![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
be.politics Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep be.politics. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
|
![]() Vitae forma vocatur "Rudyard Kipling" <[email protected]>, die Sun,
14 Jan 2007 21:17:57 +0800, in littera <[email protected]> in foro be.politics(et aliis) vere scripsit quod sequitur: > >"JandeBehanger" <[email protected]> schreef > >> Weer zo'n Belg die denkt dat ten noorden van hun land alleen maar >> Hollanders wonen. >> In mijn paspoort staat nergens Holland. > >Je hebt gelijk wat betreft Holland. Bijna de hele wereld denkt dat in >Nederland enkel maar Hollanders wonen. Wat natuurlijk niet klopt. Inderdaad, hetzelfde in Vlaanderen, waar ook Brabanders en Limburgers wonen die zichzelf Vlamingen noemen, omdat ze in België en niet in Nederland wonen. Dat is juist het verschil tussen een echte Vlaming en een minder echte: Om een echte Vlaming te zijn mag je Belg Nederlander (zeeuws-vlaanderen) of Fransman (Frans-Vlaanderen) zijn. Minder echte Vlamingen zijn Limburgers en Brabanders die naar deze subnationaliteit dingen. Dat kunnen ze enkel omdat ze Belg zijn. Die streken zijn Vlaanderen's New Territories tgv de annexatie van 1963. >Maar nog veel erger is dat de Nederlanders nog steeds denken dat in belgie >enkel maar belgen wonen. >Hebben zij dan nog nooit van Vlaanderen gehoord ? Zie hoger. >En weet men in Nederland niet dat er geen belgische wegen zijn ? >Verkeer is al lang geen belgische bevoegdheid meer, maar een Vlaamse. Ook een Brusselse en een Waalse. -- Fusti |
![]() |
#42 |
|
![]() "oktober" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > wij hoeven die Nederlandse caravans niet op onze autowegen, op weg naar > Frankrijk!!! > WEG met DIE hollanders! Idioot. en al dadelijk ploink hedwig |
![]() |
#43 |
|
![]() huby schreef
>> > >> > Als ik het goed begrepen heb is Nederland vooral gebelgd omdat Belgen >> > die 60 euro terugkrijgen via de verkeersbelasting. > > >------------------------------------------------- >u slaat inderdaad nagels met koppen (heb je nog gedaan) > >ik ben tevreden voor dat vignet >waarom? >omdat nederlanders nooit stoppen in Belgie om iets te kopen, >ze verslijten onze wegen, maar onze middenstand gunnen ze geen euro >al ooit een nederlander (op doorreis) op een terrasje zien zitten??? > >NEEN NOOIT wel langs de kant van de weg of op een parking met een frigobox >want. . . . . . . . . ze hebben alles bij ! ! ! ! ! > >en zeggen dat de schotten vrekken zijn ! ! > Maar je hebt ook die honderdduizenden Nederlandse bezoekers - mét overnachting - in Antwerpen en Gent. Er zijn ook vele duizenden Duitsers die heel België doorkruisen tot in Zeebrugge om daar de Ferry naar Hull te nemen of naar Calais als ze naar Dover gaan. Elk klein land telt nu eenmaal een groot aantal transitreizigers. Belgische toeristen richting Scandinavië rijden ook over Nederlandse snelwegen zonder veel verteer. Maar heler drommen zitten dan weer in Amsterdam, Hulst, Maastricht enzovoort en laten de kassa's rinkelen. -- Belgicus Simplex. - Fronti nulla fides - |
![]() |
#44 |
|
