![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: wij moeten ons weren tegen engels taalimperialisme, even hard als tegen franstalig | |||
uiteraard |
![]() ![]() ![]() |
25 | 67,57% |
neen. |
![]() ![]() ![]() |
12 | 32,43% |
Aantal stemmers: 37. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Universitair onderzoek moet geen elitair internationaal onderonsje zijn. Anders verliest het zijn hele maatschappelijke relevantie. Universitair onderzoek moet open staan voor het volk, en dient dus in de volkstaal gepubliceerd te worden. En als die onderzoeker uit Arizona dat niet verstaat, dan is dat zijn probleem.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 10 december 2006 om 22:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
|
![]() Waarom hebben ze destijds de Latijnse Mis afgeschaft? juist ja, het gebeuren toegankelijk maken voor het gewone volk. Dat een Amerikaan of een Spanjaard de hoogmis niet kan meevolgen is idd een gevolg hiervan. Maar dat weegt niet op tegen de voordelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Vreemdeling
|
![]() Voor bepaalde richtingen vind ik het een goede zaak. Richtingen die bv. zeldzaam zijn en zich zouden richten op de internatinale markt of richtingen die iets te maken hebben met informatica. Al de rest zou wel in het NL moeten blijven.
Heb zelf informatica gestudeerd en ik weet nog hoe belachelijk we het vonden dat we moesten wachten op de cursussen die in het Engels kwamen en moesten worden vertaald naar het NL, gevolg was dat we in de klas windows 98 moesten leren terwijl iedereen met XP werkte. Ik was dan ook blij dat we in het hoger veel informatica in het Engels kregen, net omdat die meer up to date is. Er is nu eenmaal meer informaticakennis in het Engels. Engels staat zelfs gelijkgesteld aan Frans in informaticarichtingen. Voor informatica vind ik het dan ook een goede zaak, maar ik kan me niet inbeelden dat als je bv. geschiedenis gaat studeren dat in het Engels is of een andere taal dan het Nederlands. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
|
![]() Citaat:
Fundamenteel wetenschappelijk onderzoek is een internationaal gebeuren. Dat ontkennen getuigt van nogal wat naïviteit. Ik haal mijn informatie uit buitenlandse publicaties, ik werk samen met andere onderzoeksgroepen, omdat zij de expertise hebben om bepaalde segmenten te karakteriseren. Navelstaren hoort niet thuis in fundamenteel onderzoek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
|
![]() sorry maar het Catalaans is een andere taal dan het Spaans. Of jij weet er helemaal niks vanaf.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
edit: de internationale topstudenten.... Laatst gewijzigd door Tavek : 10 december 2006 om 23:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Engels is nauwelijks een barriere voor de hedendaagse student. Aan de Technische Universiteit Delft is het bijvoorbeeld totaal geen probleem gebleken. Anderen volgen.... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Voorts heb je nog het Aragonees en het Occitaans, maar die zijn beperkt tot enkele tienduizenden sprekers. Je hebt in Spanje nog een regio (ergens in Extremdura) die zich wil afscheuren van Spanje en heraansluiting zoekt bij Portugal, maar ik weet niet of zij in het dagelijks leven Kastiliaans of Portugees spreken.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dan??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Nu ben je toch wel moe, zeker? Citaat:
Wanneer je de universiteiten in het Engels laat functioneren, creëer je een barrière tussen de universiteiten en het volk.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() "Wel, oeh-la-la, ik ben superieur want ik spreek Engels." ![]() Wij praten hiet in Vlaanderen over een "doctoraat" en niet over "ne PhD"! En, neen, ik ben geen PhD of R&D. Ik ben ne gewone boerenpummel met enkel een universitair diploma. En om u te tonen hoe ordinair ik echt ben: 's weekends ga ik naar een café en niet naar een waterbar, ik draag geen zijden broek van Versace aan met bonten zoom, en ik rij niet met een Lotus maar met een fiets. Sorry als ik niet pas in uw geglobaliseerde rotary-club...
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Voor wie is de universiteit er?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het boeit me echt niks wat ze in vlaanderen gebruiken. Overigens verdient onderzoek geen flikker ivg met consultancy en dergelijke, dus je snob opmerking gaat niet op. De meeste onderzoekers gaan in jeansbroek en Tshirt werken.....raar eh, had ge niet verwacht. Het zijn nog halve studenten. Uw strijd tegen het engels is gewoon tegen elke logica in. Ik snap er geen bal van.....mijn omgangstaal op het werk is Nederlands, maar iedere letter op een blad papier is engels. Kwestie van die Brit, Fransoos en Chinees die een paar kantoren verder zitten ook de kans te geven om het te verstaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan moet de Vlaamse Gemeenschap daar ook zijn geld niet in steken. Doe dan maar onderzoek in uw garage.
Citaat:
Citaat:
Maar dat is naast de kwestie. De Vlaamse Gemeenschap onderhoudt geen universiteiten voor een Fransoos of een Chinees, maar voor Vlaanderen.
|
||
![]() |
![]() |