Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 december 2006, 14:57   #41
rik47
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
...maar de diensthoofden van de lijn zullen er wel op afgerekend worden...
En begrijpe wie begrijpe kan. Het is wel de spa die zich heftig verzet tegen Polen die naar hier komen om te werken.
Oost-Blokkers komen meestal hier een tijd werken en zijn electoraal weinig interessant voor de sossen.
Sossen en Groenen hebben liever mensen die uit hun hand moeten eten.
rik47 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2006, 15:08   #42
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rik47 Bekijk bericht
Oost-Blokkers komen meestal hier een tijd werken en zijn electoraal weinig interessant voor de sossen.
Zouden er reeds Slaviërs VB stemmen?
Oud 24 december 2006, 15:12   #43
rik47
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Zouden er reeds Slaviërs VB stemmen?
Die moeten meestal het land verlaten eer ze Belg kunnen worden.
Oud 24 december 2006, 16:25   #44
Don Quichote
Banneling

Standaard

Wil onmiddellijk mijn job aan een allochtoon-gezinshoofd geven.
Mits ik zijn dopgeld krijg.

Voor de overheid een nul-operatie aangaande centen.
Maar pure winst in de multicularisering van onze maatschappij.
Dat zou toch alle partijen tevreden stellen?

Wie kan ik daar over aanspreken?
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2006, 18:25   #45
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nicolas Bekijk bericht
logisch dat sp.a zich verzet tegen zomaar toelaten van Polen.
Het principe moet zijn dat iedereen alhier mag komen werken doch gelijk loon voor gelijke arbeid dus eerst minimum lonen vastleggen en duidelijke criteria hoe loonopbouw moet gebeuren.
Nu kunnen poolse werknemers hier werken onder het loon van onze arbeiders en dit mag niet, werkgevers moet hen hetzelfde uurloon geven als een belgische werknemer en dan zijn de poolse arbeiders plots minder aantrekkelijk
voor zover ik weet is dat een Europese materie, en heeft de SP-A daar nu eens niets over te zeggen.

De lonen die de Polen hier verdienen is een pak hoger dan dat in het thuisland.

Belgen, zoals u en bij de SP-A, nu allicht met nog een centimeter meer buikomtrek na uw kieken te hebben binnengestopt, moeten leren aanvaarden dat de globalisatie een feit is, en er niet zoeits bestaat als nationalistische arbeid.

Het werk dat hier te verrichten valt, moet voor een internationaal publiek beschikbaar zijn. Dus ook polen.

Of gaan we beginnen dwepen met racistische eigen-eerst leuzen?
Oud 25 december 2006, 18:38   #46
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mamaloe Bekijk bericht
Wat je hier zegt is bullshit.

Vaak worden zeer competente allochtone kandidaten bij privé-bedrijven namelijk afgewezen. Niet omdat ze niet competent zouden zijn, wel omdat ze "allochtoon" zijn (terwijl zelfs de rechtse rakkers in deze draad toegeven dat ze niet weten hoe ze dat zouden moeten definiëren).

Dus om de competente kandidaten uit de zogenaamde "allochtone" gemeenschap te steunen, mag dit soort van maatregel wel degelijk doorgevoerd worden, vind ik.
Klopt niet, de meeste bedrijven schakelen nu reeds uitermate competente buitenlandse krachten in . Dan denk ik vooral aan R&D, ontwikkeling & analyse. Of nog erger (voor belgen dan), outsourcing naar het buitenland.

De tijd dat de hoogopgeleiden uit West-Europa en Amerika komen is allang voorbij. Meer nog, Amerikanen gaan liever beren schieten dan te studeren, en de Belgische jongeren ... Op uitzonderingen na, zijn ze hier een grap. Teveel luide muziek, wiet en bier allicht

Onlangs gelezen dat Turkse meisjes liever een hoogopgeleide Turk uit het thuisland verkiezen... Ik begrijp goed waarom die denken dat er niet zoveel in de bol van zit van mijn wanna-be-arabische geloofsbroeders. Komt niet zoveel uit buiten "respect, blond en pakke". Laat staan "werken" of "budgetbeheersing". Geef ze 100euro voor schoolboeken, en ze komen thuis met een gsm. Iets waar ze in Turkije wel kaas van gegeten hebben. Daar is ook geen overheid die hen zomaar een loon in de schoot werpt uiteraard.

Bijgevolg.... zonder die quota's hebben ze geen schijn van kans op werk. Maar geen nood, ik ben niet tegen uw visie hoor. Mijn afkeer van wit behangpapier is zo groot, dat ik samen met u naar de barricades wil voor het afdwingen van quota's
Oud 25 december 2006, 19:49   #47
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
voor zover ik weet is dat een Europese materie, en heeft de SP-A daar nu eens niets over te zeggen.

De lonen die de Polen hier verdienen is een pak hoger dan dat in het thuisland.

Belgen, zoals u en bij de SP-A, nu allicht met nog een centimeter meer buikomtrek na uw kieken te hebben binnengestopt, moeten leren aanvaarden dat de globalisatie een feit is, en er niet zoeits bestaat als nationalistische arbeid.

Het werk dat hier te verrichten valt, moet voor een internationaal publiek beschikbaar zijn. Dus ook polen.

Of gaan we beginnen dwepen met racistische eigen-eerst leuzen?
Dus spa en vooral het abvv en acv, voor de rechter slepen voor pogingen tot discriminatie, verdachtmakingen aan het adres van allochtonen, "eigen volk eerst" filosofie in het kwadraat... en heel de gesubsidieerde media die hieraan meewerkt, maar ineens ook ?
Er staan ons nog leuke tijden te wachten. Een invasie van allochtonen die niet willen/kunnen werken, en een afremming van allochtonen die komen om te werken. De logika is wel ver zoek.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2006, 19:51   #48
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Onlangs gelezen dat Turkse meisjes liever een hoogopgeleide Turk uit het thuisland verkiezen...
Probleem is wel dat ze bij gebrek aan ne hoogopgeleide, maar ne laagopgeleide uit het thuisland nemen
Oud 26 december 2006, 00:59   #49
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Probleem is wel dat ze bij gebrek aan ne hoogopgeleide, maar ne laagopgeleide uit het thuisland nemen
Wel, zie het zo.

Hoewel de TSO/BSO scholen in Vlaanderen haast op halve Madrassa's lijken, kan men (helaas) spreken van witte hogescholen & universiteiten. De enkele uitzonderingen zijn veelal niet eens Turken of Arabieren, net degene die er dus belang mee hebben.

In Turkije, zitten die echter wel vol met Turken, want daar woont haast niks anders . (ofja.. sommige puristen zouden mij erop wijzen dat er ook nog armenen en koerden rondlopen.... maar die wonen toch eerder weggekropen tussen een paar bergen). En geloof me maar, die (de Turken) hebben er veel voor over om naar België te komen.

Laatst gewijzigd door Raven : 26 december 2006 om 00:59.
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2006, 09:36   #50
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Tegenwoordig moet ge al een homoseksuele neger zijn om aan werk te geraken!
is dit niet het toppunt van positieve discriminatie ?
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2006, 09:40   #51
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rik47 Bekijk bericht
dat zijn kommunisten... en de KP bestaat niet meer

voor wie moeten ze stemmen ?
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2006, 09:55   #52
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel, zie het zo.

Hoewel de TSO/BSO scholen in Vlaanderen haast op halve Madrassa's lijken, kan men (helaas) spreken van witte hogescholen & universiteiten. De enkele uitzonderingen zijn veelal niet eens Turken of Arabieren, net degene die er dus belang mee hebben.

