![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik heb bv steeds geleerd 123,4 - 1 = 122,4... maar ik begrijp wel wat je bedoelt: van het laatste cijfer (niet getal) 1 aftrekken waar ik meer moeite mee heb is: hoe kom je daar nu bij dat je bij het tweede getal van het laatste cijfer 1 mag aftrekken als je 99,98 x 123,4 doet, is het dan ook 123,3 of is het dan 123,2 en waarom!!?? ik kan het wellicht zelf ook wel vinden, maar het is misschien efficiënter als u meteen uw theoretische kennis meedeelt, dan breek ik er niet nodeloos mijn hoofd over ![]() Mijn vraag is eerder: WAAROM kunt u dit doen EN toch een juist resultaat bekomen: met andere woorden wat is de WISKUNDIGE FORMULE?? Maar ik zal morgen anders eens kijken op wikipedia, of zo. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
verdiept, de wiskunde veel en veel overzichtelijker mooier duidelijker en intressanter wordt. En er komt nog iets bij, voor de esoterici onder ons. Het 'opent' je pijnappelklier en daarmee je intuitie etc. Je leert nl heel goed visualiseren en imagineren met Vedische Wiskunde. Maar dat is wat voor een andere thread. ![]() Pin d'Ar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
maar met conventioneel hoofdrekenen is vermenigvuldigen met 11 ook piece of cake, zeker bij getallen met op elkaar volgende cijfers. daar is nu echt niks aan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
533000-533 Hier kan je al zien welke Sutra hier bij hoort, nl All from nine and the last from 10. en dan ga je aan de slag zoals hierboven en dan krijg je dus: 532467! Maar mischien eerst even uitleg over : all from nine and the last from ten: dat is een snelle manier om bv 10000-1234 uit te rekenen. In de conventionele wiskunde weten we het wel, denk ik, In de Vedische Wiskunde begint met van links naar rechts en dan van 9 af en het laatste getal van 10 aftrekken: zo dus: 9-1=8, 9-2=7, 9-3=6, 10-4=6 dus: 8766 maakt dit het duidelijker? Pin d'Ar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Klopt en heb ik ook, maar hoe meer ik het doe, hoe losser ik ga worden van het conventionele systeem Pin d'Ar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() kwadrateren in Vedische Wiskunde
Ook leuk! ![]() Pin d'Ar |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() ja, maar dat de reden dat dit werkt is omdat er een eenvoudig wiskundig formuletje achter zit. En dat werkt met de verschillende "rangen" (ik bedoel: rang van eenheden, tientallen, hondertallen enz) vermoed ik (zo op het eerste gezicht, als ik eens wat minder moe ben ga ik het artikel op en.wikipedia eens lezen) Alleszins, wat je nog niet uitgelegd hebt is welke regels er zijn, en wat de relatie tussen de verschillende regels is: wanneer gebruik je welke regel...?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Nou ja wat ik wel kan doen is je de Sutra's(regels) geven: Citaat:
Dit zijn de hoofdsutra's, er zijn geloof ik nog 16 sub-sutra's Door ervaring ga je vanzelf herkennen welke Sutra er toegepast dient te worden. Pin d'Ar Laatst gewijzigd door Pindar : 15 januari 2007 om 01:43. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
|
![]() Om mijn goed hart eens te laten zien:
http://www1.ics.uci.edu/~rgupta/vedic.html http://www.vedicmaths.org/Introducti...l/Tutorial.asp |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
een goudmijn, die wat mij betreft door de Vedische wiskuinde geopend is. Pin d'Ar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Voor mensen die geintresseerd zijn, dit is de klassieker op dit gebied:
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Pindar : 15 januari 2007 om 01:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
|
![]() Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Vedic_mathematics |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
|
![]() Ik ga overigens slapen. Goeie nacht!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Partijlid
|
![]()
Wij zijn geen nationalistische solidaristen, ook geen solidaristische nationalisten, maar wel nationaalsolidaristen. Dat wil zeggen, dat bij ons Nationalisme en Solidarisme één geworden zijn; één zodanig dat het ene zonder het andere voor ons niet meer bestaat." - Joris van Severen |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
|
![]() Kunnen afgeleiden en integralen ook op een Vedische manier opgelost worden?
![]() |
![]() |
#60 |
|
![]() |
![]() |
![]() |