![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ethiopië, het land dat tijdens de zwaarste hongersnood in de jaren 80 nog graan exporteerde,maar zijn hongerige bevolking liet voeden door 11.11.11 acties enzoverder.
Afrika, een continent waarde mannelijkheid afgemeten word aan de lengte van de Kalasnikov. Als we de overproductie van eten in Europa zouden kunnen transporteren op een betaalbare basis, en zeker wetende dat het bij de juiste mensent erecht zou komen, ddan hebben we een kleine bijdrage gedaan. Alleen helpt dat soort hulp de mensen niet verder. Boer Bavo... ik weet niet wat je wil aanhalen met je argumenten, wat ik wel weet is dat grootschalige import van mensen in België ,en Vlaanderen in het bijzonderde hele economie en ecoloie(zover ze er nog is) geen goed gaat doen.
![]() |
#42 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik ben niet voor een grootschalige import. Ik ben ervoor dat mensen kunnen gaan waar ze willen.
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een grootstad als Londen gebruikt een enorme hoop energie om enigzins zijn wijde omgeving niet permanent te vergiftigen.
(Ze hebben daar al smogproblemen gehad ,enzoverders.) Verspreid die mensen over een oppervlak ter grote van de UK, en je moet geen energie toevoeren om het evenwicht met de natuur in balans te houden. Neen, aan alle systemen zit wel een nadeel. En teveel mensen op en klein grondgebied is gewoon vragen voor dikke miserie op termijn/ Welke Rivier in belgië zou jij in durven zwemmen?
![]() |
#44 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De energie is niet veel kleiner of misschien zelfs groter bij mensen die verder uit elkaar wonen. Vooral aan transport gaat dan veel meer verloren. Tenzij je natuurlijk de welvaart verlaagt, maar ik denk dat dat niet je bedoeling was.
![]() |
![]() |
#45 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
200 mensen in de stad + 100 mensen op het platte land = 300 mensen Conclusie, probleem nog steeds aanwezig en door tekort aan landbouwers zelfs nog erger. Ben je bekent met de de zogenaamde ecologische voetafdruk?
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
2) Er is geen tekort aan landbouwers. Eerder een teveel
![]() |
![]() |
#48 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#49 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dan bent u dus bekent met het feit dat het Westen een enorm beslag legt op de middelen van de Derde Wereld. Tuurlijk hebben wij hier in de EU boterbergen en melkoverschotten, maar je moet dit ook relatief afzetten tegen bijvoorbeeld het tropisch hardhout (en andere landgoederen) die we importeren. De mens is simpelweg hard bezig met het beslaan van elke natuurlijk hulpbron die we hebben. De gang naar de steden in de Derde Wereld helpen daar zeker niet bij, omdat ook zij dan een grotere ecologische voetafdruk verkrijgen et cetera
![]() |
![]() |
#50 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laat het mij weten als dat anders is. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Is het niet normaal dat men op de plaats waar men geboren en getogen is ook zijn huis en thuis wil uitbouwen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is goed dat bouwgronden duur zijn. Op die manier voorkom je dat er kwistig wordt omgesprongen met kostbare ruimte.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#56 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#57 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#58 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als ge dicht bij uw vrienden wilt wonen, wil ik u gerust een bouwgrondje van een paar are afknippen van mijn domein om aan u te verkopen aan een prijs waarmee zelfs de Ardennen niet kunnen concurreren. ![]()
![]() |
![]() |
#59 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou het er mee eens zijn indien de betaalbare woningen niet zouden afgebroken worden wegens niet voldoen aan de reglementeringen. Dat maakt de woningen voor minderbedeelden onbetaalbaar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ken mensen die heel gelukkig waren met hun caravan op een camping. Dat is in België niet mogelijk, zij moeten een huis huren om in regel te zijn. |
|||
![]() |
![]() |