![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Wie stemt er nog op de N-VA? | |||
Ik wel |
![]() ![]() ![]() |
9 | 18,00% |
Ik niet |
![]() ![]() ![]() |
41 | 82,00% |
Aantal stemmers: 50. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Je beseft toch dat het juist door het opgeven van dit punt is dat N-VA zichzelf verzwakte? Wie bedoel je trouwens precies met die 'je' die zouden verzwakken door de Vlaamse onafhankelijkheid? Vlaanderen? Vlaanderen verzwakt mijn inziens zienderogen elke dag dat het nog langer onder Belgische vlag blijft varen. Of denk je nu echt dat de vreemde, francofone heren die in Belgique nog altijd de lakens uitdelen Vlaanderen ooit liefhadden zoals ze zichzelf en het eigen volk eerst liefhebben?
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het verschil tussen de N-VA en het VB is dat deze laatste via een ondemocratisch politiek cordon van de macht wordt gehouden. Wat de macht waard is waarvan de N-VA van de CD&V mag proeven is ook duidelijk genoeg, dacht ik....
![]() |
![]() |
#43 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() Max4Westland= Guderian...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Minister-President
|
![]() NV-A had de ideale kans om héél wat echte Vlaamse kiezers binnen te halen, kiezers die het niet zagen zitten met het kartel en kiezers die nog minder moeten weten van het VB...
Echt waar, een gemiste kans. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
|
![]() Ik niet
Clemens, D.Nibelung, daiwa, Den Ardennees, Everytime, Fieseler, FISHERMAN, groen!?, ilfalco, Jazeker, Johanna, keiko, kelt, manta, Raf, Tantist, Thomas-, Verhofstadthater, vrijevlaming, xmordan, Zwartengeel Wel, wel, ziet mijn oog daar ene Clemens en ene Johanna staan?
![]() |
#47 |
|
![]() Ja en dan, vb omlaag enkele % naar bv 20 en nva omhoog naar ook 20 % (zeer extreem, gewoon als vb)!!! Wat gebeurt, de vlaamse partijen snoepen gewoon kiezers van elkaar af maar komen geen stap verder. Ze kunnen onmogelijk een meerderheid halen en dat zou alleen maar int nadeel van "vlaams" betekenen. Dan zouden de andere gewoon kunnen voortdoen zonder de nva of andere "vlaamse" partijen en zouden wij als "echte vlamingen" gewoon enkel stappen terug zetten, en hebben we geen enkel partij in de regering die onze belangen eventueel kan verdedigen!!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
|
![]() Dat is waar maar ik wil gewoon aanhalen dat wanneer ook nog eens de nva eruit is dat er dan helemaal niets is dat de vlamingen een beetje weerspiegelt. De nva weerspiegelt de vlamingen natuurlijk niet genoeg maar als zij ook weg zijn is er helemaal niets dat ons min of meer weerspiegelt dus ik ben opgelucht dat de nva met de cdv doorgaat en de toekomst zal wel uitwijzen of de cdv nva zal bedriegen of niet!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Voor mij komt deze vraag een beetje vroeg. Er is veel gebeurd de laatste dagen en nu is het eerst tijd om alles te laten bezinken en de wonden te likken.
Ik kan echter wel zeggen dat ik nog nooit zo gedesillusioneerd ben geweest in de N-VA dan vandaag. Nog nooit heb ik zo getwijfeld aan die partij. Ik wacht echter af wat de algemene ledenvergaderingen van volgende week brengen. Daarna zal ik mijn beslissing wel nemen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar ik weet (nog) niet wat het merendeel daarvan denkt. Volgende week zijn het echter in elke provincie algemene ledenvergaderingen hierover. Daar ga ik zeker naartoe, en daar zal ik wel zien wat de algemene tendens is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Gouverneur
|
![]() Ik hoop het, ik was het echt serieus aan het overwegen om lid te worden. Maar nu vind ik het al twijfelachtig of ik nog wel voor N-VA zal stemmen. Niet dat er een alternatief is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als onafhankelijke partij stevende de N-VA echter heel waarschijnlijk op de 10% af. Iets wat ze nu voor altijd mag vergeten. Indien de N-VA dit percentage had willen inzetten, samen met het VB, dan kon er ook vanuit de oppositie zware druk worden uitgeoefend op de sixpartite die we in 2007 gaan krijgen. Ze hoefden dan maar gewoon te wachten tot de regering viel om de stemmen die een regeringsval oplevert binnen te rijven. Wie mislukt krijgt nu eenmaal klappen. De oppositie spint daar altijd garen uit. D�*t zou het moment geweest zijn om actie te ondernemen. Moment dat nu niet rap meer zal komen.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 10 december 2006 om 17:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Een aantal sympathisanten komen op het besluit terug dat ze namen toen de N-VA beweerde zonder de CD&V verder te gaan. De leden die ikzelf ken zijn eveneens diep teleurgesteld. Er zijn er zelfs bij die de politiek hierdoor vaarwel zeggen. Lees de reacties eens in HLN en het is van hetzelfde. Frieda heeft intussen ook al haar ontslag gegeven als ondervoorzitter. Maar de CD&V, die is dik tevreden. Vandeurzen laat zelfs weten 'dat er geen wonden zijn geslagen'. Moet er dan nog zand zijn? |
||
![]() |
![]() |