![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tenslotte gaat ge maar eens werken als het u past hé. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik besluit er uit dat alleen de autochtonen er geen probleem van maken om op hun feestdagen te gaan werken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Amai bedankt Bobke!
Ik denk dat Ozymandias een beetje dur de comprenure is! |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op oudejaar krijgt niemand vrij integendeel. Dan heeft men nog extra personeel nodig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wordt eens volwassen jongen!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik kan niet fatsoenlijk reageren op posts die verspreid zijn over drie verschillende replies, hè ? Trouwens: De gebiedende wijs van worden is "word", zonder t. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Val me alsjeblieft aan op correcte punten, en een flood aan tegenantwoorden geeft je nog geen gelijk, hoor. Laatst gewijzigd door Ozymandias : 21 december 2006 om 12:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Gouverneur
|
![]() Ze zullen waarschijnlijk de zaak moeten sluiten, staat er. Dat kan toch alleen omdat iemand hen verlof heeft gegeven ? Als ze niet komen, is dat onwettig afwezig, zoals ik hiervoor al zei, en dat is inderdaad een reden tot ontslag. Je probeert dingen te bewijzen die geen nut hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
er staat dat door het feit dat het offerfeest op oudejaar valt het een RAMP wordt voor de horeca omdat er veel moslims werken. Dat oudejaar elk jaar op oudejaar valt is blijkbaar geen probleem voor autochtone personeelsleden want vorige jaren was het toch geen RAMP? Eerder een periode waarin serieuze winsten worden gemaakt!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 21 december 2006 om 12:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
En het vetgedrukt is enkel en alleen verzinsel. Dat staat er niet. Het is niet omdat er moslims (liever) niet komen werken, dat er geen enkele moslim zal komen werken, in gelijk welke sector. Doe toch even normaal, zeg. Ik spring niet a priori in de bres voor alle allochtonen. Het artikel werd aangehaald om een foute conclusie uit te trekken, die jij nu opnieuw trekt. Als ik iemand wijs op die foute conclusie word ik opeens iemand die alles wil goedpraten. Nee, hoor. Mensen die onwettig afwezig zijn, mogen hun ontslag verwachten. Mensen die vrij willen op hun feestdag en dat aanvragen, mogen dat, mag ik hopen ?! Ik ga niet enkel werken als ik zin heb (dan zou ik heel wat minder uren kloppen), maar als het aankomt op verlofdagen is het het bedrijf dat wil dat je werkt, en jij die vrij wilt. Verplichtingen aan de baas kan ik dan wel aan mijn laars lappen, ja, toch als dat geen wettelijke bepalingen zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
10 autochtonen gaan niet graag werken op oudejaar: 7 moéten omdat ze in de horeca werken. 10 moslims gaan niet graag werken met hun offerfeest: 7 moéten omdat ze in de horeca werken. En dan? Ik denk eerder dat in vorige jaren moslims nooit hebben geleerd dat het al eens kan dat ze op hun feestdag ook moesten werken, omdat er op die dag nu eenmaal 10 autochtonen klaarstonden om voor hen in te springen en het bovendien niet speciaal drukker is op "het offerfeest" in de restaurants of café's. Maar ELK jaar hebben autochtonen zich wel al moeten opofferen om tijdens HUN eindejaarsfeesten te gaan werken (anders zou de horeca tijdens de eindejaarsfeesten steeds gesloten geweest zijn). Dus: wat is de conclusie: MOSLIMS WILLEN NIET WERKEN OP HUN FEESTDAG! Laatst gewijzigd door circe : 21 december 2006 om 12:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dat is toch wat ik zeg ? Daarom is er nu een tekort aan personeel. Hoe kom jij dan tot de conclusie dat het plots de fout is van die drie moslims, en niet die van die drie christenen ? Kom op, zeg. Je begrijpt goed genoeg wat ik bedoel. Dit is enkel kwaadwil. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vermoed dat indien jij in de horeca zou werken ook zou veronderstellen dat je geen avonddiensten noch weekenddiensten noch feestdagdiensten wenst te doen. Fair enough! hier heb je je C4. Dit gaat op voor één personeelslid. Indien de helft of een kwart van je staff niet werkwillig is op één avond, kan je ze moeilijk allemaal ontslaan omdat je dan de week daarop te weinig personeel hebt. En ik kan me best voorstellen dat indien uw werkploeg 50/50 moslims/niet-moslims is, en de moslims weigeren te komen, dat de niet-moslims het dan ook wel zullen vertikken om te werken op hun feestdagen. Laatst gewijzigd door circe : 21 december 2006 om 12:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |