Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 januari 2007, 02:13   #41
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Niets vergeleken met de 52 MILJOEN EURO die jaarlijks naar de politieke partijen gaat, hun mandaten niet meegerekend !
Zorg dat je die processen tegen de Belgische omroepen wint en je kan de dotaties van de partijen die ze verdienen met hun stemmen zélf afschaffen en die van de Saksen Coburgs die ze kregen zonder één stem verdubbelen.
Oud 7 januari 2007, 03:08   #42
Bert Bubber
Provinciaal Statenlid

Bert Bubber's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik had het hier over de Koning. Jij bent toch wel een vervelend iemand, zeg. Nooit opletten en altijd maar weer met diezelfde verhaaltjes afkomen vol frustratie.
Moet er soms nog zand zijn ?
Ene zekere Hans heeft hier een paar camions opgekiept, hallo moet er nog zand zijn, hallo!!!HALLO!!
Oud 7 januari 2007, 08:33   #43
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik had het hier over de Koning. Jij bent toch wel een vervelend iemand, zeg. Nooit opletten en altijd maar weer met diezelfde verhaaltjes afkomen vol frustratie.

Deze had ik gemist.

Wees maar gerust dat de koning in deze fraudezaak wél betrokken is én er de gevolgen van zal dragen. Lorre is namelijk zijn enfant terrible.

Toch fijn te zien dat je de verdediging van de prins (voor even) niet meer op je neemt. Als advokaat krijg je van mij daarom twee punten op twintig bij. Als politicus en partijvoorzitter blijft het een dikke nul.
Oud 7 januari 2007, 14:27   #44
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niets vergeleken met de 52 MILJOEN EURO die jaarlijks naar de politieke partijen gaat, hun mandaten niet meegerekend !
Ga dat maar eens vertellen tegen het groot aantal gepensioneerden dat het met 1000 euro of minder op de maand moet doen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2007, 14:34   #45
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Juist.
En daar zitten ook mondige Knuppels tussen.
Oud 8 januari 2007, 03:21   #46
hermanvk
Minister

hermanvk's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas- Bekijk bericht
Ja en?

Die politieke partijen krijgen een dotatie omdat ze door het volk verkozen zijn.

Dat is iets heel anders dan zo'n ondemocratisch systeem waarbij die koninklijke meute miljoenen euros per jaar krijgt omdat ze uit een bepaalde kut gekropen zijn of met een bepaalde persoon die uit een bepaalde kut gekropen is getrouwd zijn.

Het is trouwens onbegrijpelijk dat jullie de dotaties voor politieke partijen willen afschaffen, terwijl het koningshuis die zouden mogen behouden. Die politieke partijen zijn democratisch door het volk gekozen, terwijl het koningshuis allesbehalve democratisch is. Erg consequent van BUB.
Ik vind je woordgebruik nogal aan de groffe kant, maar je opinie kan ik volledig volgen. Inderdaad moeten de koningshuizen niets krijgen.
Volgens mij mogen ze niet eens gaan doppen, want ze hebben nooit bijgedragen en schoolverlaters zijn ze ook al niet meer.

Maar ook die politieke partijen moeten niets krijgen. Dat ze het doen met lidgelden en schenkingen en dotaties van hen die via de partij aan de macht en de geldpot zijn geraakt.

Enne
Citaat:
Erg consequent van BUB.
ga je nu niet wat te ver in je verwachtingen
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2007, 03:23   #47
hermanvk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Deze had ik gemist.

Wees maar gerust dat de koning in deze fraudezaak wél betrokken is én er de gevolgen van zal dragen. Lorre is namelijk zijn enfant terrible.

Toch fijn te zien dat je de verdediging van de prins (voor even) niet meer op je neemt. Als advokaat krijg je van mij daarom twee punten op twintig bij. Als politicus en partijvoorzitter blijft het een dikke nul.
Trouwens als bebert zijn lorre voor de leeuwen laat, is het teken dat er veel meer ligt te stinken in de saksencoburgse beerput....
Oud 8 januari 2007, 03:44   #48
hermanvk
Minister

Standaard Pensioen verhogen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Ga dat maar eens vertellen tegen het groot aantal gepensioneerden dat het met 1000 euro of minder op de maand moet doen.
Efkes rekenen: 51 miljoen euro, delen door 1 miljoen = 51 Euro per jaar meer, als er 1 miljoen gepensioneerden zijn: 4.25 Euro per maand meer.

Spijtig genoeg ken ik de cijfers niet:
500.000 gepensioneerden: 8.50 Euro per maand
250.000 gepensioneerden: 17 Euro per maand.

Grote cijfers zijn dat niet, maar het zou alleszins een goeie geste zijn.
Iemand een idee hoe veel gepensioneerden er zijn? Grofweg?

Tel daar dan nog de onterechte dotaties aan de saksencoburg plan, zoals bvb. het pensioentje van fabi 1.45 miljoen Euro...

Moet er nog zand zijn?
Oud 8 januari 2007, 12:36   #49
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano Bekijk bericht
Om uit de hele poespas van het koninklijkhuis te geraken zou Albert een geste kunnen doen waarmee hij dan toch in de geschiedenisboekjes kan komen.

1. Hij vraagt op eigen verzoek zijn statuut te veranderen naar 'protocolair' vorst. (wat een visie !)

2. Hij treedt daarna af voor Philip, uiteraard ook maar protocolair vorst. (de meubelen gered !)

3. Bébert kan eindelijk op vacantie naar Frankrijk. (godzijdank voorbij !)

4. Philip kan geen brokken meer maken. (aanvaardbaar voor de politiek)

5. De troonopvolging is geregeld. Elisabeth moet nog 30 jaar wachten. Astrid en Laurent worden bedankt en gaan hun eigen weg. (een elegante uitgang)

6. Fabiola krijgt een pensioen niveau hoogste ambtenaar en hoeft niet meer in een tochtig kasteel te wonen en zich bezig te houden met 'protocol'. (er valt toch niets meer te regelen)

7. Koning Philip slankt zijn "huis" af gezien zijn beperkte functies.(de begroting ! niet eenmalig)

Iedereen bijna tevreden. Albert op rust - Philip koning - Laurent uit de wind - België eindelijk een echte koekendoosmonarchie.

Is dit senario haalbaar of pure fictie. Volgens mij een ernstige discussie waard en als republikein wil ik het om landbelang nog verdragen..

Ge geeft hier den Berre de enige mogelijke oplossing om de meubelen op een propere manier te redden, ... als ze zo blijven aanmodderen zoals ze nu bezig zijn, steven we recht af op de republiek, of de dictatuur, ...

nu ik ben voor beide systemen, te vinden mits goed geimplementeerd, in elk geval beter als de schertsfamilie die we nu hebben.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be