![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Bij planten is de kans dat uit één zaadje een boom ontkiemt heel laag: slechts 1 op de 50 (en zelfs veel minder, =soortafhankelijk) is levensvatbaar. Bij de mens is dit veel hoger: één op de drie gevormde zygoten wordt een mens. Door natuurlijke selectie sterven twee op de drie vruchtjes af, doordat ze intrinsiek niet-levensvatbaar zijn. Bij abortus wordt daar allemaal geen rekening mee gehouden: een wel-levensvatbare vrucht (m.a.w. hun eigen toekomstig kind) wordt vernietigd.
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is niet omdat men de vrouwelijk eicel pas eind 19de eeuw heeft ontdekt, en omdat in de paternalisitische religies de man als zo superieur werd beschouwd dat mijn ZIJN sperma als "zaad" ging benoemen (én veronderstellen dat enkel ZIJN sperma voor kinderkes zorgde) dat we nu precies moeten doen als de twee soorten "zaad" zo enorm verschillen. Sperma is niks anders dan het gelijkaardige stuifmeel van planten.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Een levensvatbare eikel is evenveel waard als een eik als ze in dezelfde grond vallen. Het enige verschil tussen beiden is de tijdsfactor.
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bijgevolg: Een zygote die niet in de juiste omgeving zit (of terechtkomt) is géén mens?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik heb het niet over de 'juiste' grond maar over 'dezelfde' grond. Als ze in dezelfde omgeving staan, zijn ze evenwaardig. (dat is geen biologische evenwaardigheid maar een zijn-evenwaardigheid)
pAx Et BoNuM Laatst gewijzigd door Judokus : 14 januari 2007 om 19:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Eén op de drie zygotes, die dus het potentieel hebben om mens te worden, zijn evenwaardig aan de mens en hebben dezelfde rechten op integriteit zoals de mensen.
pAx Et BoNuM Laatst gewijzigd door Judokus : 14 januari 2007 om 20:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Mannen kunnen niet zwanger geraken en bezien de dingen anders. Ik merk dat zij sterker tegen abortus gekant zijn dan vrouwen, omdat zij hun verantwoordelijkheid zonder abortus ook kunnen ontlopen. Dat is bv de reden waarom ik en Circe, beiden vrouwen het anders bezien dan Judokus en Lincoln, die duidelijk mannen zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
nl. is het ethisch verantwoord om een mens in wording te doden?
![]() |
![]() |
#49 |
Minister
|
![]() Ik ben nochtans een man. En ik ben gelovig, en redelijk stevig geëngageerd in de parochie waar ik al mijn hele leven woon.
Toch heb ook ik vragen bij een al te rigoureuze aversie van abortus. Immers, de katholieke Kerk erkent minstens één geldige reden om abortus te rechtvaardigen: een (aanstaande) moeder wier leven door haar eigen vrucht in gevaar wordt gebracht, kan abortus plegen. Wat heet nu "in gevaar"? Daarover kan men heel strikt zijn, of net niét. Een "leven in gevaar" in strikte zin betekent in illo casu dat een vrucht mag opgeofferd worden opdat de moeder niet sterft. Een "leven in gevaar" in ruimere zin zou kunnen betekenen dat een vrucht mag opgeofferd worden opdat de moeder nog een dragelijk leven zou kunnen leiden. Een moeder die bvb. letsels zou overhouden aan een zwangerschap - zelfs als die letsels niet dodelijk zijn - zou misschien... Een moeder die nog te jong is om haar zwangerschap mentaal aan te kunnen, en die daardoor zwaar getraumatiseerd zou worden, zou misschien ook... Een mentaal onevenwichtige moeder die sowieso niet in staat is een zwangerschap te kunnen doormaken en daardoor nog dieper in de miserie raakt, tja... Dat betekent nog niet dat ik voorstander ben om abortus te liberaliseren. Een moeder die mentaal en fysiek in staat is tot het voleinden van een zwangerschap, doch die haar kind niet wenst, heeft misschien andere mogelijkheden: afstaan ter adoptie bijvoorbeeld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U bent tegen abortus, maar ik vermoed sterk dat u voor lijfstraffen en de doodstraf bent.
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En zoal ik al zei, het is een oplossing tegen de vergrijzing.Zijn kinderen slechter af in een wezenhuis, dan uit de buik van hun moeder gehaald te worden? Dan moet je iets doen aan de kwaliteit van de wezenhuizen. Dat is wel een paar eurocenten waard vind ik... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() wat de kerk daar van weet te vertellen kan mij nu in feite niet veel schelen.Maar eens dat een kind leeft, in de buik of er buiten, is het een landgenoot, die recht heeft op hulp, als zijn moeder er niet wil of kan voor zorgen.Een kwak sperma in de lucht is geen levend wezen.Dus, trek jullie af zoveel jullie lust hebben, maar eens dat er een kind is, laat dat dan leven.Vadertje Staat moet dan maar een handje helpen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Banneling
|
![]() een kind in de buik leeft wel degelijk.Nog nooit een filmpje daarover gezien? Dat kind glimlacht, trekt pruilgezichtjes, rekt zich uit, verandert van positie...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel doodstraf maar geen abortus ? Leg mij uw logica eens uit.
![]() |
#58 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Willen de mensen die liever geaborteerd waren geweest hun hand opsteken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar de geaborteerde foetus heeft nooit een keuze gekregen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Denkt u nu helemaal niet aan de moeder ? Zij heeft dat kind wel 9 maanden gedragen, 9 maanden dat is een belangrijk stuk van haar leven. De eerste man die 9 moeilijke zwangere maanden doormaakt en daarna "in smarten en pijnen" een kind baart, mag voor mijn part abortus afkeuren. Zolang dat niet gebeurt, zou u beter doen wat meer te luisteren naar vrouwen die in zulke ongelukkige omstandigheden terechtkomen dat zij abortus moeten overwegen.
![]() |