![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tja? We doen wat we kunnen maar gaan inwonen kunnen we niet.
![]() |
![]() |
#42 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() Ik Bezoek men grootmoeder tot middernacht en vertrek dan pas verder naar men vrienden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() Wie bezoekt er nu (graag) zijn grootmoeder ?
![]() Ik weet van mijn eigen als ik die leeftijd heb dat mijn kleinkinderen ook niet gaan omkijken. Dat is eenmaal zo als je oud bent: je stinkt, je bent depressief en je zaagt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Antwerpen - Het Antwerpse gerecht vervolgt de zoon en een kleindochter van een 86-jarige hulpbehoevende vrouw uit het Antwerpse. De twee lieten de vrouw rond Kerstmis dagenlang aan haar lot over. De vrouw overleed. Het lichaam van de hoogbejaarde vrouw werd op 20 december ontdekt door de hulpdiensten. Vermoedelijk was ze toen al twee dagen dood. Omdat de hulpverleners vragen hadden bij het overlijden, begon het gerecht eerst een moordonderzoek. Dat leidde enkele dagen later tot de arrestatie van de 63-jarige zoon van het slachtoffer en ook de 32-jarige kleindochter. Die laatste woonde in bij haar grootmoeder. Van moord bleek toen geen sprake meer. Een autopsie wees uit dat de vrouw om het leven was gekomen door een 'verwaarlozing van het ziektebeeld.' Het Antwerpse parket wil voorts weinig commentaar kwijt, ook gezien het bijzonder marginale milieu waarin het voorval zich afspeelde. Maar het staat vast dat de jonge vrouw en de zoon van het slachtoffer verschillende dagen niet naar hun hulpbehoevend familielid omzagen. Dat werd de vrouw fataal. Zoon en kleindochter zijn intussen weer vrij. Ze zullen zich later voor de rechtbank moeten verantwoorden wegens schuldig verzuim. In de Antwerpse gemeente Schoten stelden hulpverleners drie jaar geleden een gelijkaardig voorval vast. Een 36-jarige man liet zijn bedlegerige moeder toen dagenlang aan haar lot over, waardoor de vrouw uiteindelijk ook overleed. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |