Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 november 2003, 11:24   #41
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Vlaamse Leeuw's schermafbeelding

Standaard

Ik weet ook niet waarom Steve Stevaert zo veel keer op tv kwam in die week. Het ging altijd over het conges van Groen!, dus dan had ik eerder Vera Dua veel op tv verwacht.

N-VA voor 6.000.000 Vlamingen!!!
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2003, 11:41   #42
Pat
Parlementslid

Pat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm
Ik vind dat vRT en VTM de aandacht vrij objectief over alle partijen verspreiden, met uitzondering dan van het Vlaams Blok. De NVA krijgt zelfs teveel media-aandacht in vergelijking met hun erg geringe maatschappelijke relevantie.

Als je over subjectieve media wil spreken moet je in West-Vlaanderen wonen. WTV/Focus is precies een uitzending voor derden van de CVP (oeps, CD en V).
Ook Agalev alias Gruun krijgen in verhouding te veel media aandacht. VTM is nog steeds neutraler dan VRT wat betreft berichtgeving, dat merk je trouwens aan de politici die er aan bod komen.

Ik til zwaar aan het gebrek aan neutraliteit bij VRT daar ze gefinancierd wordt door alle belastingbetalers en bijgevolg niet onafhankelijk is. Het toppunt is echter dat diezelfde VRT klaagt over het gebrek aan neutraliteit bij de commerciële zenders in Italië (Berlusconi) of CNN.

We zouden ons beter spiegelen aan Nederland waar de zendtijd verdeeld wordt over allerlei politieke strekkingen. Voor mijn part mag iedere politieke partij of belangengroep haar eigen zendertje opstarten, zolang ze het zelf financieren. Zo'n beetje naar analogie van het (anarchistische) internet.
Oud 28 november 2003, 12:41   #43
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Kan men hier nog van journalisten spreken? Ik denk het niet! Van journalisten verwacht men een objectief oordeel en een nuchtere benadering van de zaak! De tijd van Manu Ruys en Louis De Lentedecker is al lang voorbij! Journalisten zijn nu duiders geworden die de in hun ogen domme bevolking het juiste pad moeten tonen! Zij zijn carrièristen geworden die hun slaafse houding tgo politici beloond zien met snoepreisjes, dure recepties, een kabinetjobke,...
Waarom volgen steeds meer Vlamingen het nieuws op buitenlandse zenders denk je! Omdat ze het beu zijn betutteld te worden door linkse lullen die rechts hun zakken vullen!
Amen, ik ben dan ook een trouwe kijker van de rode staatszender BBC en programma's als NOVA op de Nederlandse TV waar ze wel de pees durven opleggen.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2003, 12:44   #44
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Zomaar een vraagje. Treden in Nederland de politici ook zoveel op in spelprogrammas en praatshowtjes die niets met politiek te maken hebben ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2003, 12:46   #45
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Amen, ik ben dan ook een trouwe kijker van de rode staatszender BBC en programma's als NOVA op de Nederlandse TV waar ze wel de pees durven opleggen.
Ik kijk ook af en toe naar de BBC en naar NOVA. Soms zijn er wel interessante onderwerpen die hier behandeld worden.

Oud 28 november 2003, 13:05   #46
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brabo
Komen er zó weinig mensen op de vb-webstek dat al hun vuilspuiterij onmiddelijk naar dit forum moet gekopieerd worden?
Straf hé.

Al eens geteld hoeveel topics op de 1° pagina van Binnenland NIET over Vlaams Extremisme of het migrantenvraagstuk gaan ?

En is d�*t hét probleem van de Vlaamse gemeenschap ?

Eigenaardig. Ik dacht veeleer aan de teloorgang van onze economie en de gevolgen daarvan voor onze sociale zekerheid.

Maar ja, bij het VB hebben ze daar geen kaas van gegeten en dus blijven ze oeverloos lullen over dat "scone Vlaenderen met seynen trotschen leu" (van allochtone herkomst overigens )

Wordt eens wakker, dromers !
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2003, 17:43   #47
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alvader
Citaat:
Toch straf hé, dat de mensen die iets van politiek weten links stemmen.
Verkeerd: niemand zegt dat deze mensen iets van politiek afweten. Ten tweede, politieke standpunten zijn meestal gefundeerd op een ideologie, of op electoraal winstbejag. Het enige wat we weten is dus dat blijkbaar heel wat personen met het beroep van journalist op links gerichte partijen stemmen. Dit heeft niks te maken met "wiens ideologie is beter".
Ze zitten met hun neus op de politiek, wat zouden ze er dan niets van weten?
't is niet omdat men in een kerncentrale werkt, dat men ook die "bollekens" kan splijten.
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2003, 17:47   #48
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr
Citaat:
Komen er zó weinig mensen op de vb-webstek dat al hun vuilspuiterij onmiddelijk naar dit forum moet gekopieerd worden?
Straf hé.

