Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 december 2003, 20:56   #41
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Ik herhaal, wat de slechte verliezers en onvoorwaardelijke anti's er ook van zeggen.

Eens te meer:

Good work, mister President !!

Oud 14 december 2003, 21:08   #42
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peace
Kleine Johannes,

Hoe doe je dan wel zoiets???
Vraag dat eens aan de Mossad. Die weten wel hoe je met chirurgische precisie één man waar ook ter wereld kan ontvoeren en in verzekerde bewaring brengen in een Israëlische gevangenis.

Ongeacht of het over een antisemitisch staatsvijand, een uit de biecht klappende nuclear scientist of een gevangen Israeli gaat.

Maar amerikanen kennen niet het onderscheid tussen 'efficiëntie' en 'efficaciteit'.

Efficiëntie : met één welgemikt schot ruim je de leider uit de weg.

Efficaciteit : met meerdere giga-tons aan bommen ruim je de hele bevolking op en dus ook - hopelijk - hun gevreesde leider.
Nu weet je toch wel dat je jezelf voor de gek aan het houden bent hé.

De oorlog was voorbij voor hij goed begonnen was en de Amerikanen hebben al hun computertechnologie ingezet om zoveel mogelijk nutteloze schade te vermijden.

Dat ze een halve staat aan flarden geschoten hebben is dus op zijn zachtst gezegd een grove leugen.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2003, 21:17   #43
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Citaat:
Vraag dat eens aan de Mossad. Die weten wel hoe je met chirurgische precisie één man waar ook ter wereld kan ontvoeren en in verzekerde bewaring brengen in een Israëlische gevangenis.

Ongeacht of het over een antisemitisch staatsvijand, een uit de biecht klappende nuclear scientist of een gevangen Israeli gaat.

Maar amerikanen kennen niet het onderscheid tussen 'efficiëntie' en 'efficaciteit'.

Efficaciteit : met meerdere giga-tons aan bommen ruim je de hele bevolking op en dus ook - hopelijk - hun gevreesde leider.

De oorlog was voorbij voor hij goed begonnen was en de Amerikanen hebben al hun computertechnologie ingezet om zoveel mogelijk nutteloze schade te vermijden.

Dat ze een halve staat aan flarden geschoten hebben is dus op zijn zachtst gezegd een grove leugen.
Ik heb gehoord dat ze wel klusterbommen gebruikt hebben. En die éne advokaat heeft zo Tommy Franks aangeklaagd voor het gebruik van die klusterbommen.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2003, 21:40   #44
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Eens nagerekend hoeveel billions of $ de internationale gemeenschap moest bijeenschrapen om te beginnen met de heropbouw van Irak ?

Heb je toevallig ook statistieken over het aantal doden en gewonden aan Iraakse zijde ? Of over het oer-tijdperk waarin Afghanistan zich nu bevindt ?

Feit blijft dat één welgemikt scherpschuttersschot véél miserie had kunnen vermijden. Of een welgetrainde raid on Bagdad of Kabul of Jalalabad.

Het oninneembare fort van Eben Emael was er op 10 mei 1940 ook aan in 20 minuten door een Duitse sectie van 10 man ... maar dat waren belgen natuurlijk .... ...
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2003, 21:45   #45
George
Staatssecretaris

George's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eichmann
Het is vooral een spijtige zaak voor de Iraakse vrijheidsstrijders van de Baath-partij.
Vrijheidsstrijders van de Baath partij. Is dat hoe de Europese media ze beschrijven?
Inderdaad enkele europeanen noemen hen zo maar Amerika heeft ze toch maar weer groot gemaakt en de mogenlijkheid gegeven om hun vreselijkste bewindsdaden te plegen.

Je moet er echter niet wakker van liggen hoor, voor de meeste europeanen is Saddam maar net zo'n grote moslimfundamentalist als de kleine mohamed naast hun deur.

