![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Slaapwel, jongens. Het wordt laat en ik heb mijn schoonheidsslaapje dringend nodig
![]()
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 31 december 2006 om 00:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat is juist, je kunt het pas verklaren als je gelooft. En ik vrees dat dat juist een barrière vormt om erover te praten met ongelovigen. Want hoe zou je nu kunnen aanvaarden dat er goddelijke dingen gebeuren, als je a priori niet gelooft in God? Ik denk dan ook dat het wijs is om geen water naar de zee te dragen gezien deze discussie niet veel kan opleveren. No offence ![]() Ik ga je heus niet bekeren. Timothy Radcliff zei: "God moet je niet naar de mensen brengen, want God is al bij de mensen."
pAx Et BoNuM Laatst gewijzigd door Judokus : 31 december 2006 om 12:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Enfin, terug naar de beginpost. Ik denk er net hetzelfde over. Als heiden geloof ik niet meteen in de duivel, maar het menselijke kwaad kan ook zijn eigen waanbeelden creëren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat is namelijk het twispunt, gebaseerd op een geloof. Niets concreet dus en allesbehalve verklarend in rationeel opzicht.
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
And here we go again... Klaar voor de volgende ronde? ![]()
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 1 januari 2007 om 09:07. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 1 januari 2007 om 09:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#47 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Maria is maw wel de draagmoeder van Jezus maar niet de 'genetische' moeder. (voor zover er in die tijd kennis en sprake was van genetica). Ook al is er geen 'genetische' band, toch is Maria 100% de moeder van Christus door haar jawoord aan God ("Zie de dienstmaagd van de Heer, Uw wil geschiede naar Uw Woord (logos: Woord, in de betekenis van Rede, Ratio).") Natuurlijk kun je dit enkel aannemen bij een aanvaarden dat God in staat is om Goddelijke dingen te verrichten. Jezus werd uit God gewassen in de schoot van Maria.
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Judokus, je moet er inderdaad in geloven.
Het helpt dan ook niet om er wat ingewikkelde woorden aan toe te voegen om net te doen of het waar is.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() moet men godsdiensten respekteren als die het kwaad, het geweld, haat,nijd aanbevelen?Vermomd onder bekeringsdrang?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() als je vanaf je geboorte gehersenspoeld bent door je hele omgeving, ouders voorop, dan is dat wel moeilijk soms, denk ik.Vandaar ook mijn stelling dat er met die 3 monotheïstische godsdiensten iets "duivels" aan de hand is.Het "heilige land" zou wel eens de plaats kunnen zijn waar de duivel zich een privé-ingang op aarde verschaft heeft...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Jammer genoeg beweert iedere aanhanger van om het even welke religie identiek hetzelfde over zijn eigen godheid.
De gevolgen van die "Enige Echte Ware God" zijn dan ook welbekend. Zowel in het verleden, het heden als in de toekomst.
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 2 januari 2007 om 07:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een god hier en daar erbij stuitte op geen enkel probleem. Zelfs de Mekkaanse polytheisten nodigden Mohammed uit om zijn god mee onder te brengen in de ka'aba en hem daar te vereren, samen met de mekkanen die daar ook hun andere goden vereerden. Maar nee... monotheisten willen dat iedereen hùn god vereert.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |