Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 11 december 2006, 21:07   #41
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Nog niets over gelezen, doch eventjes “opgepikt” op radio 1 deze morgen...

In Borgerthout, zaal Roma heeft men in het voorbije weekend een poging gedaan om een of twee Marokkaanse theaterstukken of zoiets op te voeren, eigenlijk met de positieve bedoeling om via die manier iewat meer integratie in de hand te werken. Door Marokkanen, voor Marokkanen, en iedereen wellicht.
Maar ze hadden een beetje buiten de waard gerekend...

Bleek dat er een heel eind voor de opvoering een aantal lieden, met lange gewaden en baarden( drie keer raden wat voor soort mensen – en het waren geen verklede Vbers) stonden te protesteren aan de ingang, probeerden de mensen te overhalen om niet binnen te gaan. Theater en muziek... en zelfs drank, dat was niet “halal, haman...” of weet ik wat voor vreemde bullshit. Ze gingen zelfs zo ver om reeds aan het dichtsbijzijnde bushokje te mensen te intimideren en kaartjes uit hun handen te rukken indien ze daar de kans toe zagen.
Later kwamen een aantal van de gekende vreemde crapuulbendes, hoofdzakelijk gastjes van 10 tot 14 jaar, die ramen van de zaal kapot gooiden, de inkomdeur beschadigden, binnengeraakten en daar ook een slagveld van maakten. En nog wat later, zoals gewoonlijk, “spoorloos verdwenen”, zoals het meeste crapuul dat hier rondloopt.

Ik woon niet in de streek, ik kan me op een aantal details best vergissen, en ik probeer hier zo goed mogelijk weer te geven wat ik in dit interview hoorde. Het zal wel niet zo zijn dat dit voorvalletje de grote pers en de tv-berichten halen, want compleet niet-politiek-correct, uiteraard. Enfin, we zien wel...

Eigen conclusie: gewoon walgelijk.
Toont weer aan dat onze democratie door bepaalde lieden gewoon gebruikt word om hier druppelsgewijs hun islamfacisme binnen te loodsen, tot ze sterk genoeg zullen staan om helemaal “op onze kop te schijten” – vergeef me de uitdrukking, maar ze is ten minste duidelijk.
En maar lullen en zeveren over “racisme” vanwege onze bevolking naar hen toe. Proficiat aan diegenen die dat promoten en opdringen via wetten, rechtspraak enz.
De vele “goede vreemdelingen” verwijt ik dat ze o zo weinig doen om dit onmogelijk te maken, en zo goed als niks om die kerels aan te pakken. Ze kijken er naar, en ze wachten af... wellicht uit schrik van hun eigen “stoottroepen”.

Tot over vijftig jaar of zo.
Allah is groot!
Dergelijke incidenten zijn een duidelijke indicatie dat een multiculturele maatschappij een autoritaire politiestaat vereist.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2006, 23:24   #42
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Je zou bijna denken dat andev op voorhand had afgesproken met die fundamentalisten, zoals hij er als de kippen bij is met zijn haatberichtje.

Voor degenen die nog steeds met hun kop in het zand zitten : de multiculturele samenleving is een mondiale realiteit. Mensen die daartegen zijn kunnen evengoed tegen zure citroenen, slecht weer of het vallen van de bladeren zijn.

Als je de maatschappij niet aankunt, wordt dan kluizenaar in de woestijn of zo.
Doki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2006, 23:26   #43
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Je zou bijna denken dat andev op voorhand had afgesproken met die fundamentalisten, zoals hij er als de kippen bij is met zijn haatberichtje.
..
Zozo, een berichtje waarin men gewoon de feiten relateert is een "haatberichtje"? Interessant.
Oud 11 december 2006, 23:29   #44
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Ook grappig is dat Andev - alhoewel hij het nota bene op de Radio1 had gehoord - er in zijn bericht van uit ging dat het wel zou doodgezwegen worden in de pers. De waarheid is achter dat het zowat overal aan bod kwam in de media en dat iedereen het erover eens is dat het onaanvaardbaar is. Dat is natuurlijk vervelend voor islam-bashers, want dat past niet in hun kraam. Ze hebben ook nog steeds niet door dat die bende idioten die protesteerden islamisten waren. En dat er ook verschillende moslims aanwezig waren op de concerten zelf.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2006, 23:31   #45
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Basy Lys :
"dat was niet “halal, haman...” of weet ik wat voor vreemde bullshit" enz.
Objectieve berichtgeving veronderstel ik?
Oud 11 december 2006, 23:34   #46
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
VERDORIE!!! Nu weet ik ineens waarom er op die 0110 concerten amper of geen moslim-allochtonen te zien waren! Dit was ONREIN!!!

