Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 december 2003, 21:52   #41
LA'er
Provinciaal Gedeputeerde

LA'er's schermafbeelding

Standaard

Ik ben het volledig eens met Hans1. Men zaagt voortdurend over de kostprijs van een monarchie maar hebben die mensen al eens nagedacht over de kostprijs van een republiek?. Om maar een heel stom voorbeeld te geven: Telkens als er een nieuwe president is moet zijn ambtswoning volledig worden ingericht en verbouwd en geschildert enz naar zijn of haar smaak. Beseffen jullie wel hoeveel geld dat zal kosten als men dit om de 4 jaar moet doen? nogmaals, dit is maar een stom voorbeeld maar denk aan al die andere dingen. Als jullie toch zo tegen een monarch zijn, waarom hem dan niet louter een ceremoniele functie geven zoals in Noorwegen waar koning zijn gelijk staat met louter en alleen lintjes knippen.

mvg
Oud 7 december 2003, 21:56   #42
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Dat zou inderdaad idioot zijn. Als de koning slechts een lintjesknipper is, kan je z'n nut gemakkelijker in vraag stellen. Daarom moet de situatie blijven zoals ze nu is. Niemand klaagt erover, alleen enkele gefrustreerde flaminganten.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2003, 22:05   #43
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Dat zou inderdaad idioot zijn. Als de koning slechts een lintjesknipper is, kan je z'n nut gemakkelijker in vraag stellen. Daarom moet de situatie blijven zoals ze nu is. Niemand klaagt erover, alleen enkele gefrustreerde flaminganten.
Yves Desmet een gefrustreerde flamingant?
Nu kan de lol niet meer op. Ik denk dat het een Vlaams Blokker is.
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2003, 22:10   #44
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Citaat:
Den Yves heeft nergens gezegd tegen het koningshuis of tegen Het Vaderland te zijn. Hij zei enkel niet opgezet te zijn met die media-spektakel.

Hij is nu eenmaal ne klager e
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2003, 22:13   #45
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Citaat:
Den Yves heeft nergens gezegd tegen het koningshuis of tegen Het Vaderland te zijn. Hij zei enkel niet opgezet te zijn met die media-spektakel.
Dat is al wat beter zie!

Hij is nu eenmaal ne klager e
Oud 7 december 2003, 22:26   #46
democratsteve
Minister-President

democratsteve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peace
Ik kom er met mijn verstand niet bij hoe men een volk zo gek kan krijgen dat het (vrijwillig) elk jaar honderden miljoenen aan enkele mensen geeft die toevallig uit het een of ander koninklijk geslachtsdeel zijn gekropen.
Deze mensen hebben geen enkel nut voor een samenleving en parasiteren enkel nog op de rug van de werkende bevolking die elk jaar een beetje van hun inkomen gedwongen moeten afstaan om deze mensen een extravagant luxe leventje te kunnen garanderen.
3 keer raden uit welke partij deze intellectueel-in-spé komt
Ik kom uit geen enkele partij, maar ben het roerend eens met Peace in dit geval.
Hoe kan je nu in hemelsnaam jezelf willen profileren als een democratie als je tegelijkertijd een koningshuis in stand houd?
Elk zinnig denkend persoon ontgaat deze logica volkomen.
Maar nogmaals, ik heb niets tegen deze mensen hoor. Het zegt veel meer over de domheid van een bevolking dan over diegenen die ervan profiteren.
Oud 7 december 2003, 22:42   #47
Luddo
Minister

Standaard

Met Pies en Democratische stief zeg ik:

[size=7]KLOOSTERZUSTER[/size]

aan zulke hemel- en Vlaamstergende ondemocratische toestanden!
Oud 7 december 2003, 22:46   #48
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door democratsteve
Citaat:
Citaat:
Ik kom er met mijn verstand niet bij hoe men een volk zo gek kan krijgen dat het (vrijwillig) elk jaar honderden miljoenen aan enkele mensen geeft die toevallig uit het een of ander koninklijk geslachtsdeel zijn gekropen.
Deze mensen hebben geen enkel nut voor een samenleving en parasiteren enkel nog op de rug van de werkende bevolking die elk jaar een beetje van hun inkomen gedwongen moeten afstaan om deze mensen een extravagant luxe leventje te kunnen garanderen.
Ik kom uit geen enkele partij, maar ben het roerend eens met Peace in dit geval.
Hoe kan je nu in hemelsnaam jezelf willen profileren als een democratie als je tegelijkertijd een koningshuis in stand houd?
Maar nogmaals, ik heb niets tegen deze mensen hoor. Het zegt veel meer over de domheid van een bevolking dan over diegenen die ervan profiteren.
U verkiest ongetwijfeld een incompetente president, 6 parlementen, 60 ministers en een door de politici gemanipuleerde media?
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2003, 22:48   #49
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door democratsteve
Citaat:
Citaat:
U verkiest ongetwijfeld een incompetente president, 6 parlementen, 60 ministers en een door de politici gemanipuleerde media?
Ja, dan komt B.U.B ook aan den bak
Oud 7 december 2003, 22:50   #50
Hanne
Banneling

Standaard

SEBA : HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA, indien je mij zou tegenkomen zou je wel anders klappen. Ik zit hier mij tenminste niet te profileren als een gefrustreerde die beweert dat ze VLD'er is maar overduidelijk VB'er is."

Het CD&V-gansje heeft nog eens gekwaakt. Indien ik jou zou tegenkomen zou ik niet eens overwegen om met jou te klappen. Dat laat ik liever aan het personeel van het BLO-onderwijs over waar u net met alle moeite uitgesukkeld bent.
Bovendien heb ik een instinctieve afkeer van die boerse en vooral lelijke CD&V wijven die zich pogen te profileren op basis van "christelijke waarden", maar onmiddelijk uit hun bruine arrogante bek beginnen te stinken van zodra ze hem opendoen.

U mag dus zelf niet eens in mijn buurt komen.
Hanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2003, 22:57   #51
Foundation
Minister

Foundation's schermafbeelding

Standaard

Wat een toonbeeld van respect voor elkaars mening en verdraagzaamheid!

Beste moderatoren, wat moet iemand doen om van een forum afgesmeten te worden?
Voor Vorst, Voor Vrijheid En Voor Recht!
Foundation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2003, 23:08   #52
Hanne
Banneling

Standaard

Quote : Beste moderatoren, wat moet iemand doen om van een forum afgesmeten te worden?

Zeker niet gaan censureren. Tenzij u een probleem heeft met vrije meningsuiting.

Ik pikte even in op én met het taaltje dat het zelfverklaarde rolmodel der christelijke waarden etaleert. Nu blijkt ze daarmee moeite te hebben - tenzij ze het zelf gebruikt - en vergeet ze her en der haar fijne christelijke waarden.

Gelukkig kan ze in de biechtstoel terecht.
Oud 7 december 2003, 23:09   #53
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het CD&V-gansje heeft nog eens gekwaakt. Indien ik jou zou tegenkomen zou ik niet eens overwegen om met jou te klappen. Dat laat ik liever aan het personeel van het BLO-onderwijs over waar u net met alle moeite uitgesukkeld bent.
Ah gaan we zo beginnen? Mag ik nog eens vragen wat u studeert, of durft u dat niet zeggen? Dan zalt aan mij zijn om te lachen vrees ik

Citaat:
Bovendien heb ik een instinctieve afkeer van die boerse en vooral lelijke CD&V wijven die zich pogen te profileren op basis van "christelijke waarden", maar onmiddelijk uit hun bruine arrogante bek beginnen te stinken van zodra ze hem opendoen.

U mag dus zelf niet eens in mijn buurt komen.

U denkt dat ik een oude vrouw bent? Dan moet ik u teleurstellen, ik ben een gewone jongeman (dus geen katholieke seut zoals u u waarschijnlijk voorstelt, integendeel)

U hebt trouwens gelogen dat u VLD'er bent , want u bent overduidelijk VB'er. Uw overgaan tot schelden wanneer de argumenten op zijn is daar duidelijk een bevestiging van. Mag ik u trouwens vragen waarom u niet meer in die andere topic over een blauw-roomse coalitiewil praten? De argumenten zijn toch niet op toevallig?
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2003, 23:43   #54
Hanne
Banneling

Standaard

Quote : Ah gaan we zo beginnen? Mag ik nog eens vragen wat u studeert, of durft u dat niet zeggen? Dan zalt aan mij zijn om te lachen vrees ik.

