Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 11 januari 2007, 19:21   #41
KrisKras
Banneling

KrisKras's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kweepeer Bekijk bericht
Heb ik dan gezegd dat racisme vanwege de negerbevolking erger is dan pakweg racisme vanwege de blanke bevolking? Er is hier geen sprake van een ziekelijke twist.
lees goed wat in't vet staat:

Citaat:
Als rap uit het hart komt, is het racisme in de teksten van zulke blankhatende rappers des te erger, aangezien het dan meer gemeend is.
KrisKras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2007, 19:27   #42
Kweepeer
Partijlid

Kweepeer's schermafbeelding

Standaard

KrisKras, de discussie ging over blankhatende negers, niet over negerhatende blanken, dus is het meer dan normaal dat ik dat voorbeeld ook aanhaal.
Maar goed, ik vind alle racisme even erg. Nu content??
Kweepeer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2007, 19:35   #43
KrisKras
Banneling

Standaard

Citaat:
KrisKras, de discussie ging over blankhatende negers, niet over negerhatende blanken, dus is het meer dan normaal dat ik dat voorbeeld ook aanhaal.
Maar goed, ik vind alle racisme even erg. Nu content??
euhm, de discussie ging over racisme in muziek, niet over blankehatende negers. de topic is gestart met dit nummerke:

Bongo naar Europa gaan, om zaakje te beginnen
Bongo weten, op een jaartje, vele centjes binnen
Bongo vluchten, massa massa, olifantjes ingevoerd
Bongo is Oeganda beu, z’n mondje wordt gesnoerd
...

vervolgens komt hier een Hollander zeiken dat alle rap racistisch is en daar ben ik ff op ingegaan en aangetoond dat het niet zo is. Ik zei dat het gevoels muziek is, recht uit het hart, en geef er een mooi voorbeeldje bij (heb je geluisterd ernaar?). Dan kom jij er een ziekelijke twist aan geven.

Kom nu dus nie bij mij zeiken of ik content ben, ziekelijke mens!

Laatst gewijzigd door KrisKras : 11 januari 2007 om 19:36.
Oud 11 januari 2007, 19:48   #44
Kweepeer
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KrisKras Bekijk bericht
euhm, de discussie ging over racisme in muziek, niet over blankehatende negers. de topic is gestart met dit nummerke:

Bongo naar Europa gaan, om zaakje te beginnen
Bongo weten, op een jaartje, vele centjes binnen
Bongo vluchten, massa massa, olifantjes ingevoerd
Bongo is Oeganda beu, z’n mondje wordt gesnoerd
...

vervolgens komt hier een Hollander zeiken dat alle rap racistisch is en daar ben ik ff op ingegaan en aangetoond dat het niet zo is. Ik zei dat het gevoels muziek is, recht uit het hart, en geef er een mooi voorbeeldje bij (heb je geluisterd ernaar?). Dan kom jij er een ziekelijke twist aan geven.

Kom nu dus nie bij mij zeiken of ik content ben, ziekelijke mens!
De discussie is inderdaad begonnen over racisme in het algemeen, later heeft u gereageerd op een post van Morghodius die wel over het anti-blank racisme ging. Later werd hier dan ook op voortgeborduurd.

Wat u een ziekelijke twist noemt, noem ik gewoon een feit. Iets wat men uit het hart zegt, is meer gemeend.

Woorden verdraaien kunnen die linksen blijkbaar goed...
Oud 11 januari 2007, 19:56   #45
KrisKras
Banneling

Standaard

Citaat:
De discussie is inderdaad begonnen over racisme in het algemeen, later heeft u gereageerd op een post van Morghodius die wel over het anti-blank racisme ging. Later werd hier dan ook op voortgeborduurd.

Wat u een ziekelijke twist noemt, noem ik gewoon een feit. Iets wat men uit het hart zegt, is meer gemeend.

Woorden verdraaien kunnen die linksen blijkbaar goed...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morghodius Bekijk bericht
als je echte racistische muziek wilt horen moet je rap luisteren
beetje veralgemenend he.

ik toon dit:
http://www.youtube.com/watch?v=xO0ArktBomI

duidelijk niet racistisch. Daar gaat het mij om, die bekrompen visie over iets dat men niet kent. Wa zit ge toch te zagen man, met uw links rechts gezeik.
Oud 11 januari 2007, 20:27   #46
Kweepeer
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KrisKras Bekijk bericht
beetje veralgemenend he.

ik toon dit:
http://www.youtube.com/watch?v=xO0ArktBomI

duidelijk niet racistisch. Daar gaat het mij om, die bekrompen visie over iets dat men niet kent. Wa zit ge toch te zagen man, met uw links rechts gezeik.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morghodius Bekijk bericht
als je echte racistische muziek wilt horen moet je rap luisteren

in Amerika kan je op de tv horen hoe een rapper rapt over het vermoorden en verkrachten van blanken...........

geen 1 ''anti-racist'' die daar iets over zegt
Dat is wat Morghodius zei.

Dat lied heeft inderdaad niets racistisch.
Oud 11 januari 2007, 20:30   #47
Kweepeer
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
En het "negertje" in Urbanus? Het zwarte stripklasgenootje van deze komiek heeft niet eens een naam, ze noemen hem gewoon negertje en hij woont in een strooien hut in Tollembeek. Of "De laatste Hollander"?

Mensen, mag er nu echt niet meer gelachen worden?
Als stripfan weet ik dat 't Negerke uit de Urbanusstrips "Botswana" noemt .
Die naam wordt in de laatste strips steeds meer gebruikt.
Oud 11 januari 2007, 20:59   #48
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als stripfan weet ik dat 't Negerke uit de Urbanusstrips "Botswana" noemt .
Die naam wordt in de laatste strips steeds meer gebruikt.

Thanks, alleen jammer dat ze hem niet in alle delen bij de naam noemen en ze hem nog steeds in en strooien hutteke laten wonen.
Of past dat ik het multicul beeld? Wij moeten onze huizen naar diverse normen bouwen, een migrant hoeft dat niet en poot maar neer wat hij wil volgens de voorschriften van zijn land?
Op dat punt begrijp ik het.

In ieder geval: racisme is meer een gevoel dan een misdaad. Hoe zou iemand zich voelen moesten ze het morgen verbieden om verliefd te worden, je depri te voelen en ga ze verder? Je zal er je in het ogenschijn van de wet niet door laten leiden, maar je gevoelens heb je niet onder controle.
Wat je niet mag uiten, krop je op. Als je zoals de zwarten, de vrouwenhaters en de moslimfundi's (Fund A Mental) muziek mag maken waarin je racistische gevoelens mag uiten, geloof ik dat het minder problemen geeft. De "Makakkendans" wordt verboden en inmiddels heeft iedereen de tekst van het liedje al gelezen. Je kan er niet mee akkoord gaan, maar het verbieden is hypocriet, als je wel muziek toelaat waarin geweld op je eigen etnische groep wordt toegelaten.
Als blanke vrouw voel ik me niet persee op mijn gemak bij rapmuziek, al ga ik er van uit dat de makers ervan zich op het podium en schijfje ruiger gedragen dan ze zijn. Enkel een blanke mag zijn haat, frustratie en woede tegenover bepaalde andere groepen van mensen niet uiten. Hij moet ze opkroppen.
Zoals bij vele dingen is de racismewet een remedie die erger is dan de kwaal.

Laatst gewijzigd door Boadicea : 11 januari 2007 om 20:59.
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2007, 21:43   #49
Kweepeer
Partijlid

Standaard

Citaat:
Thanks, alleen jammer dat ze hem niet in alle delen bij de naam noemen en ze hem nog steeds in en strooien hutteke laten wonen.
Of past dat ik het multicul beeld? Wij moeten onze huizen naar diverse normen bouwen, een migrant hoeft dat niet en poot maar neer wat hij wil volgens de voorschriften van zijn land?
Op dat punt begrijp ik het.