Lamzakl
George is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2003, 22:46   #46
jeff
Vreemdeling

jeff's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar jeff
Standaard

Mijnheer de president, welterusten.
Slaap maar lekker in je mooie witte huis.
Denk maar niet te veel aan al die verre kusten
Waar uw jongens zitten, eenzaam, ver van thuis.
Denk vooral niet aan die zesenveertig doden,
Die vergissing laatst met dat bombardement.
En vergeet het vierde van die tien geboden
Die u als goed christen zeker kent.

Denk maar niet aan al die jonge frontsoldaten
Eenzaam stervend in de verre tropennacht.
Laat die weke pacifistenkliek maar praten,
Mijnheer de president, slaap zacht.

Droom maar van de overwinning en de zege,
droom maar van uw mooie vredesideaal
dat nog nooit door bloedig moorden is verkregen,
Droom maar dat het u wel lukken zal dit maal.
Denk maar niet aan al die mensen die verrekken,
Hoeveel vrouwen, hoeveel kinderen zijn vermoord.
Droom maar dat u aan het langste eind zult trekken
En geloof van al die tegenstand geen woord.

Bajonetten met bloedige gevesten
houden ver van hier op uw bevel de wacht
Voor de glorie en de eer van het vrije westen.

Schrik maar niet te erg wanneer u in uw dromen
al die schuldeloze slachtoffers ziet staan
die daarginds bij het gevecht zijn omgekomen
En u vragen hoe lang dit nog zo moet gaan.
En u zult toch ook zo langzaamaan wel weten
dat er mensen zijn die ziek zijn van geweld,
die het bloed en de ellende niet vergeten
En voor wie nog steeds een mensenleven telt.

Droom maar niet te veel van al die dode mensen,
Droom maar fijn van overwinning en van macht.
Denk maar niet aan al die vredeswensen.
Oud 14 december 2003, 23:01   #47
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Prachtig Jef, gewoon prachtig. Wanneer niet zelf geschreven, geef de naam van de dichter eens?
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2003, 23:03   #48
jeff
Vreemdeling

jeff's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar jeff
Standaard

is van Boudewijn De groot en brandend actueel
en ik ga ook slapen zonder dat gevoel van Mr De President om al die nutteloze doden
Oud 14 december 2003, 23:04   #49
Bakkebaard
Provinciaal Gedeputeerde

Bakkebaard's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Bakkebaard
Standaard

van boudewijn de groot
welterusten, meneer president

Filip de Winter schreef :" de mensenrechten zijn valse schijnwaarden".
Er is geen enkele dictator in de wereld die dat mag zeggen. Niet in Azië,niet in Afrika,... nergens te wereld of hij zou veroordeeld worden. Hier stemt 1/4 van de mensen daarvoor, een echte schande.
Bakkebaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2003, 23:36   #50
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Citaat:
De oorlog was voorbij voor hij goed begonnen was
Hoe bereik je d�*t?
Door je vijand zorgvuldig te kiezen: de oorlog in Granada was ook voorbij voor hij goed begonnen was...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2003, 23:48   #51
Darwin
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:

Eens nagerekend hoeveel billions of $ de internationale gemeenschap moest bijeenschrapen om te beginnen met de heropbouw van Irak ?

Heb je toevallig ook statistieken over het aantal doden en gewonden aan Iraakse zijde ? Of over het oer-tijdperk waarin Afghanistan zich nu bevindt ?

Feit blijft dat één welgemikt scherpschuttersschot véél miserie had kunnen vermijden. Of een welgetrainde raid on Bagdad of Kabul of Jalalabad.

Het oninneembare fort van Eben Emael was er op 10 mei 1940 ook aan in 20 minuten door een Duitse sectie van 10 man ... maar dat waren belgen natuurlijk .... ...
Wat die 'doden en gewonden' betreft, ik geloof dat het aantal doden aan Iraakse kant geschat werd op ongeveer 15.000.

