Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 december 2006, 22:13   #41
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave Brocatus Bekijk bericht
Ook voor de Europese verkiezingen van 2004?
Laat ons zeggen dat ze toen met een "klein" probleem zaten. De uitspraak van het arbitragehof stelde dat er (pas) tegen mei 2007 een oplossing moest zijn voor dit grondwettelijk probleem.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2006, 22:14   #42
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De merknaam Belgie staat sterker in het buitenland. Ook kan ik me best voorstellen dat de chinezen liever 1 aanspreekpunt hebben voor onze kleine markt ipv 3. Hun boeit het echt niet of ze te doen hebben met Walen, Vlamingen of Brusselaars.
Eindelijk nog eens iemand die verder staart dan zijn navel.
Oud 20 december 2006, 22:18   #43
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Eindelijk nog eens iemand die verder staart dan zijn navel.
eerlijkwaar, ik vind ook dat ontwikkelingssamenwerking en buitenlandse handel niet hadden moeten worden gefederaliseerd, maar ja: de écht belangrijke dingen durft men niet aanpakken (justitie, SZ) dan geeft men maar wat andere zaken om die vervelende flaminganten tevreden te stellen (zoals nu weer leeuwtje op burgemeesterssjerpen, niet langer vetalingen van plaatsnamen)

en die dwazen van de NVA trappen er dan nog in ook en zijn trots op hun leeuwtjes en meer van dergelijke onzin!
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 20 december 2006 om 22:18.
Den Ardennees is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2006, 22:20   #44
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Het merk "België" staat juist nergens. Hoogstens weten ze dát het bestaat.

Wij gaan onze staatsstructuur niet veranderen louter om de Chinezen te plezieren.
En dat is nu net het voordeel van belgie tegenover vlaanderen. Van vlaanderen weet bijna niemand dat het bestaat.
Oud 20 december 2006, 22:22   #45
proxy2222
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave Brocatus Bekijk bericht
Dan zullen ze wel afkomen met iets in de zin van: "... maar we kunnen het land toch niet zonder regering laten" en de verkiezingen toch als geldig beschouwen.
Ach, waarom ? Mensen zijn veel slimmer dan de regering denkt en mensen kunnen heus wel voor zichzelf zorgen zonder inmenging van de regering! Dit werd o.a. onlangs bewezen in Techië (http://en.wikipedia.org/wiki/Politic...Czech_Republic) waar het land meer dan 6 maanden zonder regering heeft gezeten en het land nog nooit beter gedraaid heeft als toen!
proxy2222 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2006, 22:24   #46
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Het merk "België" staat juist nergens. Hoogstens weten ze dát het bestaat.
Dat is al een stap verder als VLaanderen of Wallonie in ieder geval !

Citaat:

Wij gaan onze staatsstructuur niet veranderen louter om de Chinezen te plezieren.
Jan met de Pet denkt in ieder geval er anders over. Iedere opportuniteit om investeerders naar Belgie te halen moet genomen worden, want investeringen betekent werk !
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2006, 22:24   #47
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door proxy2222 Bekijk bericht
Ach, waarom ? Mensen zijn veel slimmer dan de regering denkt en mensen kunnen heus wel voor zichzelf zorgen zonder inmenging van de regering! Dit werd o.a. onlangs bewezen in Techië (http://en.wikipedia.org/wiki/Politic...Czech_Republic) waar het land meer dan 6 maanden zonder regering heeft gezeten en het land nog nooit beter gedraaid heeft als toen!
Ja zeker vergelijkingen maken met landen waar ze dromen van onze lonen
Oud 20 december 2006, 22:27   #48
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En dat is nu net het voordeel van belgie tegenover vlaanderen. Van vlaanderen weet bijna niemand dat het bestaat.
Ik weet dat Gabon bestaat. Ik weet dat Palau bestaat. Denk je dat ik op basis van die gebrekkige informatie ga investeren in die landen?
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Oud 20 december 2006, 22:30   #49
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Logisch dat een bestaande staat beter gekend is in de wereld dan een gewest. Iedereen kent ook beter Spanje, Canada of (tot voor kort) Joegoslavië, dan Catalonië, Quebec of Montenegro. Wil dat dan zeggen dat die regio's geen bestaansrecht hebben of eigen bevoegdheden mogen hebben? Draai misschien eens de redenering om: je kunt proberen de merknaam 'Vlaanderen' zodanig in het buitenland te verkopen tot hij op een dag even bekend wordt als België.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2006, 22:32   #50
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn genoegen is hier gepast!

De vlamingen hebben dus ook noodzakelijke hervormingen gekelderd.