Al eens geteld hoeveel topics op de 1° pagina van Binnenland NIET over Vlaams Extremisme of het migrantenvraagstuk gaan ?

En is d�*t hét probleem van de Vlaamse gemeenschap ?

Eigenaardig. Ik dacht veeleer aan de teloorgang van onze economie en de gevolgen daarvan voor onze sociale zekerheid.

Maar ja, bij het VB hebben ze daar geen kaas van gegeten en dus blijven ze oeverloos lullen over dat "scone Vlaenderen met seynen trotschen leu" (van allochtone herkomst overigens )

Wordt eens wakker, dromers !
In de plaats van aan de kant te zitten zagen begin zelf een topic he! Niemand houdt u tegen en dan komt er eens iets zinnigs uit uw klavier!
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2003, 17:55   #49
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Zomaar een vraagje. Treden in Nederland de politici ook zoveel op in spelprogrammas en praatshowtjes die niets met politiek te maken hebben ?
Ze moeten daar niet optreden in spelletjes. Men kan de debatten in de Kamer, life volgen op TV.
Met spelletjes alleen komt men niet te ver bij onze noorderburen. Dossierkennis is daar vereist. Hier kan dit natuurlijk niet. Het hoge gehalte der tussenkomsten van de Vlaams Blokkers zou hier onmiddelijk opvallen. En het stomme gestuntel en gelieg van de anderen zou er rechtstreeks tot bij de burger komen. Een burger die dan zeker een onbevoordeelt oordeel zou kunnen vellen. Een burger die dan zou horen en zien wat zijn zogezegde vertegenwoordigers doen voor hun riante wedde!
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2003, 18:06   #50
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Citaat:
Ze moeten daar niet optreden in spelletjes. Men kan de debatten in de Kamer, life volgen op TV.
Met spelletjes alleen komt men niet te ver bij onze noorderburen. Dossierkennis is daar vereist. Hier kan dit natuurlijk niet. Het hoge gehalte der tussenkomsten van de Vlaams Blokkers zou hier onmiddelijk opvallen. En het stomme gestuntel en gelieg van de anderen zou er rechtstreeks tot bij de burger komen.

Het is goed dat zulke dingen op TV komen, maar er kijkt geen kat naar, en een zender moet er in de eerste plaats toch voor zorgen dat er mensen kijken.

Wij zitten hier met de VRT wel met een uitzonderlijke situatie. Er is in Europa bijna geen enkele openbare omroep die zoveel marktpenetratie heeft. Andere openbare omroepen zijn het toonbeeld van ouwbolligheid en een gebrek aan commerciëel inzicht. De VRT is zowat de enige die succesvoll een commerciële strategie toepast. Ze brengen wat de mensen willen. Je mag nog zohard tegen commercie zijn, maar je kan toch niet verwachten dat we een omproep betalen waar niemand naar kijkt? Niemand zit te wachten op duffe live debatten uit het parlement, uitgezonders die enkele politiek freaks zoals de mensen op dit forum.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2003, 18:11   #51
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Met spelletjes alleen komt men niet te ver bij onze noorderburen. Dossierkennis is daar vereist. Hier kan dit natuurlijk niet. Het hoge gehalte der tussenkomsten van de Vlaams Blokkers zou hier onmiddelijk opvallen. En het stomme gestuntel en gelieg van de anderen zou er rechtstreeks tot bij de burger komen.

Het is goed dat zulke dingen op TV komen, maar er kijkt geen kat naar, en een zender moet er in de eerste plaats toch voor zorgen dat er mensen kijken.

