![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik herhaal, wat de slechte verliezers en onvoorwaardelijke anti's er ook van zeggen.
Eens te meer: Good work, mister President !! ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
De oorlog was voorbij voor hij goed begonnen was en de Amerikanen hebben al hun computertechnologie ingezet om zoveel mogelijk nutteloze schade te vermijden. Dat ze een halve staat aan flarden geschoten hebben is dus op zijn zachtst gezegd een grove leugen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Heb je toevallig ook statistieken over het aantal doden en gewonden aan Iraakse zijde ? Of over het oer-tijdperk waarin Afghanistan zich nu bevindt ? Feit blijft dat één welgemikt scherpschuttersschot véél miserie had kunnen vermijden. Of een welgetrainde raid on Bagdad of Kabul of Jalalabad. Het oninneembare fort van Eben Emael was er op 10 mei 1940 ook aan in 20 minuten door een Duitse sectie van 10 man ... maar dat waren belgen natuurlijk .... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Je moet er echter niet wakker van liggen hoor, voor de meeste europeanen is Saddam maar net zo'n grote moslimfundamentalist als de kleine mohamed naast hun deur.
![]() |
![]() |
#46 |
Vreemdeling
|
![]() Mijnheer de president, welterusten.
Slaap maar lekker in je mooie witte huis. Denk maar niet te veel aan al die verre kusten Waar uw jongens zitten, eenzaam, ver van thuis. Denk vooral niet aan die zesenveertig doden, Die vergissing laatst met dat bombardement. En vergeet het vierde van die tien geboden Die u als goed christen zeker kent. Denk maar niet aan al die jonge frontsoldaten Eenzaam stervend in de verre tropennacht. Laat die weke pacifistenkliek maar praten, Mijnheer de president, slaap zacht. Droom maar van de overwinning en de zege, droom maar van uw mooie vredesideaal dat nog nooit door bloedig moorden is verkregen, Droom maar dat het u wel lukken zal dit maal. Denk maar niet aan al die mensen die verrekken, Hoeveel vrouwen, hoeveel kinderen zijn vermoord. Droom maar dat u aan het langste eind zult trekken En geloof van al die tegenstand geen woord. Bajonetten met bloedige gevesten houden ver van hier op uw bevel de wacht Voor de glorie en de eer van het vrije westen. Mijnheer de president, slaap zacht. Schrik maar niet te erg wanneer u in uw dromen al die schuldeloze slachtoffers ziet staan die daarginds bij het gevecht zijn omgekomen En u vragen hoe lang dit nog zo moet gaan. En u zult toch ook zo langzaamaan wel weten dat er mensen zijn die ziek zijn van geweld, die het bloed en de ellende niet vergeten En voor wie nog steeds een mensenleven telt. Droom maar niet te veel van al die dode mensen, Droom maar fijn van overwinning en van macht. Denk maar niet aan al die vredeswensen. Mijnheer de president, slaap zacht.
![]() |
#47 |
Europees Commissaris
|
![]() Prachtig Jef, gewoon prachtig. Wanneer niet zelf geschreven, geef de naam van de dichter eens?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Vreemdeling
|
![]() is van Boudewijn De groot en brandend actueel
en ik ga ook slapen zonder dat gevoel van Mr De President ![]()
![]() |
#49 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() van boudewijn de groot
welterusten, meneer president
"1 op de 4 vlamingen is racist. Je mag fier zijn op uw vlaanderen" Filip de Winter schreef :" de mensenrechten zijn valse schijnwaarden". Er is geen enkele dictator in de wereld die dat mag zeggen. Niet in Azië,niet in Afrika,... nergens te wereld of hij zou veroordeeld worden. Hier stemt 1/4 van de mensen daarvoor, een echte schande. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Door je vijand zorgvuldig te kiezen: de oorlog in Granada was ook voorbij voor hij goed begonnen was... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Da's in ieder geval een pak minder dan die 100.000 kindjes die er volgens de PVDA jaarlijks in Irak stierven door het UNO-embargo. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Burger
|
![]() Ik weet echt niet of het nu beter zal worden in Irak...
Wat noemen wij(westerlingen)beter? Ik denk dat het islamitisch volk het meest gediend is met een dictator,een harde weliswaar. Wat buiten de norm is moet dood,ik denk dat weinige moslims me zullen tegenspreken... Mijn vraag is dus...heeft een vrome moslim zelfs geen recht meer op een dictatoriale leider die zijn zwart/wit denken voluit op de bevolking mag botvieren!?!?! Een moslim heeft niet het recht om hier in het westen de ongelijkheid van man en vrouw te prediken,net zo min wij de gelijkheid tussen man en vrouw in het oosten moeten prediken. Irak is beter af met een verschrikkelijk hard regime!
![]() |
#53 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Hoe goed onze pacifisten hun reacit eook bedoeld is, ik wordt er altijd weer ziek van om dezelfde zever te hore, een bloemlezing:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() ![]() Je kan veel zeggen over aanpak van de oorlog, de beperkte multilateriteit etc., maar hier als pacifist en mensenrechtactivist staan te proclameren dat de oorlog ongerechtvaardigd was zonder enig deftig alternatief te bieden is het toppunt van hypocrisie. We hebben het hier over systematische massagraven, martelingen, liquidaties en beroving van vrijheid. Ik denk dat de reactie van alle Iraqis vandaag meer dan genoeg zegt.... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Burger
|
![]() Dit is een vergelijking die nergens op slaat. Ik ken moslim landen waar de vrouw wel aanvaard word en die economisch goed leven. VAE is een voorbeeld ...
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() Hier nog een getal van de site van 11.11.11 :
Sinds 1991 zijn in Irak meer dan een miljoen mensen, vooral kinderen, gestorven ten gevolge van het embargo en de bijna dagelijks voortdurende bombardementen. Verschillende VN-functionarissen op post in Bagdad hebben ontslag genomen uit protest tegen maatregelen die zijzelf bestempelen als schendingen van het VN-Charter. Jutta Burghardt, voormalig directrice van het Wereldvoedselprogramma in Irak, zal getuigen tijdens de Ronde Tafel. Zo ook Christine Abdelkrim, een Franse journaliste die recent onthullingen bracht over het verarmd uranium. In het kader van het internationaal jaar voor de vrede van de VN roepen wij op om alle economische en handelssancties tegen Irak onmiddellijk en onvoorwaardelijk op te heffen, vermits ze voor het Iraakse volk dood, ziekte en lijden betekenen. http://www.11.be/standpunten/persber...10105_irak.htm Als we hier geloof mogen aan hechten was de oorlog een zegen voor Irak, enkel maar door het beëindigen van het embargo. Het kan natuurlijk ook dat die (veronderstelde ?) doden grotendeels op rekening van Saddam komen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De linkse voorliefde voor massamoordenaars is mij inmiddels bekend. U hoeft dat absoluut niet zo te benadrukken 8) 1 van de mooiste gebeurtenissen van dit jaar, zo zou ik de arrestatie van Saddam Hussein beschrijven. Hopelijk wordt deze gifgasdictator overgebracht naar Den Haag waar hij berecht moet worden voor zijn misdaden tegen de menselijkheid. In ieder geval toont het aan dat de Amerikaanse inval toch géén maat voor niks is geweest!!!!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Wie leverde dat gifgas, of de fabricage-units daarvoor? ![]() worden die dan ook berecht? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |