![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En daar veel van deze voertuigen speciale opleidingen vragen om er mee te kunnen werken, is er weinig volk te vinden dat er mee kan werken. Bouwmachines zijn op de weg vaak gewone vrachtwagens, maar vragen deze een speciale opleiding voor het bedienen van de machine. Vuilniswagens mogen in veel steden niet overdag rijden en moeten dus 's nachts werken, doch veel van hun losplaatsen zijn enkel overdag toegankelijk. Winkelbevoorradingen in de steden mogen vaak maar binnen bepaalde uren, doch de magazijnen waar de wagens moeten laden zijn op andere uren open. En daar men de legerplicht heeft afgeschaft, komen er steeds minder vrachtwagenchauffeurs en machinebedienaars bij. Daar het te kostelijk is om dit zelf nog te betalen en men hiervoor via de VDAB gaat. En men van daar mensen op de baan krijgt met amper kennis van wat een vrachtwagen eigenlijk is en deze dus de eerste jaren niet verantwoord kan inzetten voor stadstransport. Dus voor een veiliger verkeer moet je bij de politieke partij gaan klagen die de lagerdienst heeft afgeschaft, want zij hebben tegelijk ook de goed opleidingen voor de vrachtwagenchauffeurs en machinebedienaars afgeschaft. Binnen de transport, bouw, afvalophaling en andere dienstverlening waar grote voertuigen en machines voor nodig zijn, kan men dus niet anders meer dan de ervaren mensen dag en nacht te laten werken wegens gebrek aan bekwaam personeel. De zwakke weggebruiker is dus enkel het slachtoffer van het regeringsbeleid. Zij hebben de goede opleidingen voor chauffeurs afgeschaft, niet de transport en bouwsector. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Vergelijk het dan met hard rijden met de auto. Denkt u dat mensen die veel op de baan zijn, hun gedrag gaan aanpassen en trager gaan rijden, omdat ze meer geconfronteerd worden met de risico's van hard rijden? Citaat:
![]() |
![]() |
#44 |
|
![]() http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_m...ng/index.shtml
Voila, ze schieten weer eens in actie : Fietsen aan station van Leuven weggehaald ma 11/12/06 - In Leuven zijn vandaag alle fietsen weggehaald die verkeerd gestald waren rond het station. Honderden mensen zetten hun fiets op het plein voor het station, omdat de fietsenstallingen vaak vol of te veraf gelegen zijn. ![]() Burgemeester Louis Tobback (SP.A, foto) vindt dat de fietsen niet rond het station horen te staan. Daarom heeft hij ze laten weghalen. De fietsen zijn overgebracht naar de Bodartparking aan de Leuvense ring. Oppositiepartij Groen! is niet te spreken over het weghalen van de fietsen. "Dat is geen oplossing", zegt Fatiha Dahmani van Groen!. De partij stelt voor om een deel van de parkeergarage onder het stationsplein in te richten als fietsenstalling.
![]() |
#45 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Aan de overkant van 't station (richting Kessel-Lo) is er eventueel nog wel plaats voor extra rijwielstallingen. Vraag is echter of de studenten zichzelf in staat achten om de verplaatsing naar de andere kant van het spoor te maken...
![]() |
![]() |
#46 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#47 |
|
![]() Waar men ook rekening mee moet houden, is het tijdstip van de dag. Als ik toekom met mijn fietsje aan het station, zitten de fietsenrekken bomvol. Dus wat doe ik? Ik zoek ergens "iets" dat vasthangt en maak daar mijn fiets aan vast in de plaats. Wanneer ik dan bijvoorbeeld les heb tot acht uur 's avonds, en ik kom terug... staat mijn fiets daar nog altijd, maar op dat moment hebben de meesten hun fiets al weer weggenomen om naar huis te gaan. De naïeveling die dan toekomt, zou dan kunnen opmerken dat mijn fiets op een andere plek staat, terwijl er plaats is in de fietsenstallingen.
Of moet ik soms even terug afkomen van Gent om te kijken er niet een beter plekje is voor mijn fiets ondertussen?
![]() |
#48 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Stoppen met roken is toch nog wel iets moeilijker dan stoppen met de fiets of stoppen met fietsen, hé. Een roker is verslaafd. Ik heb toch tenminste nooit gehoord van iemand die verslaafd is aan fietsen.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik zal het dus herhalen: een roker weet dat roken gevaarlijk is voor de gezondheid, en toch gaat hij zijn gedrag niet bijsturen. Een fietser weet dat bepaalde manoeuvers gevaarlijk zijn voor zijn veiligheid, en toch gaat hij zijn gedrag niet bijsturen. Het is met andere woorden inherent aan de mens om risico's zeer subjectief te benaderen, en er niet objectief-rationeel op te reageren, zoals Edina in het geval van fietsers beweert.
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Veel mensen staan er vaak gewoon niet bij stil wat de gevolgen van hun gedrag kunnen zijn. Je zou eens moeten weten hoeveel mensen die fietsen, ook juist de mensen zijn die fietsers in gevaar brengen als ze met de auto rijden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() Mijn fiets is ook weggehaald aan het station.
Ze was pas drie jaar nieuw. Ik had er tien jaar voor gespaard. Sindsdien heb ik ook hier en daar ook een paar fietsen weggehaald. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Banneling
|
![]() Ik ben een fietser die auto's in gevaar brengt.
Onlangs reed er nog een auto de vaart in, toen ik hem de pas afsneed... |
![]() |
![]() |