Da's in ieder geval een pak minder dan die 100.000 kindjes die er volgens de PVDA jaarlijks in Irak stierven door het UNO-embargo.
Oud 14 december 2003, 23:53   #52
Ebbe
Burger

Ebbe's schermafbeelding

Standaard

Ik weet echt niet of het nu beter zal worden in Irak...
Wat noemen wij(westerlingen)beter?
Ik denk dat het islamitisch volk het meest gediend is met een dictator,een harde weliswaar.
Wat buiten de norm is moet dood,ik denk dat weinige moslims me zullen tegenspreken...
Mijn vraag is dus...heeft een vrome moslim zelfs geen recht meer op een dictatoriale leider die zijn zwart/wit denken voluit op de bevolking mag botvieren!?!?!

Een moslim heeft niet het recht om hier in het westen de ongelijkheid van man en vrouw te prediken,net zo min wij de gelijkheid tussen man en vrouw in het oosten moeten prediken.

Irak is beter af met een verschrikkelijk hard regime!
Oud 14 december 2003, 23:58   #53
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Hoe goed onze pacifisten hun reacit eook bedoeld is, ik wordt er altijd weer ziek van om dezelfde zever te hore, een bloemlezing:

Citaat:
Er is een verschil tussen het liquideren van 1 man en het platbombarderen van een halve staat.

België was voorstander van de eerste oplossing. U als Rambo blijkbaar van de tweede.
België was voorstander van het liquideren van Saddamn, tiens, u beschikt blijkbaar over andere feiten dan mij? Het enigste feit is dat Michel NIETS wil doen, wel wil mee beslissen, en wel mee contractjes mee in de wacht wil slepen. Als het van hem afhing zat Saddam nog op de troon totdat hij dood was

Citaat:
Ik blaast weer warm en koud. Blijkbaar wil u niet dat Irak heropgebouwd wordt en dat alles zou moeten gebleven zijn zoals het was?

Citaat:

Je kan veel zeggen over aanpak van de oorlog, de beperkte multilateriteit etc., maar hier als pacifist en mensenrechtactivist staan te proclameren dat de oorlog ongerechtvaardigd was zonder enig deftig alternatief te bieden is het toppunt van hypocrisie. We hebben het hier over systematische massagraven, martelingen, liquidaties en beroving van vrijheid. Ik denk dat de reactie van alle Iraqis vandaag meer dan genoeg zegt....
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2003, 23:59   #54
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Hoe goed onze pacifisten hun reacit eook bedoeld is, ik wordt er altijd weer ziek van om dezelfde zever te hore, een bloemlezing:

Citaat:
Er is een verschil tussen het liquideren van 1 man en het platbombarderen van een halve staat.

België was voorstander van de eerste oplossing. U als Rambo blijkbaar van de tweede.
België was voorstander van het liquideren van Saddamn, tiens, u beschikt blijkbaar over andere feiten dan mij? Het enigste feit is dat Michel NIETS wil doen, wel wil mee beslissen, en wel mee contractjes mee in de wacht wil slepen. Als het van hem afhing zat Saddam nog op de troon totdat hij dood was

Citaat:
Ik blaast weer warm en koud. Blijkbaar wil u niet dat Irak heropgebouwd wordt en dat alles zou moeten gebleven zijn zoals het was?

Citaat:

Je kan veel zeggen over aanpak van de oorlog, de beperkte multilateriteit etc., maar hier als pacifist en mensenrechtactivist staan te proclameren dat de oorlog ongerechtvaardigd was zonder enig deftig alternatief te bieden is het toppunt van hypocrisie. We hebben het hier over systematische massagraven, martelingen, liquidaties en beroving van vrijheid. Ik denk dat de reactie van alle Iraqis vandaag meer dan genoeg zegt....
Wie bracht en hield Saddam nu ook weer aan de macht? al vergeten?
Oud 15 december 2003, 00:00   #55
zillox
Burger

zillox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar zillox
Standaard

Dit is een vergelijking die nergens op slaat. Ik ken moslim landen waar de vrouw wel aanvaard word en die economisch goed leven. VAE is een voorbeeld ...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ebbe
Ik weet echt niet of het nu beter zal worden in Irak...
Wat noemen wij(westerlingen)beter?
Ik denk dat het islamitisch volk het meest gediend is met een dictator,een harde weliswaar.
Wat buiten de norm is moet dood,ik denk dat weinige moslims me zullen tegenspreken...
Mijn vraag is dus...heeft een vrome moslim zelfs geen recht meer op een dictatoriale leider die zijn zwart/wit denken voluit op de bevolking mag botvieren!?!?!

