![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| nl.politiek Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep nl.politiek. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
|
Discussietools |
|
|
#41 |
|
|
"joh" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > "el misti" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >> >> "Franneke" <[email protected]> schreef in bericht >> news:[email protected]... >>> joh tikte: >>> >>>> "Franneke" <[email protected]> schreef in bericht >>>> news:[email protected]... >>>>> vloerkleed tikte: >>>>> >>>>> >>>>>> Jij hebt de theorieen van einstein tot je genomen en er verder niets >>>>>> mee gedaan, ergo je bent er geen cent wijzer mee geworden. >>>>>> Althans dat is mijn indruk. >>>>> >>>>> Alles is relatief, kleed. >>>>> >>>>> >>>> de lichtsnelheid niet >>> >>> Heel goed. Jij hebt het boekje zeker ook gelezen. >> >> zelfs de lichtsnelheid is relatief. >> > leg maar uit |
|
|
#42 |
|
|
"joh" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > "el misti" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >> >> "Franneke" <[email protected]> schreef in bericht >> news:[email protected]... >>> joh tikte: >>> >>>> "Franneke" <[email protected]> schreef in bericht >>>> news:[email protected]... >>>>> vloerkleed tikte: >>>>> >>>>> >>>>>> Jij hebt de theorieen van einstein tot je genomen en er verder niets >>>>>> mee gedaan, ergo je bent er geen cent wijzer mee geworden. >>>>>> Althans dat is mijn indruk. >>>>> >>>>> Alles is relatief, kleed. >>>>> >>>>> >>>> de lichtsnelheid niet >>> >>> Heel goed. Jij hebt het boekje zeker ook gelezen. >> >> zelfs de lichtsnelheid is relatief. >> > leg maar uit Lichtsnelheid in gas of vloeistof of vaste stof (glas) is kleiner dan in vacuüm. (Zie o.a. Wet van Snellius en Principe van Fermat) |
|
|
#43 |
|
|
"yew betcha" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > vloerkleed wrote: > >> Mag ik jouw dan even onder je neusje wrijven dat ik 25 jaar lang tien >> keer per dag het wiel uit moest vinden, wat niet in je kouwe kleren gaat >> zitten, >> waarna derden er fabrieken mee bouwden. >> Jij hebt de theorieen van einstein tot je genomen en er verder niets mee >> gedaan, ergo je bent er geen cent wijzer mee geworden. > > En ze is nu huisvrouw, dus dat klopt wel. Die zich ontzettend verveelt. Gezien de nimmer aflatende ijver van de Kodecloppert om bepaalde personen in dit marginale nieuwsgroepje dag na dag lastig te vallen en af te zeiken met inhoudloos geneuzel, kan iedereen de conclusie trekken dat jij de grootste verveelde hier bent. En ondertussen alleen nog serieus wordt genomen door piepeltjes als Goodcowboy, Vloerkleed en Democrates. |
|
|
#44 |
|
|
"el misti" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > "joh" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >> >> "el misti" <[email protected]> schreef in bericht >> news:[email protected]... >>> >>> "Franneke" <[email protected]> schreef in bericht >>> news:[email protected]... >>>> joh tikte: >>>> >>>>> "Franneke" <[email protected]> schreef in bericht >>>>> news:[email protected]... >>>>>> vloerkleed tikte: >>>>>> >>>>>> >>>>>>> Jij hebt de theorieen van einstein tot je genomen en er verder niets >>>>>>> mee gedaan, ergo je bent er geen cent wijzer mee geworden. >>>>>>> Althans dat is mijn indruk. >>>>>> >>>>>> Alles is relatief, kleed. >>>>>> >>>>>> >>>>> de lichtsnelheid niet >>>> >>>> Heel goed. Jij hebt het boekje zeker ook gelezen. >>> >>> zelfs de lichtsnelheid is relatief. >>> >> leg maar uit > > Lichtsnelheid in gas of vloeistof of vaste stof (glas) is kleiner dan in > vacuüm. (Zie o.a. Wet van Snellius en Principe van Fermat) > beetje tricky wat daar precies gebeurt, maar je hebt een punt |
|
|
#45 |
|
|
"joh" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... >>>>>>> Alles is relatief, kleed. >>>>>>> >>>>>>> >>>>>> de lichtsnelheid niet >>>>> >>>>> Heel goed. Jij hebt het boekje zeker ook gelezen. >>>> >>>> zelfs de lichtsnelheid is relatief. >>>> >>> leg maar uit >> >> Lichtsnelheid in gas of vloeistof of vaste stof (glas) is kleiner dan in >> vacuüm. (Zie o.a. Wet van Snellius en Principe van Fermat) >> > beetje tricky wat daar precies gebeurt, maar je hebt een punt Volgens mij is daar toch de breking van licht aan te danken. Als de snelheid gelijk was in beide media dan zou er geen breking zijn. Maar ik vraag het de natuurkundigen. <Follow up naar nl.wetenschap> Beste wetenschappers, hoe zit dit? |
|
|
#46 |
|
|
"J. J. Lodder" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > el misti <[email protected]> wrote: > >> "joh" <[email protected]> schreef in bericht >> news:[email protected]... >> >> >>>>>>> Alles is relatief, kleed. >> >>>>>>> >> >>>>>>> >> >>>>>> de lichtsnelheid niet >> >>>>> >> >>>>> Heel goed. Jij hebt het boekje zeker ook gelezen. >> >>>> >> >>>> zelfs de lichtsnelheid is relatief. >> >>>> >> >>> leg maar uit >> >> >> >> Lichtsnelheid in gas of vloeistof of vaste stof (glas) is kleiner dan >> >> in >> >> vacuüm. (Zie o.a. Wet van Snellius en Principe van Fermat) >> >> >> > beetje tricky wat daar precies gebeurt, maar je hebt een punt >> >> Volgens mij is daar toch de breking van licht aan te danken. Als de >> snelheid >> gelijk was in beide media dan zou er geen breking zijn. Maar ik vraag het >> de >> natuurkundigen. >> >> <Follow up naar nl.wetenschap> >> >> Beste wetenschappers, hoe zit dit? > > Simpel: als je een crosspost naar nl.politiek laat staan > ipv een Followup-To: te zetten krijg je geen antwoord, Nou, dan niet. |
|
|
#47 |
|
|
el misti <[email protected]> wrote:
> "joh" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... > > >>>>>>> Alles is relatief, kleed. > >>>>>>> > >>>>>>> > >>>>>> de lichtsnelheid niet > >>>>> > >>>>> Heel goed. Jij hebt het boekje zeker ook gelezen. > >>>> > >>>> zelfs de lichtsnelheid is relatief. > >>>> > >>> leg maar uit > >> > >> Lichtsnelheid in gas of vloeistof of vaste stof (glas) is kleiner dan in > >> vacuüm. (Zie o.a. Wet van Snellius en Principe van Fermat) > >> > > beetje tricky wat daar precies gebeurt, maar je hebt een punt > > Volgens mij is daar toch de breking van licht aan te danken. Als de snelheid > gelijk was in beide media dan zou er geen breking zijn. Maar ik vraag het de > natuurkundigen. > > <Follow up naar nl.wetenschap> > > Beste wetenschappers, hoe zit dit? Simpel: als je een crosspost naar nl.politiek laat staan ipv een Followup-To: te zetten krijg je geen antwoord, [Followup-To: nl.politiek] Jan |
|
|
#48 |
|
|
On Thu, 04 Jan 2007 10:30:27 +0100, Sjoerd Bakker <[email protected]>
wrote: >On Thu, 04 Jan 2007 10:28:21 +0100, Hans <[email protected]> wrote: > >>On Thu, 04 Jan 2007 10:03:08 +0100, Sjoerd Bakker <[email protected]> >>wrote: >> >>>Bij mijn weten het eerste land dat een vervolging van Bush voorstaat, >>>en ik ben het daar van harte mee eens. >> >>Dáár zal Bush wakker van liggen: een steuntrekker in Zwolle die tegen >>hem is.... > >In een democratie hoort de mening van iedere burger even zwaar te >wegen. Of ben jij geen democraat?! Met enige reserve ben ik democraat. Maar ik zie niet in waarom een stem van een parasiet even zwaar weegt als de stem van een hardwerkende burger. Of waarom die van een dienstweigeraar even zwaar telt als die van iemand die het welzijn van de maatschappij wél boven dat van zichzelf stelt. Een morele dan wel een intelligentietest vóór men mag stemmen lijkt mij zeer zinvol. |
|
|
#49 |
|
|
Hans tikte:
> On Thu, 04 Jan 2007 10:30:27 +0100, Sjoerd Bakker <[email protected]> > wrote: > >> On Thu, 04 Jan 2007 10:28:21 +0100, Hans <[email protected]> wrote: >> >>> On Thu, 04 Jan 2007 10:03:08 +0100, Sjoerd Bakker <[email protected]> >>> wrote: >>> >>>> Bij mijn weten het eerste land dat een vervolging van Bush >>>> voorstaat, en ik ben het daar van harte mee eens. >>> >>> Dáár zal Bush wakker van liggen: een steuntrekker in Zwolle die >>> tegen hem is.... >> >> In een democratie hoort de mening van iedere burger even zwaar te >> wegen. Of ben jij geen democraat?! > > Met enige reserve ben ik democraat. > Maar ik zie niet in waarom een stem van een parasiet even zwaar weegt > als de stem van een hardwerkende burger. > Of waarom die van een dienstweigeraar even zwaar telt als die van > iemand die het welzijn van de maatschappij wél boven dat van zichzelf > stelt. Je brengt dit als een tegenstelling, maar dat is het natuurlijk niet. > Een morele dan wel een intelligentietest vóór men mag stemmen lijkt > mij zeer zinvol. Of je gaat weer terug naar het systeem waarin stemrecht is voorbehouden aan de grootste belastingbetalers. Je kunt jezelf dan echter geen demokraat meer noemen, zelfs niet met enige reserve. ======================== -- "Xavier was nog geen jood, maar wel slachtoffer. Het begin was er." (A. Grunberg, De joodse messias) |
|
|
#50 |
|
|
"el misti" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > "joh" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... > >>>>>>>> Alles is relatief, kleed. >>>>>>>> >>>>>>>> >>>>>>> de lichtsnelheid niet >>>>>> >>>>>> Heel goed. Jij hebt het boekje zeker ook gelezen. >>>>> >>>>> zelfs de lichtsnelheid is relatief. >>>>> >>>> leg maar uit >>> >>> Lichtsnelheid in gas of vloeistof of vaste stof (glas) is kleiner dan in >>> vacuüm. (Zie o.a. Wet van Snellius en Principe van Fermat) >>> >> beetje tricky wat daar precies gebeurt, maar je hebt een punt > > Volgens mij is daar toch de breking van licht aan te danken. Als de > snelheid gelijk was in beide media dan zou er geen breking zijn. Maar ik > vraag het de natuurkundigen. > dat klopt ook wel op fenomenologisch niveau waar ik het over had was dat de lichtsnelheid niet relatief is zoals bv de snelheid van een auto dat is (geen crosspost naar nl.auto aub!) - dit was het uitgangspunt van einstein bij de ontwikkeling van de relativititeitstheorie |
|
|
#51 |
|
|
"Sjoerd Bakker" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > On Fri, 5 Jan 2007 01:06:32 +0100, "vloerkleed" <[email protected]> Knip > > Dat is dan vice versa, want ik vind jouw betoog erg warrig en niet > terzake doend. reactie begrijpelijk Ik heb inmiddels uit een antwoord van jou aan Franneke > begrepen dat jij Bush als een bevrijder van Irak ziet. Dan houdt > natuurlijk iedere discussie op. De oorlogsmachine van Bush is volgens > de laatste schattingen al voor meer dan een half miljoen doden in Irak > verantwoordelijk geweest, en ik vind dat hij daarvoor berecht dient te > worden. Als je het gelijk van een oorlog af moet meten aan de hand van het aantal doden, hadden de geallieerden ook niet de tweede wereldoorlog op moeten starten. En verder ligt het midden-oosten ongeveer op dezelfde afstand van de states als europa. Hadden de amerikanen hier soms ook niks te zoeken dan? Ze zitten hier trouwens nog steeds in europa met troepen, en ik ben er blij mee. Natuurlijk is dat belang wederzijds, maar wat is daar mis mee? > > Bush had nix te zoeken in Irak, omdat Saddam in de verste verte geen > bedreiging voor Amerika vormde. Oh nee? Hij was Koeweit binnen gevallen, een bondgenooet van Amerika, net zoals Saoedi Arabie en de golfstaten. Deze landen leunen zwaar op de states als beschermer van hun land. Net zoals dat tot vandaag de dag Europa doet. En bedreigingen op velerlei terrein dan? De schending van de mensenrechten; genocide, discriminatie van niet arabieren en verdrijving uit hun huizen, vergiftiging van het milieu, militaire invallen in Koeweit, afschieten van scud raketten op Israel, geld aanbieden aan nabestaanden van mulitmoordenaars die zichzelf opbliezen in bevrijd Israel. Uitstroom van een paar miljoen Irakezen richting het westen. Eigenlijk waren de Yanks al in oorlog daar ze met vliegtuigen een no-fly zone hadden ingesteld om de koerden tegen de troepen van Sadam te beschermen. Als ik het zo teruglees gingen de geallieerden voor minder de confrontatie aan met Hitler. Jij mag dan blijven volhouden met Franneke natuurlijk ( want die laat zich door geen enkel argument overtuigen) daar Amerika in alles de schuld van de ellende in deze wereld is, mijn mening blijft en is dat dit volstrekt in strijd met de feiten is!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!! Meer uitgebreid heb ik dit over de afgelopen twee weken in andere posters. Het lijkt me dan ook sterk dat Franneke dat niet voorbij heeft zien komen. Dus ze zit op typisch boomlinkse wijze de zaak te draineren. De VN was in meerderheid tegen de > oorlog, en heeft er geen toestemming voor gegeven. Het Amerika van > Bush is een schurkenstaat, en schurken die zo ontzettend veel moorden > op hun geweten hebben dienen volgens algemeen gangbare menselijke > normen voor het gerecht te worden gedaagd. De VN met zijn ideologische tegenstellingen is in gevallen waarbij het om grote belangen gaat niet het instrument om zaken recht te zetten met landen die een directe bedreiging vormen voor hun buren, het westen en de schending van mensenrechten en het milieu in het algemeen. Dat bewijs darfour in Soedan wel en de spaaklopende onderhandelingen met Iran. Als simpel democraat zonder ideologisch ballast of vooroordeel, heb ik enkel vertrouwen in de USA, daar het de enige democratische grootmacht is. Waar veel mis gaat, maar waar nog meer positieve dingen gebeuren. Of zie zij meer heil in China of het huidige Rusland? vloerkleed |
|
|
#52 |
|
|
"el misti" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > "yew betcha" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >> vloerkleed wrote: >> >>> Mag ik jouw dan even onder je neusje wrijven dat ik 25 jaar lang tien >>> keer per dag het wiel uit moest vinden, wat niet in je kouwe kleren gaat >>> zitten, >>> waarna derden er fabrieken mee bouwden. >>> Jij hebt de theorieen van einstein tot je genomen en er verder niets mee >>> gedaan, ergo je bent er geen cent wijzer mee geworden. >> >> En ze is nu huisvrouw, dus dat klopt wel. Die zich ontzettend verveelt. > > Gezien de nimmer aflatende ijver van de Kodecloppert om bepaalde personen > in dit marginale nieuwsgroepje dag na dag lastig te vallen en af te zeiken > met inhoudloos geneuzel, kan iedereen de conclusie trekken dat jij de > grootste verveelde hier bent. > > En ondertussen alleen nog serieus wordt genomen door piepeltjes als > Goodcowboy, Vloerkleed en Democrates. Als ik even mag: de bewuste dame waar jij het over hebt begon zelf hoog van de toren te blazen en te beledigen. Dus die vooringenomenheid van je dat geloof ik wel. Feiten liegen niet, maar er zijn mensen die hun hele leven om de feiten heen lopen, daar hoor jij ook bij punt. vloerkleed |
|
|
#53 |
|
|
>>> Lichtsnelheid in gas of vloeistof of vaste stof (glas) is kleiner dan in
>>> vacuüm. (Zie o.a. Wet van Snellius en Principe van Fermat) >> beetje tricky wat daar precies gebeurt, maar je hebt een punt > Volgens mij is daar toch de breking van licht aan te danken. Als de snelheid > gelijk was in beide media dan zou er geen breking zijn. Maar ik vraag het de > natuurkundigen. > Beste wetenschappers, hoe zit dit? In dichte media is de snelheid van licht inderdaad kleiner, en inderdaad zorgt dit voor de breking, en inderdaad is er geen breking tussen twee media als de snelheid dezelfde is. De brekingsindex is simpelweg (omgekeerd) evenredig met de voortplantingssnelheid van licht in het medium, en voor twee media met dezelfde snelheid is de relatieve brekingsindex gewoon één. Zie Snellius, en indirect Fermat. Iets preciezer: de *groeps*snelheid is kleiner. http://en.wikipedia.org/wiki/Group_velocity Dit is in de praktijk de snelheid waarmee de informatie die in een lichtstraal vercodeert kan worden reist (grosso modo). De *fase*snelheid daarentegen is dan typisch weer groter, maar da's niet zo van belang hier. De grootst mogelijke snelheid waarmee informatie principieel kan worden verzonden is echter gewoon even groot als ie altijd is, ongeacht het medium. Da's die universele natuurconstante c = 3*10^8 m/s, en om de verwarring te vergroten wordt die ook wel 'de lichtsnelheid' genoemd. Kortom, iets preciezer geformuleerd is de groepssnelheid van elektromagnetische golven in dichte media kleiner dan in het vacuum, maar de fundamentele natuurconstante c is hetzelfde. Het is even de vraag waar jullie het nu over hadden. De ene lichtsnelheid is relatief, de andere niet. Hebben politiek en wetenschap in elk geval de nuance gemeen. Soms. -- M.vr.gr. Dave Langers voor mail: vervang [email protected] |