Wij zitten hier met de VRT wel met een uitzonderlijke situatie. Er is in Europa bijna geen enkele openbare omroep die zoveel marktpenetratie heeft. Andere openbare omroepen zijn het toonbeeld van ouwbolligheid en een gebrek aan commerciëel inzicht. De VRT is zowat de enige die succesvoll een commerciële strategie toepast. Ze brengen wat de mensen willen. Je mag nog zohard tegen commercie zijn, maar je kan toch niet verwachten dat we een omproep betalen waar niemand naar kijkt? Niemand zit te wachten op duffe live debatten uit het parlement, uitgezonders die enkele politiek freaks zoals de mensen op dit forum.
Sorry, maar als het voor de platte commercie te doen is kijk ik wel naar VTM of VT4! De staatsomroep moet juist durven tegen de stroom ingaan en een meerwaarde voor de kijkers betekenen! Kijk maar naar de BBC, waar men documentaires op een vlotte, toegankelijke manier geeft zoals time commanders!
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2003, 20:55   #52
Domme Nik
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Het antwoord is : NEEN. De debatten in de Nederlandse Tweede kamer vergelijken met het geschreeuw in het Vlaamse parlement is zoals Real Madrid vergelijken met FC Bommerskonte.
Domme Nik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2003, 21:01   #53
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw
Ik weet ook niet waarom Steve Stevaert zo veel keer op tv kwam in die week. Het ging altijd over het conges van Groen!, dus dan had ik eerder Vera Dua veel op tv verwacht.
dat is de zoveelste poging om de kiezer te overtuigen om zeker niet voor het Vlaams Blok te stemmen maar dat zal allemaal niet helpen
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2003, 06:54   #54
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:

In de plaats van aan de kant te zitten zagen begin zelf een topic he! Niemand houdt u tegen en dan komt er eens iets zinnigs uit uw klavier!
Hier verschillen we duidelijk van mening.

Het komt mij namelijk voor dat het hier regent aan alweer nieuwe zaag-topics van extreem-rechts allooi waardoor ernstige topics naar de achtergrond verdwijnen.

Mijnheer Hyoens heeft bv geen mening over deze niet-flamingante kartelbesprekingen. Noch over de teloorgang van de vlaamse ondernemingszin. Of de voorstellen van Vlaams premier Somers in dit verband.

Allemaal ondergeschikt aan de merkwaardige vlaamse peptalk van Mr Hyoens.

Zelfs een poll over het vertrouwen in de toekomst van onze pensioenen,bv. werd nauwelijks beantwoord en verdween in de korste keren van het zichtbaar toneel. En mijn recentste, positieve thread ontsnapte ook al aan de aandacht van uw doorluchtigheid.

Zo zie je maar waar jouw accenten liggen op dit forum.
Oud 29 november 2003, 11:35   #55
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw
dat is de zoveelste poging om de kiezer te overtuigen om zeker niet voor het Vlaams Blok te stemmen maar dat zal allemaal niet helpen
Meer uitleg graag.

Oud 29 november 2003, 11:42   #56
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
dat is de zoveelste poging om de kiezer te overtuigen om zeker niet voor het Vlaams Blok te stemmen
En dat terwijl het Vlaams Blok zich zo positief uitlaat over de andere partijen !

Een echte schande !
Oud 29 november 2003, 13:22   #57
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

Sorry, maar als het voor de platte commercie te doen is kijk ik wel naar VTM of VT4! De staatsomroep moet juist durven tegen de stroom ingaan en een meerwaarde voor de kijkers betekenen! Kijk maar naar de BBC, waar men documentaires op een vlotte, toegankelijke manier geeft zoals time commanders!
Tussen platte commerce en Albanese staatstelevisie is er nog een hele wereld van mogelijkheden.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2003, 23:27   #58
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
wij doen graag de moeite voor u om de discussies los te weken en het werkt zelfs democratisch !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2003, 00:15   #59
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niels!
Erg dat ze zich bij NV-A hiermee moeten bezighouden. Hebben die iemand in dienst die fulltime tv kijkt?
De N-VA telt nog altijd meer intellectuelen en degelijke politici dan het teletubbieclubje van onnozel steve'ken.
Ach ja, het Vlaams Blok telt nog meer degelijke politici dan het rode zootje ongeregeld en dat zegt al heel wat...
Vlaanderen_onafhankelijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2003, 04:35   #60
Brabo
Parlementslid

Brabo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Domme Nik
Citaat:
Het antwoord is : NEEN. De debatten in de Nederlandse Tweede kamer vergelijken met het geschreeuw in het Vlaamse parlement is zoals Real Madrid vergelijken met FC Bommerskonte.
Hier ziet u Mat Herben van Real Madrid in actie:

Brabo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be