Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 16 december 2006, 19:46   #41
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Anna, Derk,

Even verduidelijken : De threads waar ik op doel zijn niet deze die beginnen met een kritische bedenking of analyse van de Islam. Mij gaat het om de threads die beginnen met pakweg "Bank overvallen door bende in Molenbeek", waaruit dan natuurlijk onmiddelijk blijkt dat de daders Moslims waren en waaruit dan 2 regels later het besluit volgt dat heel de Islam een vijandige en minderwaardige cultuur is.
Dus met andere woorden, threads die duidelijk een voorzet geven voor een orgie aan racistische kletspraat.

Ik heb geen enkel probleem met threads waarin een kritisch of zelfs controversieel standpunt degelijk wordt verdedigd.

Anna, de reden waarom ik de term "racisme" gebruik is omdat dat de onderliggende motivator van deze threads is.
Als weergeven van de feiten en niet het schrijven van een sprookje volgens jou racisme is, scheelt er iets.

Er worden dagelijks meer mensen het slachtoffer van misdaden gepleegd door buitenlanders dan door mede-autochtonen. Dat is een simpel feit.

Als het vaststellen hiervan racisme is volgens jou, ken je de betekenis van dat woord niet.
Oud 16 december 2006, 19:48   #42
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Als weergeven van de feiten en niet het schrijven van een sprookje volgens jou racisme is, scheelt er iets.

Er worden dagelijks meer mensen het slachtoffer van misdaden gepleegd door buitenlanders dan door mede-autochtonen. Dat is een simpel feit.

Als het vaststellen hiervan racisme is volgens jou, ken je de betekenis van dat woord niet.
Relatief misschien, maar dan moet u ook verzachtende omstandigheden meenemen, zoals een veel lagere welvaart.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2006, 19:52   #43
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Met eigen volk eerst wordt bedoeld dat je in de naam van het volk over alle anderen heen mag walzen. Tenminste, het lijkt me in die context bedoeld.
Niet akkoord. Een volk moet op de eerste plaats sterk genoeg zijn om voor zichzelf te zorgen, wil het zich nog de problemen van een ander aantrekken.
Daarnaast is het een natuurlijke, normale, menselijke reflex dat men gemakkelijker geneigd is op te trekken met iemand uit de eigen cultuur, met eigen gedachtengoed, godsdienst, enz.
Het eigene is makkelijker herkenbaar. Dat geldt niet alleen van Vlamingen en Walen, maar ook voor andere volkeren. Waarom troepen migranten in hemelsnaam allemaal samen in bepaalde wijken, denk je? Dat geldt zovel voor pakweg de Marokkanen hier, als voor de Belgen in Spanje.
Oud 16 december 2006, 19:56   #44
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Relatief misschien, maar dan moet u ook verzachtende omstandigheden meenemen, zoals een veel lagere welvaart.
Lagere welvaart is geen excuus voor misdadigheid.

En wat is dan de oorzaak van die lagere welvaart?
Oud 16 december 2006, 19:58   #45
Boadicea

Standaard

Citaat:
Dat is bullshit. Ik ken genoeg (kans)arme autochtonen, die veel minder hebben dan veel van die allochtonen en die doen zoiets niet. De afkomst en de sociale klasse zou in mijn ogen geen excuus mogen zijn.
Oud 16 december 2006, 20:00   #46
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Lagere welvaart is geen excuus voor misdadigheid.

En wat is dan de oorzaak van die lagere welvaart?
Weinig kansen. Worden niet aangenomen etc. In Nederland zijn er duizenden net afgestudeerde Turken die niet aan een baan kunnen komen, simpelweg omdat ze Turk zijn. Dat brengt je de criminaliteit in.
Oud 16 december 2006, 20:00   #47
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Dat is bullshit. Ik ken genoeg (kans)arme autochtonen, die veel minder hebben dan veel van die allochtonen en die doen zoiets niet. De afkomst en de sociale klasse zou in mijn ogen geen excuus mogen zijn.
Had dat gezegd tegen Hitler, dan was er een massamoord voorkomen.
Oud 16 december 2006, 20:06   #48
Boadicea

Standaard

Citaat:
Had dat gezegd tegen Hitler, dan was er een massamoord voorkomen.
Geachte, als ik hier een deurwaarder zie, komt hij voor een Belg, omdat die met zijn uitkering zijn rekeningen niet meer betaald krijgt. Het beetje dat deze mensen hebben, wordt dan nog kapot gemaakt door de allochtonen, die onze wijk innemen. Of vindt jij het normaal dat ze de auto's van de Belgen beschadigen? De migranten in mijn buurt hebben geen last van inbrekers, vandalisme en gewapende overvallen. Vreemd, hé?