|
|
#54 |
|
|
"Dave Langers" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]. nl... >>>> Lichtsnelheid in gas of vloeistof of vaste stof (glas) is kleiner dan >>>> in vacuüm. (Zie o.a. Wet van Snellius en Principe van Fermat) > >>> beetje tricky wat daar precies gebeurt, maar je hebt een punt > >> Volgens mij is daar toch de breking van licht aan te danken. Als de >> snelheid gelijk was in beide media dan zou er geen breking zijn. Maar ik >> vraag het de natuurkundigen. >> Beste wetenschappers, hoe zit dit? > > In dichte media is de snelheid van licht inderdaad kleiner, en inderdaad > zorgt dit voor de breking, en inderdaad is er geen breking tussen twee > media als de snelheid dezelfde is. > > De brekingsindex is simpelweg (omgekeerd) evenredig met de > voortplantingssnelheid van licht in het medium, en voor twee media met > dezelfde snelheid is de relatieve brekingsindex gewoon één. Zie Snellius, > en indirect Fermat. > > Iets preciezer: de *groeps*snelheid is kleiner. > http://en.wikipedia.org/wiki/Group_velocity > Dit is in de praktijk de snelheid waarmee de informatie die in een > lichtstraal vercodeert kan worden reist (grosso modo). De *fase*snelheid > daarentegen is dan typisch weer groter, maar da's niet zo van belang hier. > > De grootst mogelijke snelheid waarmee informatie principieel kan worden > verzonden is echter gewoon even groot als ie altijd is, ongeacht het > medium. Da's die universele natuurconstante c = 3*10^8 m/s, en om de > verwarring te vergroten wordt die ook wel 'de lichtsnelheid' genoemd. > > Kortom, iets preciezer geformuleerd is de groepssnelheid van > elektromagnetische golven in dichte media kleiner dan in het vacuum, maar > de fundamentele natuurconstante c is hetzelfde. > > Het is even de vraag waar jullie het nu over hadden. De ene lichtsnelheid > is relatief, de andere niet. > Hebben politiek en wetenschap in elk geval de nuance gemeen. > Soms. > -- > M.vr.gr. > Dave Langers > voor mail: vervang [email protected] Dank je wel voor de uitleg! |
|
|
#55 |
|
|
vloerkleed tikte:
> "Sjoerd Bakker" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >> On Fri, 5 Jan 2007 01:06:32 +0100, "vloerkleed" <[email protected]> > > Knip >> >> Dat is dan vice versa, want ik vind jouw betoog erg warrig en niet >> terzake doend. > > reactie begrijpelijk > > Ik heb inmiddels uit een antwoord van jou aan Franneke >> begrepen dat jij Bush als een bevrijder van Irak ziet. Dan houdt >> natuurlijk iedere discussie op. De oorlogsmachine van Bush is volgens >> de laatste schattingen al voor meer dan een half miljoen doden in >> Irak verantwoordelijk geweest, en ik vind dat hij daarvoor berecht >> dient te worden. > > Als je het gelijk van een oorlog af moet meten aan de hand van het > aantal doden, hadden de geallieerden ook niet de tweede wereldoorlog > op moeten starten. > En verder ligt het midden-oosten ongeveer op dezelfde afstand van de > states als europa. > Hadden de amerikanen hier soms ook niks te zoeken dan? Er is nogal wat verschil tussen het bevrijden van een paar landen met een demokratische traditie van een vijand waardoor je zelf ook bedreigd wordt, en een land bevrijden van zijn eigen dictator, om dat land vervolgens een nieuwe staatsvorm op te dringen. >> Bush had nix te zoeken in Irak, omdat Saddam in de verste verte geen >> bedreiging voor Amerika vormde. > > Oh nee? Hij was Koeweit binnen gevallen, een bondgenooet van > Amerika, net zoals Saoedi Arabie en de golfstaten. Deze landen leunen > zwaar