Dat den Barman daar zelf niet aan gedacht heeft! De Monoculturalist! En maar ZIJN cultuur willen opdringen aan die mensen! Een échte schande is het.
Dacht je nu echt dat de gemiddelde moslims er zo over denkt, Circeje? En wie dacht je dat er voor de muziek zorgde die avond? Waarschijnlijk zal je uitleg weer zijn dat de talrijke moslimmuzikanten hun eigen godsdienst niet kennen. Zoals die vrouw in de supermarkt hé!
Oud 11 december 2006, 23:36   #47
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Ook grappig is dat Andev - alhoewel hij het nota bene op de Radio1 had gehoord - er in zijn bericht van uit ging dat het wel zou doodgezwegen worden in de pers. De waarheid is achter dat het zowat overal aan bod kwam in de media en dat iedereen het erover eens is dat het onaanvaardbaar is. Dat is natuurlijk vervelend voor islam-bashers, want dat past niet in hun kraam. Ze hebben ook nog steeds niet door dat die bende idioten die protesteerden islamisten waren. En dat er ook verschillende moslims aanwezig waren op de concerten zelf.
Edina Edina toch...
Zou er nog moeten aan mankeren dat dit niet afgekeurd zou worden door iedereen.
Alleen mis ik het afkeuren door de moslimgemeenschap zelf.
Plus dat ik van mening ben dat deze personen onmiddelijk uit Belgie worden gezet (betreffende de fundi's uiteraard).
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2006, 00:03   #48
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
Alleen mis ik het afkeuren door de moslimgemeenschap zelf.
Je moet het natuurlijk willen horen hé. Ik heb alleen maar afkeurende reacties gehoord uit de moslimgemeenschap.

Citaat:
Plus dat ik van mening ben dat deze personen onmiddelijk uit Belgie worden gezet (betreffende de fundi's uiteraard).
Het gaat meer dan waarschijnlijk om Belgen. Naar waar wou je ze voeren? En zullen we dat dan met alle fundi's doen, ongeacht hun al dan niet religieuze achtergrond?
Oud 12 december 2006, 00:21   #49
sodoirt
Banneling

Standaard

Citaat:
Je moet het natuurlijk willen horen hé. Ik heb alleen maar afkeurende reacties gehoord uit de moslimgemeenschap.

Het gaat meer dan waarschijnlijk om Belgen. Naar waar wou je ze voeren? En zullen we dat dan met alle fundi's doen, ongeacht hun al dan niet religieuze achtergrond?
Wat noem jij nu "de moslimgemeenschap"? De Oumma? De gelovigen? Kun je wat preciser zijn?