Een moslim heeft niet het recht om hier in het westen de ongelijkheid van man en vrouw te prediken,net zo min wij de gelijkheid tussen man en vrouw in het oosten moeten prediken.

zillox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2003, 00:04   #56
Darwin
Banneling

Standaard

Hier nog een getal van de site van 11.11.11 :

Sinds 1991 zijn in Irak meer dan een miljoen mensen, vooral kinderen, gestorven ten gevolge van het embargo en de bijna dagelijks voortdurende bombardementen. Verschillende VN-functionarissen op post in Bagdad hebben ontslag genomen uit protest tegen maatregelen die zijzelf bestempelen als schendingen van het VN-Charter. Jutta Burghardt, voormalig directrice van het Wereldvoedselprogramma in Irak, zal getuigen tijdens de Ronde Tafel. Zo ook Christine Abdelkrim, een Franse journaliste die recent onthullingen bracht over het verarmd uranium. In het kader van het internationaal jaar voor de vrede van de VN roepen wij op om alle economische en handelssancties tegen Irak onmiddellijk en onvoorwaardelijk op te heffen, vermits ze voor het Iraakse volk dood, ziekte en lijden betekenen.

http://www.11.be/standpunten/persber...10105_irak.htm

Als we hier geloof mogen aan hechten was de oorlog een zegen voor Irak, enkel maar door het beëindigen van het embargo.

Het kan natuurlijk ook dat die (veronderstelde ?) doden grotendeels op rekening van Saddam komen.
Oud 15 december 2003, 00:14   #57
Woutertje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Nu vraag ik me eigenlijk wel af of het nog enig verschil maakt.

Trouwens,

Ik richt een campagne op 'free Saddam!'

De linkse voorliefde voor massamoordenaars is mij inmiddels bekend. U hoeft dat absoluut niet zo te benadrukken 8)

1 van de mooiste gebeurtenissen van dit jaar, zo zou ik de arrestatie van Saddam Hussein beschrijven. Hopelijk wordt deze gifgasdictator overgebracht naar Den Haag waar hij berecht moet worden voor zijn misdaden tegen de menselijkheid. In ieder geval toont het aan dat de Amerikaanse inval toch géén maat voor niks is geweest!!!!!
Woutertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2003, 01:08   #58
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Woutertje
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Nu vraag ik me eigenlijk wel af of het nog enig verschil maakt.

Trouwens,

Ik richt een campagne op 'free Saddam!'

De linkse voorliefde voor massamoordenaars is mij inmiddels bekend. U hoeft dat absoluut niet zo te benadrukken 8)

1 van de mooiste gebeurtenissen van dit jaar, zo zou ik de arrestatie van Saddam Hussein beschrijven. Hopelijk wordt deze gifgasdictator overgebracht naar Den Haag waar hij berecht moet worden voor zijn misdaden tegen de menselijkheid. In ieder geval toont het aan dat de Amerikaanse inval toch géén maat voor niks is geweest!!!!!
gifgasdictator?????
Wie leverde dat gifgas, of de fabricage-units daarvoor?
worden die dan ook berecht?
Oud 15 december 2003, 01:10   #59
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ebbe
ik wens het jou ook toe!
Oud 15 december 2003, 04:46   #60
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Wie bracht en hield Saddam nu ook weer aan de macht? al vergeten?
Gij hebt u nog nooit in iemand vergist en het daarna rechtgezet?

Wat is dat nu voor een excuus?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be