op de states als beschermer van hun land. Net zoals dat tot > vandaag de dag Europa doet. En bedreigingen op velerlei terrein dan? > De schending van de mensenrechten; genocide, discriminatie van niet > arabieren en verdrijving uit hun huizen, vergiftiging van het milieu, > militaire invallen in Koeweit, afschieten van scud raketten op > Israel, geld aanbieden aan nabestaanden van mulitmoordenaars die > zichzelf opbliezen in bevrijd Israel. Uitstroom van een paar miljoen > Irakezen richting het westen. Die uitstroom is sinds de "bevrijding" van Irak alleen maar groter geworden. De bevolking als geheel is achteruit gegaan in bestaanszekerheid en in welvaart. Het hele land is naar de knoppen, met dank aan de VS. Ook is de macht van Iran toegenomen, en heeft Israel nu meer te vrezen dan een paar jaar terug. Dit allemaal dankzij de destabiliserende werking in het MO van de acties van de VS. Zelfs in het Witte Huis geven ze nu toe dat ze er beter niet aan hadden kunnen beginnen. ================= -- The Americans always do the right thing - after having exhausted every other possibility. W. Churchill |
|
|
#56 |
|
|
On Fri, 05 Jan 2007 11:37:25 +0100, Hans <[email protected]> wrote:
>On Thu, 04 Jan 2007 10:30:27 +0100, Sjoerd Bakker <[email protected]> >wrote: > >>On Thu, 04 Jan 2007 10:28:21 +0100, Hans <[email protected]> wrote: >> >>>On Thu, 04 Jan 2007 10:03:08 +0100, Sjoerd Bakker <[email protected]> >>>wrote: >>> >>>>Bij mijn weten het eerste land dat een vervolging van Bush voorstaat, >>>>en ik ben het daar van harte mee eens. >>> >>>Dáár zal Bush wakker van liggen: een steuntrekker in Zwolle die tegen >>>hem is.... >> >>In een democratie hoort de mening van iedere burger even zwaar te >>wegen. Of ben jij geen democraat?! > >Met enige reserve ben ik democraat. >Maar ik zie niet in waarom een stem van een parasiet even zwaar weegt >als de stem van een hardwerkende burger. Omdat alle mensen gelijke rechten hebben. Omgekeerd kun je stellen dat als je "parasieten" niet democratisch bij de samenleving zou betrekken, die kloof met de "hardwerkende burger" wel altijd zou blijven bestaan. En ik denk niet dat jij hard kunt maken dat er überhaupt parasieten bestaan; het hangt er maar net vanaf wat je daaronder verstaat. >Of waarom die van een dienstweigeraar even zwaar telt als die van >iemand die het welzijn van de maatschappij wél boven dat van zichzelf >stelt. >Een morele dan wel een intelligentietest vóór men mag stemmen lijkt >mij zeer zinvol. Het eerste lijkt mij praktisch onmogelijk, en het tweede niet wenselijk om dezelfde redenen als ik hierboven noem. -- ________________________________________ Sjoerd Bakker ________________________________________ |
|
|
#57 |
|
|
On Fri, 5 Jan 2007 13:03:45 +0100, "vloerkleed" <[email protected]>
wrote: > >"Sjoerd Bakker" <[email protected]> schreef in bericht >news:[email protected].. . >> On Fri, 5 Jan 2007 01:06:32 +0100, "vloerkleed" <[email protected]> > >Knip >> >> Dat is dan vice versa, want ik vind jouw betoog erg warrig en niet >> terzake doend. > >reactie begrijpelijk > >>Ik heb inmiddels uit een antwoord van jou aan Franneke >> begrepen dat jij Bush als een bevrijder van Irak ziet. Dan houdt >> natuurlijk iedere discussie op. De oorlogsmachine van Bush is volgens >> de laatste schattingen al voor meer dan een half miljoen doden in Irak >> verantwoordelijk geweest, en ik vind dat hij daarvoor berecht dient te >> worden. > >Als je het gelijk van een oorlog af moet meten aan de hand van het aantal >doden, hadden de geallieerden ook niet de tweede wereldoorlog op moeten >starten. Ik vind het wel degelijk ook ethisch verwerpelijk om een nazi te doden. Amerika is uit eigenbelang aan WO II begonnen, en het is maar de vraag of Europa er wel zo veel beter af mee geweest is dan als de zaak wat op zijn beloop was gelaten. Dat fascisme zou op den duur toch wel zijn verwaterd, en in het kader van de koude oorlog de Russen als vijanden beschouwen heeft het communisme