Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 december 2006, 13:11   #41
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ik studeer, ik werk in de vakanties en doorheen het jaar; wat kan ik nu meer doen?
je emphatische vermogens oefenen !

Ga bvb eens op je bed liggen ofzo en sluit je ogen

En beeld je in hoe je leven er uit zou zien als je niet kon studeren ( wegens te dom of geen geld ) als je niet kon werken in de vakanties ( omdat ze je niet aannemen omdat je bruin bent bvb )

Ook als je geen centjes van papa had die je kon lenen om te beleggen en zo zelf een kapitaal te vergaren of om een zaakje te starten - wanneer je dat maar wilt

Je zou dan bvb zien dat het voor jouw vanzelfsprekende ideaal van vrij ondernemen wel degelijk een privilege is. Een subjectief recht waarvan slechts een minderheid gebruik kan maken.

Het zou veel zinvoller zijn indien verhofstad eens maatregelen nam die het terug mogelijk maken om vanuit niets te ondernemen, om van nul te kunnen opbouwen

in plaats van te proberen werklozen te dwingen om werk te zoeken dat er niet is zou hij er beter voor zorgen dat ze terug mogen werken ( maw vrij ondernemen voor iedereen = dus ook voor de armen )
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 18 december 2006 om 13:14.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2006, 13:12   #42
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote Bekijk bericht
Verhofstadt kan zijn buurtwerk in zijn smerige neoliberale reet steken...

----------------------
Zowel Vld, Cdv als Spa zijn in dezelfde richting aan het evolueren.

Werkloosheidsval aanpakken.
Iedereen met wat verstand (grote meerderheid) ziet de zin ervan in.

Slechte tijd voor krentzitters komt gestadiger nabij.
Nu liet je mij wel van mijn donkey vallen...
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2006, 13:14   #43
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Wel dat zijn nu de enige die nog sneller uit belgië gaan lopen dan de Belgen, want zij zijn nog trots op hun eigen land en zijn nog bereid er hun leven voor te geven. Het Joodse volk is het enige volk dat nog zonder tegenprestatie te verwachten of vragen bereid is om het op te nemen voor hun medeburgers.

Zij mogen van mij nog massaal naar België komen, zij brengen immers nog rijkdom mee.
Zolang ze het maar massaal afgeven, zoals ik.

Laatst gewijzigd door eno2 : 18 december 2006 om 13:14.
Oud 18 december 2006, 13:24   #44
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat er in Wallonië heel wat minder werk is dan in Vlaanderen.
En men in Wallonië net als aan de Vlaamse kust heel veel seizoenarbeid heeft en de werklozen daar dus gemakkelijker een tijdje kunnen gaan werken en dan weer stoppen en dus geen langdurige werklozen zijn.

Maar ook zijn er in Walloniê nog veel oudere mijnwerkers die nog werkloos zijn en dus onder een ander statuut vallen als de gewone werklozen.
In Wallonie wordt gewoonweg niet gecontroleerd Jantje.

De controlecijfers werden een tijd geleden openbaar gemaakt. Ik geloof dat de Waalse controles nog geen 10% uitmaakten van de Vlaamse. Tja, dan heeft men natuurlijk minder schorsingen ook.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2006, 13:28   #45
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht

De controlecijfers werden een tijd geleden openbaar gemaakt. Ik geloof dat de Waalse controles nog geen 10% uitmaakten van de Vlaamse. Tja, dan heeft men natuurlijk minder schorsingen ook.
dat is pas gezever. er worden in Wallonië meer mensen opgeroepen bij die gesprekken met de befaamde facilitatoren als in Vlaanderen. maar een criteria is oa hoelang jij werkloos bent vergeleken met de werkloosheid in je regio. Zo zal iemand van Ieper sneller geschorst worden dan iemand van Hasselt, of Charleroi.
Oud 18 december 2006, 13:29   #46
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht

Er valt ook minder te controleren, er is gewoon bijna geen werk in wallonië. Dus waar moeten de werklozen daar achter soliciteren
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2006, 13:36   #47
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
En beeld je in hoe je leven er uit zou zien als je niet kon studeren ( wegens te dom of geen geld ) als je niet kon werken in de vakanties ( omdat ze je niet aannemen omdat je bruin bent bvb )
Ik zou het graag willen, maar ik ben niet te dom, te arm of te bruin. Ik ga ook niet pretenderen om te voelen wat die mensen voelen; laat dat gesprekken bepalen.