Is't echt? Een lachende CD&V-er, waar gaan we dat heen schrijven? Ontsnapt aan de verzuring die zo treffend is voor uw partij?
Mijn studies en beroepswerkzaamheden gaan u niet in het minst aan.

Quote : U denkt dat ik een oude vrouw bent? Dan moet ik u teleurstellen, ik ben een gewone jongeman (dus geen katholieke seut zoals u u waarschijnlijk voorstelt, integendeel).

De gebroeders Van Rompaey doen mij steeds aan katholieke seuten denken. Schitterend dat u die term zelf aanhaalt.

Quote : U hebt trouwens gelogen dat u VLD'er bent , want u bent overduidelijk VB'er. Uw overgaan tot schelden wanneer de argumenten op zijn is daar duidelijk een bevestiging van. Mag ik u trouwens vragen waarom u niet meer in die andere topic over een blauw-roomse coalitiewil praten? De umenten zijn toch niet op toevallig?

Wanneer brengt u eens 1 argument aan. Eentje maar? Uw religieuse items over "christelijke waarden" horen niet thuis in de politiek, daarover mag u gerust verder kwezelen bij de boy scouts of in de mis.
Uw scheldpartijen met "christelijk inslag" ook. Alhoewel ik het betwijfel dat u het nog ver zal schoppen met christelijk geinspireerde heksenjachten en scheldtirades. Mits uw argumentatie zo leeg en wollig is als het CD&V programma begrijp ik dat u niet anders kan dan mij als VB-er klasseren.
Het is een klassiek scheldwoord geworden waarop christelijk
geïnspireerden graag een patent nemen ... bij gebrek aan argumenten. Waarschijnlijk gewoon gecopieerd van de ayatollahs Van Rompaey die niets anders doen dan schelden in de oppositiebanken?
Overigens antwoord ik in de topics die ik zelf uitkies. Niet vergeten beste dat de tijden waarbij Mr. Pastoor voor de mensen nadacht en besliste wat zij mochten zeggen en denken voorbij zijn. U lijdt merkbaar nog aan de CD&V pastoorsreflex.
Als ik niet ingepikt heb op het thema van de rooms-blauwe coalitiewil, dan is dat om uw jonge tere christelijke zenuwtjes te sparen. Omdat ik weet dat Karel De Gucht & co nog liever zen-boeddhisten worden dan met de CD&V scheep te gaan.
Oud 7 december 2003, 23:46   #55
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard

Leuke boel hier.
Weisse Wolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2003, 00:12   #56
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De gebroeders Van Rompaey doen mij steeds aan katholieke seuten denken. Schitterend dat u die term zelf aanhaalt.
Ah, dus u kent hen persoonlijk? Vandaar dat Herman van Rompuy bekend staat om zijn cynisme, past niet echt in het beeld van een katholieke seut nietwaar?

Citaat:
Wanneer brengt u eens 1 argument aan. Eentje maar? Uw religieuse items over "christelijke waarden" horen niet thuis in de politiek, daarover mag u gerust verder kwezelen bij de boy scouts of in de mis.
Dit is tochwel ongelooflijk, er staan miljoenen argumenten van mij in de topic een rooms-blauwe coalitie, maar u wil daar blijkbaar niet op ingaan?
Over uw argumenten:

Citaat:
Is't echt? Een lachende CD&V-er, waar gaan we dat heen schrijven? Ontsnapt aan de verzuring die zo treffend is voor uw partij?

Quote : U denkt dat ik een oude vrouw bent? Dan moet ik u teleurstellen, ik ben een gewone jongeman (dus geen katholieke seut zoals u u waarschijnlijk voorstelt, integendeel).

Quote : U hebt trouwens gelogen dat u VLD'er bent , want u bent overduidelijk VB'er. Uw overgaan tot schelden wanneer de argumenten op zijn is daar duidelijk een bevestiging van. Mag ik u trouwens vragen waarom u niet meer in die andere topic over een blauw-roomse coalitiewil praten? De umenten zijn toch niet op toevallig?