vermoedelijk veel langer in het zadel gehouden dan nodig was. > >> >> Bush had nix te zoeken in Irak, omdat Saddam in de verste verte geen >> bedreiging voor Amerika vormde. > >Oh nee? Hij was Koeweit binnen gevallen, een bondgenooet van Amerika, net >zoals Saoedi Arabie en de golfstaten. Ik was begin jaren negentig *voor* het Amerikaanse tegen Saddam, maar na er wat over te hebben gelezen ben ik dat nu niet meer. Er valt best wat voor te zeggen om Koeweit als een provincie van Irak te beschouwen. > >> De VN was in meerderheid tegen de >> oorlog, en heeft er geen toestemming voor gegeven. Het Amerika van >> Bush is een schurkenstaat, en schurken die zo ontzettend veel moorden >> op hun geweten hebben dienen volgens algemeen gangbare menselijke >> normen voor het gerecht te worden gedaagd. > >De VN met zijn ideologische tegenstellingen is in gevallen waarbij het om >grote belangen gaat niet het instrument om zaken recht te zetten met landen >die een directe bedreiging vormen voor hun buren, het westen en de schending >van mensenrechten en het milieu in het algemeen. Het feit dat er wegens grote "ideologische tegenstellingen" geen consensus voor zo'n bezetting viel te vinden geeft al aan dat die moreel erg bedenkelijk was. Of zijn alle tegenstanders van de oorlog gek?! En, nogmaals, Saddam heeft nooit ofte nimmer een bedreiging voor Amerika gevormd. Iran zit niet in de NAVO, dus ook vanuit die optiek gaan ons de vijandigheden tussen Irak en Iran niets aan. -- ________________________________________ Sjoerd Bakker ________________________________________ |
|
|
#58 |
|
|
"Franneke" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > vloerkleed tikte: > >> "Sjoerd Bakker" <[email protected]> schreef in bericht >> news:[email protected]... >>> On Fri, 5 Jan 2007 01:06:32 +0100, "vloerkleed" <[email protected]> >> >> Knip >>> >>> Dat is dan vice versa, want ik vind jouw betoog erg warrig en niet >>> terzake doend. >> >> reactie begrijpelijk >> >> Ik heb inmiddels uit een antwoord van jou aan Franneke >>> begrepen dat jij Bush als een bevrijder van Irak ziet. Dan houdt >>> natuurlijk iedere discussie op. De oorlogsmachine van Bush is volgens >>> de laatste schattingen al voor meer dan een half miljoen doden in >>> Irak verantwoordelijk geweest, en ik vind dat hij daarvoor berecht >>> dient te worden. >> >> Als je het gelijk van een oorlog af moet meten aan de hand van het >> aantal doden, hadden de geallieerden ook niet de tweede wereldoorlog >> op moeten starten. >> En verder ligt het midden-oosten ongeveer op dezelfde afstand van de >> states als europa. >> Hadden de amerikanen hier soms ook niks te zoeken dan? > > Er is nogal wat verschil tussen het bevrijden van een paar landen met een > demokratische traditie van een vijand waardoor je zelf ook bedreigd wordt, > en een land bevrijden van zijn eigen dictator, om dat land vervolgens een > nieuwe staatsvorm op te dringen. Wanneer moet je dan beginnen? Als alle Irakezen het land waren ontvlucht of waren omgebracht onder Sadam? Met landen zonder een democratische traditie zoals Japan en Korea is het overigens wel gelukt. Ik blijf het een rare stelling vinden, afgezet tegen de dagelijkse rampberichten in het nieuws over Irak toendertijd. Beschouw het maar als een rotte kies. Je kan er van alles aan doen, maar op een gegeven moment moet hij er toch uit. Dat het Bush bevrijdingsleger de zaak hebben onderschat op basis van verkeerde inlichtingen is ze wel aan te rekenen, maar het idee erachter was zeker respectabel. Overigens werd ik in 1992 ook door een turkse ing. onderhouden met verhalen dat Irak zo sophisticated was. Dat zal zich dan beperkt moeten hebben tot Bagdad, want veel van die beelden die later hier naartoe kwamen, gaven blijk van een pover bestaan. En dat met al die olie in de grond. Hebben de Golfstaten met de hulp van Amerika toch een stuk beter voor elkaar, zeker zijn naaste buur Koeweit, Irak versus Koweit: allebei veel olie in de grond, de een stinkend arm, zeker op het platteland, en de ander stinkend rijk met een welvarende bevolking. Behalve de gastarbeiders dan. Die wonen daar veelal twee tot drie generaties statenloos, maar als er wat mis gaat door een staking bv. worden ze zo op een vrachtboot gezet, of je er nu twee generaties gewoond heb of niet. Althans zo was het in 1981. > >>> Bush had nix te zoeken in Irak, omdat Saddam in de verste verte geen >>> bedreiging voor Amerika vormde. >> >> Oh nee? Hij was Koeweit binnen gevallen, een bondgenooet van >> Amerika, net zoals Saoedi Arabie en de golfstaten. Deze landen leunen >> zwaar op de states als beschermer van hun land. Net zoals dat tot >> vandaag de dag Europa doet. En bedreigingen op velerlei terrein dan? >> De schending van de mensenrechten; genocide, discriminatie van niet >> arabieren en verdrijving uit hun huizen, vergiftiging van het milieu, >> militaire invallen in Koeweit, afschieten van scud raketten op >> Israel, geld aanbieden aan nabestaanden van mulitmoordenaars die >> zichzelf opbliezen in bevrijd Israel. Uitstroom van een paar miljoen >> Irakezen richting het westen. > > Die uitstroom is sinds de "bevrijding" van Irak alleen maar groter > geworden. > De bevolking als geheel is achteruit gegaan in bestaanszekerheid en in > welvaart. Het hele land is naar de knoppen, met dank aan de VS. > Ook is de macht van Iran toegenomen, en heeft Israel nu meer te vrezen dan > een paar jaar terug. Dit allemaal dankzij de destabiliserende werking in > het > MO van de acties van de VS. Ja dat zie ik ook, maar aan elk avontuur zitten risico`s. Wat denk je van de jaren ontwikkelingshulp, wat een groot fiasco blijkt te zijn, afgezet tegen de miljarden die er over x jaren ingestopt zijn? Gaat trouwens nog steeds door. Wat denk jij stoppen die handel dan maar? Amerikanen hebben nog de mentaliteit van onze vroegere VOC. Dat gaat met veel sucses gepaard maar kent ook vele vergissingen. En zo is het hele leven. > > Zelfs in het Witte Huis geven ze nu toe dat ze er beter niet aan hadden > kunnen beginnen. Ben ik het mee eens. Maar wie verwacht nou zoiets van een bevolking die jaar in jaar uit geknecht is door Sadam, let wel: overgeseind door onze berichtgeving elke dag weer, dus ook in de USA, en de honderdduizenden vluchtelingen die vanuit Irak vertrekken vnl richting de USA en europa. Als westerling verwacht je dan toch dat je daar enthousiast onthaald wordt inplaats van een dag later nadat Bagdad bevrijdt is rare lui op de tv te zien die roepen dat ze de bezetter gaan verjagen. Hier in nederland waren de vluchtelingen ook kwaad dat de USA ze bevrijdde van Sadam. Nee ze hadden het zelf willen doen en hij zat er pas 25 jaar. Wat bezield die lui. Ik moet ze niet meer, en de moord op 3000 Yanks die hun land kwamen bevrijden reken ik ze zeer aan. Ik blijf het rotlui vinden en hoe eerder ze opdonderen hoe liever het me is. Doooiiiiiiiiiiii1 Vloerkleed > > > |
|
|
#59 |
|
|
Sjoerd Bakker wrote:
Voor het permanente Sjoerd Bakker archief, weer een pracht van een alinea. > Ik vind het wel degelijk ook ethisch verwerpelijk om een nazi te > doden. Amerika is uit eigenbelang aan WO II begonnen, en het is maar > de vraag of Europa er wel zo veel beter af mee geweest is dan als de > zaak wat op zijn beloop was gelaten. Dat fascisme zou op den duur toch > wel zijn verwaterd, en in het kader van de koude oorlog de Russen als > vijanden beschouwen heeft het communisme vermoedelijk veel langer in > het zadel gehouden dan nodig was. Kijk, jongens en meisjes: Sjoerd Bakker is gek. Gek? Nou ja, niet goed bij zijn hoofd. Cuckoo. Gaga. Kierewiet. Knetter. Geen kans laat hij dan ook onbenut, om dit te bewijzen. Keer op keer, want als het op dit punt aankomt, is Sjoerd Bakker werkelijk onvermoeibaar. |
|
|
#60 |
|
|
"yew betcha" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > Kijk, jongens en meisjes: Sjoerd Bakker is gek. Iemand die op zo'n wijze zijn usenetpostjes begint heeft ook het goed wijs behoorlijk defect. |