![]() "huby" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... >> > >> > Als ik het goed begrepen heb is Nederland vooral gebelgd omdat Belgen >> > die 60 euro terugkrijgen via de verkeersbelasting. > > > ------------------------------------------------- > u slaat inderdaad nagels met koppen (heb je nog gedaan) > > ik ben tevreden voor dat vignet > waarom? > omdat nederlanders nooit stoppen in Belgie om iets te kopen, > ze verslijten onze wegen, maar onze middenstand gunnen ze geen euro > al ooit een nederlander (op doorreis) op een terrasje zien zitten??? > > NEEN NOOIT Moet je dan zonodig op dat kleine stukkie tussen Nederland en FRankrijk ook nog stoppen? Kun je niet verder rijden dan pakweg 100 km en moet je er dan al weer uit? Zal dat eind naar de Cote d'Azur erg lang gaan duren. |
![]() |
#45 |
|
![]() "Energy" <[email protected]> schreef in bericht
news:[email protected] ... > > "huby" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... > >> > > >> > Als ik het goed begrepen heb is Nederland vooral gebelgd omdat Belgen > >> > die 60 euro terugkrijgen via de verkeersbelasting. > > > > ------------------------------------------------- > > u slaat inderdaad nagels met koppen (heb je nog gedaan) > > > > ik ben tevreden voor dat vignet > > waarom? > > omdat nederlanders nooit stoppen in Belgie om iets te kopen, > > ze verslijten onze wegen, maar onze middenstand gunnen ze geen euro > > al ooit een nederlander (op doorreis) op een terrasje zien zitten??? > > > > NEEN NOOIT > > Moet je dan zonodig op dat kleine stukkie tussen Nederland en FRankrijk ook > nog stoppen? > Kun je niet verder rijden dan pakweg 100 km en moet je er dan al weer uit? > Zal dat eind naar de Cote d'Azur erg lang gaan duren. Ik stop op lange ritten om de 400 kilometer. Tenzij er tussentijds reden is om te stoppen. In België heb ik die nog nimmer gevonden... |
![]() |
#46 |
|
![]() In article <[email protected]>,
"JandeBehanger" <[email protected]> wrote: > Meerdere malen over de E25 gereden naar het zuiden, langs die weg heb > je inderdaad alleen maar kale stopplekken, bovendien vanaf Luik tot > aan Bastogne > geen enkel tankstation. > We kochten meestal in Martelange bij die Belgische bakker een hele > rits koffiebroodjes, terwijl we aan de overkant tankten. Broodjes kopen is ook weer zo Hollands. Je kunt in Martelange heel goed lunchen of dineren in La Maison Rouge en La Sapiniere. Maar dat zijn Luxemburgse uitspanningen. Aan de Belgische kant van de weg zit niets. Verderop in Arlon zit alleen een Chinees restaurant op het dorpsplein. So far voor de veelgeprezen Belgische cuisine. |
![]() |
#47 |
|
![]() "zanzibar" <[email protected]> schreef in bericht
news:[email protected] ll.nl... > In article <[email protected]>, > "JandeBehanger" <[email protected]> wrote: > > > Meerdere malen over de E25 gereden naar het zuiden, langs die weg heb > > je inderdaad alleen maar kale stopplekken, bovendien vanaf Luik tot > > aan Bastogne > > geen enkel tankstation. > > We kochten meestal in Martelange bij die Belgische bakker een hele > > rits koffiebroodjes, terwijl we aan de overkant tankten. > > Broodjes kopen is ook weer zo Hollands. > Je kunt in Martelange heel goed lunchen of dineren in La Maison Rouge > en La Sapiniere. Maar dat zijn Luxemburgse uitspanningen. Aan de > Belgische kant van de weg zit niets. Verderop in Arlon zit alleen een > Chinees restaurant op het dorpsplein. So far voor de veelgeprezen > Belgische cuisine. QED! |
![]() |
#48 |
|
![]() In nieuwsgroep:[email protected] ws.xs4all.nl,
zanzibar <[email protected]> met de brakke nieuws server van @home gepost: > In article <[email protected]>, > "JandeBehanger" <[email protected]> wrote: > >> Meerdere malen over de E25 gereden naar het zuiden, langs die weg heb >> je inderdaad alleen maar kale stopplekken, bovendien vanaf Luik tot >> aan Bastogne >> geen enkel tankstation. >> We kochten meestal in Martelange bij die Belgische bakker een hele >> rits koffiebroodjes, terwijl we aan de overkant tankten. > > Broodjes kopen is ook weer zo Hollands. > Je kunt in Martelange heel goed lunchen of dineren in La Maison Rouge > en La Sapiniere. Maar dat zijn Luxemburgse uitspanningen. Aan de > Belgische kant van de weg zit niets. Verderop in Arlon zit alleen een > Chinees restaurant op het dorpsplein. So far voor de veelgeprezen > Belgische cuisine. Jakkes, luchen terwijl je amper net 500 km gereden hebt. Nee, die bakker 't adres is Route dÁrlon 3, gewoon aan de NW kant van het kruispunt met de verkeerslichten. 'T jammer, maar Martelange wordt overgeslagen, de drank in Luxembourg is nog duurder dan in Duitsland. Die goedkopere sjag en benzine pak ik wel langs de A1 of de B51 in Luxembourg op weg naar Keulen. Gegeven moment ontdekken we vanzelf weer halverwege een bakkertje met lekkere koffiebroodjes. Het heeft me ook 10 jaar gekost om te ontdekken dat diebakker in Martelange van die hele lekkere broodje had. Maar eh, die Belgen daar spreken alleen maar Frans en geen Duits zo daar aan de grens van Luxembourg. Hoezo een Europa, allemaal ons eigen tol en ons eigen taal? -- JandeBehanger uit Drente. |
![]() |
#49 |
|
![]() "JandeBehanger" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > In nieuwsgroep:[email protected] ws.xs4all.nl, > zanzibar <[email protected]> met de brakke nieuws server van @home > gepost: > > In article <[email protected]>, > > "JandeBehanger" <[email protected]> wrote: > > > >> Meerdere malen over de E25 gereden naar het zuiden, langs die weg > heb > >> je inderdaad alleen maar kale stopplekken, bovendien vanaf Luik tot > >> aan Bastogne > >> geen enkel tankstation. > >> We kochten meestal in Martelange bij die Belgische bakker een hele > >> rits koffiebroodjes, terwijl we aan de overkant tankten. > > > > Broodjes kopen is ook weer zo Hollands. > > Je kunt in Martelange heel goed lunchen of dineren in La Maison > Rouge > > en La Sapiniere. Maar dat zijn Luxemburgse uitspanningen. Aan de > > Belgische kant van de weg zit niets. Verderop in Arlon zit alleen > een > > Chinees restaurant op het dorpsplein. So far voor de veelgeprezen > > Belgische cuisine. > > Jakkes, luchen terwijl je amper net 500 km gereden hebt. > Nee, die bakker 't adres is Route dÁrlon 3, gewoon aan de NW kant van > het kruispunt met de verkeerslichten. > 'T jammer, maar Martelange wordt overgeslagen, de drank in Luxembourg > is nog duurder dan in Duitsland. > > Die goedkopere sjag en benzine pak ik wel langs de A1 of de B51 in > Luxembourg op weg naar Keulen. > Gegeven moment ontdekken we vanzelf weer halverwege een bakkertje met > lekkere koffiebroodjes. > Het heeft me ook 10 jaar gekost om te ontdekken dat diebakker in > Martelange van die hele lekkere broodje had. > Maar eh, die Belgen daar spreken alleen maar Frans en geen Duits zo > daar aan de grens van Luxembourg. > Hoezo een Europa, allemaal ons eigen tol en ons eigen taal? > -- > JandeBehanger uit Drente. > > Hoezo? U spreekt niet de Franse taal? |
![]() |
#50 |
|
![]() "bestweter" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > "JandeBehanger" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... > > In nieuwsgroep:[email protected] ws.xs4all.nl, > > zanzibar <[email protected]> met de brakke nieuws server van @home > > gepost: > > > In article <[email protected]>, > > > "JandeBehanger" <[email protected]> wrote: > > > > > >> Meerdere malen over de E25 gereden naar het zuiden, langs die weg > > heb > > >> je inderdaad alleen maar kale stopplekken, bovendien vanaf Luik tot > > >> aan Bastogne > > >> geen enkel tankstation. > > >> We kochten meestal in Martelange bij die Belgische bakker een hele > > >> rits koffiebroodjes, terwijl we aan de overkant tankten. > > > > > > Broodjes kopen is ook weer zo Hollands. > > > Je kunt in Martelange heel goed lunchen of dineren in La Maison > > Rouge > > > en La Sapiniere. Maar dat zijn Luxemburgse uitspanningen. Aan de > > > Belgische kant van de weg zit niets. Verderop in Arlon zit alleen > > een > > > Chinees restaurant op het dorpsplein. So far voor de veelgeprezen > > > Belgische cuisine. > > > > Jakkes, luchen terwijl je amper net 500 km gereden hebt. > > Nee, die bakker 't adres is Route dÁrlon 3, gewoon aan de NW kant van > > het kruispunt met de verkeerslichten. > > 'T jammer, maar Martelange wordt overgeslagen, de drank in Luxembourg > > is nog duurder dan in Duitsland. > > > > Die goedkopere sjag en benzine pak ik wel langs de A1 of de B51 in > > Luxembourg op weg naar Keulen. > > Gegeven moment ontdekken we vanzelf weer halverwege een bakkertje met > > lekkere koffiebroodjes. > > Het heeft me ook 10 jaar gekost om te ontdekken dat diebakker in > > Martelange van die hele lekkere broodje had. > > Maar eh, die Belgen daar spreken alleen maar Frans en geen Duits zo > > daar aan de grens van Luxembourg. > > Hoezo een Europa, allemaal ons eigen tol en ons eigen taal? > > -- > > JandeBehanger uit Drente. > > > > > > Hoezo? U spreekt niet de Franse taal? In Drente vinden ze Overijssel al buitenland. |
![]() |
#51 |
|
![]() Vitae forma vocatur "bestweter" <[email protected]>, die Mon, 15 Jan
2007 10:24:45 +0100, in littera <[email protected]> in foro be.politics(et aliis) vere scripsit quod sequitur: > >"JandeBehanger" <[email protected]> schreef in bericht >news:[email protected]... >> In nieuwsgroep:[email protected] ws.xs4all.nl, >> zanzibar <[email protected]> met de brakke nieuws server van @home >> gepost: >> > In article <[email protected]>, >> > "JandeBehanger" <[email protected]> wrote: >> > >> >> Meerdere malen over de E25 gereden naar het zuiden, langs die weg >> heb >> >> je inderdaad alleen maar kale stopplekken, bovendien vanaf Luik tot >> >> aan Bastogne >> >> geen enkel tankstation. >> >> We kochten meestal in Martelange bij die Belgische bakker een hele >> >> rits koffiebroodjes, terwijl we aan de overkant tankten. >> > >> > Broodjes kopen is ook weer zo Hollands. >> > Je kunt in Martelange heel goed lunchen of dineren in La Maison >> Rouge >> > en La Sapiniere. Maar dat zijn Luxemburgse uitspanningen. Aan de >> > Belgische kant van de weg zit niets. Verderop in Arlon zit alleen >> een >> > Chinees restaurant op het dorpsplein. So far voor de veelgeprezen >> > Belgische cuisine. >> >> Jakkes, luchen terwijl je amper net 500 km gereden hebt. >> Nee, die bakker 't adres is Route dÁrlon 3, gewoon aan de NW kant van >> het kruispunt met de verkeerslichten. >> 'T jammer, maar Martelange wordt overgeslagen, de drank in Luxembourg >> is nog duurder dan in Duitsland. >> >> Die goedkopere sjag en benzine pak ik wel langs de A1 of de B51 in >> Luxembourg op weg naar Keulen. >> Gegeven moment ontdekken we vanzelf weer halverwege een bakkertje met >> lekkere koffiebroodjes. >> Het heeft me ook 10 jaar gekost om te ontdekken dat diebakker in >> Martelange van die hele lekkere broodje had. >> Maar eh, die Belgen daar spreken alleen maar Frans en geen Duits zo >> daar aan de grens van Luxembourg. >> Hoezo een Europa, allemaal ons eigen tol en ons eigen taal? >> -- >> JandeBehanger uit Drente. >> >> > >Hoezo? U spreekt niet de Franse taal? C'est quand même pas si difficile que ça de parler le français... -- Fusti |
![]() |
#52 |
|
![]() >>>>> Meerdere malen over de E25 gereden naar het zuiden, langs die
weg heb >>>>> je inderdaad alleen maar kale stopplekken, bovendien vanaf Luik tot >>>>> aan Bastogne >>>>> geen enkel tankstation. >>>>> We kochten meestal in Martelange bij die Belgische bakker een hele >>>>> rits koffiebroodjes, terwijl we aan de overkant tankten. >>>> >>>> Broodjes kopen is ook weer zo Hollands. >>>> Je kunt in Martelange heel goed lunchen of dineren in La Maison Rouge >>>> en La Sapiniere. Maar dat zijn Luxemburgse uitspanningen. Aan de >>>> Belgische kant van de weg zit niets. Verderop in Arlon zit alleen een >>>> Chinees restaurant op het dorpsplein. So far voor de veelgeprezen >>>> Belgische cuisine. >>> >>> Jakkes, luchen terwijl je amper net 500 km gereden hebt. >>> Nee, die bakker 't adres is Route dÁrlon 3, gewoon aan de NW kant van >>> het kruispunt met de verkeerslichten. >>> 'T jammer, maar Martelange wordt overgeslagen, de drank in Luxembourg >>> is nog duurder dan in Duitsland. >>> >>> Die goedkopere sjag en benzine pak ik wel langs de A1 of de B51 in >>> Luxembourg op weg naar Keulen. >>> Gegeven moment ontdekken we vanzelf weer halverwege een bakkertje met >>> lekkere koffiebroodjes. >>> Het heeft me ook 10 jaar gekost om te ontdekken dat diebakker in >>> Martelange van die hele lekkere broodje had. >>> Maar eh, die Belgen daar spreken alleen maar Frans en geen Duits zo >>> daar aan de grens van Luxembourg. >>> Hoezo een Europa, allemaal ons eigen tol en ons eigen taal? >> >> Hoezo? U spreekt niet de Franse taal? > > In Drente vinden ze Overijssel al buitenland. Ervaring? -- JandeBehanger. |
![]() |
#53 |
|
![]() >>>> Meerdere malen over de E25 gereden naar het zuiden, langs die weg
heb >>>> je inderdaad alleen maar kale stopplekken, bovendien vanaf Luik tot >>>> aan Bastogne >>>> geen enkel tankstation. >>>> We kochten meestal in Martelange bij die Belgische bakker een hele >>>> rits koffiebroodjes, terwijl we aan de overkant tankten. >>> >>> Broodjes kopen is ook weer zo Hollands. >>> Je kunt in Martelange heel goed lunchen of dineren in La Maison Rouge >>> en La Sapiniere. Maar dat zijn Luxemburgse uitspanningen. Aan de >>> Belgische kant van de weg zit niets. Verderop in Arlon zit alleen een >>> Chinees restaurant op het dorpsplein. So far voor de veelgeprezen >>> Belgische cuisine. >> >> Jakkes, luchen terwijl je amper net 500 km gereden hebt. >> Nee, die bakker 't adres is Route dÁrlon 3, gewoon aan de NW kant van >> het kruispunt met de verkeerslichten. >> 'T jammer, maar Martelange wordt overgeslagen, de drank in Luxembourg >> is nog duurder dan in Duitsland. >> >> Die goedkopere sjag en benzine pak ik wel langs de A1 of de B51 in >> Luxembourg op weg naar Keulen. >> Gegeven moment ontdekken we vanzelf weer halverwege een bakkertje met >> lekkere koffiebroodjes. >> Het heeft me ook 10 jaar gekost om te ontdekken dat diebakker in >> Martelange van die hele lekkere broodje had. >> Maar eh, die Belgen daar spreken alleen maar Frans en geen Duits zo >> daar aan de grens van Luxembourg. >> Hoezo een Europa, allemaal ons eigen tol en ons eigen taal? > > Hoezo? U spreekt niet de Franse taal? Ik red me redelijk in Frankrijk met de Franse taal, beter dan de Fransen met een buitenlandse taal. -- JandeBehanger. |
![]() |
#54 |
|
![]() "JandeBehanger" <[email protected]> schreef in bericht
news:[email protected]... > >>>>> Meerdere malen over de E25 gereden naar het zuiden, langs die > weg heb > >>>>> je inderdaad alleen maar kale stopplekken, bovendien vanaf Luik > tot > >>>>> aan Bastogne > >>>>> geen enkel tankstation. > >>>>> We kochten meestal in Martelange bij die Belgische bakker een > hele > >>>>> rits koffiebroodjes, terwijl we aan de overkant tankten. > >>>> > >>>> Broodjes kopen is ook weer zo Hollands. > >>>> Je kunt in Martelange heel goed lunchen of dineren in La Maison > Rouge > >>>> en La Sapiniere. Maar dat zijn Luxemburgse uitspanningen. Aan de > >>>> Belgische kant van de weg zit niets. Verderop in Arlon zit alleen > een > >>>> Chinees restaurant op het dorpsplein. So far voor de veelgeprezen > >>>> Belgische cuisine. > >>> > >>> Jakkes, luchen terwijl je amper net 500 km gereden hebt. > >>> Nee, die bakker 't adres is Route dÁrlon 3, gewoon aan de NW kant > van > >>> het kruispunt met de verkeerslichten. > >>> 'T jammer, maar Martelange wordt overgeslagen, de drank in > Luxembourg > >>> is nog duurder dan in Duitsland. > >>> > >>> Die goedkopere sjag en benzine pak ik wel langs de A1 of de B51 in > >>> Luxembourg op weg naar Keulen. > >>> Gegeven moment ontdekken we vanzelf weer halverwege een bakkertje > met > >>> lekkere koffiebroodjes. > >>> Het heeft me ook 10 jaar gekost om te ontdekken dat diebakker in > >>> Martelange van die hele lekkere broodje had. > >>> Maar eh, die Belgen daar spreken alleen maar Frans en geen Duits > zo > >>> daar aan de grens van Luxembourg. > >>> Hoezo een Europa, allemaal ons eigen tol en ons eigen taal? > >> > >> Hoezo? U spreekt niet de Franse taal? > > > > In Drente vinden ze Overijssel al buitenland. > > Ervaring? Zo gauw ze de grens met Overijssel over zijn, willen ze meteen naar de Drentse Vereniging. Je ziet dat ik ingevoerd ben in de materie. |
![]() |
#55 |
|
![]() >>>>>>> Meerdere malen over de E25 gereden naar het zuiden, langs die
weg heb >>>>>>> je inderdaad alleen maar kale stopplekken, bovendien vanaf Luik tot >>>>>>> aan Bastogne >>>>>>> geen enkel tankstation. >>>>>>> We kochten meestal in Martelange bij die Belgische bakker een hele >>>>>>> rits koffiebroodjes, terwijl we aan de overkant tankten. >>>>>> >>>>>> Broodjes kopen is ook weer zo Hollands. >>>>>> Je kunt in Martelange heel goed lunchen of dineren in La Maison Rouge >>>>>> en La Sapiniere. Maar dat zijn Luxemburgse uitspanningen. Aan de >>>>>> Belgische kant van de weg zit niets. Verderop in Arlon zit alleen een >>>>>> Chinees restaurant op het dorpsplein. So far voor de veelgeprezen >>>>>> Belgische cuisine. >>>>> >>>>> Jakkes, luchen terwijl je amper net 500 km gereden hebt. >>>>> Nee, die bakker 't adres is Route dÁrlon 3, gewoon aan de NW kant van >>>>> het kruispunt met de verkeerslichten. >>>>> 'T jammer, maar Martelange wordt overgeslagen, de drank in Luxembourg >>>>> is nog duurder dan in Duitsland. >>>>> >>>>> Die goedkopere sjag en benzine pak ik wel langs de A1 of de B51 in >>>>> Luxembourg op weg naar Keulen. >>>>> Gegeven moment ontdekken we vanzelf weer halverwege een bakkertje met >>>>> lekkere koffiebroodjes. >>>>> Het heeft me ook 10 jaar gekost om te ontdekken dat diebakker in >>>>> Martelange van die hele lekkere broodje had. >>>>> Maar eh, die Belgen daar spreken alleen maar Frans en geen Duits zo >>>>> daar aan de grens van Luxembourg. >>>>> Hoezo een Europa, allemaal ons eigen tol en ons eigen taal? >>>> >>>> Hoezo? U spreekt niet de Franse taal? >>> >>> In Drente vinden ze Overijssel al buitenland. >> >> Ervaring? > > Zo gauw ze de grens met Overijssel over zijn, willen ze meteen naar de > Drentse Vereniging. Je ziet dat ik ingevoerd ben in de materie. Je bent vast in de war met Friezen en Groningers. -- JandeBehanger. |
