Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 november 2003, 19:44   #41
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

terzijde : Arafat zit ZELF achter de organisatie van de terreuraanslagen, in samenwerking met de overige extremistische organisaties als Hamas & Palest. Jihad ...don't front !
Oud 30 november 2003, 19:45   #42
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

terzijde : Arafat zit ZELF achter de organisatie van de terreuraanslagen, in samenwerking met de overige extremistische organisaties als Hamas & Palest. Jihad ...don't front !
Oud 30 november 2003, 20:55   #43
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ik veroordeel die aanslagen ook, maar wat voor invloed heb ik?

Arafat zal die aanslagen veroordelen, maar wie weet wat ie tegen zijn tussenpersonen verteld?

Als je Churchill's redevoeringen hoort, dan zou je durven denken dat ie gelijk heeft. Om maar een voorbeeld aan te halen.
Terwijl hij even oorlogszuchtig was als zijn Duitse tegenhanger.
Oud 30 november 2003, 21:06   #44
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Vlaamse Leeuw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lyot
En waarom denkt u dat Arafat zelf achter deze aanslagen zit?

N-VA voor 6.000.000 Vlamingen!!!
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2003, 21:47   #45
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Vlaamse leeuw denkt,en vraagt

Citaat:
Misschien wegens zijn ogenschijnlijk onvermogen ze te stoppen, zijn zwakke stelling als leider van de Palestijnen, en het steeds aangroeiende persoonlijke fortuin?

Sorry ,Arafat is opgekropen als terroristje naar de leider van een volk.

Een goeie leider kan wel zijn volk onder de duim houden. Wij Vlamingen blijven toch ook rustig?
Oud 30 november 2003, 21:51   #46
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Vlaamse Leeuw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Misschien wegens zijn ogenschijnlijk onvermogen ze te stoppen, zijn zwakke stelling als leider van de Palestijnen, en het steeds aangroeiende persoonlijke fortuin?
Er is een verschil tussen het onvermogen om aanslagen te stoppen en er zelf achter te zitten.

Kunt u mij cijfers geven die uw stelling over het aangroeiend persoonlijk fortuin van Arafat staven.

N-VA voor 6.000.000 Vlamingen!!!
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2003, 21:56   #47
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Neen, ik heb geen concrete cijfers, ik heb alleen de informatie die de media me verschaft, uit hoofde van het IMF.

Dus nee, ik heb persoonlijk Arafats bankrekeningstand in Zwitserland(waar vrouw en dochter verblijven) nooit bekeken.

Ik weet wel dat Arafat als leider van zijn "volk" vrij impotent is. Hij kan ze niet bewapenen om een echte oorlog te starten, en hij kan ze niet rustig genoeg krijgen om echte vredesgesprekken te starten.
Oud 30 november 2003, 22:42   #48
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dus u wilt m.a.w. zeggen dat als het Israëlische leger Hamas leiders dood, dit dan geen moordaanslag is, maar zelfverdediging.
Inderdaad, dat hebt u goed begrepen. En mocht het u nog niet zijn opgevalle, in 85% van de gevallen zijn die aanslagen een antwoord op een zelfmoordaansalg, Israel kondigt ze zelfs aan
Of dit op korte termijn de aanslagen zal tegenhouden laat ik uiteraard in het midden

Citaat:
De PLO was oorspronkelijk een terroristische organisatie die ook zelfmoordaansalgen pleegde,die niets anders tot doel had dan de vernietiging van Israel, gelukkig is die visie nu al iets gematigder, maar inderdaad, Arafat zit er nog altijd. Bovendien was Arafat het brein achter de gijzeling en dood van 11 Israelische atleten op de olympische spelen in Munchen 1972. Zijn fatah-beweging staat ook nu nog in nauw contact met de Al-Aqsa brigades die nu noggeregeld zelfmoordaanslagen plegen. Bovendien bracht een rapport van het IMF naar buiten dat Araft heel wat van de ontwikkelingshulp doorsluist naar zijn familie in Zwitserland
Als u gelooft dat deze man vrede kan brengen, dan zit u er helemaal naast vrees ik
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2003, 23:02   #49
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

ik zal morgen antwoorden.. vandaag rest er mij geen tijd meer..
Oud 1 december 2003, 07:19   #50
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

[quote="boer_bavo"]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9

Noem mij dan eens de laatste grote conflicten tussen landen met atoomwapens? Kashmir hoor ik je zeggen. Inderdaad. Maar écht geëscaleerd is het daar ook niet. Volgens mij was de situatie zonder kernwapens wél geëscaleerd.
Pakistan en india zijn dan misschien wel gek genoeg om een conventioneele oorlog te starten (en dat ze dat niet gedaan hebben is niet het gevolg van kernwapens maar omdat india een stuk sterker is) . Maar hun land is nog steeds niet ten dele onder controle van terroristen. De west bank en gaza wel de kernwapens die jij leverd zouden binnen enkele dagen onder controle van hamas of dergelijke organisatie staan. Die organisatie heeft geen enkel probleem om die te laten afgaan in israel met alle gevolgen van dien .

[quote]
In feite kan Israël nu ongestraft militaire agressie uitoefenen (al dan niet met een nuttig doel), want de palestijnen trekken militair op niks.[quote]

Zo afgesproken in de oslo akkoorden . Ondertekend door arafat dus.

Citaat:
Als de palestijnen de mogelijk hadden om een atoombom op Tel-Aviv te droppen. Ik denk dat ze op zijn minst subtieler zouden onderhandelen.
Probleem is dat de palestijnen dat zouden gebruiken om alle joden uit het midden oosten te krijgen. Dit is onmogelijk en raad eens wat er dan zou gebeuren. Heel kortzinnig en sorry dat ik het zeg stom om te denken dat zoiets de situatie zal oplossen. Meer wapens za de situatie nooit oplossen en dat geld voor beide kanten . Jij denkt net hetzelfde als sharon tussen haakjes.
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2003, 07:23   #51
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Ideaal had geweest dat ze al een atoombom hadden als de Israëli zich er kwamen vestigen.
Nogal moeilijk ziende dat er de laatste paar honderd jaar constant joden daar gewoond hebben.

Je beseft toch dat israel het land is?
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be