Citaat:
Ook als je geen centjes van papa had die je kon lenen om te beleggen en zo zelf een kapitaal te vergaren of om een zaakje te starten - wanneer je dat maar wilt
Ik leen niet van mijn ouders, uit principe. Nog nooit gedaan. Als ik iets wil, zal ik het zelf wel bekostigen. Als jij een beeld van mij hebt van "zeg mama, geef me nog eens tweehonderd euro, ik wil vanavond gaan eten met mijn vriendin," dan zit je een beetje verkeerd, denk ik. Zo ben ik niet opgevoed.

En mijn vader heeft zelf een schamel pensioentje en het niet zo breed.

Citaat:
Je zou dan bvb zien dat het voor jouw vanzelfsprekende ideaal van vrij ondernemen wel degelijk een privilege is. Een subjectief recht waarvan slechts een minderheid gebruik kan maken.
Inderdaad, ik ook niet. Een zaak beginnen, niet mijn ding.

Citaat:
Het zou veel zinvoller zijn indien verhofstad eens maatregelen nam die het terug mogelijk maken om vanuit niets te ondernemen, om van nul te kunnen opbouwen
Je wilt niet weten hoeveel subsidies je kunt bemachtigen.

Citaat:
in plaats van te proberen werklozen te dwingen om werk te zoeken dat er niet is zou hij er beter voor zorgen dat ze terug mogen werken ( maw vrij ondernemen voor iedereen = dus ook voor de armen )
'Tuurlijk dat.
Oud 18 december 2006, 14:03   #48
Don Quichote
Banneling

Standaard

Er valt ook minder te controleren, er is gewoon bijna geen werk in wallonië. Dus waar moeten de werklozen daar achter soliciteren...

-------------
De walen hebben hun fabrieken weggejaagd.

Iedereen aan de dop of openbare dienst was het doel.
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2006, 14:08   #49
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Zelf doen? Ik denk dat dealen en pikken wel een optie zijn. Als ze willen dat mensen hun plan trekken, moeten ze er de gevolgen maar van dragen.
oeps ja...vlug ff de wet veranderen zodat men dat mag,andermans bezittingen pikken

Als maatregel voor een betere samenleving,en in het kader van de herverdeling der middelen zou dit zeker aarde aan de dijk brengen!

Mugabe heeft gelijk

Laatst gewijzigd door kelt : 18 december 2006 om 14:09.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2006, 14:23   #50
bk232214
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
De correcte titel van dit onderwerp is dus: "20.000 werklozen verliezen tijdelijk uitkering omdat ze aan de voorwaarden om er één te krijgen niet voldoen". Dank u.

Die vallen op een bepaald percentage van hun loon, net zoals elke zieke.

Ja, de armen worden altijd armer. In zesduizend voor Christus eh, toen was het hier een hemel op aarde. Ik geloof dat er zelfs een boek rond geschreven is.

Een hemel zonder badkamer binnenshuis, zonder weekenduitstapjes naar de zee, zonder rechtstelsel, met een gemeenschappelijke wc voor de gehele wijk, tyfus en tbc alom, zonder leuke geneesmiddeltjes, ...

Toén had je eens moeten beginnen klagen over cvs, depressie of chronische pijn.
eindelijk pakken zij de leeglopers aan ,dan altijd maar te lullen over de pensioenen die later niet meer kunnen betaald worden
bk232214 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2006, 15:30   #51
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Sociaal bewust worden.

De wereld is aan de durvers...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2006, 15:37   #52
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Omdat er in Wallonië heel wat minder werk is dan in Vlaanderen.
En men in Wallonië net als aan de Vlaamse kust heel veel seizoenarbeid heeft en de werklozen daar dus gemakkelijker een tijdje kunnen gaan werken en dan weer stoppen en dus geen langdurige werklozen zijn.

Maar ook zijn er in Walloniê nog veel oudere mijnwerkers die nog werkloos zijn en dus onder een ander statuut vallen als de gewone werklozen.
U mag evenwel niet vergeten, Jantje, dat de Vlaming vroeger naar het Walenland trok om in zijn levensonderhoud (en dat van zijn gezin) te voorzien, niettegenstaande er velen er letterlijk en figuurlijk tussen de varkens konden gaan slapen...

Hoeveel Walen komen naar hier afgezakt om een job op te nemen?
Oud 18 december 2006, 16:38   #53
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Moeten die allemaal ineens Nederlands leren? Oen.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2006, 16:51   #54
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Moeten die allemaal ineens Nederlands leren? Oen.
En wat moesten de Vlamingen doen, noen?....
Oud 18 december 2006, 16:52   #55
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Dat was niet ineens, dat was normaal. Oen.
Met uw typische "ze moeten maar..."-mentaliteit. Gij ziet de wereld enorm simpel, zonder da ge't beseft.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2006, 17:06   #56
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat was niet ineens, dat was normaal. Oen.
Met uw typische "ze moeten maar..."-mentaliteit. Gij ziet de wereld enorm simpel, zonder da ge't beseft.
En waarom was dat toen niet ineens en normaal en nu niet? Noene

U ziet de wereld niet simpel... U ziet een wereld met rijstpap en gouden lepeltjes... en veel hemelse dauw...

Kalf...
Oud 18 december 2006, 17:25   #57
eno2
Banneling

Standaard

King
Citaat:
vrij ondernemen voor iedereen = dus ook voor de armen )
Vrij ondernemen is niet voor iedereen, maar vergt de juiste mentaliteit en opleiding. Slechts een fractie van de actieven beschikt daarover. Laat staan de armen en de non-actieven.

Iets anders is nog het absurde van de opdracht te beginnen ondernemen zonder iets, zonder middelen, zonder kapitaal. Diegenen die dat presteren zijn witte raven.

Het is heus niet het teveel aan "red tape" alleen, dat het vrij ondernemerschap in de weg staat.

Dan heb je nog zoiets als de moordende concurrentie van de beter toegerusten, vanuit het standpunt van de armen...
Oud 18 december 2006, 17:44   #58
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik heb het hier enkele maanden gezegd hé dat ze er nogal wat gingen schorsen. Ben vergeten waar en heb ook geen zin er achter te zoeken, maar iederen wist het weeral beter.
Voila, al 20'000 die het minder beter weten!
En er zullen er nog velen volgen...tot de stempel gans zal afgeschaft worden zelfs.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2006, 17:49   #59
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik heb het hier enkele maanden gezegd hé dat ze er nogal wat gingen schorsen. Ben vergeten waar en heb ook geen zin er achter te zoeken, maar iederen wist het weeral beter.
Voila, al 20'000 die het minder beter weten!
En er zullen er nog velen volgen...tot de stempel gans zal afgeschaft worden zelfs.
Wishfull dreams...

Is is altijd geschorst geweest, soms wat meer, soms wat minder.
De natte dromen van de liberaaltjes getuigen op dat vlak van niet veel meer dan van een sterk gefrustreerde impotentie.

Laatst gewijzigd door eno2 : 18 december 2006 om 17:50.
Oud 18 december 2006, 18:08   #60
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
...en dat zal dan op het moment zijn, dat iedereen ambtenaar is...
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be