![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Polygamie legaliseren? | |||
Ja, binnen het burgerlijk huwelijk |
![]() ![]() ![]() |
11 | 12,94% |
Ja, buiten het burgerlijk huwelijk (legaal samenwonen, voor het "huwelijk" zorgen ze zelf maar) |
![]() ![]() ![]() |
13 | 15,29% |
Ja, onder andere voorwaarden |
![]() ![]() ![]() |
7 | 8,24% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
40 | 47,06% |
Andere mening |
![]() ![]() ![]() |
4 | 4,71% |
Geen mening |
![]() ![]() ![]() |
10 | 11,76% |
Aantal stemmers: 85. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() klote!
Laatst gewijzigd door jan hyoens : 6 december 2006 om 11:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
'k heb al last genoeg met 1'tje... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Minister-President
|
![]() Het probleem is dat je dan een systeem hebt die de mogelijkheid biedt om als vader voledig verlost te zijn van elke verplichting tov hun kinderen. Ik denk dat je je een beetje moet verdiepen in de problemen rond het opvoeden van kinderen door alleenstaande moeder voor je jouw oordeel velt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Dit gezegd zijnde, ik ben te vinden voor het ontbinden van alle juridische vormen van samenleven. Een revolutie natuurlijk, maar het zou de moeite waard zijn om dat idee te onderzoeken. Onze maatschappij is veel te complex en de staat moeit zich met veel te veel zaken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb veel vroeger, op dit forum, reeds gesteld dat ik voorstander ben van het volledig afschaffen van het burgerlijk huwelijk.
De staat kan zelfs dan nog blijven subsidiëren, wat ze vindt dat er moet gesubsidieerd worden (kindergeld, met twee of meer een huis kopen ...) Wie zijn vorm van samenwonen wenst juridisch in te kaderen, kan een modelkontrakt genre testaankoop invullen, kan naar een advokaat stappen enzovoorts ... Komt er toch hommeles van, dan kan men naar de rechter stappen, zoals bij een gewone kontraktbreuk. Wie zijn vorm van samenwonen wenst " te celebreren ", kan terecht bij een godsdienst, bij een evenenementenkantoor of whatever ... Met al de rest heeft de staat geen uitstaans. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(behalve die subsidies) Wat een fijne mensen hier zeg ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wil jij het kindergeld afschaffen? Wil jij dat de overheid stopt met het financieel promoten dat mensen hun eigen eigendom aankopen? Dat zou ik niet zo fijn vinden (zelfs al is mijn leeftijd dermate gevorderd, dat ik het kindergeld zie toestromen bij mijn kinderen, en dat mijn huis reeds ettelijke jaren afbetaald is)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou het fijn vinden mocht de overheid eens haar eigen grond verdelen onder de armen zonder eigendom, want tot nader order is zij de grootste grootgrondbezitter in dit land.
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#55 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
En ik die dacht dat er stemplicht was om betrokken te zijn; zich gelijkwaardig te voelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
+ 100 posts + 1 maand geregistreerd Om "wilde stemmen" te voorkomen. Je moet in dit land ook 18 zijn om te stemmen eh.
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gezien het afschaffen van het huwelijk waarschijnlijk nog niet voor morgen is, heb ik de optie gekozen "legaliseren binnen het huwelijk".
Als de Staat een instituut als het huwelijk opricht, moet ze ervoor zorgen dat de mensen er zo vrij mogelijk een beroep op kunnen doen. Ik zie geen enkele objectieve reden om het huwelijk te beperken tot twee mensen, dus ben ik voorstander van het mogelijk maken van polygamie. Laatst gewijzigd door Bad Attila : 6 december 2006 om 16:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Parlementslid
|
![]() Polygamie zal moeilijk zijn in België. Volgens de statistieken van het NIS zijn er te weinig vrouwen tov het aantal mannen tussen 20 en 49 jaar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Banneling
|
![]() Ja maar als je het legaal maakt wil dat nog niet zeggen dat iedereen aan polygamie zal of kan doen.
Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 6 december 2006 om 16:52. |
![]() |
![]() |