een gewapende agent met de dood als gevolg)

Dit moeten we toch nie tolereren.
Ik stel voor dat alle Vlamingen, morgen het varken gaan uithangen op die braderie van AEL.
Dan kunnen wij ook de dikke bmw's van de marokkaanse drugdealers kapot doen, winkelruiten van Marokkan ingooien.
Zo doen DEZE "GASTEN" in ons land!
maar ja, da's normaal.

Greetz from MECHELEN
Ik denk niet dat die ouders dat niet wisten. Marrokanen hebben mij verteld dat ze wisten dat die relletjes op til waren dit weekend. Bij de eerste "betoging" van de AEL stond ik aan de Leysstraat naar de kern van die actievoerders te kijken. En samen met mij een hoop oudere islamieten die het geheel met goedkeurende blik aanmonsterden.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2003, 10:45   #60
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kweethetwelenkweethetni
Metser de handelaars in borgerhout die het lef nog hebben hun zaak open te houden heb je daar al eens aan gedacht.Deze mensen zijn echt vlaams met vlaamse ouders en vlaams bloed en hun winkel wordt om de haverklap aan diggelen gegooid als er iets is met migranten.Wel ik vind het voor deze mensen zeer erg en vind dat ze heel moedig zijn om toch nog vol te houden.Maar hoelang kunnen deze mensen het nog aan.De laatste keer dat hun winkeltje in duigen is gegooid was er wel het VL Bl om hen te steunen en om een oplossing te zoekn om alles te vergoeden of denk je dat die bruintjes s'anderdaags de offerte van de schade komen opvragen.Denk aan de mensen die op zaterdag met de kinderen gaan winkelen en ineens zo een bende wilde apen tegenkomen.Het moet gewoon zo niet en daarmee uit en dat is op geen enkele manier goed te praten en zeker niet te verdedigen anders ben je niet beter dan degene die het uitvoeren alleen durf je niet buiten komen en laat je andere de kastanjes voor je uit het vuur halen.
Op de Turnhoutse Baan is na de rellen van vorig jaar de omzet van de handelszaken nu gemiddeld 10% lager dan een jaar geleden. Dank u wel multiculturele samenleving.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be