Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 januari 2007, 13:54   #41
Voodoo Child
Parlementsvoorzitter

Voodoo Child's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Definiëer "arme". Wat is dat? Geen eten kunnen veroorloven, of in den Aldi in plaats van in de GB gaan? Of in de Colruyt?
dakloze bedelaars, etc
Voodoo Child is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2007, 13:56   #42
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voodoo Child Bekijk bericht
dakloze bedelaars, etc
Dakloze bedelaars in Bornem, ik zie het niet gauw gebeuren. Maar over die één zullen we ons met de mantel van naastenliefde ontfermen in een echte sociale sfeer.
Oud 8 januari 2007, 14:00   #43
Voodoo Child
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Dakloze bedelaars in Bornem, ik zie het niet gauw gebeuren. Maar over die één zullen we ons met de mantel van naastenliefde ontfermen in een echte sociale sfeer.
Ja maar das winstgevend voor da park als ge daar zo een paar clochards met een riek kunt laten werken.
En als die er niet zijn, dan kunde die desnoods importeren, ze hebben dat met de noord afrikanen toch ook zo gedaan ?
Oud 8 januari 2007, 14:01   #44
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja maar das winstgevend voor da park als ge daar zo een paar clochards met een riek kunt laten werken.
En als die er niet zijn, dan kunde die desnoods importeren, ze hebben dat met de noord afrikanen toch ook zo gedaan ?
Euh, dat is niet echt een libertarisch beleid. Dwangarbeid en zo.
Oud 8 januari 2007, 14:03   #45
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In de 18e eeuw had iedere zichzelf respecterende stinkend-rijke Brit in zijn park een grot met bijhorende clochard die water spatte naar de bezoekers.

Ze vonden dat toen leuk...
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2007, 14:03   #46
netslet
Minister-President

netslet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dakloze bedelaars, etc
Die worden hoogstwaarschijnlijk vriendelijk aangemaand om zich te melden bij een van de talrijke vrijwilligers-organisaties die dan bekijken of ze nergens een inwoner van de Libertarische Republiek ten dienste kunnen zijn, uiteraard volkomen vrijwillig en tegen een door beide partijen overeengekomen vergoeding. Moest dit op niets uitdraaien, dan worden zij waarschijnlijk door een andere vrijwilligers-organisatie van een tijdelijk onderdak en een maal voorzien, waarna zij hun reis kunnen verderzetten, hopelijk naar een gebied waar ze wel mensen ter dienste kunnen zijn en uiteraard ook van de diensten van anderen kunnen gebruik maken.
Oud 8 januari 2007, 14:08   #47
Voodoo Child
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Euh, dat is niet echt een libertarisch beleid. Dwangarbeid en zo.
Hey, niks dwangarbeid te zien hoor !
Ofwel komen ze werken, en krijgen ze een plaatske om te slapen en iets om te eten. Ofwel blijven ze zitten aeh.

Op termijn kunde die dan overhevelen naar een tuinarchitectuurbedrijfdinges waarmee ge tot over de grenzen kunt werken !
Oud 8 januari 2007, 14:10   #48
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Uiteraard staat er op de aandelen in Bornem een recht van voorkoop ten behoeve van de Bornem trust, waarvan ik met plezier het voorzitterschap opneem. Indien de aandelen niet kunnen geplaatst worden bij de Bornemse bevolking, worden ze nietig verklaard, waardoor het aandeel van elke Bornemse aandeelhouder verhoudingsgewijs weer gaat toenemen in waarde.

Wie Bornem wil "ontvluchten" wordt op die manier bedacht met een afscheidspremie (eenmalig); we hebben zowiezo al af te rekenen met overbevolking.

De Bornemse beurs meldt dat ze de activiteiten van de Brusselse tak van Euronext overneemt, nu de VVR besloten heeft niet langer meer mee te willen spelen in die "smerige kapitalistische spellekes". Tijdens de eerste beursdag steeg de BOR-20 -index met 460%. Champagne werd ingevlogen via Bornem International Airport (voormalig Deurne).

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2007, 14:14   #49
La Chunga
Minister

La Chunga's schermafbeelding

Standaard

Ik ga dat bovenste kamertje inrichten als toeristisch observatiecentrum zodat de dutsen uit de non-libertarische wereld een kwijlerige blik kunnen werpen op het libertarisch paradijs. Tegen betaling natuurlijk!

Met de massale inkomsten die hieruit voortvloeien, koop ik een boom die ik kap. Daarnaast koop ik met dat geld zaad voor een nieuwe boom zodat er een ecologisch evenwicht is (voorstanders van de vrije markt zijn nu eenmaal de meest ecologisch bewuste mensen)
Van de gekapte boom maak ik een bootje zodat ik de talrijke toeristen tegen betaling een rondvaart op de libertarische wateren rond het kasteel kan aanbieden. De houtoverschotten schenk ik aan de armen waarmee ze meubelen kunnen maken en hun eigen handeltje opzetten zodat ze uit de armoede kunnen treden. Vanzelfsprekend ontvang ik voor mijn schenking een aandeel van 25 procent in de Meubelhandel der Eerder Armen.

Met de inkomsten van de rondvaarten, importeer ik papier uit de non-libertarische gevangenenwereld en start de uitgave van "De Libertariër" een krant voor de inwoners van de libertarische republiek.

Met de massale inkomsten uit mijn media-activiteiten, koop ik grond en zet er windmolens en zonne-panelen en voorzie de libertarische republiek van goedkope energie.

Dit alles impliceert dat ik zowel de toeristische, de media als energiemarkt monopoliseer. Hieruit volgen gigantische winsten die ik evenredig verdeel over vijf doelstellingen:
1. Voortdurende uitbreiding van mijn economische activiteiten waardoor mijn winsten voortdurend blijven toenemen. Na mijn overlijden laat ik al mijn zakelijke belangen na aan een nog nader te bepalen persoon.
2. Opbouw van een enorme persoonlijk kapitaal dat na mijn overlijden wordt gebruikt voor de oprichting van (a) de "La Chunga Libertarian University", (b) "La Chunga Museum of Libertarian Art" en (c) "La Chunga Libertarian Hospital".
3. Aankoop van gebieden buiten de libertarische republiek die aan het libertarisch territorium worden toegevoegd en waarmee ik mijn markt voortdurend vergroot.
4. Filantropische aankopen en schenkingen.
5. Structurele steun aan armen die hiermee hun leven in eigen handen moeten nemen en uit hun miserabel bestaan treden.

Da's zo een beetje in het kort hoe mijn bijdrage aan de libertarische republiek er zal uitzien.

Laatst gewijzigd door La Chunga : 8 januari 2007 om 14:17.
La Chunga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2007, 14:21   #50
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Op termijn kunde die dan overhevelen naar een tuinarchitectuurbedrijfdinges waarmee ge tot over de grenzen kunt werken!
Grens??

Dan zal je eerst onze ambtenaren moeten omkopen.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  kg2.jpg‎
Bekeken: 112
Grootte:  119,4 KB
ID: 16751  

Bijgevoegde afbeelding(e)

The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Oud 8 januari 2007, 14:26   #51
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door La Chunga Bekijk bericht
2. Opbouw van een enorme persoonlijk kapitaal dat na mijn overlijden wordt gebruikt voor de oprichting van (a) de "La Chunga Libertarian University", (b) "La Chunga Museum of Libertarian Art" en (c) "La Chunga Libertarian Hospital".
Wat is er mis met een mausoleum?
Oud 8 januari 2007, 14:27   #52
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Indien de aandelen niet kunnen geplaatst worden bij de Bornemse bevolking, worden ze nietig verklaard, waardoor het aandeel van elke Bornemse aandeelhouder verhoudingsgewijs weer gaat toenemen in waarde.
Goodbye libertarisme dus.
Oud 8 januari 2007, 14:29   #53
netslet
Minister-President

netslet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Grens??

Die grensmuur zal dan toch gefinancierd moeten worden door de VVR. Het omkopen van een ambtenaar van een niet-kapitalistisch regime is normaalgezien trouwens geen enkel probleem.

Wat doen we trouwens met de Temsebrug? Fifty-fifty verdelen? Een naamsverandering dringt zich wel op...
Oud 8 januari 2007, 14:30   #54
La Chunga
Minister

Standaard

Citaat:
Wat is er mis met een mausoleum?
Mijn onnoemelijke rijkdom laat vanzelfsprekend toe een majesteus mausoleum te bouwen. Maar het mausoleum wordt gebouwd op de gronden van de libertarische universiteit en de kosten voor de bouw van het mausoleum zijn geïncoporeerd in de kosten voor de bouw van de universiteit.
Oud 8 januari 2007, 14:31   #55
Desiderius
Minister-President

Standaard

Citaat:
Grens??

Zeker dat ge snel genoeg de omgekochte en overgelopen ambtenaren zult kunnen vervangen?

Die muur is trouwens een prima idee ! De Bornemse School zal ze in een mum van tijd tooien met schitterende wandschilderingen. Ook interessant voor de minder begoede filmmakers die toch een mooie achtergondscène willen.

Rothbard Memorial Tours organiseert voortaan elke eerste maandag van de maand een geleide wandeling rond de VVR-muur; bij een stevige maaltijd (paling in 't groen met een frisse Kaapse Grand Cru Lombasien) kunnen de deelnemers vanuit de Panoramatoren (op 120 m hoogte) genieten van het uitzicht over de troosteloze woonkazernes aan gene zijde van de grens. Voederen is toegestaan !

Oud 8 januari 2007, 14:32   #56
Desiderius
Minister-President

Standaard

Citaat:
Goodbye libertarisme dus.
Integendeel.

Oud 8 januari 2007, 14:34   #57
Desiderius
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door netslet Bekijk bericht
Wat doen we trouwens met de Temsebrug? Fifty-fifty verdelen? Een naamsverandering dringt zich wel op...
Elke muur heeft een beroemd checkpoint nodig. Kwestie van de filmmakers niet op hun honger te laten.

Oud 8 januari 2007, 14:37   #58
La Chunga
Minister

Standaard

Citaat:
Zelf ben ik van plan om zéééééér veel geld te besteden aan omkoping van overheidsslaven uit de non-libertarische hel.
Hiervoor richt ik het "Fonds ter Corrumpering van de Non-Libertarische Wereld" op. Dit wordt een stuurgroep die strategieën uitwerkt hoe, waar en waarom middelen moeten worden ingezet ter expansie van de Libertarische Republiek en de ontwrichting van niet-libertarische staatsmodellen.

Laatst gewijzigd door La Chunga : 8 januari 2007 om 14:38.
La Chunga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2007, 14:38   #59
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Grens??

Ja, dat moet moeilijk zijn. Ik denk dat we eerder zullen moeten investeren om te voorkomen dat jullie ambtenaren de grens over springen.

Oud 8 januari 2007, 14:39   #60
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Zeker dat ge snel genoeg de omgekochte en overgelopen ambtenaren zult kunnen vervangen?
Die steekpenningen zorgen voor extra kapitaal in de VVR. Wij aanzien ze als een soort van importtax, maar met een sterk vereenvoudigde administratie.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be