In ieder geval: racisme is meer een gevoel dan een misdaad. Hoe zou iemand zich voelen moesten ze het morgen verbieden om verliefd te worden, je depri te voelen en ga ze verder? Je zal er je in het ogenschijn van de wet niet door laten leiden, maar je gevoelens heb je niet onder controle.
Wat je niet mag uiten, krop je op. Als je zoals de zwarten, de vrouwenhaters en de moslimfundi's (Fund A Mental) muziek mag maken waarin je racistische gevoelens mag uiten, geloof ik dat het minder problemen geeft. De "Makakkendans" wordt verboden en inmiddels heeft iedereen de tekst van het liedje al gelezen. Je kan er niet mee akkoord gaan, maar het verbieden is hypocriet, als je wel muziek toelaat waarin geweld op je eigen etnische groep wordt toegelaten.
Als blanke vrouw voel ik me niet persee op mijn gemak bij rapmuziek, al ga ik er van uit dat de makers ervan zich op het podium en schijfje ruiger gedragen dan ze zijn. Enkel een blanke mag zijn haat, frustratie en woede tegenover bepaalde andere groepen van mensen niet uiten. Hij moet ze opkroppen.
Zoals bij vele dingen is de racismewet een remedie die erger is dan de kwaal.
Als het van mij afhangt, mag men hem "'t negerke" blijven noemen. De Urbanusstrip tracht zich volgens mij te profileren als een volkse strip, en een neger "'t negerke" noemen, heeft iets folkloristisch. Het strooien hutteke is volgens mij gewoon een grappige verwijzing naar de Afrikaanse cultuur. Een negerhutteke in een Vlaams dorpje is immers een grappig zicht, meer zal u er waarschijnlijk niet achter moeten zoeken. In Urbanusstrip 24 woont 't negerke nog in een gewoon huis, het hutteke is later ingevoerd.

Er zit wel wat waarheid in wat u zei over het gevoel "racisme". Daarom vind ik dat men iemand die zich stoort aan de multiculturele samenleving nog niet mag uitmaken voor racist. Deze mensen zijn touwens meestal ook geen racisten, wel realisten.
Doch kan de uitlaatklep van de één, de opgekropte gevoelens van de ander vergroten. Bij het lezen van de liedjestekst van de Marrokaanse rapgroep uit Nederland zullen veel autochtone realisten zich kwaad voelen, bij het lezen van "De makakkendans" zullen veel allochtonen (al dan niet onterecht) zich kwaad maken. De één kropt op, de ander laat uit. De één laat uit, de ander kropt op. Door deze constante verhouding blijven de opgekropte gevoelens even hoog. Ik zal niet zeggen dat ze zulke teksten moet verbieden, maar men moet er ook niet mee akkoord gaan.
Vlamingen zijn de meest verdaagzame mensen ter wereld, maar als je ze ontzegt hun vrije mening omtrent het vreemdelingenprobleem te uiten worden ze - oprecht - kwaad.
MAAR er is wel een uitlaatklep voor de Vlaming. Het Vlaams Belang!! Maar ja, die wil men nu ook verbieden om nog iets te zeggen te hebben... .
Oud 11 januari 2007, 22:05   #50
Zijne Heerlijkheid
Parlementslid

Zijne Heerlijkheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Enkel een blanke mag zijn haat, frustratie en woede tegenover bepaalde andere groepen van mensen niet uiten. Hij moet ze opkroppen.
Euhm... Zal ik hier eens wat lyrics van enkele nazi punk- en black metal bands plaatsen?

Laatst gewijzigd door Zijne Heerlijkheid : 11 januari 2007 om 22:06.
Zijne Heerlijkheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2007, 12:21   #51
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zijne Heerlijkheid Bekijk bericht
Euhm... Zal ik hier eens wat lyrics van enkele nazi punk- en black metal bands plaatsen?
Wil je geband worden? Nee, deze teksten zijn inderdaad te vergelijken met zwarte rapteksten en vragen inderdaad het nodige relativeringsvermogen, maar zijn in ons land in tegenstelling tot het eerste, wel verboden.
Oud 12 januari 2007, 13:26   #52
Zijne Heerlijkheid
Parlementslid

Zijne Heerlijkheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wil je geband worden? Nee, deze teksten zijn inderdaad te vergelijken met zwarte rapteksten en vragen inderdaad het nodige relativeringsvermogen, maar zijn in ons land in tegenstelling tot het eerste, wel verboden.
Haal je niet het een en ander door elkaar?

Met 'White Power'-lyrics wordt, dacht ik, niet anders omgegaan als met racistische zwarte rapteksten.

Enkel negationistische teksten zijn expliciet verboden.
Zijne Heerlijkheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2007, 13:33   #53
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zijne Heerlijkheid Bekijk bericht
Haal je niet het een en ander door elkaar?

Met 'White Power'-lyrics wordt, dacht ik, niet anders omgegaan als met racistische zwarte rapteksten.

Enkel negationistische teksten zijn expliciet verboden.

Oké, van mij mag je hier enkele teksten posten. Open de discussie er maar rond.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be