En nee, ik zeg niet dat de hele groep migranten crimineel is, maar een bepaald percentage is wel verantwoordelijk voor de grote meerderheid van de criminaliteit in onze maatschappij.

En jou argmunent slaat kant nog wal. Hitler heeft niets met de zaak te maken. Maar over massamoord kan ik wel het volgende zeggen: welke misdaad vind jij het ergste: een jongen van 17 doodgestoken voor een mp3 speler, gepleegd door allochtonen, of enkele miljoenen euro verduisterd door een topambtenaar, zonder dat er doden vallen?

Ik weet wat ik met meest waard vind.
Oud 16 december 2006, 20:16   #49
Boadicea

Standaard

Citaat:
Weinig kansen. Worden niet aangenomen etc. In Nederland zijn er duizenden net afgestudeerde Turken die niet aan een baan kunnen komen, simpelweg omdat ze Turk zijn. Dat brengt je de criminaliteit in.
Over Nederland kan ik niet oordelen, maar hier in België zijn er genoeg jongens, vooral van Marokkaanse afkomst, die liever geld verdienen met andere activiteiten dan studeren en solliciteren. Ik zal niet zeggen dat deze groep representatief is voor de migrantengemeenschap, maar ze wegen wel zwaar door in de criminaliteitscijfers.
Daarnaast zijn er ook genoeg Belgen die moeilijk aan werk geraken. Tot zover ik weet houdt de grote meerderheid daarvan zich braafjes aan de wet en proberen met bescheiden middelen de eindjes aan elkaar te knopen.
Oud 16 december 2006, 20:17   #50
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
De gekende linkse mantra, die echter nergens op slaat.

Liberalist, stuur ze dan naar België. Wij zitten echt verlegen om mensen die iets te bieden hebben.

Tenzij ze afgestudeerd zijn in de koranologie, dan is er zeker een job voor hen in Turkije.

Terloops: ik heb uit arren moede een Turkse student uit Turkije een stageovereenkomst aangeboden. In de hoop dat hij hier een werkvergunning zal krijgen.
Oud 16 december 2006, 20:25   #51
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Hiermee zou ik bij alle niet-racistische bezoekers van het forum "Vreemdelingenbeleid & Integratie" het idee willen lanceren om geen bijdragen meer te posten in threads die van bij de start duidelijk gericht zijn op het afficheren van racistisch gedachtengoed, zoals "Eigen volk eerst, etc."

Deze threads worden gestart door onverbeterlijke moslimbashers die niet uit zijn op een zinnige discussie maar gewoon lucht willen geven aan hun haatgevoelens. Zij hebben natuurlijk niets liever dan dat er zich een aantal mensen aandienen die het opnemen voor hun favoriete doelwit, dat werkt op hen als een rode lap op een stier.
Ik denk dat, als we met z'n allen die rode lap weghalen door een boycot van dat soort threads, deze snel zullen opdrogen. Ze zullen in elk geval minder lang worden, en sneller inactief, door gebrek aan de nodige polemiek.

Tegelijk zou ik ook willen voorstellen om meer serieuze threads op te starten in dit forum, die echt over vreemdelingenbeleid en integratie gaan.

Wat denken jullie, kan dit lukken?
Goed idee.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2006, 20:52   #52
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De gekende linkse mantra, die echter nergens op slaat.

Liberalist, stuur ze dan naar België. Wij zitten echt verlegen om mensen die iets te bieden hebben.

Tenzij ze afgestudeerd zijn in de koranologie, dan is er zeker een job voor hen in Turkije.

Terloops: ik heb uit arren moede een Turkse student uit Turkije een stageovereenkomst aangeboden. In de hoop dat hij hier een werkvergunning zal krijgen.
Dat is uw oplossing voor alles, deporteren.
Oud 16 december 2006, 21:26   #53
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
Het is bekend dat het onderwijs in Nederland te wensen overlaat, maar dat het zo erg gesteld is met de leesvaardigheid van Nederlandse kinderen doet me toch even schrikken.

