![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Geeft U uw oude kleding weg aan spullenhulp? | |||
Steeds |
![]() ![]() ![]() |
15 | 22,06% |
Regelmatig |
![]() ![]() ![]() |
23 | 33,82% |
Zelden |
![]() ![]() ![]() |
14 | 20,59% |
Nooit |
![]() ![]() ![]() |
16 | 23,53% |
Aantal stemmers: 68. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik wil wel mijn kleding "afdragen", maar die kleding krimpt blijkbaar altijd. dus hangt die in een hoekje van de kleerkast te wachten tot ikzelf ook krimp.... moeilijke beslissing als men zo positief is ingesteld. Deze kleding is dikwijls amper gedragen (ha ja, ik moet steeds een maatje groter kopen) en ik vind het vreselijk om die zomaar weg te gooien; Kringloop is een oplossing, maar ik geef het dan liever aan Moeders voor moeders of zoiets? Of in elk geval iets waarvan ik weet dat mensen er werkelijk nood aan hebben én ik hen een plezier doe.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 't is echt open-deur-dag eh
![]()
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() Ik draag kleding dikwijls tot op de laatste draad en dan steek ik het nog in een container voor kleding. Als ik me niet vergis maken ze van de vezels van versleten kleding papier of zoiets. Het wordt alleszins gerecycleerd, zelfs als het niet in de tweedehandswinkel of Afrika terecht komt.
De eerste twee jaar draag ik nieuwe kledingstukken amper. Dat voelt zo onwennig. Laatst liep ik met mijn nieuwe jas van twee jaar terug door de stad en iemand sprak me aan maar ik ben weg gelopen omdat ik me zo raar voelde in die jas. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Cdude : 27 oktober 2010 om 20:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Minister-President
|
![]() ik zoek nog steeds concrete informatie over deze kledingdepots..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() 2
![]() |
#47 |
|
![]() Ik vraag me toch af wat dit onder 'internationaal' doet.
Spullenhulp = Belgisch |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
|
![]() En Nederlands. Maar spul gaat vaak internationaal. Europa was wellicht beter.
![]() |
#49 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Vijftigduizend mensen in een stad die er hun brood mee verdienen is wel veel, hetgeen natuurlijk alleen maar goed is. Echter mijn vraag is welk deel van de tweedehandskleding in Oeganda uit Oeganda zelf komt, bv een een Chinees T shirt die van eigenaar verwisselt in Kampala en zo in het tweede handse circuit terecht komt... Laatst gewijzigd door Frankenstein : 28 oktober 2010 om 23:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik doe haast nooit kledij weg. Een versleten training of T-shirt is heel dankbaar spul bij een rondje verven of andere klussen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Correct. Maar hun collega's van gelijkaardige ophaaldiensten sturen de spullen naar Afrika. Vandaar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Burgemeester
|
![]() TIP:
Er is in Gent en in Leuven een betere tweedehandswinkel waar je dure kleding kunt aanbieden voor verkoop. Ze blijft dan een aantal maanden hangen als niet verkocht krijg je het terug. je bekijkt samen de prijs van elk stuk. http://www.cityplug.be/nl/Leuven/PC4...e.html#reviews Ik koop daar wel eens. Mijn kleren zijn op als ik ze moet wegdoen..kachel of vuur. Al twee jaar niks gekocht geen geld... 1 jas gekregen van iemand die zelf niks heeft... Ik sluis wel goeie kleding van anderen door aan mensen die het nodig hebben. Meeste kleren uit de gewone winkels vind ik lelijk en draag ik niet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() mijn eerste trainingspak heb ik 25 jr bijgehouden , de mouwen waren op het einde 5 cm tekort en dan toch wijselijk richting kledingcontainder gedragen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
|
![]() Een eerste stap naar verstandig grondstof gebruik ....... economie is een middel, geen doel ......
![]() |
#57 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Vreemdeling
|
![]() de stoffen waaruit de lokale "gewaden" gemaakt worden, worden geimporteerd uit china, nederland en verenigd koninkrijk. Ze worden wel door lokale kleermakers op maat gemaakt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |