![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Geen argumenten meer ?
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 10 januari 2007 om 21:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Niet dat ik geen argumenten meer heb, het is wel nutteloos om weer de discussie op te voeren over al dan niet de gerespecteerde normen een waarden,.
![]() |
#44 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Rusland houdt zich op de vlakte. Het is China dat sterk gekant is tegen een interventie ten gunste van de Darfurese rebellen, omdat dit land olie-connecties heeft met het Sudanese regime. Oh ja, ik wil het verschrikkelijke leed in Darfu zeker minimaliseren (en evenmin misbruike voor persoonljke doeleinden, dat laat ik aan anderen over), maar je cijfer van "1 miljoen" klopt niet. De schattingen lopen op van zo'n 200.000 tot 400.000 (http://www.darfurgenocide.org/) of een half miljoen, volgens deze site: http://news.nationalgeographic.com/n...ur-deaths.html
![]() |
![]() |
#45 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() KRITIEK OP BRUUT GEWELD IS TERECHT |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik denk dat hij slachtoffers en vluchtelingen door elkaar haalt. 200000 directe doden en 2miljoen vluchtelingen. Vluchelingen zijn niet zo moeilijk te tellen dus daar zijn ze vrij zeker van. Die vluchtelingen zijn er vrij slecht aan toe omdat dikwijls het rode kruis of unicef er al niet meer durft te komen. Slachtoffers onder vluchtelingen worden niet meegeteld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Het kwam mij voor dat de "verenigde Somalische Warlords" en de Ethiopische troepen zelf bezig waren dat varkentje te wassen.....en DAT moet het streven zijn,dat Afrikaanse buren nu eindelijk eens SAMEN iets aanpakken... Dat "bombarderen van opleidingskampen" lijkt me een beetje op het bombarderen van een hoop stenen......er zijn wat stenen vergruisd...maar er zijn er enorm veel overal in de omgeving verspreid ook ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
En trouwens mag ik u erop wijzen, verklaren dat Syrie en Libanon een homogene groep is met 1 geloof, ontkennen dat de Arabische wereld een probleem heeft met het respecteren van mensenrechten, beweren dat vrouwen (in de meeste Arabische landen, buiten het schiereiland) grondwettelijk een inferieure status hebben dan hun mannelijke deelgenoten, zou van mij een leugenaar maken. Ik denk dus ten zeerste dat het verwijt van nonsens verkopen eerder bij u gezocht moet worden dan bij mij. Bezint eer ge begint! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 11 januari 2007 om 19:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
|
![]() Citaat:
Zie deze thread. Laatst gewijzigd door Edina : 11 januari 2007 om 20:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
|
![]() Sounds like those weapens of mass destruction! Waar werden die nu ook al weer gevonden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
|
![]() Citaat:
De VS zit daar natuurlijk safe. Pers is er amper of niet aanwezig. Niemand heeft dus enig idee van de aangerichte ravage. Ondertussen is het wel al duidelijk dat één van de zogezegde terroristen alvast niet werd gedood. Precisiebombardementen, zei je? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
|
![]() Hoe zit het trouwens met Somaliland?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Minister
|
![]() Tot nader orde nog steeds de facto onafhankelijk maar niet erkend.
Ik vermoed dat de transitionele regering nu zal willen onderhandelen met de "president" van Somaliland, en met Puntland.
![]() |
#57 |
|
![]() Aah, niet zo'n belangrijke gebieden ofzo dan? (Alé, dat men hun soevereniteit niet schendt.)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Anyway, de meeste mensen weten niet eens dat Somaliland en Puntland bestaan, dus daarmee kan men niet scoren. Somalië kennen ze wel in de VS, sinds de mislukte VN-interventie in de jaren '90. Dat was onder de Democratische president Clinton, dus het komt de Republikeinen goed uit om nu zogezegd wel de zaken op orde te zetten. Nu, ik ben niet zeker, maar ik vermoed dat er in beide afgescheurde provincies ook niet zon' steun is voor de islamistische milities, aangezien er minder chaos heerst dan in main-Somalië. Beide pseudostaajes worden geregeerd door een autocratische president/clanleider.
![]() |
![]() |
#59 |
Minister
|
![]() Voor de geïnteresseerden:
http://www.somalilandgov.com/ http://www.somalilandnet.com/ http://en.wikipedia.org/wiki/Somaliland http://www.somaliland.org/ http://en.wikipedia.org/wiki/Puntland (De regering van Puntland heeft geen officiële site)
![]() |
#60 |
|
![]() Speelt voor de VS ook hun invloedsfeer in Afrika vergroten mee misschien? En ligt het Somalië zonder die twee onerkende staatjes dan ook niet 'strategisch'...
Alé, het was natuurlijk niet veel moeite nu dus het zou wel kunnen dat ze enkel voor de show ff uitpakken daar maar Ethiopië wordt toch door hen gebacked en hun leger mee ondersteund dus ik zou toch denken dat er meer speelt... Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 11 januari 2007 om 23:45. |
![]() |
![]() |