Als het Belgen zijn met dubbele nationaliteit dan kan men ze desnoods verplichten te kiezen voor één van de twee!
sodoirt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2006, 00:38   #50
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik wil het horen ze...geef mij wat links van moslims gerelateerde sites in Belgie waarop dit voorval besproken is.
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2006, 00:49   #51
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor degenen die nog steeds met hun kop in het zand zitten : de multiculturele samenleving is een mondiale realiteit. Mensen die daartegen zijn kunnen evengoed tegen zure citroenen, slecht weer of het vallen van de bladeren zijn.
Kon je dat niet gaan vertellen tegen die lieden met lange gewaden en baarden ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2006, 08:31   #52
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Natuurlijk Bobke, tegen alle struisvogels (ook die met baarden) die zich liever ingraven in hun utopieën dan de realiteit in de ogen te kijken, en daarbij nog van iedereen eisen om hen in die waanzin te volgen ook.
Oud 12 december 2006, 08:40   #53
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Zoals al meermalen is gebleken zwijgt de meerderheid van de moslims wanneer extremistische elementen de toon bepalen. Bijna nooit komen er afkeurende reacties. De reden is simpel: de elementen die de moslimfundamentalisten bepleiten, vormen nu eenmaal deel van de islam.
Moeten alle moslims zich verantwoordelijk voelen voor wat een stelletje onverlaten uitspookt? Die afkeurende reacties zijn er, reken maar.
Ik voel me zeker niet geroepen om te gaan protesteren wanneer christenen het een en ander uitsteken, onze wetten zouden beter strenger worden, straffen zwaarder, of nog beter: zo'n mensen passen niet in onze maatschappij en moeten een one way ticket krijgen, maakt me niet uit naar waar, ben bereid wat meer belastingen te betalen om die tickets mee te helpen financieren.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2006, 09:34   #54
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht

Moeten alle moslims zich verantwoordelijk voelen voor wat een stelletje onverlaten uitspookt? Die afkeurende reacties zijn er, reken maar.
Ik voel me zeker niet geroepen om te gaan protesteren wanneer christenen het een en ander uitsteken, onze wetten zouden beter strenger worden, straffen zwaarder, of nog beter: zo'n mensen passen niet in onze maatschappij en moeten een one way ticket krijgen, maakt me niet uit naar waar, ben bereid wat meer belastingen te betalen om die tickets mee te helpen financieren.

ola Laya,

onze maatschappij, onze samenleving moet er net garant voor staan dat ook zulke mensen hun mening moeten kunnen uiten (dat ze mensen de toegang beletten is dan weer een stap te ver, voor alle duidelijkheid). Dat is net het verschil tussen vrijheid en democratie en ... totalitaire regimes, ook net daarom is het belangrijk,dat de Moslim Executive en moslim-politici afstand zou nemen van zulke groupuscules.
Maar mensen buitenzetten omwille van een mening ?! dat is drie stappen te ver hoor. Criminelen, oplichters, die mag, liever zou men moeten, buitenkieperen.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2006, 09:35   #55
Wimpeus
Gouverneur

Standaard

Citaat:

Oorlog, armoede, hongersnood, ziekte, genocide, ongelijkheid...zijn ook allemaal mondiale realiteit. Dienen we ons volgens u daar dan ook zo maar bij neer te leggen zonder enige vorm van argumentatie, protest, dialoog en mogelijke kans op verbetering ?
Volgens mij bent u als aspirant-politiek correct persoon juist degene die de kop in het zand wenst te steken (ik vermoed zelfs dat u bijna een nieuwe oliebron gaat aanboren) indien u stelt dat een multiculturele samenleving gewoon dient aanvaard te worden zonder vraagtekens te plaatsen bij de vele problemen dewelke deze met zich brengt en uw ogen te sluiten voor elk mogelijk incident dat uw beeld van een idealistische perfecte wereld zou kunnen aantasten.
Om uw laatste zin on topic te gebruiken: als bepaalde moslims het niet aankunnen dat in onze maatschappij alcohol gedronken wordt, muziek gemaakt wordt, gelachen wordt met godsdienst enzovoort, dan kunnen zij ook beter kluizenaar worden in de woestijn.
Wimpeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2006, 10:44   #56
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Je wilt het niet begrijpen en aanvaarden, nietwaar...
Het is me niet te doen om "haatberichtjes" rond te sturen voor de lol of zo.
Ik ben wel de mening toegedaan dat die voorvallen niet onder de kast mogen geveegd worden, dat er moet kunnen over gediscussieerd worden, dat er iets kan worden aan gedaan wanneer genoeg mensen er weet van hebben en beginnen meer druk uit te oefenen. Al zijn dat het miljoen kiezers van het VB, kan me niet schelen, maar er moets iets gebeuren en liefst in de komende jaren, of het is te laat. Zo simpel is dat.

Ik herneem hier opnieuw de woorden van een radiojournalist, deze morgen:" ... in Antwerpen is de intolerante islam in opgang. Indien we deze gang van zaken niet aanpakken zouden we er wel eens dik spijt kunnen van hebben..." Zo iets, ongeveer.

Wat later, rond 9uur, een correspondente uit het Verenigd Koninkrijk:" ...vooral in Engeland zijn de harde-lijn islam-aanhangers zich aan het roeren. Ruim veertig % van de islam-adepten zijn voorstander van de invoering van de sharia, en vinden dat beter dan de wetten van het land zelf enz" Dan liet ze een klankband horen van roepende en tierende islamfacisten met hun allah-akbar-gedoe (sorry voor de schrijffouten, het is me het opzoeken niet waard). Een meute opgezweepte idioten die hun verachting uitspuwen voor het land waar ze zich laten onderhouden, en voor de inwoners ervan die niets meer dan ongelovige honden zijn die ten gepaste tijde op hun nummertje zullen worden gezet...

Schrikwekkend... is dat de toekomst die ons te wachten staat?

De islam is een pest voor Europa, letterlijk en figuurlijk. Indien er in de komende jaren in een aantal Europese landen geen politiekers aan de macht komen die tegen dat soort lieden zullen zeggen: tot daar, en niet verder of we gooien jullie het land uit, dan is het binnen een paar tientallen jaren gedaan met het Europa zoals we het al vele jaren kennen.

"Als je de maatschappij niet aankunt enz"? Ik hoef "die" maatschappij die ons naar de ondergang aan het leiden is niet te aanvaarden: ik ben niet gek. Die "mondiale maatschappij" van jou, "die een feit is", is evenzeer een feit als de pest het was tijdens de middeleeuwen. Jij kunt maar blijven hopen dat zoveel mogelijk mensen zolang mogelijk met hun kop in het zand blijven zitten en zodanig bezig zijn met hun drukke eigen kleine leventje dat ze niet beseffen wat er rond hen gebeurt en wat hen, en vooral hun opvolgers te wachten staat...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2006, 11:03   #57
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als je met je neus nog eens op de feiten word gedrukt, is dat "grappig"? En voor jou is het belangrijkste van dat bericht of het "al dan niet doodgewegen" zou worden?
Zou je niet beter naar de inhoud en de betekenis van dit "voorvalletje" kijken, en daar kommentaar op geven? Het is vervelend voor de "islam-bashers enz"??? Natuurlijk is elk weldenkend mens daar tegen, en zal dit onaanvaardbaar vinden. Maar daarmee verdwijnt het probleem niet uit onze wereld, en nog minder indien we doen alsof we van niets weten
...
Je moet echt niet doen alsof het over een een paar enkelingen gaat en een paar losgeslagen tieners die wat amok maken, en de daarop gemaakte opmerkingen overbodig en misplaatst zijn.

Die voorvalletjes komen weer stilaan meer in de media de laatste tijd, omdat bepaalde lieden die daar de hoge trom roeren beginnen te beseffen dat hun multicul-correct-gezuiverde berichtgeving de mensen op de heupen begint te werken en ze er het tegenovergestelde effect mee bereiken.

Ik blijf wel de indruk hebben dat je het allemaal goed bedoelt hoor, Edina. Beschouw die niet als een persoonlijke vete van een "islam-basher"...
Uiteindelijk, met alle berichten en problemen die van dicht of ver, hier en elders in de wereld, iets met die islam en zijn aanhangers te maken hebben, kun je moeilijk een "islam-lover" zijn, dacht ik zo...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2006, 11:10   #58
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Van de VB site:

Citaat:
Moskee Bangladesh

12.12.2006 10.12u - De incidenten aan de Antwerpse multiculturele cultuurtempel ‘De Roma’ zinderen nog na in de pers. Afgelopen weekend protesteerden radicale moslims aan de ingang van de zaal tegen een optreden van twee Marokkaanse muziekgroepen. Volgens de actievoerders is muziek westers, onrein en in strijd met de islam. Later op de avond sloegen enkele Marokkaanse jongeren een glazen inkomdeur stuk.

