Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 december 2006, 20:33   #41
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Bevoegdheden kunnen aan m'n reet roesten, onafhankelijkheid!
Van verraad tot verraad gaan wij naar de Vlaamse staat.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2006, 20:34   #42
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Ik moet het de N-VA'ers wel nageven... niemand beter dan hen om trappen in het gat te incasseren, om daarna "merci" te piepen
Wij zullen die trappen met veel plezier incasseren, als dat in het belang van Vlaanderen is.

De partij is voor ons geen doel, maar niet meer als een werkmiddel. Een werkmiddel om la belgique stukje voor stukje af te breken tot er niets van over blijft.
Oud 27 december 2006, 20:35   #43
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Van verraad tot verraad gaan wij naar de Vlaamse staat.
Van verraad tot verraad lukt jullie uitstekend. Echt, jullie zijn er goed in.
Die Vlaamse staat komt er echter niet.
Oud 27 december 2006, 20:36   #44
C uit W

Standaard

Citaat:
Wij zullen die trappen met veel plezier incasseren, als dat in het belang van Vlaanderen is.

De partij is voor ons geen doel, maar niet meer als een werkmiddel. Een werkmiddel om la belgique stukje voor stukje af te breken tot er niets van over blijft.
Uhu, zoals bij Brussel Halle Vilvoorde of de zaak Dedecker.
Alles voor Vlaanderen nietwaar?
Oud 27 december 2006, 20:45   #45
Ive De Beckker
Gouverneur

Standaard

Dedecker mocht bij N-VA blijven en kon daar zich bewijzen
dat hij constructief kon meewerken.
Hij is niet buiten gegooid maar er is door de partijraad van 200 man
beslist dat hij geen plaats op de lijst krijgt voor de federale verkiezingen.
Ive De Beckker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2006, 20:47   #46
C uit W

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fifke Bekijk bericht
Dedecker mocht bij N-VA blijven en kon daar zich bewijzen
dat hij constructief kon meewerken.
Hij is niet buiten gegooid maar er is door de partijraad van 200 man
beslist dat hij geen plaats op de lijst krijgt voor de federale verkiezingen.
Ik heb niks gezegd van buitengooien, maar van verraad.
En er is wel degelijk woordbreuk gepleegd.
Oud 27 december 2006, 20:48   #47
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je bedoelt, in het belang van de N-Va mandaten?

DeDecker had, imho, uw Vlaamse bewustheid uit een slaafs imago kunnen halen, zonder het bruine dat rond Vlaams Belang hangt.

Citaat:
De partij is voor ons geen doel, maar niet meer als een werkmiddel.
Tot mandaten ?

Citaat:
Een werkmiddel om la belgique stukje voor stukje af te breken tot er niets van over blijft.
Ik zou het eerder omschrijven als dat de n-va een stel ballen had gekweekt, enkel om ze daarna te verkopen voor een mandaatje meer of minder.

Om van de manier, mooi beschreven met dit

te zwijgen.
Oud 27 december 2006, 21:28   #48
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Je bedoelt, in het belang van de N-Va mandaten?
Mandaten zijn geen doel, maar wel een broodnodig middel om de onafhankelijkheid dichterbij te brengen.

Citaat:
Postjes zijn er niet om zakken te vullen maar om ons programma te verwezelijken: een onafhankelijke Vlaamse staat!
Citaat:
DeDecker had, imho, uw Vlaamse bewustheid uit een slaafs imago kunnen halen, zonder het bruine dat rond Vlaams Belang hangt.
Het probleem van Dedecker is dat hij teveel mensen tegen zich heeft. Wij zijn een aanbodspartij, een partij voor zes miljoen Vlamingen. Ons voornaamste doel is het realiseren van de Vlaamse onafhankelijkheid. Wij moeten openstaan voor alle kiezers die één doel met elkaar gemeen hebben: het streven naar Vlaamse onafhankelijkheid.
Oud 27 december 2006, 21:30   #49
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Uhu, zoals bij Brussel Halle Vilvoorde of de zaak Dedecker.
Alles voor Vlaanderen nietwaar?
Citaat:
BDW:
Onze strategie om een Vlaamse staat te bekomen, is er altijd een geweest om steen per steen te verleggen inde rivier. Wij durven ons nat maken. Langs de oever staan roepen, terwijl de stroom in de verkeerde richting blijft vloeien, is comfortabel maar brengt niets bij. De rol die wij willen spelen, biedt ons tenminste kansen. Maar het is een ondankbare rol. Eén waarbij we het hoofd koel moeten houden terwijl ons hart kookt, één waarvan we worden uitgekreten als verraders terwijl we van verraad tot verraad naar de Vlaamse staat gaan. Dit is de rol die de N-VA moet spelen.
Oud 27 december 2006, 21:36   #50
C uit W

Standaard

Allez, ge gaat zelf al de discussie niet meer aan, ge post gewoon de persmededelingen van uw partij.
Tenandere, veel stenen zijn er nog niet verlegd hoor.
C uit W is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2006, 21:46   #51
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Allez, ge gaat zelf al de discussie niet meer aan, ge post gewoon de persmededelingen van uw partij.
Tenandere, veel stenen zijn er nog niet verlegd hoor.
Er zijn al heel wat stenen verlegd. Die heb ik hier al meermaals beschreven.

En er zouden er al meer verlegd zijn als er niet zoveel mensen zouden stemmen op een partij die enkel aan de zijlijn staat te roepen en NIETS bijdraagt tot de Vlaamse emancipatie.

En die persmededeling? Die hield een antwoord in op wat u aagaf. Ze was zo gepast dat ik ze gepost heb. Dit integenstelling tot sommige van uw partijgenoten, zoals vriend Ilfaco, wier enige bijdrage tot dit forum bestaat uit N-VA bashen en knip en plakwerk van de VB site.

Ik heb een brede rug, maar het begint me stillaan te irriteren. Wij doen alles wat we kunnen voor Vlaanderen, zonder enige hulp er waardering. Dat zijn we gewoon. Maar die messteken constant van mensen die je bondgenoten zouden moeten zijn, dat is hard.

Dit is trouwens de meest anti-VB post die ik hier ooit gepost heb. Normaal respecteer ik steeds het VB in hun streven naar onafhankelijkheid. Ik ga niet akkoord met hun strategie, maar breek tenminste hun bedoelingen niet af.

Scheld ons maar uit voor verraders zoveel u wilt. Maar wij zullen aan het einde van de rit iets betekend hebben voor Vlaanderen. U zult nog steeds met een schorre stem staan tieren aan de zijlijn.
Oud 27 december 2006, 21:53   #52
C uit W

Standaard

Citaat:
Scheld ons maar uit voor verraders zoveel u wilt. Maar wij zullen aan het einde van de rit iets betekend hebben voor Vlaanderen. U zult nog steeds met een schorre stem staan tieren aan de zijlijn.
Jullie zullen een verlenging van de belgische staat betekend hebben. Niet veel meer hoor.
Oud 27 december 2006, 21:57   #53
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Jullie zullen een verlenging van de belgische staat betekend hebben. Niet veel meer hoor.
Ten eerste wil ik mijn verontschuldigingen aanbieden. Ik heb me uit frustratie wellicht een beetje te veel laten gaan in de vorige post.

Ten tweede. Ik begrijp dat u dit als verlenging van belgique kunt zien. Het kan immers de druk van de ketel laten, dat is een reëel gevaar. Ik zie het echter als volgt: hoe meer banden met belgique we nu doorsnijden, hoe minder zaken er nog te verdelen vallen, hoe minder dingen ons nog binden met Wallonië, hoe verder we uit elkaar zullen blijven drijven, en hoe makkelijker het zal zijn om uiteindelijk onze eigen staat uit te roepen.
Ik zou ook liever nu direct een onafhankelijke staat hebben. Maar denkt u echt dat we hier nu reeds een meerderheid voor hebben?
Oud 27 december 2006, 23:23   #54
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois Bekijk bericht
Met heel veel sympathie voor de voorzitter maar de eerlijkheid gebiedt toch toe te geven dat hij weinig andere keus had.
Dat wel... Maar dan toch eerlijk genoeg om irritant gespin en gejuich achterwege te laten en eerlijk toe te geven hoe slecht de hele situatie was verlopen. Denk je eens in hoe een Verhofstadt dit had gecommuniceerd?
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2006, 23:26   #55
C uit W

Standaard

Citaat:
Ten eerste wil ik mijn verontschuldigingen aanbieden. Ik heb me uit frustratie wellicht een beetje te veel laten gaan in de vorige post.