Zo simpel is dat
Laten we consequent zijn, de vlaamse politici hebben mede verantwoordelijkheid voor het kelderen van de hervormingen (wegens gebrek aan wil/ruggegraat/motivatie/luiheid/... kies zelf maar)
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2006, 22:33   #51
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
Ik weet dat Gabon bestaat. Ik weet dat Palau bestaat. Denk je dat ik op basis van die gebrekkige informatie ga investeren in die landen?
Ik denk dat u zowiezo niet investeert. Met één simpele zoekopdracht hebt u na het ingeven van die namen voldoende informatie.

Vermits iedereen brussel wel kent en brussel in belgie ligt zou u zo al voldoende info moeten hebben om een verschil te kunnen maken als buitenlandse investeerder tussen een land als Belgie en Gabon.
Oud 20 december 2006, 22:34   #52
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Logisch dat een bestaande staat beter gekend is in de wereld dan een gewest. Iedereen kent ook beter Spanje, Canada of (tot voor kort) Joegoslavië, dan Catalonië, Quebec of Montenegro. Wil dat dan zeggen dat die regio's geen bestaansrecht hebben of eigen bevoegdheden mogen hebben? Draai misschien eens de redenering om: je kunt proberen de merknaam 'Vlaanderen' zodanig in het buitenland te verkopen tot hij op een dag even bekend wordt als België.
Zoiets kost ons meer dan 12 miljard per jaar
Oud 20 december 2006, 22:36   #53
John Stufflebeam
Parlementslid

John Stufflebeam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iemand wiens naam ik vergeten ben
Ook voor de Europese verkiezingen van 2004?

Laat ons zeggen dat ze toen met een "klein" probleem zaten. De uitspraak van het arbitragehof stelde dat er (pas) tegen mei 2007 een oplossing moest zijn voor dit grondwettelijk probleem.
Het arbitragehof heeft enkel over de federale verkiezingen een arrest geveld. Dit omdat bij deze verkiezingen alle provincies een provinciale kieskring vormen, behalve Vlaams Brabant.

Voor de Europese verkiezingen stelt zich dat probleem niet (er zijn daar nergens provinciale kieskringen). De BHV situatie is daar hoogst irritant, maar niet ongrondwettelijk
John Stufflebeam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2006, 22:38   #54
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Tja dat hadden de vlamingen maar moeten snappen voor ze de walen de stuipen op het lijf wouden jagen. Zoals ik al zei, de vlamingen hebben hun eigen kansen gekelderd.
Euh..... wie maakte die documentaire ook weer? Oh juist, de Walen zelf....
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Oud 20 december 2006, 22:41   #55
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Iedereen die genoeg kapitaal heeft om te investeren weet wel waar Belgie voor staat hoor. Je hebt geen miljoenen op de bank staan door wereldvreemd te zijn, of je moet Paris Hilton heten....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2006, 22:43   #56
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
11 miljard... waarom maak je er niet ineens 15 van?

Objectieve studies hebben uitgewezen dat het cijfer rond de 6 miljard hangt, ik heb daar laatst nog een link over gegeven in communautaire.
6 miljard is ook een smak geld, let op, moest ik weten dat het geld goed geïnvesteerd wordt, en de zaken in Wallonië aan't beteren zijn, 'k zou er zelfs niet van wakker liggen, maar nu? 'K weet begod nie waar dat geld naartoe verdwijnt, en dat zint me nog het minst van al
Oud 20 december 2006, 22:46   #57
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zoiets kost ons meer dan 12 miljard per jaar
Een investering die zich op lange termijn wel terugbetaalt. Wat nu naar Wallonië gaat, is daarentegen gewoon weggegooid geld.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2006, 22:46   #58
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Euh..... wie maakte die documentaire ook weer? Oh juist, de Walen zelf....

Spreek ik over een documentaire? Dat maakt gij er van
Oud 20 december 2006, 22:49   #59
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat u zowiezo niet investeert. Met één simpele zoekopdracht hebt u na het ingeven van die namen voldoende informatie.

Vermits iedereen brussel wel kent en brussel in belgie ligt zou u zo al voldoende info moeten hebben om een verschil te kunnen maken als buitenlandse investeerder tussen een land als Belgie en Gabon.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Iedereen die genoeg kapitaal heeft om te investeren weet wel waar Belgie voor staat hoor. Je hebt geen miljoenen op de bank staan door wereldvreemd te zijn, of je moet Paris Hilton heten....
Als ze drie zaken over België kennen, dan zijn de communautaire spanningen er zeker één van.
Ze weten 1/ dat het een land is, 2/ ze kennen er één of een paar steden, en 3/ ze weten dat er Vlaams-Waalse botsingen zijn.
Oud 20 december 2006, 22:49   #60
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Een investering die zich op lange termijn wel terugbetaalt. Wat nu naar Wallonië gaat, is daarentegen gewoon weggegooid geld.
Of loopt ge het risico dat wallonie het beter doen alle werkgelegenheid over de grens gaat en de vlamingen bij de walen moeten smeken om terug Belgie op te richten.

dit is even hypothetisch als stellen dat het wel iets zou opbrengen

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be