Gazet van Antwerpen pakte gisteren uit met het nieuws en publiceerde ook een foto van de conservatieve moslims. De foto doet bij buurtbewoners meteen een belletje rinkelen. “Dat is den Tarik van moskee Bangladesh”, klinkt het. De krant schrijft dat de actievoerders behoren tot de zogenaamde da’wah tabliegh, een radicale strekking of sekte binnen de islam. Volgens Gazet van Antwerpen is de da’wah tabliegh “een beetje te vergelijken met de Jehova’s getuigen’, een wat ongelukkige vergelijking.

De da’wah tabliegh ontstond in Pakistan en vertegenwoordigt een zeer conservatieve interpretatie van de islam die ook in Europa stevig wortel heeft geschoten. De aanhangers waken over het gedrag, de kleding en de islamitische ‘etiquette’ van moslimjongens en –meisjes. En ze proberen ook niet-moslims te bekeren. De krant schat dat er in provincie Antwerpen zo’n 400 aanhangers zijn.

Lex Molenaar schrijft in een commentaarstuk dat de organisatie “infiltreert in moskees en verenigingen” en dat ze zich gedragen als “een soort gedachtepolitie”. Er bestaat in dit land godsdienstvrijheid, maar het lijkt er toch meer en meer op dat sommige radicale clubjes die vrijheid misbruiken om hun radicale gedachtegoed te verspreiden en de integratie te boycotten. We vragen ons af wat ‘den Tarik’ en zijn zielsverwanten allemaal vertellen in ‘moskee Bangladesh’. En we kunnen alleen maar hopen dat ze goed in de gaten worden gehouden door de staatsveiligheid. Of hebben die het te druk met het volgen en pesten van Vlaams Belangers?

Molenaar: “Groepen zoals de ‘da’wah tabliegh’ moeten goed in kaart gebracht worden en in de gaten worden gehouden. Het verscheuren van toegangstickets voor De Roma is niet echt een terroristische actie, maar de steppingstonetheorie zegt dat dergelijke daden vaak steeds verder gaan. Bij een – gelukkig – beperkte groep moslims in Antwerpen rukt de radicalisering op. Dat mogen we niet laten gebeuren, want we krijgen er achteraf dik spijt van.” Inderdaad. Een handvol godsdienstfanaten kan volstaan om voor een hoop ellende te zorgen.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2006, 11:43   #59
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Je wilt het niet begrijpen en aanvaarden, nietwaar...
Het is me niet te doen om "haatberichtjes" rond te sturen voor de lol of zo.
Ik ben wel de mening toegedaan dat die voorvallen niet onder de kast mogen geveegd worden, dat er moet kunnen over gediscussieerd worden, dat er iets kan worden aan gedaan wanneer genoeg mensen er weet van hebben en beginnen meer druk uit te oefenen. Al zijn dat het miljoen kiezers van het VB, kan me niet schelen, maar er moets iets gebeuren en liefst in de komende jaren, of het is te laat. Zo simpel is dat.

Ik herneem hier opnieuw de woorden van een radiojournalist, deze morgen:" ... in Antwerpen is de intolerante islam in opgang. Indien we deze gang van zaken niet aanpakken zouden we er wel eens dik spijt kunnen van hebben..." Zo iets, ongeveer.

Wat later, rond 9uur, een correspondente uit het Verenigd Koninkrijk:" ...vooral in Engeland zijn de harde-lijn islam-aanhangers zich aan het roeren. Ruim veertig % van de islam-adepten zijn voorstander van de invoering van de sharia, en vinden dat beter dan de wetten van het land zelf enz" Dan liet ze een klankband horen van roepende en tierende islamfacisten met hun allah-akbar-gedoe (sorry voor de schrijffouten, het is me het opzoeken niet waard). Een meute opgezweepte idioten die hun verachting uitspuwen voor het land waar ze zich laten onderhouden, en voor de inwoners ervan die niets meer dan ongelovige honden zijn die ten gepaste tijde op hun nummertje zullen worden gezet...

Schrikwekkend... is dat de toekomst die ons te wachten staat?

De islam is een pest voor Europa, letterlijk en figuurlijk. Indien er in de komende jaren in een aantal Europese landen geen politiekers aan de macht komen die tegen dat soort lieden zullen zeggen: tot daar, en niet verder of we gooien jullie het land uit, dan is het binnen een paar tientallen jaren gedaan met het Europa zoals we het al vele jaren kennen.

"Als je de maatschappij niet aankunt enz"? Ik hoef "die" maatschappij die ons naar de ondergang aan het leiden is niet te aanvaarden: ik ben niet gek. Die "mondiale maatschappij" van jou, "die een feit is", is evenzeer een feit als de pest het was tijdens de middeleeuwen. Jij kunt maar blijven hopen dat zoveel mogelijk mensen zolang mogelijk met hun kop in het zand blijven zitten en zodanig bezig zijn met hun drukke eigen kleine leventje dat ze niet beseffen wat er rond hen gebeurt en wat hen, en vooral hun opvolgers te wachten staat...
Ik begrijp dat mensen zich zorgen maken als ze zien hoe extremisten ontoelaatbare zaken in onze samenleving introduceren, zoals het beknotten van iemands vrijheid op basis van pseudo-religieuze poespas. Ik maar me daar ook zorgen over, en er is de laatste tijd inderdaad een opstoot van dit soort voorvallen dus dat moet sterk in de gaten worden gehouden. We moeten ook durven ingrijpen als dat nodig is, door die mensen gepast te bestraffen. Ik wil ook beamen dat er in media en politiek lange tijd (en nu nog) veel te omfloerst is gesproken over deze problemen. We moeten duidelijk durven zeggen dat in een moderne democratische staat als België een radicale beleving van Islam onverenigbaar is met onze waarden en dus onaanvaardbaar.

Maar wat jij in je bijdrage insinueert gaat veel verder, je stelt heel de Islam gelijk aan de uitspattingen van een kleine kern hardliners, en dat is fout. Hiermee beledig je een grote groep gematigde moslims in de vredelievende beleving van hun geloof en creëer je een klimaat van "wij tegen hen", "Vlamingen tegen Moslims". Sterker nog, je wil de Islam bewust belachelijk maken en als minderwaardig voorstellen door je goedkope opmerkingen �* la "Hamam Halal". Dat botst diepgelovige Moslims tegen de borst, daar kan je toch wel inkomen hoop ik? In feite maak je daar alleen jezelf belachelijk mee. De KKK in de US beweren grote Christenen te zijn, maar je gaat toch ook niet heel de Christelijke leer gelijk stellen aan het gedrag van die racistische punthoed pipo's?

En dan nog een reactie op de steeds weerkerende idee om moslim misdadigers "terug te sturen" naar hun land van herkomst. Ik vind dat een raar idee. In veel gevallen gaat het om mensen met de Belgische nationaliteit, dus naar waar zou je die "terugsturen"? Migratiedynamiek is geen postorderbedrijf met een naverkoopservice waarnaar je defecte exemplaren kunt terugbrengen. Of denk je dat die extremisten hun leven gaan beteren eens ze in hun "land van herkomst" zijn aangekomen?
Oud 12 december 2006, 11:49   #60
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind dat een raar idee. In veel gevallen gaat het om mensen met de Belgische nationaliteit, dus naar waar zou je die "terugsturen"?
Vermits die belgische nationaliteit slechts hun "tweede" nationaliteit is en gewoon als schaamlapje dient, zie ik geen enkel probleem om ze terug te sturen naar het land van hun "eerste" nationaliteit die blijkbaar onveranderd moet blijven en die ze zelf generatie na generatie zeer doelbewust en ONVERPLICHT doorgeven aan hun kinderen.

Iemand die zich échte Belg voelt heeft er geen behoefte aan zijn kinderen aan te geven aan de Marokkaanse of Turkse ambassade.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be