Kan je nog eens opnieuw proberen?
Oud 16 december 2006, 21:37   #54
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is bekend dat het onderwijs in Nederland te wensen overlaat, maar dat het zo erg gesteld is met de leesvaardigheid van Nederlandse kinderen doet me toch even schrikken.

Kan je nog eens opnieuw proberen?
Nee, ik wou gewoon even irritant zijn.
Oud 16 december 2006, 21:47   #55
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
Nee, ik wou gewoon even irritant zijn.
Nee, wat?

Ik zal het hier nog even plaatsen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys
...

Waarop Liberalist_NL antwoordt:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL
En dan zou begrijpend lezen geen probleem zijn bij Nederlandse kinderen?
Oud 16 december 2006, 21:52   #56
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En dan zou begrijpend lezen geen probleem zijn bij Nederlandse kinderen?
Kijk eerst naar uw eigen volk. Kaffer die kan nog geen recht antwoord geven als er een pistool op z'n kop stond. Bovendien wil je niet weten hoe men op Nederlandse scholen dood wordt gegooid met tekstverklaringsopdrachten. Ik had het verkeerd gelezen, ja. Maar ik heb ook niet eeuwig de tijd, en zo'n reactie had ik wel van u verwacht.
Oud 16 december 2006, 22:08   #57
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
Kijk eerst naar uw eigen volk. Kaffer die kan nog geen recht antwoord geven als er een pistool op z'n kop stond. Bovendien wil je niet weten hoe men op Nederlandse scholen dood wordt gegooid met tekstverklaringsopdrachten. Ik had het verkeerd gelezen, ja. Maar ik heb ook niet eeuwig de tijd, en zo'n reactie had ik wel van u verwacht.
Wat bedoel je met mijn eigen volk? De Turken die in België wonen? Daar heb ik al gezocht, ja. Vruchteloos, anders had ik dat contract met die Turkse student niet moeten opzetten.

De tweede zin in uw reactie begrijp ik niet.

Er bestaan studies over de groeiende problemen bij Nederlandse leerlingen rond taal. Wat volgt in uw reactie begrijp en respecteer ik.

Waarop is je "en zo'n reactie had ik wel van u verwacht." gebaseerd? Heb ik ooit al iets in die richting geschreven? Ooit? Duidt mijn eerdere posting niet eerder op het tegendeel?

Om het heel duidelijk te stelle, mijn beste Liberalist_NL. Iedereen die er voor wil gaan krijgt van mij een kans. Ik heb reeds heel wat -- autochtone en allochtone -- mensen geholpen die die kans waard zijn, en tot nu toe werd ik in mijn oordeel over die mensen nooit bedrogen. Zij leveren stuk voor stuk een grote toegevoegde waarde. Ik gruw enkel van parasieten en andersoortige profiteurs.
Oud 16 december 2006, 22:09   #58
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Om het heel duidelijk te stelle, mijn beste Liberalist_NL. Iedereen die er voor wil gaan krijgt van mij een kans. Ik heb reeds heel wat -- autochtone en allochtone -- mensen geholpen die die kans waard zijn, en tot nu toe werd ik in mijn oordeel over die mensen nooit bedrogen. Zij leveren stuk voor stuk een grote toegevoegde waarde. Ik gruw enkel van parasieten en andersoortige profiteurs.
Hier ben ik mee akkoord.
Oud 16 december 2006, 22:38   #59
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U bent gek. U noemt intelligentere mensen dan u naïef, terwijl u dan niet het recht hebt daarover te oordelen. Partijen als D66, VVD en PvdA die uitsluitend uit hoogopgeleiden bestaat, is voor het vrije leven, terwijl u een fascistisch volksrepubliekje nastreeft. En die opmerking over Nederland slaat helemaal nergens op. Ik ben blij dat het merendeel van de Vlamingen intelligenter is.
't Is van de hoog-opgeleiden dat je het moet hebben! Eigen zak eerst, en in eigen zak het meest!
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2006, 22:40   #60
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metten Bekijk bericht
't Is van de hoog-opgeleiden dat je het moet hebben! Eigen zak eerst, en in eigen zak het meest!
Links is juist het tegenovergestelde van wat u beweert. En uw totalitaire ideetjes zijn veel meer zakkenvullend, namelijk macht. De dommen moeten nooit het land gaan leiden.

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 16 december 2006 om 22:40.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be