![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
Bekijk resultaten enquête: WIE WORDT LID van de volgende federale regering aan vlaamse zijde ? | |||
SPA |
![]() ![]() ![]() |
75 | 80,65% |
spirit |
![]() ![]() ![]() |
46 | 49,46% |
VLD |
![]() ![]() ![]() |
37 | 39,78% |
vivant |
![]() ![]() ![]() |
24 | 25,81% |
CDV |
![]() ![]() ![]() |
72 | 77,42% |
nva |
![]() ![]() ![]() |
45 | 48,39% |
VB/VLOTT |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,08% |
GROEN! |
![]() ![]() ![]() |
12 | 12,90% |
BUB |
![]() ![]() ![]() |
10 | 10,75% |
regering maken mislukt, er komt er geen = RIP belgië |
![]() ![]() ![]() |
9 | 9,68% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 93. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Gouverneur
|
![]() ik vermoed cd&v/n-va - sp-a/spirit tenzij de VLD het voldoende goed doet.. dan krijgen we paars III (denk ik).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Europees Commissaris
|
![]() Volgens mij rooms-rood. Alle partijen hebben reeds aangekondigd harde besparingen te willen doen en regionaliseringen.
Als men zo'n paket wil doorvoeren kan men dat alleen als men de bevriende partners van de bonden in de regering zet en zo de vakbondsleiding corrumpeert.
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maak jullie geen illusies.
Vanmorgen kwam er op radio I zelfs een Waal de volgende tripartite aanprijzen als ultieme redmiddel van Belgique. Als zij een dubbele tripartite zo verkopen weten ze dat er geen andere keuze meer is. Door het cordon sanitaire hebben zij uiteindelijk hun eigen lot bezegeld.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 2 januari 2007 om 15:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() exact mijn mening. of het zou moeten zijn dat CD&V-NVA toch boven de 30% komen en dat ze samen met SPa kunnen gaan.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Gouverneur
|
![]() een grote tripartite is natuurlijk ook mogelijk (alles hangt steeds af van de kiesresultaten die bovendien voor een belangrijk stuk worden bepaald door wat zich net voor de verkiezingen afspeelt.. 't is dus nog steeds koffiedik kijken).
Anderzijds:ik dacht dat er strikt genomen geen meerderheid in beide landsdelen vereist is. Het zou dus met andere woorden kunnen dat er geen meerderheid is in vlaanderen, maar wel een meerderheid federaal. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Parlementslid
|
![]() Dat denk ik ook... en misschien als ze samen niet groot genoeg zijn misschien wel Groen! erbij... maar ik denk van niet
![]() |
#50 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#51 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#52 |
Parlementslid
|
![]()
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Groen met N-VA in de federale regering? Dat zou wel het toppunt van politieke ongeloofwaardigheid zijn, en daarom valt het inderdaad niet uit te sluiten. Met federalistische regimepartijen weet je immers maar nooit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
|
![]() Heeft er iemand een idee voor wie de cd-v zou kiezen kon ze voor zowel de spa als de vld kiezen?
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als je het programma van Groen! leest, merk je dat er geen enkele partij (op de BUB na natuurlijk) meer belgisch gezind is dan hen. Zulk een coalitie zou zeer ongeloofwaardig zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wat me opvalt aan deze poll
1. Niemand denkt dat het VB in de volgende regering zit. 2. 7 mensen denken dat de BUB in de volgende regering zit. Mijn conclusie: de kiezers en leden van het VB zijn veel eerlijker en realistischer dan die van de BUB |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op dit moment zeker voor SP.A, gezien de aversie van de tsjeven tegen Verhofstadt en het feit dat ACW liever met een partij met arbeidersbeweging in de regering zit. VLD en SP.A zullen echter hemel en aarde bewegen om paars, desnoods met Groen, voort te zetten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat doet u concluderen dat kiezers en leden voor regeringsdeelname gestemd hebben? Ik ben er bijvoorbeeld zeker van dat wij in 2007 niet in de regering zitten, en heb dan ook ons bolletje niet gekleurd. Wie zegt dat de mensen die voor BUB stemden echt wel BUBers zijn?
|
![]() |
![]() |