Ten tweede. Ik begrijp dat u dit als verlenging van belgique kunt zien. Het kan immers de druk van de ketel laten, dat is een reëel gevaar. Ik zie het echter als volgt: hoe meer banden met belgique we nu doorsnijden, hoe minder zaken er nog te verdelen vallen, hoe minder dingen ons nog binden met Wallonië, hoe verder we uit elkaar zullen blijven drijven, en hoe makkelijker het zal zijn om uiteindelijk onze eigen staat uit te roepen.
Ik zou ook liever nu direct een onafhankelijke staat hebben. Maar denkt u echt dat we hier nu reeds een meerderheid voor hebben?
Die logica klopt wel, maar aan de andere kant, was België nu eens unitair en democratisch geweest,...
Oud 28 december 2006, 09:10   #56
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Tja, wat als... het verleden kun je helaas niet meer terugdraaien. De numerieke meerderheid van de Vlamingen is op democratisch vlak weggegeven en we zitten er maar mee. We zullen het dus op een andere manier moeten doen. Alleen valt het te hopen dat er tegen dan nog niet zoveel toegevingen tegenover de Franstaligen gedaan zijn dat er überhaupt nog een Vlaanderen die naam waardig overblijft.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2006, 12:57   #57
C uit W

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Tja, wat als... het verleden kun je helaas niet meer terugdraaien. De numerieke meerderheid van de Vlamingen is op democratisch vlak weggegeven en we zitten er maar mee. We zullen het dus op een andere manier moeten doen. Alleen valt het te hopen dat er tegen dan nog niet zoveel toegevingen tegenover de Franstaligen gedaan zijn dat er überhaupt nog een Vlaanderen die naam waardig overblijft.
De vraag is, hoe kan je dan échte veranderingen afdwingen vanuit het bestuur zonder uw democratische meerderheid en met de Belgische verdeelsleutels?
Volgens mij enkel met eerloze compromissen die slecht zijn voor iedereen (behalve de PS misschien...).
Liever roeper aan de kant dan...
Oud 28 december 2006, 15:21   #58
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De vraag is, hoe kan je dan échte veranderingen afdwingen vanuit het bestuur zonder uw democratische meerderheid en met de Belgische verdeelsleutels?
Volgens mij enkel met eerloze compromissen die slecht zijn voor iedereen (behalve de PS misschien...).
Liever roeper aan de kant dan...
Ik deel sedert kort je mening...
Oud 28 december 2006, 21:27   #59
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Ik deel sedert kort je mening...
Ik begrijp dat je uit de partij bent gestapt omwille van de JMDD-saga.

Maar hoe komt het dat je ook veranderd bent van idee wat betreft roepen aan de kant in plaats van proberen in het beleid te werken aan de geleidelijke uitbouw van een Vlaamse staat?
Oud 28 december 2006, 21:38   #60
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik begrijp dat je uit de partij bent gestapt omwille van de JMDD-saga.

Maar hoe komt het dat je ook veranderd bent van idee wat betreft roepen aan de kant in plaats van proberen in het beleid te werken aan de geleidelijke uitbouw van een Vlaamse staat?
Ik had het niet zozeer over dat roepen langs de zijlijn, maar over die compromissen. Ik schreef immers letterlijk:

"Tja, wat als... het verleden kun je helaas niet meer terugdraaien. De numerieke meerderheid van de Vlamingen is op democratisch vlak weggegeven en we zitten er maar mee. We zullen het dus op een andere manier moeten doen. Alleen valt het te hopen dat er tegen dan nog niet zoveel toegevingen tegenover de Franstaligen gedaan zijn dat er überhaupt nog een Vlaanderen die naam waardig overblijft."
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be