Uw scheldpartijen met "christelijk inslag" ook. Alhoewel ik het betwijfel dat u het nog ver zal schoppen met christelijk geinspireerde heksenjachten en scheldtirades. Mits uw argumentatie zo leeg en wollig is als het CD&V programma begrijp ik dat u niet anders kan dan mij als VB-er klasseren.
Het is een klassiek scheldwoord geworden waarop christelijk
geïnspireerden graag een patent nemen ... bij gebrek aan argumenten. Waarschijnlijk gewoon gecopieerd van de ayatollahs Van Rompaey die niets anders doen dan schelden in de oppositiebanken?
Overigens antwoord ik in de topics die ik zelf uitkies. Niet vergeten beste dat de tijden waarbij Mr. Pastoor voor de mensen nadacht en besliste wat zij mochten zeggen en denken voorbij zijn. U lijdt merkbaar nog aan de CD&V pastoorsreflex.
Als ik niet ingepikt heb op het thema van de rooms-blauwe coalitiewil, dan is dat om uw jonge tere christelijke zenuwtjes te sparen. Omdat ik weet dat Karel De Gucht & co nog liever zen-boeddhisten worden dan met de CD&V scheep te gaan.
Ben ik nu blind, of zie ik enkel persoonlijk gezwam engeen enkel argument staan?

Citaat:
Als ik niet ingepikt heb op het thema van de rooms-blauwe coalitiewil, dan is dat om uw jonge tere christelijke zenuwtjes te sparen
Ah, ik ben dus christelijk, toch plezant als je jezelf leert kennen door anderen hé?

Citaat:
Oe, ik dacht dat u toch zo zeker was dat u verstandelijker was dan mij, aangezien u mij bestempelt als een BO-er? Dus: wat studeert u? U moet toch geen schrik hebben, aangeizen u er toch zeker van bent dat ik een BO-er ben?

Het is gewoon lachwekkend en triestig tegelijk dat u mij verwijt geen argumenten naar voor te brengen, iedereen die onze discussie gevolgd heeft weet wie er inhoudelijk het sterkst is.
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2003, 00:50   #57
Hanne
Banneling

Standaard

Seba, zijn uw partijgenoten u vergeten te zeggen dat overmoed niet tot de christelijke waarden behoort?

T'is u vergeven. Straks een schietgebedje voor het slapengaan, en zondag naar de biechtstoel
Oud 8 december 2003, 00:52   #58
Hanne
Banneling

Standaard

Oud 8 december 2003, 07:49   #59
Peace
Europees Commissaris

Peace's schermafbeelding

Standaard

democratsteve,

Citaat:
ik heb niets tegen deze mensen hoor. Het zegt veel meer over de domheid van een bevolking dan over diegenen die ervan profiteren
Ik vind dat u met deze uitspraak de nagel op zijn kop slaat.

Er valt totaal niets op aan temerken dat er mensen in ons land zijn wat dit Koningshuis als instelling in stand willen houden.

Waar ik echter niet mee akkoord ben is dat dit Koningshuis nog feitelijke macht heeft. Dit is een democratie echt onwaardig en zeker niet meer passend voor een ontwikkeld landin de 21 ste eeuw.

Ook ben ik er niet mee akkoord dat iedereen aan het luxe leventje van deze mensen moet meebetalen.
Ons Koningshuis is niet van die aard dat het noodzakelijk is voor de goede werking van ons land.
Daarom moeten de mensen die deze instelling zo graag in stand willen houden daar maar zelf op vrijwillige basis voor bijdragen.
Het is daarentegen een onrecht dat ook de tegenstanders deze instantie gedwongen moeten mee financieren.
Oud 8 december 2003, 10:48   #60
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Het probleem met de monarchie is:

Als ge er nietr geïnteresseerd in zijt zet ge uw tv af, maar ge blijft wél altijd mee betalen.

De belastingen zouden moeten herzien worden. De monarchisten mogen van mij gerust alle dagen een euroke storten op de rekening van de coburgs (als ze echte trouwe Belgen zijn storten ze zelfs twee euro), maar ik vind niet dat ik zelf moet meebetalen voor iets waar ik TOTAAL NIETS AAN HEB.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be