In Turkije, zitten die echter wel vol met Turken, want daar woont haast niks anders . (ofja.. sommige puristen zouden mij erop wijzen dat er ook nog armenen en koerden rondlopen.... maar die wonen toch eerder weggekropen tussen een paar bergen). En geloof me maar, die (de Turken) hebben er veel voor over om naar België te komen.
Het probleem met dit soort migratie is dat men er geen zicht op heeft. Bij mijn weten bestaan er geen cijfers over de scholingsgraad van de bruiden. Maar het zou in elk geval niet slecht om huwelijksmigratie wat af te remmen, door het te koppelen aan bepaalde voorwaarden (taalkennis, financiele borg van den Belg betreffende de bruid...).
Oud 26 december 2006, 09:59   #53
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

In Turkije, zitten die echter wel vol met Turken, want daar woont haast niks anders .
Maar waarom stoten de Turken hier niet door. Bij mijn weten is het onderwijs toch volledig gedemocratiseerd, probeert men langs alle kanten toch maar allochtonen over de streep te trekken...
Oud 26 december 2006, 11:00   #54
rik47
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
dat zijn kommunisten... en de KP bestaat niet meer

voor wie moeten ze stemmen ?
Ik bedoel dat de meeste Oost-Blokkers meestal maar een tijdje hier blijven, vaak met een toeristenvisum.
Ook meestal om in het zwart te werken, goed voor de economie door de hoge loonlast hier, maar onze overheid werkt hieraan.
Gek hé, hier geldt niet de open-grenzen politiek.
Maar zelfs als ze zich hier willen vestigen zullen de linkse partijen het niet voor hun opnemen, want van die stemmen zijn ze allesbehalve zeker.
Oud 26 december 2006, 11:38   #55
Asshen Sukar
Gouverneur

Standaard

Groter probleem is dat elke bedrijf een andere manier heeft om allochtonen te definieren. Er is momenteel geen wetgeving wie allochtoon is en wie niet. Zowel een Nederlander als een Pool zijn allochtoon maar toch is dit anders.
Is iemand met Turkse voorouders na de 3de generatie ook nog allochtoon? Mag het bedrijf uitmaken. Als we quota gaan volgen gaan we dus zo voordelig mogelijk allochtonen definieren, dan kunnen ze iedereen aannemen.
Zelf ben ik niet tegen die quota zolang het streefcijfers blijven en de quota onder het percentage van de bevolking blijft dat doe groep vertegenwoordigt.

Vraagje over de wetgeving: mogen vrouwelijke allochtonen dan met een hoofddoek die een groot deel van het gezicht bedekt rijden? Belemmert dit niet het zicht in het verkeer en is dit niet een gevaar als chauffeur van passagiers ?
Asshen Sukar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2006, 12:06   #56
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Asshen Sukar Bekijk bericht
Groter probleem is dat elke bedrijf een andere manier heeft om allochtonen te definieren. Er is momenteel geen wetgeving wie allochtoon is en wie niet. Zowel een Nederlander als een Pool zijn allochtoon maar toch is dit anders.
Is iemand met Turkse voorouders na de 3de generatie ook nog allochtoon? Mag het bedrijf uitmaken. Als we quota gaan volgen gaan we dus zo voordelig mogelijk allochtonen definieren, dan kunnen ze iedereen aannemen.
Zelf ben ik niet tegen die quota zolang het streefcijfers blijven en de quota onder het percentage van de bevolking blijft dat doe groep vertegenwoordigt.

Vraagje over de wetgeving: mogen vrouwelijke allochtonen dan met een hoofddoek die een groot deel van het gezicht bedekt rijden? Belemmert dit niet het zicht in het verkeer en is dit niet een gevaar als chauffeur van passagiers ?
Och, iedereen definieert allochtonen zoals het hem het beste uitkomt, met het gevolg dat de benaming allochtonen op niets meer slaagt. Maar wat de derde generatie Turk betreft, als de eerste generatie reeds Nederlands sprak, dan niet. Als de derde generatie er nog niet aan toe is, dan wel. Uiteindelijk is het meer een kwestie van integreren, dan wat anders.
Wetgeving. Dacht wel dat men bij de lijn uniformen heeft, en dacht niet dat een hoofddoek, en/of een sluier daar een onderdeel van uitmaakt.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be