![]() |
#56 |
|
![]() "JandeBehanger" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > >>>>>>> Meerdere malen over de E25 gereden naar het zuiden, langs die > weg heb > >>>>>>> je inderdaad alleen maar kale stopplekken, bovendien vanaf > Luik tot > >>>>>>> aan Bastogne > >>>>>>> geen enkel tankstation. > >>>>>>> We kochten meestal in Martelange bij die Belgische bakker een > hele > >>>>>>> rits koffiebroodjes, terwijl we aan de overkant tankten. > >>>>>> > >>>>>> Broodjes kopen is ook weer zo Hollands. > >>>>>> Je kunt in Martelange heel goed lunchen of dineren in La Maison > Rouge > >>>>>> en La Sapiniere. Maar dat zijn Luxemburgse uitspanningen. Aan > de > >>>>>> Belgische kant van de weg zit niets. Verderop in Arlon zit > alleen een > >>>>>> Chinees restaurant op het dorpsplein. So far voor de > veelgeprezen > >>>>>> Belgische cuisine. > >>>>> > >>>>> Jakkes, luchen terwijl je amper net 500 km gereden hebt. > >>>>> Nee, die bakker 't adres is Route dÁrlon 3, gewoon aan de NW > kant van > >>>>> het kruispunt met de verkeerslichten. > >>>>> 'T jammer, maar Martelange wordt overgeslagen, de drank in > Luxembourg > >>>>> is nog duurder dan in Duitsland. > >>>>> > >>>>> Die goedkopere sjag en benzine pak ik wel langs de A1 of de B51 > in > >>>>> Luxembourg op weg naar Keulen. > >>>>> Gegeven moment ontdekken we vanzelf weer halverwege een > bakkertje met > >>>>> lekkere koffiebroodjes. > >>>>> Het heeft me ook 10 jaar gekost om te ontdekken dat diebakker in > >>>>> Martelange van die hele lekkere broodje had. > >>>>> Maar eh, die Belgen daar spreken alleen maar Frans en geen Duits > zo > >>>>> daar aan de grens van Luxembourg. > >>>>> Hoezo een Europa, allemaal ons eigen tol en ons eigen taal? > >>>> > >>>> Hoezo? U spreekt niet de Franse taal? > >>> > >>> In Drente vinden ze Overijssel al buitenland. > >> > >> Ervaring? > > > > Zo gauw ze de grens met Overijssel over zijn, willen ze meteen naar > de > > Drentse Vereniging. Je ziet dat ik ingevoerd ben in de materie. > > Je bent vast in de war met Friezen en Groningers. > -- > JandeBehanger. Nee, dat zijn globetrotters, die hun talen spreken. |
![]() |
#57 |
Vreemdeling
|
![]() Niemand heeft in de gaten wat voor een ellende dit met zich meebrengt.
De hele toeristenbranche zal in elkaar zakken. Denk aan bedrijven als campings, vakantieverblijven, grotten en andere culturele bedrijven, buitensportbedrijven, horeca etc etc. Toeristische bedrijven waar zeker de Ardennen op draait. Deze bedrijven moeten het echt hebben van de weekend toeristen. Deze zullen nu snel besluiten om lekker in eigen land te blijven voor een paar dagen, waardoor het hele toerisme, in vooral het mooie Ardennen, uit zal blijven. Dit is één grote ellende. Vele toeristische bedrijven zullen het niet meer redden en gaan hier aan kapot, moeten hun toko sluiten met alle gevolgen van dien (werkeloosheid etc). Dit mag echt niet gaan gebeuren, en gebeurt het toch, bied dan alternatieven voor de vakantiegangers ! In Frankrijk kan je immers ook de tolwegen omzeilen. Groeten van een ongeruste campingeigenaresse uit de Ardennen. |
![]() |